Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terv.huollossa toimivat! Kertokaas mikä asiakkaissa ärsyttää!

Vierailija
17.05.2011 |

Tai lähinnä potilaiden käytöksessä?

Kommentit (183)

Vierailija
61/183 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen takia pitäisi viedä sairaalaan, että sokerilääkitystä pitää tarkistaa lääkärin toimesta, jos on mennyt matalille tablettihoitoisena. Siihen taas useimmiten tarvitaan osastohoitoa, tai ainakin tiheämpää sokeriseurantaa, jos lääkkeitä tai annostuksia muutetaan.

kai nuoremmat kakkostyyppiläiset osaa itsekin tuon hoitaa kotona? mittailla jne

kaikkien kakkostyyppiläisten suhteen. Harva lääkäri varmaan suostuu muuttelemaan sokerilääkityksiä näkemättä potilasta. Mitä ajat takaa?

ovat luottaneet mittauksiini. Ei meillä saa aikoja kovin helposti lääkäreille.

Vierailija
62/183 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitajaa sitten rakastaa? Ei ainakaan se huoritteleva, sylkevä juoppo tai sekava, raapiva dementikkovanhus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/183 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

matalien takia?

Tämä nyt ainakin on ihan Suomessa käytössä oleva yleisohje, joka opetetaan kaikille ensihoidossa työskenteleville. Kuten sanoin, siitä voidaan poiketa, mutta lääkäri päättää niistä asioista. Kuten tosiaan siitä ykköstyyppiläisenkin kotiin jäämisestä viime kädessä, mutta ei niitä kyllä juuri koskaan kuljeteta.

Vierailija
64/183 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paikassa töissä. Auttanut pissinäytteitä vanhoilta naisilta, jotka eivät ymmärrä, miksi alapää täytyy pestä. Olen pessytkin.

Olen siivonnut terkkulassa pissit, kakat ja veret lattioilta, koska joillakin alueilla vanhoja ja sairaitakin ihmisiä asiakkaina.

Ainoa ärsytys ovat ylihysteeriset äidit, jotka tuovat lapsiaan verikokeisiin. Ovat jo valmiiksi itkeneet kotona lapsen kammottavaa kohtaloa ja sitten tullaan niihin kokeisiin ja siitä ei tahdo juurikaan mitään tulla. Lapsi rääkyy jo valmiiksi, rimpuilee ja huutaa. Äiti ei haluiaisi pistettävän.

Mutta kyseessä on kuitenkin joku labrakoe, joka on sen lapsen kannalta tärkeä. Meillä menee tuhottomasti aikaa näiden tapausten kanssa ja henkilökuntaa vähän. Muu ei ärsytä.

Vierailija
65/183 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä valmennetaan sitä lasta sanomalla että täti kiusaa ja ole kunnolla ettei tarvi pistää montaa kertaa.

Napakka toiminta ja ei vaihtoehtoja, sillä siitä selvitään.

Vierailija
66/183 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka täällä valittavat kuitenkin tykkää työstään kaikesta huolimatta. Se on totta, ettei työnmäärä vastaa palkkaa ollenkaan! Ja tämä varmaan aiheuttaa sitä ettei aina jaksa olla niin sympaattinen ja ammattimainen työajan ulkopuolella.

Vaikka itsekkin täällä valitin potilaista niin eikö juuri sitä kysytty? Emmä kuitenkaan sille potilaalle sitä näytä, että mua nyt vituttaa kun haiset pahalle tai kyselet tyhmiä tai käyt aggressiiviseksi. Mutta toki varmaan saan purkaa sen jonnekkin? (Ja yleensä se ei ole missään keskustelupalstalla).

Ja minä olen se hoitaja, joka valitti siitä riisumisesta ja niistä sukkahousuista. Pointtihan oli siinä, että potilaat eivät KUUNTELE. Siis jos sanotaan, että päällimmäiset housut ni silloin ei tarvitse riisua koko alavartaloa paljaaksi ( minä yritän vain säästää aikaa).

Ja se mitä joku sanoi pikkuhousuista, kyllä miehet käyttävät pikkuhousuja (sellaisia mitä pienet pojat käyttävät). Harvoin näkee vanhoja miehiä joilla on tiukat bokserit jalassa. En ala tässä erittelemään miksi niitä pitäisi käyttää, mutta se olisi kiva.

Ja ei, minä en aio vaihtaa alaa, sillä nuo potilaat ovat vain se jäävuoren huippu. Suurin osa potilasta on varsin mukavia. Ja kyllä olen sympaattinen ja pidän ihmisiä kädestä ja lohdutan jos tilanne sen vaatii.

Vierailija
67/183 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

turha tulla mulle vinkumaan mistään empatiasta ja sympatiasta, saati kutsumuksesta. Mä teen sitä työtä tasan rahasta, en empatianjakotarpeesta. Olen tehnyt jo 16 vuotta, työskentelen päivystyspolilla, teen työni hyvin ja yleensä potilaat pitävät minusta, mutta se on työtä, rahasta tehtävää työtä. Joskus ärsyttää ja joskus ei, eniten ärsyttäisi, jos palkka jätettäisiin maksamatta...

Vierailija
68/183 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei terveysala ole enää mikään kutsumus...palkkaa siitäkin maksetaan. ja jotainhan sitä on tehtävä, että elää. Ja jos nyt joku alkaa vinkuun tosta palkasta ni sanon vaan että tarpeeks se ei ole, mutta kaikki suomalaiset ei vaan voi tienata 5000€/kk.

Vierailija
69/183 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Sadat+omaiset+valittavat+vuosittain+…

Tässä haastetellun Valviran ylilääkärin mukaan lääkäreillä tai hoitajilla ei saa olla mitään selityksiä huonolle käytökselle.

"Ammattilaisen täytyy hallita tunteensa. Omaiset ovat voimavara. He auttavat hoidossa ja virkistävät vanhusta. Heidät pitää ottaa huomioon."

Vierailija
70/183 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2010/10/vanhusten_laitoshoidosta_satoja_v…

tuodaan nyt esille myös tämä puoli asiasta. Usein on aihettakin valittaa ja monet eivät edes uskalla valittaa, vaikka pitäisi.

Vierailija
71/183 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukas sitä hoitajaa sitten rakastaa? Ei ainakaan se huoritteleva, sylkevä juoppo tai sekava, raapiva dementikkovanhus.

sekä hoitotyötä tekevää että alkoholismia tai dementiaa sairastavaa ihmistä. Ja koska Jumala rakastaa meitä, tulee meidänkin rakastaa toinen toisiamme kuten itseämme. Kristillinen lähimmäisenrakkaus auttaa hoitotyössä.

Vierailija
72/183 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

turha tulla mulle vinkumaan mistään empatiasta ja sympatiasta, saati kutsumuksesta. Mä teen sitä työtä tasan rahasta, en empatianjakotarpeesta. Olen tehnyt jo 16 vuotta, työskentelen päivystyspolilla, teen työni hyvin ja yleensä potilaat pitävät minusta, mutta se on työtä, rahasta tehtävää työtä. Joskus ärsyttää ja joskus ei, eniten ärsyttäisi, jos palkka jätettäisiin maksamatta...

ja antaisit kovan kuoren sulaa sydämestäsi

Vierailija
73/183 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä valmennetaan sitä lasta sanomalla että täti kiusaa ja ole kunnolla ettei tarvi pistää montaa kertaa. Napakka toiminta ja ei vaihtoehtoja, sillä siitä selvitään.

Opiskelukaveri kertoi, että näistä tapauksista "tulee tuhma täti, joka pistää sinua kovasti".

Just joo. Se tuhma täti siellä niitä Vernerin ja Siirin labrakokeita ottaa ja tekee silkasta sadismista.

Vierailija
74/183 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä valmennetaan sitä lasta sanomalla että täti kiusaa ja ole kunnolla ettei tarvi pistää montaa kertaa. Napakka toiminta ja ei vaihtoehtoja, sillä siitä selvitään.

Opiskelukaveri kertoi, että näistä tapauksista "tulee tuhma täti, joka pistää sinua kovasti". Just joo. Se tuhma täti siellä niitä Vernerin ja Siirin labrakokeita ottaa ja tekee silkasta sadismista.

hän on oman lapsuutensa, kasvatuksensa ja pelkojensa uhri. Hän tarvitsisi opastusta, tukea ja neuvoja siihen, miten hän voisi vanhempana paremmin tukea lastaan. Ymmärrän, että labratädillä ei ole aikaa tätä hoitaa, mutta yrittäkää myös katsoa asiaa siltä kannalta, että äiti tuskin sitä tekee kiusallaan, vaan hän on oikeasti itsekin ahdistunut ja tarvitsisi apua omaan ahdistukseensa.

Vierailija
75/183 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se ymmärretään

että lihavuus on sairaus, hoitona terveet elämäntavat eli laihdutus, tätä taas ei ne lihavat ihmiset ymmärrä. Eli että lihavuuteen ei ole olemassa mitään ihmepilleriä, joka parantaa vaivan, vaan ihan oikeasti pitää ottaa itseään niskasta kiinni ja tehdä elämänmuutos.

Miten 209 kilonen jolla nivelet paskan ottaa itseään niskata kiinni?

Vierailija
76/183 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se kelle omaiset valittaa on ne hoitajat. Ei yksikään ylempi taso millä olisi merkitystä. Omaisista on tullut koko ajan vaativampia HOITAJIA kohtaan. Monestikaan mediassa ei kerrota kelle omaisten kannattaisi valittaa.

Mua harmittaa tehdä työtäni kunnallisessa vanhusten palvelutalossa. Pidän vanhuksista ja työstäni,mutta sitä työtä ei oikeesti ole mahdollista tehdä aina niin hyvin kuin haluaisi.

Ärsyttää siis turha valitus,sekä omaisten ja potilaiden. Ja rehellisesti. Usein eniten valittaa ne omaiset jotka ovat vähiten omaisensa elämässä läsnä siellä paikan päällä

Monet uskovat esim. täysin dementoitunutta äitiään eivätkä viittä hoitajaa,oma lääkäriä sekä yliopistollisen sairaalan erikoislääkäriä. Tulee paljon turhauttavia tilanteita,kun omaisten on monesti vaikea hyväksyä, että vanhuksen muistissa/ymmärryksessä voi oikeasti olla vikaa. Kaikki vika ei ole laiskassa ja huonossa henkilökunnassa joka jättää tahallaan potilaat hoitamatta ja lisäksi varastaa..

Vierailija
77/183 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.mediuutiset.fi/uutisarkisto/empaattisuus+voi+vaheta+hoitotyo…

"empatiakyvyn säilymistä edistää, jos hoitohenkilöstö saa tukea stressin hallinnassa."

Vierailija
78/183 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihminen ei kykene tuntemaan empatiaa, hän on julma muita kohtaan. Asenteesi ei siis ole hoitajalle sopiva. Vaikka teet työtäsi rahasta, sinun pitää työssäsi osoittaa empatiaa. Se kuuluu työsi hyvään hoitamiseen.

Vierailija
79/183 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin siitä huolimatta, että todellakin pidän työstäni ja suurimmasta osasta asiakkaitanikin. Olen synnytysosastolla työskentelevä kätilö.

Hieman ärsyttävät asiakkaat, jotka kuvittelevat, että synnytys on ennakoitavissa ja käsikirjoitettavissa oleva näytelmä, jonka kulusta he päättävät.

Hieman ärsyttävät myös erityisiä melodramaattisia taipumuksia omaavat synnyttäjät ja ne jotka kiukuttelevat ja haukkuvat ja kiroavat kätilöä koko synnytyksen ajan ja ilmoittavat tekevänsä valituksia sinne ja tänne ja tuntevansa sen ja tämän tärkeän henkilön, joka hankkii minulle potkut..

Hieman ärsyttävät myös ne tulevat isät, jotka ovat täysin hyödyttömiä tai tiellä. Näin siitä huolimatta, että kyllähän sitä periaatteessa ymmärtää, että tilanne on uusi ja jännittävä ja aivot eivät ehkä pelaa tai yksinkertaisiakaan ohjeita ei osata noudattaa, mutta silti...

Aika paljon enemmän ärsyttävät ne synnyttäjät, jotka eivät raskausaikana ole halunneet tai viitsineet noidattaa saamiaan ohjeita koskien omia elämäntapojaan, terveydenhoitoaan yms.

Samoin ne isät, jotka ovat kiinnostuneempia jalkapallopelistä kuin lapsensa syntymästä. Tai jotka tuijottelevat kätilön rintoja tai yrittävät flirtata. Tai käyttäytyvät muuten törkeästi äitiä kohtaan.

Hyvin paljon ärsyttävät, tai oikeastaan suututtavat, ne tapaukset, jossa tuntuu vain yksinkertaisesti kauhealle, että se viaton pieni vauva pitää oikeasti antaa tuollaisten ja tuossa tilassa olevien ihmisten mukaan kotiin. Sekä tietysti ne tapaukset, jossa sitä vauvaa ei ehkä tarvitse antaa heidän mukaansa, mutta jossa tietää, että todennäköisesti vauva tulee koko elinikänsä kärsimään äitinsä huonoista valinnoista raskausaikana.

Sitten tietysti välillä aika pikku jutuistakin vetää syvään henkeä, kun avaa oven uudelle asiakkaalleen ja heti alkuun huomaa, että hommasta tulee tavallista haastavampaa. Siis esimerkiksi, kun synnyttäjän kanssa ei ole yhteistä kieltä tai synnyttäjä painaa kolme kertaa sen verran mitä itse painaa tms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme