Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ottaisitko somalimiehen kotiisi siivoamaan, siivousfirman kautta?

Vierailija
13.05.2011 |

Olen työnvälittäjä, tällä hetkellä välitän kotisiivouksia, ikkunanpesua jne. Nyt eka kertaa työntekijäksemme on hakenut somalimies.

Kaikki työntekijät käyvät ennen töiden aloittamista perehdytyskoulutuksen, yht. 15 t. Sitä ennen ei tarjota keikkoja.

Tälä somalilla on työkokemusta alalta hyvin runsaasti ja monipuolista.

Kun otin hänet kurssille, esimies oli sitä mieltä, ettei mun olisi edes kannattanut soittaa tuosta kurssista tälle somalille lainkaan.

Siis täh? Ensin valitetaan, että somalit vaan nostaa etuuksia ja sitten kuitenkin estetään heidän työllistymisensä.

Kommentit (103)

Vierailija
61/103 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän nyt ketään muutakaan voi tuomita sen perusteella, mitä ryhmää edustaa tai mistä on kotoisin. Ottaisitko savolaisen siivoamaan kotiisi? Eikös ne ole kaikki kieroja? Niin, aivan sama asia taas tämäkin. Ja ei, en oikeasti ajattele, että savolaiset olisivat kieroja tai että somaleissa olisi edes ryhmänä jotain vikaa (mitä???).

En muuten lukenut koko ketjua, koska myönnän avoimesti ennakkoluuloni suomalaisia kohtaan ja tiedän joukossa olevan rasisteja. Ei, en silti pidä jokaista suomalaista rasistina tai potentiaalisena sellaisena. Mutta faktana tiedän, että heitä on, kuten myös monessa muussakin kansalaisuudessa.

Vierailija
62/103 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta raiskaavat kyllä rivakasti.

Kun on perusteellisesti raiskattu, leikataan väliliha saksilla!!!

Siinä sulle parisanaa sompanseista!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/103 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ottaisin toki. Jos jotain tavaraa häviää tai on huomautettavaa niin sittenhän tehtäisiin valitus ja vaadittaisiin oikeutta -ihan samallalailla tekisin minkämaalaisen siivojan kanssa vaan.

Vierailija
64/103 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt keikkaluonteista siivoustyötä aina silloin tällöin. Työparinani on ollut sekä somaleita ,virolaisia,thaimaalaisia jne. Kaikki he ovat olleet erittäin ahkeria ja luotettavia.Työ jälki on ollut hyvää.Suomalaisista on tullut enemmän valituksia.Valitettavan usein siivoussopimuksia tehdessä ei kukaan halua ,että kotiin tulee" ryssä " tai joku" nekru" siivoamaan.

Vierailija
65/103 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua, että kukaan vieras mies tulee meille siivoamaan silloin, lapseni ovat päivällä yksin kotona.

Toinen ehto olisi, että ei käytä hajusteita. En halua hajua, joka sai minut raskaana ollessa oksentamaan, vasta pestyyn kotiini.

Meillä siivoavat virolaiset naiset ja olen ollut ihan tyytyväinen.

Vierailija
66/103 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotiini siivoamaan. Tuntuisi jotenkin turvattomalta päästää vieras mies kotiin. Eikö teistä muista tunnu siltä?

Vierailija
67/103 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aikoinani suuren kauppakeskuksen elintarvikeliikkeen eli suomeksi sanottuna Prisman vastaava ja palkkasimme erään siivoufirman siivoamaan ja sieltä tuli somaleita. Aikataulut eivät pitäneet ja tavaraa hävisi hyllyistä niin paljon, että homma loppui nopeasti. Eivät raukat tajunneet, että kamerat pyörii vaikka kauppa on kiinni.

Vierailija
68/103 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP voisit kysyä myös niin, että ottaisitko mustalaisen siivoamaan ja maksaisit siitä?

Vierailija
69/103 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somalilaisilla ei ole hajuakaan Suomessa vaadittavasta hygienian tasosta.

Vierailija
70/103 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ottaisin, mutta kun olen suvaitsevaisuudella kirottu niin ei taida minun mielipiteeni paljoakaan painaa.

Paitsi että luulisi, että siivousapua käyttävät paremmin toimeentulevat ja siten ehkä myös koulutetummat ihmiset, joten veikkaisin että jätkä saa työtä.

Vierailija
71/103 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP voisit kysyä myös niin, että ottaisitko mustalaisen siivoamaan ja maksaisit siitä?

Vierailija
72/103 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan hoitaa hommansa hyvin.

Vierailija
73/103 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan niin kuin aina, kun kotona on käynyt vieras ihminen ja on ollut yksin, tarkastaisin todella huolellisesti, ettei mitään ole viety. Toimisin samoin riippumatta siitä, onko kyseessä suomalainen vai somalialainen siivooja.

Vierailija
74/103 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on lähtenyt korut ihan suomalaisen siivoojan matkaan.

Sinällään uskon, että ihan samalla lailla ne siivoaa puhtaaksi kuin muutkin, ainakin junissa on aika paljon siivoojista ulkomaalaisia, samoin kansainvälisissä hotelleissa.

Paljos siivoustunnista saa saa kotitalousvähennystä ja paljon firmalle maksetaan nykyään? Siivooja saa sen kympin miinus verot?

Vierailija
75/103 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tottakai se somali siivoaa yhtä hyvin kuin muutkin: firmahan näyttää mitä kohteita pitää siivota ja miten ja katsoo päältä että laatu on hyvä ja on siitä asiakkaalle vastuussa.

Vierailija
76/103 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisitko mustalaismiehen kotiisi siivoamaan, siivousfirman kautta? Ei mitään eroa, mutta mustalainen osaa suomea eli hänelle voi sanoa, että älä pese mun dildoani jne.

Vierailija
77/103 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä somaleista pidä, mutta tässä nyt tulee se ristiriita mitä ap sanoikin, kun sitten valitetaan ettei somalit tee työtä. Osa ei, suurin osa ei varmasti teekkään, mutta osa joka tekisi töitä, niitä ei sitten näköjään oteta. Koeajalle?

Vierailija
78/103 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että "kannatan nykyistä Suomen pakolais- ja maahanmuuttopolitiikkaa, en ole rasisti,mutta kunhan ne mutiaiset ei muuta mun naapuriin".

Vierailija
79/103 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annamme aina kaikille uusille työntekijöille vain muutaman keikan. Sitten kysytään asiakkaalta palautetta. Jos palaute on hyvää, työntekijä voi saada vakituisen asiakkaan.

Jos palaute on huonoa, siitä sanotaan ja keikkoja ei enää anneta.

Lisäksi voin sanoa, että käytännössä kaikki asiakkaamme ovat itse kotona siivouksen aikana. Hyvin harvoin annetaan avaimia työntekijöille.

Siinä voi asiakas vaikka kävellä vieressä ja kytätä koko ajan, jos haluaa.

Vierailija
80/103 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetan työkseni heitä, ja eivät ole tehneet luotettavaa vaikutusta. Lusmuilevat aina kun tilaisuus. Raha on kaikki kaikessa, sosiaalietuuksilla ovat, kun paljon lapsia ja niistä tienaa. Lapsilisät menevät omaan kulutukseen.