Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terv.huollossa toimivat! Kertokaas mikä asiakkaissa ärsyttää!

Vierailija
17.05.2011 |

Tai lähinnä potilaiden käytöksessä?

Kommentit (183)

Vierailija
81/183 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh :) Itselläni on vaikeuksia kuvitella, että potilas olisi koskaan myöhässä, kun olen tottunut siihen, että ajanvarauksellakin saa odottaa 15-30min ylimääräistä aikaa, ennenkuin pääsee hoitajalle/lääkärille. Paitsi yksityisellä, siellä olin huuli pyöreänä, kun lääkäri otti minut minuutilleen sovittuun aikaan vastaan.

Vierailija
82/183 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa vähän rajoittaisi syömistä tämä 209 kiloinen, niin kyllä lähtisi paino putoamaan. Suurempi merkitys ylipainoon on ruoan liikasyömisellä, kun liikkumattomuudella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/183 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

huvittaa esim. nämä papat, jotka riisuvat KAIKKI housut kun pyytää ottamaan ylävartaloa paljaaksi. Eli ei todellakaan ärsytä, aivan ihania asiakkaita suurimmaksi osaksi. (Olen siis labrahoitaja) Toki usein on niin järkyttävä kiire, että jonkun mummelin viisi paitakerrosta ei huvita, kun pitäisi ottaa sydänfilmiä. Mutta työtä se on sekin ja muut saavat sitten odotella.

Eniten ärsyttää ihmiset, jotka selvästikin purkavat omaa pahaa oloaan ensimmäiselle ihmiselle, jonka kohtaavat terveydenhuollossa. Mutta onhan sekin toisaalta ymmärrettävää, jos itsellä on paha olla. Toki aika moni näistäkin ihmisistä pyytävät lopulta anteeksi käytöstään, jos saavat hoitajan puolelta ammattimaista käytöstä.

Vierailija
84/183 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkärille, kun eilisestä lähtien ollut flunssassa tai alkanut tunti sitten valittaa korviaan. Yhtään särkylääkettä ei ole tietenkään annettu. Niin, lääkärihän se autuaaksi tekee ja antibiootti. Jos päivystyskriteerit ei täyty, ollaan vihaisia hoitajalle.

vein lapseni just tuollaisessa tilanteessa päivystykseen (no tosin särkylääkettä olin antanut) ja lapsella oli kolmas perättäinen korvatulehdus. Eilen tein saman, mutta ei ONNEKSI ollut. En halunnut odotella pahenemista, koska on niin tiheä tulehdushistoria takana. Ja monta antibioottia ON tarvittu.

Eilinen lääkäri ei taatusti katsonut tiedoista mitään ennen tuloa, eikä siis tiennyt taustoja. Mutta toisaalta se on hyvä, katsoo ehkä "uusin silmin" eikä laita antibiootteja turhaan.

Vierailija
85/183 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se on yleensä niin, että aamulla ei juuri kuumetta ole, vaan nousee puoleenpäivään mennessä usein? Ja mittareista: viimeksi kun olin kipeä, mittasin kuumeen illalla, oli ihan horkka tullut ja tavallinen elohopeamittari näytti 39.5 astetta, aamulla menin tk:hon ja lääkäri mittasi digimittarilla ja tulos oli 35 astetta ( otti tosin pois paljon ennen piippausta), crp oli 90, viruksen syyksi kaikki vain laitettiin. Ei mitään valittamista ollut hoitohenkilökunnan toiminassa tms, mutta miten tavallinen lämpömittari voi saada korkean lukeman, mikäli kehon lämpötila on matalampi, vai mikä katsotaan kuumeeksi?

nukkuu ainakin osittain, vaikka oliskin kipee. Normaalistikin ruumiinlämpö on aamulla alhaisimmillaan.

Jos digitaalimittarin lukema ei nouse riittävän nopeasti, se piippaa ja näyttää alhaista lukemaa. Voi näyttää vaikka 32 astetta eli hypotermista. Digimittarilla ei siis voi mitata normaalia lämpöä tai ainakaan siihen ei pidä luottaa.

Vierailija
86/183 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää rumat alapäät. Joskus olen joutunut siirtämään potilaani toiselle lääkärille, koska en pysty katselemaan sitä alapäätä enää toista kertaa. Joillakin on iso turpeä hampurilaispillu hyi yök. Sitten vielä pahempi on kun kaikki roikkuu sieltä, ja ihan nuorillakin. Parempi että kasvattavat karvat ruman alapään peitoksi.

Vierailija
87/183 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveydenhoitoa.

Se, että minä 60kg en välttämättä jaksa nostaa sinua ylös pöydältä. (Jos se oma elämä on jo noin vaikeaa niin mikset aikaisemmin ole tehny jotain painollesi).

Se, että suutut siitä jos sinulle sanotaan, että tutkimuspöydät eivät kestä painoasi (tutkimusta ei voida tehdä), et mahdu laitteeseen sisälle (tutkimusta ei voida tehdä), laitteen kapasiteetti ei riitä -uä ja röntgen (tutkimusta ei voida tehdä).

Ja se, että et ymmärrä sitä, että jos olet noin lihava tottakai nivelet alkaa paukkuun. Jos sinulta on leikattu polvi, niin mitä todennäköisemmin kun et pysty polveasi hetkeen normaalisti käyttämään siirtyy kipu tällöin seuraavaan niveleen (joko saman jalan lonkkkaan tai nilkkaan) tai sitten toisen jalan polveen. Ja ei, me emme kuvaa mitään mitä lääkäri ei ole lähetteessään pyytänyt.

Vierailija
88/183 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää rumat alapäät. Joskus olen joutunut siirtämään potilaani toiselle lääkärille, koska en pysty katselemaan sitä alapäätä enää toista kertaa. Joillakin on iso turpeä hampurilaispillu hyi yök. Sitten vielä pahempi on kun kaikki roikkuu sieltä, ja ihan nuorillakin. Parempi että kasvattavat karvat ruman alapään peitoksi.

Kukaan ei voi sille mitään miltä se alapää näyttää, gynekologi on kiinnostunut siitä, mitä sieltä reiästä löytyy, eikä siitä miltä ne ulkoiset osat NÄYTTÄÄ!

Vierailija
89/183 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että syyttävät kaikesta sitä vastaanoton hoitajaa, joka monestikaan ei asioille mitään voi

Minusta on ihan ok antaa palautetta sille henkilölle, jonka kanssa asioi. Tämän tehtävä on välittää asiakaspalaute eteenpäin. Ei sitä tarvitse eikä pidäkään henkilökohtaisesti ottaa, jos ja kun asian tila ei riipu itsestä.

Vierailija
90/183 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei voi sille mitään miltä se alapää näyttää, gynekologi on kiinnostunut siitä, mitä sieltä reiästä löytyy, eikä siitä miltä ne ulkoiset osat NÄYTTÄÄ!

Olen nähnyt niin monta rumaa alapäätä varrella että inhotuskynnys on iskenyt. Ja minulla on kuitenkin mahdollista itse valita potilaani. Ja vielä yksi vinkki potilaille:peskää kokkoreet pois häpykarvoista.

Vierailija
91/183 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulle ei nouse kuume kun sinulla on tavallinen flunssa (joillekin nousee). Mutta jos saat bakteerisepsiksen tai muun vakavan bakteeritulehduksen, niin taatusti se kuume nousee! Et vain ole vielä sairastunut tarpeeksi vakavasti.

Joo. Mulle ei ole noussut kuumetta viimeiseen 5-7 vuoteen. Lämoöä tulee max. 37.5. Ei koskaan enempää. Joo ja olen siis sairastanut monta flunssaa ja se kuume ei vaan nouse. Kipeä ja kuumeinen olo on kuitenkin ihan samalla tavalla kuin pienenäkin, jolloin oli vielä yli 38 kuumetta.

Vierailija
92/183 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt niin monta rumaa alapäätä varrella että inhotuskynnys on iskenyt. Ja minulla on kuitenkin mahdollista itse valita potilaani. Ja vielä yksi vinkki potilaille:peskää kokkoreet pois häpykarvoista.

Vierailija
93/183 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaaaaamean sairas, vähintäänkin keuhkokuume, sepsis ja aivokalvontulehdus meneillään. Hänelle ei vain koskaan nouse kuume vaan ennemminkin tulee toi alilämpö. Eikä hänellä nouse tulehdusarvotkaan koskaan. :D

Vierailija
94/183 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmiset jotka tulevat likaisena/haisevana ja kuvittelevat, että joku muu laittaa esim. selän kuntoon, itse ei kotihoito( jumppa)-ohjeita noudateta.

Joskus tuli hierottamaan rouva, joka käy pesulla kerran viikossa ja hieronta piti sopia pesupäivän aamuun. Auts, mikä dunkkis!

Vierailija
95/183 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen tavallaan ymmärtää, että ihmiset eivät osaa suhteuttaa asioita ja mikä tahansa sairaus omalla kohdalla tuntuu isolta jutulta, mutta silti ketutus kieltämättä nousee näiden poskiontelontulehdus ja "lapsi haroi korvaansa" "ja minä tarvin palvelua heti"-tapausten kanssa päivystyksessä.

Vierailija
96/183 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee turhaan aikaa asioiden jankkaamiseen, kun ei voi heti kertoa kuinka paljon sitä viinaa menikään tai mitä pillereitä tulikaan otettua.

Vierailija
97/183 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suonikohjuista on aivan valtavasti vaivaa, särkyä ja turvotusta. Mutta kun ne on hoidettu, paljastuukin että ainoa haitta oli se ulkonäkö...

Vierailija
98/183 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös hoitaja, mutta jos noin paljon vituttaisi ja ärsyttäisi, vaihtaisin alaa. Eihän tätä työtä ole pakko tehdä.

Minua ärsyttää asiakkaat tosi harvoin. Tämä on duunia ja olen hoitajaksi lähtenyt tietäen, että monenlaista voi tulla vastaan. Väsyttää joskus ja olen pahalla tuulella kun on kiire, mutta asiakkaat ärsyttää tosi harvoin.

Näin siitä huolimatta, että todellakin pidän työstäni ja suurimmasta osasta asiakkaitanikin. Olen synnytysosastolla työskentelevä kätilö.

Hieman ärsyttävät asiakkaat, jotka kuvittelevat, että synnytys on ennakoitavissa ja käsikirjoitettavissa oleva näytelmä, jonka kulusta he päättävät.

Hieman ärsyttävät myös erityisiä melodramaattisia taipumuksia omaavat synnyttäjät ja ne jotka kiukuttelevat ja haukkuvat ja kiroavat kätilöä koko synnytyksen ajan ja ilmoittavat tekevänsä valituksia sinne ja tänne ja tuntevansa sen ja tämän tärkeän henkilön, joka hankkii minulle potkut..

Hieman ärsyttävät myös ne tulevat isät, jotka ovat täysin hyödyttömiä tai tiellä. Näin siitä huolimatta, että kyllähän sitä periaatteessa ymmärtää, että tilanne on uusi ja jännittävä ja aivot eivät ehkä pelaa tai yksinkertaisiakaan ohjeita ei osata noudattaa, mutta silti...

Aika paljon enemmän ärsyttävät ne synnyttäjät, jotka eivät raskausaikana ole halunneet tai viitsineet noidattaa saamiaan ohjeita koskien omia elämäntapojaan, terveydenhoitoaan yms.

Samoin ne isät, jotka ovat kiinnostuneempia jalkapallopelistä kuin lapsensa syntymästä. Tai jotka tuijottelevat kätilön rintoja tai yrittävät flirtata. Tai käyttäytyvät muuten törkeästi äitiä kohtaan.

Hyvin paljon ärsyttävät, tai oikeastaan suututtavat, ne tapaukset, jossa tuntuu vain yksinkertaisesti kauhealle, että se viaton pieni vauva pitää oikeasti antaa tuollaisten ja tuossa tilassa olevien ihmisten mukaan kotiin. Sekä tietysti ne tapaukset, jossa sitä vauvaa ei ehkä tarvitse antaa heidän mukaansa, mutta jossa tietää, että todennäköisesti vauva tulee koko elinikänsä kärsimään äitinsä huonoista valinnoista raskausaikana.

Sitten tietysti välillä aika pikku jutuistakin vetää syvään henkeä, kun avaa oven uudelle asiakkaalleen ja heti alkuun huomaa, että hommasta tulee tavallista haastavampaa. Siis esimerkiksi, kun synnyttäjän kanssa ei ole yhteistä kieltä tai synnyttäjä painaa kolme kertaa sen verran mitä itse painaa tms.

Vierailija
99/183 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulle ei nouse kuume kun sinulla on tavallinen flunssa (joillekin nousee). Mutta jos saat bakteerisepsiksen tai muun vakavan bakteeritulehduksen, niin taatusti se kuume nousee! Et vain ole vielä sairastunut tarpeeksi vakavasti.

Joo. Mulle ei ole noussut kuumetta viimeiseen 5-7 vuoteen. Lämoöä tulee max. 37.5. Ei koskaan enempää. Joo ja olen siis sairastanut monta flunssaa ja se kuume ei vaan nouse. Kipeä ja kuumeinen olo on kuitenkin ihan samalla tavalla kuin pienenäkin, jolloin oli vielä yli 38 kuumetta.

Vierailija
100/183 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavuus ON sairaus, mutta siltikään en jumpparina pysty sitä kipeetä polvea taikomaan kivuttomaksi, jollei se paino alene tai edes reisilihakset vahvistu. Lihavuus-nimistä sairautta hoidetaan päättäväisyydellä, se 209 kiloinen tyyppi hoitaa ekat 50 kiloa ruokavaliolla pois ja alkaa sitten myös liikkumaan -vaikka vedessä.

Jännää, miten täälläkin heti puolustellaan liikalihavuutta tyyliin "ei sille mitään voi". Kyllä prkl voi jos viittii.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kuusi