Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ottaisitko somalimiehen kotiisi siivoamaan, siivousfirman kautta?

Vierailija
13.05.2011 |

Olen työnvälittäjä, tällä hetkellä välitän kotisiivouksia, ikkunanpesua jne. Nyt eka kertaa työntekijäksemme on hakenut somalimies.

Kaikki työntekijät käyvät ennen töiden aloittamista perehdytyskoulutuksen, yht. 15 t. Sitä ennen ei tarjota keikkoja.

Tälä somalilla on työkokemusta alalta hyvin runsaasti ja monipuolista.

Kun otin hänet kurssille, esimies oli sitä mieltä, ettei mun olisi edes kannattanut soittaa tuosta kurssista tälle somalille lainkaan.

Siis täh? Ensin valitetaan, että somalit vaan nostaa etuuksia ja sitten kuitenkin estetään heidän työllistymisensä.

Kommentit (103)

Vierailija
81/103 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

taida olla heillä hygienia-korttia ?

Vierailija
82/103 |
24.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ollut helsingissä vuoden verrna yhdessä nimeltä mainitsemattomassa koululaitoksessa, joka yllätysyllätys, on täynnä somaleja yms. mamuja. Kaikki ihan ok., kunnes olen sairastunut valehtelematta 4-kertaa vatsatauteihin, ja syy hyvin isolla todennäköisyydellä johtaa tähän koulutuslaitoksen kahvilaan.

Moni ulkomaalainen tulee kahvijonoon normaalisti, tullaan pahvimukien kohdalle (valitse kahvi, tee tai kaakao) mukeja hypistellään käsissä, ylimääräiset laiteen tietenkin takaisin pinoon, ok.

Nämä samaiset henkilöt käyvät wc:ssä ruokatunnilla, ja vierestä kuulen -vesihanaa ei käytetä- kuuluu ainoastaan wc:n huuhtelun ääni.

Kuka opettaa näille meidän maahanmuuttajille, ihan aikuisten oikeasti, wc:ssä käymisen alkeet? KÄDET ON PESTÄVÄ!

ps. en äänestänut persuja, mutta kohta äänestän.

Minä en sinuna ostaisi enää kahvia sieltä. Ja voithan itse sanoa siellä vessassa että taisitte unohtaa pestä kädet. Minua ainakin hävettäisi jos joku ulkopuolinen joutuisi sellaisesta muistuttamaan, ja muistaisin varmasti pestä siitä lähtien. Onhan se noloa pyytää, mutta kaikkien parhaaksi se on. Paitsi jos he eivät oikeasti tajua että miksi pitäisi, ja sanovat sinua vain rasistiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/103 |
24.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sinä suomijuntti vain koskaan eksy koko länsimaisen sivistyksemme kehtoon, Kreikkaan!

Sulle nauraa kulkukoiratkin, malaka!!

jollain sivistyksen kehdolla on tekemistä tämän mamu-asian kanssa?

Jos siivoojalta puuttuu tarvittavat hygienia-tiedot, niin siinä voi käydä huonosti muille ihmisille.

Ei sitä pesurättiä kannata pestä siellä wc-pöntössä, niin kuin joku jo sanoikin.

Vierailija
84/103 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

maahanmuuttajilla on jotain käsitystä hygieniasta, mutta enpä kyllä tiedä näistä somalipakolaisista...

Ne olot mistä he tulevat, ei siellä ole vessoja, eikä pestä käsiä?

Vierailija
85/103 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
86/103 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuisi varmaan henkilöstä, hänen asenteestaan työtä kohtaan ja käyttäytymisestä. Tämän henkilön asenne on ilmeisesti varsin hyvä, kun on ollut aktiivinen.

Somalit ovat muuten muslimeja ja muslimeilla on paljon tarkemmat siisteyskäsitykset kuin esim. luterilaisilla.

Vierailija
87/103 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyseessä olisi komea isomunainen avulias mies.

Hitot siivouksesta... :D

Vierailija
88/103 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottaisin.

Vierailija
89/103 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi en? Siksikö että somalimies kenties olisi muslimi ja heillä on tiukemmat siisteyskriteerit kuin suomalaislla. Vai siksikö, että somalimies haluaa tehdä työtä, toisin kuin suomalaismies, joka mieluummin syljeskelee kattoon peruspäivärahalla kuin siivoaa. Vai kenties siksi että "suomalainen on rehellinen", sekö suomalainen, joka väistelee töitä, tekee pimeitä, pimittää veroja ja missä vaan välistä voi vetää, niin vetää.

Jos vain valita voi, mun valinta osuu aina maahanmuuttajaan.

Vierailija
90/103 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niilä somalialaisilla hygienia-korttia?

Vierailija
91/103 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työni kautta olen saanut pelkästään todella huonoja kokemuksia somalimiesten siivousjäljestä, joten omaan kotiini en heitä päästäisi. Olkoonkin kuinka ennakkoluuloinen suhtautumiseni, niin samaan rumbaan en yksityiselämässäni ryhdy, kuin olen joutunut työelämässä.

Vierailija
92/103 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että oma kokemukseni somalinaisista päiväkodin lastenhoitajina on hyvä! Somalimiehet päiväkodin siivoojina puolestaan todella ala-arvoisia.

Vierailija
93/103 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma koti on kuitenkin aika pyhä alue, en halua huoltomiehiäkään sinne silloin kun en ole kotona ellei ole joku sukulaisraksamies tms.

Hyvä on työllistää, paljon veloitatte asiakkaalta tunnista ja paljon saa vähentää verotuksessa ap?

30-40? ja puolet verotukseen?

Vierailija
94/103 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä nuori somalimies on sinkku. Ei omaa perhettä eikä myöskään lapsia.

Lisäksi hän tuli toimistoomme käymään oma-aloitteisesti sen jälkeen, kun olin hänelle soittanut perehdytyskurssista. Ihan vaan näyttäytymään.

Eipä tätä enää suomalaiset työnhakija tee. Ennen vanhaan se oli yleistäkin.

Vierailija
95/103 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran ennakkoluuloinen olen tuota ryhmää kohtaan.

Vierailija
96/103 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai herrajumala mihinkään työhän voi ottaa kouluja kyämätöntä

Vierailija
97/103 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Afrikkalaiset ovat paljon hitaampia ja laiskempia kuin muut. Jos jokin siivoushomma kestää 2 tuntia, niin heillä siihen kuluu aikaa 4 tuntia. Ja sitten valitetaan kuinka heitä riistetään eikä makseta kuin puolet palkasta. Toki voi olla poikkeustapaus, mutta älä ihmettele jos työnjälki ei vastaa odotettua. Kellonajoista eivät myöskään ole niin tarkkoja. Tulevat myöhässä ja lähtevät ajoissa. Taukoja pitävät silloin kun mieli tekee. Sen lisäksi valehtelevat sujuvasti päin naamaa. Tottakai kaikista kansalaisuuksista löytyy samanlaisia, mutta todennäköisyys kasvaa tietyillä porukoilla.

Vierailija
98/103 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän näistä maahanmuuttajista (pakolaisista) että somalit ovat kaikkein pahin ja laiskoin ryhmä näistä, siis kouluttamattomin ja agressiivisin.

Muun maalaiset (intialaiset, vietnamilaiset) ovat yleensä rehtejä ja ahkeria, ei juuri pahaa sanottavaa näistä.

Mutta nuo somput...niistä voi lukea juttuja kun ovat niin päälliköitä ryöstellessään näitä kauppalaivoja siellä punaisella merellä. Onko muista ihmis-ryhmistä näin uutisoitu?

Vierailija
99/103 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja suomalaisenkin miehen suhteen voisi olla vähän ennakkoluuloja.

Jos työ on sellainen, että siinä ei mennä kodin sisäpuolelle ollenkaan, niin ehkä sitten.

Vierailija
100/103 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan yksikään teistä ei ole tavannut saati käynyt somalin kotona. Tiedoksenne, että somalit ovat erittäin SIISTEJÄ, koditkin tiptop. Heidän mielestään me suomalaiset haisemme pahalle!

Ottaisin toki, jos ja kun kerran on ammatti-ihmisestä kyse ja siivousyrityksen lähettämä.