Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terv.huollossa toimivat! Kertokaas mikä asiakkaissa ärsyttää!

Vierailija
17.05.2011 |

Tai lähinnä potilaiden käytöksessä?

Kommentit (183)

Vierailija
121/183 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskennellyt melkein aina päivystyksessä, tehoilla ja ambulanssissa. Ärsyynnyn enemmän epäammattimaisista kollegoista kuin potilaista.

En ärsyynny "hyppyyttämisestä", jos potilas huutelee kivun tai pelon takia, mutta se tympii jos asiana on vain valittaa, kun mikään ei ole koskaan hyvin.

98% potilaista on miellyttäviä ja liiankin varovaisia pyytämään apua. Siksi aloitankin potilassuhteen sanomalla heti aluksi, että pyydä apua ja kysy koska tahansa, olen täällä sinua varten. Samat sanat omaisille.

joka on oikealla alalla töissä. Olisipa kaltaisiasi ihmisiä enemmän.

Vierailija
122/183 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä räkätauti= kuumeeton keuhkokuume yskä= keuhkokuume ummetus= umpisuolentulehdus venähdys= kauhea murtuma päänsärky= aivokasvain ylipainon lieveilmiöt= fibromyalgia, reuma pienet puutumiset, lihasten väsyminen= ALS, MS jne jne...... Huoh

Tää oli paras - se on just näiN :)

t. sh

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/183 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Resepti vanhentunut tai otettu loppuun: kyllä tällä vielä kerran pitää lääke saada. Ai eikö, no soita lääkärille (apteekillahan on salainen numero suoraan päivystävälle lääkärille juuri näitä tapauksia varten? Not).

Farmaseuttisella henkilökunnalla on velvollisuus antaa lääkeneuvontaa. Tämä on ajoittain todella turhauttavaa. Tätä antibioottia ei alkoholin kanssa, voi tulla antabusreaktio. Joojoo ehkä jollekin tulee, mutta ei mulle.

Vierailija
124/183 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

98% potilaista on miellyttäviä ja liiankin varovaisia pyytämään apua. Siksi aloitankin potilassuhteen sanomalla heti aluksi, että pyydä apua ja kysy koska tahansa, olen täällä sinua varten. Samat sanat omaisille.

joka on oikealla alalla töissä. Olisipa kaltaisiasi ihmisiä enemmän.

Tokihan minäkin, joka ylempänä kirjoitin liudan asioista, jotka ärsyttävät, sanon aina potilailleni että tulkaa kysymään, olen käytettävissä jne. Potilaita vartenhan me ollaan töissä. Tässä ketjussa kuitenkin kysyttiinkin sitä, mikä potilaissa ärsyttää ja siihen moni on vastannut. Ei se tarkoita sitä, että jos jostain ärsyyntyy, ei sovellu alalle.

Vierailija
125/183 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi yli muiden; mulla on alilämpöä ..... Sitä ei ole olemassakaan!

Vierailija
126/183 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin pakko nostaa hattua tässä välissä. Iso KIITOS! Minusta ei ikimaailmassa olisi tuohon työhön, te olette tärkeitä ja korvaamattomia ihmisiä. Olen sellainen ihminen että saa olla pää kainalossa, tai sitten lapsella hätä, ennen kuin lääkäriin lähdetään. Joka kerta missä tahansa olemme saaneet heti apua kun sitä on oikeasti tarvittu, ja vielä hymyillen.

Kun ei odota erityiskohtelua, ja kohtelee myös hoitohenkilökuntaa ihmisinä, niin kummasti se kommunikaatio pelaa paremmin kuin tiuskimalla.

Vierailija
127/183 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olenhan ihminen. En kuitenkaan osaa kohdistaa ärtymystäni mihinkään tiettyihin potilastyyppeihin vaan yleensä ärtymys johtuu omasta tilastani, esim. jos on huonosti nukuttuja öitä takana, stressiä, jotain huolia omassa elämässä.

Silloin voi tietysti ärtyä ihan pienestäkin, eli siis sisäisesti tuntea ärtymystä, vaikka sisäisessä puheessa tulla ajatuksia tyyliin "taas yksi helvetin turhanvalittaja kuluttaa aikaani, lopettaisi jo tuon jaarittelun". Mutta ammattitaitoon kuuluu, että sisäiset ärtymykset, jotka siis ei oikeasti edes yleensä johdu potilaasta, pidetään sisäisiä ja ulospäin olen silloinkin kohtelias. Ei minulla ole töissä oikeutta toisille ihmisille omia ongelmiani purkaa kiukutteluna.

Vierailija
128/183 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin pakko nostaa hattua tässä välissä. Iso KIITOS! Minusta ei ikimaailmassa olisi tuohon työhön, te olette tärkeitä ja korvaamattomia ihmisiä. Olen sellainen ihminen että saa olla pää kainalossa, tai sitten lapsella hätä, ennen kuin lääkäriin lähdetään. Joka kerta missä tahansa olemme saaneet heti apua kun sitä on oikeasti tarvittu, ja vielä hymyillen. Kun ei odota erityiskohtelua, ja kohtelee myös hoitohenkilökuntaa ihmisinä, niin kummasti se kommunikaatio pelaa paremmin kuin tiuskimalla.

Vierailija
129/183 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

99,9% Asiakkaista/potilaista on mukavia mutta sitten on niitä, jotka saavat minutkin rypistämään kulmiani. Ja kuinka ollakaan he ovat useimmiten juuri potailaiden omaisia.

Vierailija
130/183 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja eniten ärsyttää kyllä sellaiset potilaat, jotka tulevat sinne sillä asenteella, että heti mulle kaikki tänne nyt. Ei ymmärretä sitä asiaa, että jollain voi olla suurempi hätä kuin itsellä ja se, että tullaan sinne tyyliin "tarvitsen antibioottikuurin". Sitten kun niille selvittää, että tulehdusarvo oli normaali ja lääkäri päättää kuurista, niin alkaa hirvee valitus ja haistattelu. Kerran mulla paloi käpy, kun potilas huusi vastaanottotiskillä kaikki osaamansa kirosanat ja vaati lähetettä keskussairaalaan. Sanoin potilaalle, että nyt on aika rauhoittua ja mennä istumaan, uudelleen voi tulla luukulle kun on rauhoittunut. Vielä kysyin, että tuleeko hänelle työpaikalle joku haistattelemaan ja kiroilemaan osaamattomuutta. Kyllä meni hiljaiseksi.

Vierailija
131/183 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minua ärsyttää ihmiset jotka tulevat sairaalaan kuin hotelliin ja kuvittelevat sh:n olevan ihka oma huonepalvelija. Vettäkään ei itse tarvitse ottaa vaikka hana olisi vieressä, jalat ja kädet toimivat eikä vuodelepoakaan määrättynä; päinvastoin. Liikkuminen auttaisi toipumisessa...

Ei; soitetaan kelloa, maataan viivasuorana sängyssä ja KÄSKETÄÄN antamaan vettä.(Ja sust ollaan tietenkin tultu kävellen kanttiinista omaisen kanssa) Ja kylmää kun edellisen kerran ei ollut sitä tarpeeksi. Vedä samalla peittoa vähän enemmän päälle, ei niin paljon. Vähän enemmän rinnuksille.... (Ne kädet kyllä toimisivat edelleen...)

Oikeasti pitäisi olla antamassa kipulääkitystä i.v sille syöpäleikatulle joka EI itse pääse sängystä ylös.

Vierailija
132/183 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin pakko nostaa hattua tässä välissä. Iso KIITOS! Minusta ei ikimaailmassa olisi tuohon työhön, te olette tärkeitä ja korvaamattomia ihmisiä. Olen sellainen ihminen että saa olla pää kainalossa, tai sitten lapsella hätä, ennen kuin lääkäriin lähdetään. Joka kerta missä tahansa olemme saaneet heti apua kun sitä on oikeasti tarvittu, ja vielä hymyillen.

Kun ei odota erityiskohtelua, ja kohtelee myös hoitohenkilökuntaa ihmisinä, niin kummasti se kommunikaatio pelaa paremmin kuin tiuskimalla.

Ja jos oikeasti saa huonoa kohtelua, on potilaankin parempi niellä kiukkunsa kuin ruveta kiukuttelemaan hoitsulle/lääkärille, on ne niin usein voimiensa äärirajoilla töissä. (Extrasympatiat sille huoneessaan joskus itkevälle lääkärille

Vierailija
133/183 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis:

Ja jos saa huonoa kohtelua, on potilaankin parempi niellä kiukkunsa kuin ruveta kiukuttelemaan hoitsulle/lääkärille, on ne niin usein voimiensa äärirajoilla töissä. (Extrasympatiat sille huoneessaan joskus itkevälle lääkärille) OIKEASTI huono kohtelu/piittaamattomuus potilaan vaivoista on todella harvinaista. :)

Nimim. Erityislapsen kroonisvaivainen äiti, mummuaankin vuosikaudet siellä täällä hoidossa käyttänyt ja onnellinen siitä, että Suomen hoitohenkilökunta on kautta linjan hienoa porukkaa :)

Vierailija
134/183 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun Potilaat luulevat olevansa Asiakkaita.

Vierailija
135/183 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopulta tajusin, ettei minusta olisi lääkäriksi, koska inhoan epäsiistejä, likaisia ja tolkuttomasti käyttäytyviä ihmisiä. Etenkin narkkareita, alkoholisteja ja tupakoijia.

Sairastuin vaikeasti noin vuosi sitten ja kadun nyt päätöstäni. Valtaosa terveydenhuoltoalalla työskentelevistä ihmisistä on mukavia tai vähintään asiallisia, mutta joukkoon mahtuu myös törkeä omalääkäri, täysin halveksittava hoitaja ja useampi asiattomasti käyttäytyvä vastaanottovirkailija. Viimeiset eivät tietenkään edusta sinänsä alaa, mutta heidän tyylinsä on ikävä etenkin iäkkäitä potilaita kohtaan. Tervehtiminen ja kiittäminen pitäisi osata, jos vastapuolen edustaja on pyörätuolissa istuvat 85-vuotias.

Vierailija
136/183 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää tervehtiä, ei vain 85-vuotiaita... Tervehditkö muuten itse?

Vierailija
137/183 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuokaa virheet esiin ja korjatkaa ne.

"Hoitovirheisiin kuolee arviolta 700–1700 potilasta vuosittain, kun esimerkiksi liikennekuolemia on noin 300."

http://www.ksml.fi/uutiset/kotimaa/sadat-kuolevat-hoitovirheisiin-vuosi…

http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/valvira-hoitovirhe-epailyt-pit…

Vierailija
138/183 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos jostain syystä joutuu esimerkiksi antamaan tietoa tai ohjeita, jotka eivät potilasta miellytä, kuulee usein sen saman fraasin "mikä sun nimesi on". Suoraan sanottuna tuntuu ahdistavalle, kun tuntee joutuvansa vastaamaan asioista joille ei itse yksinkertaisesti voi mitään (esim. sairaalan ohjeet ja säännöt). Joskus päivystyksessä pelotti, ottaako uhkailija selvää kotiosoitteesta jne. vaikka sukunimi nimikyltissä silloin olikin peitetty. Eli yleensäkin kaikenlainen uhkailu ärsyttää ja pelottaa.

Lisäksi inhoan sanaa "hoitsu", se särähtää korvaan alentavana ja siinä kuvastuu mielestäni hyvin "arvostus", joka hoitajia kohtaan ihmisillä on. Ihan kuin hutsuksi kutsuttaisiin. Vähän sama kuin lääkäristä puhuttaisiin esim. lekurina.

Vierailija
139/183 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimittämistä arvauskeskukseksi. En minäkään hauku muiden työpaikkoja. Ei se lääkäri mikään ennustaja ole, että kaikki taudit heti löytäisi.

Vierailija
140/183 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että syyttävät kaikesta sitä vastaanoton hoitajaa, joka monestikaan ei asioille mitään voi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän