Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lempihevosesi nuoruudestasi ja millä tallilla kävit?

Vierailija
02.05.2011 |

Mä aloitin Husön tallilla Sipoossa tunnit vuonna 1997. Lemppari oli Mink. :)

Kommentit (389)

Vierailija
301/389 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polvijärven Hukkalassa, pieni maalaistalli, ihania poneja, v 1980-1990 tietämillä! Ehdoton lempparini oli upea shettis Francis van Mozalia, kutsumanimi Mosa. Mosa tuli Hukkalaan Mikkelistä, muistaakseni Relanderin tallilta, joku saattaa tunnistaa. Oli jalo ja upealuonteinen poni. Sai myös upean jälkeläisen, ori Max Charlien.

Oih, tulipa ikävä tallille, ei ole tullut käytyä kai pariin kymmeneen vuoteen heppoja taputtelemassa! Ihana ketju, kiitos aloittajalle.

Mosalia oli ihan loistava, itse sain aina ratsastaa Adofiinalla eli Ankalla kun olin pienempi ja pääsin Ankan kyydissä elämäni ensimäiseen pukkilaukkaankin. =D

Max oli tosi ärhäkkä.

Muistan tallilta myös Netan ja Jekun (Jekku oli tosi pieni joka karkasi aina aidan ali kentälle) jotka olivat shettiksiä.

Kun kasvoin shettiskoosta isommaksi sain yleensä ratsastaa Salka Valka 2:lla joka oli siis issikka. Sitten ratsastin myös Jessellä (suomenhevonen) sekä Nonstopilla eli Nonnulla joka oli aivan järkyttävän iso. =)

Mitähän muita niitä oli.. Muistan valkean Newfoundlandinponin jonka nimi alkoi muistaakseni kirjaimella M. Sitten siellä oli Russ-risteytys ja vanha ihanan leppoisan pullea suomenhevos tamma. OI että tuli ikävä. =)

Vierailija
302/389 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polvijärven Hukkalassa, pieni maalaistalli, ihania poneja, v 1980-1990 tietämillä! Ehdoton lempparini oli upea shettis Francis van Mozalia, kutsumanimi Mosa. Mosa tuli Hukkalaan Mikkelistä, muistaakseni Relanderin tallilta, joku saattaa tunnistaa. Oli jalo ja upealuonteinen poni. Sai myös upean jälkeläisen, ori Max Charlien.

Oih, tulipa ikävä tallille, ei ole tullut käytyä kai pariin kymmeneen vuoteen heppoja taputtelemassa! Ihana ketju, kiitos aloittajalle.

Mosalia oli ihan loistava, itse sain aina ratsastaa Adofiinalla eli Ankalla kun olin pienempi ja pääsin Ankan kyydissä elämäni ensimäiseen pukkilaukkaankin. =D

Max oli tosi ärhäkkä.

Muistan tallilta myös Netan ja Jekun (Jekku oli tosi pieni joka karkasi aina aidan ali kentälle) jotka olivat shettiksiä.

Kun kasvoin shettiskoosta isommaksi sain yleensä ratsastaa Salka Valka 2:lla joka oli siis issikka. Sitten ratsastin myös Jessellä (suomenhevonen) sekä Nonstopilla eli Nonnulla joka oli aivan järkyttävän iso. =)

Mitähän muita niitä oli.. Muistan valkean Newfoundlandinponin jonka nimi alkoi muistaakseni kirjaimella M. Sitten siellä oli Russ-risteytys ja vanha ihanan leppoisan pullea suomenhevos tamma. OI että tuli ikävä. =)

Muistan kuinka itsepäinen shettis Justiina oli. =D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/389 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ratsastuskoulu ja INDIAN :)

Vierailija
304/389 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suursuon ratsastuskeskuksessa. Minäkin muistan Kurt-nimisen ruunan. Mutta suosikkini oli Högby ja Cerubin. En ratsastanut kovin kauaa, mutta ihmeellisesti niiden hevosten nimiä jäi muistiin. Siskoni suosikkihevonen oli samalla tallilla Ares.

Vierailija
305/389 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen ratsastuskurssini, eli alkeet, kävin Messilässä vuonna -88. Hevosten nimiä en muista.

Sitten jatkoin harrastamista pienen pienellä Sydänmäen tallilla Koskella 80-90 lukujen taitteessa. Minulla oli hoitoponi Pulla, oikealta nimeltään Royal Julia, mutta suosikkini oli patalaiska Norjan vuonohevonen Teppo. Myös arabi King of the road eli Kinkku oli ihana.

Olen myös kokeillut Lahden seudun muita talleja, kuten Korpikylää, Takkulaa ja Piipan tallia. Nyt voisin suositella Okeroisten ratsastuskeskusta, joka on nimenomaan suunnattu aikuisille ratsastajille :)

Vierailija
306/389 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan Salaman, Kustaavan, Kehvelin, Neron..Heppoista Junkkarin, oliko Casanova..

Sitten Äimänrautiolla oli Charlie, Nalle, Rosamunde, Chloe, Carina, Fakta, Wili tai joku (valkonen poni), Mäntti..

Vierailija
307/389 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vietin ekan vuoden. Gjafar (aka. Jaffa) oli ehdoton suosikki :)

Sitten siirto Kirkkonummen Ratsastuskoululle Jorvakseen, jossa ehdottomat suosikit Haffi-ruunat Kami ja Kapu (oisko olleet Gambin ja Gambit) ja rist.poni Kalle.

Noita Evarin poneja kävin joskus irtotunneilla ratsastamassa ja muutama niistä päätyi kavereilleni kotipihoihin :)

Vierailija
308/389 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitä sanottiin Jaskaks. Toinen aivan legendaarisen laiska J-alkuinen Soukan poni oli Jan-Erik eli Janne, sillä oli harjan alla hillitön rasvamakkara.

Ja kauhean läski, mikäli oikein muistan :D

Vierailija
309/389 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kävin piipahtamassa siellä (oisko jotkut kisat ollu) ja se ilmapiiri tuntui kyllä niin kylmältä, että kävi ahdistamaan. Onkohan siellä samanlaista vielä nykyään? Itse siis heppailin Erjalla vuodesta 90 alkaen ja joskus 90-luvulla siellä Suursuollakin käväsin.

Erjahan teki duunia hevosten ehdoilla ja nuoria kasvattaen, päinvastoin kuin Suursuolla, jossa raha ratkaisi ja hevoset saattoivat juosta 5 tuntia päivässä (joista vähintään 1 estetunti).

Vierailija
310/389 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tiheään sitä nuorena kiersi kavereita ja heidän hoitohevosiaan katsomassa, koska tässäkin ketjussa on monta tuttua heppaa eri talleilta.

Vierailija
311/389 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistaakseni risteytysponi, Larjan talli Saarijärvellä. 80-luvulla...

Vierailija
312/389 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikkelin Ratsastusseuran talleilla kävin vanhoilla kasarmeilla, 1970-luvun loppu ja 1980-alku. Oi niitä aikoja....

Vierailija
313/389 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etiksellä oli paljon kivoja poneja ainakin alottelijan mielestä 1986. Dixi, Gråmand, Pansku jne...

Vierailija
314/389 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivan ensimmäinen (n6-7-vuotiaana, 80-luvun puolivälissä) oli isovanhempien naapurissa olevan ravitallin sh-tamma V.P.Pipari.Pipari oli kiltti ja ihana ja myytiin muistaakseni Poriin johonkin ratsastustallille, kun ei raviurasta tullut mitään. Muita hevosia tuolla Mynämäen tallilla oli musta ori Grand Prix (tms, "Kräni"), sh-tamma Surina,sh-ruuna Filuri.. jossain vaiheessa tuli shettis-varsa Suffeli, jota saimme kävelyttää :D ja täysverinen (muistaakseni) tamma varsoi siellä kauniin tammavarsan aprillipäivänä nimeltä April, jonka nimeksi tuli lopulta Gloria.

Äitini ystävällä oli myös 80-luvulla pari vuotta ihana shettis-tamma Samantha, jota saimme hoitaa ja jolla saimme ratsastaa.

Myöhemmin 90-luvun alussa rakkauteni oli hoitohevoseni Manueli, sh-ruuna.

Olen taas yli 15 vuoden tauon jälkeen ruvennut talleilemaan; ystävälläni on hevosia ja hevosten hoitaminen ihan sen itsensä lappaamisesta ratsastamiseen on taas elämsssä mukana :)

Vierailija
315/389 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja noilla vedin alkeiskursseja.

Kotimäen ponitalli Liedossa, Staffan ja Frida jäivät mieleen samoin Danske.

Vierailija
316/389 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhalahti ja ukko/ukka...vuosi...joku 90 luvun alkupuoli...

Mäkin ratsastin Ukalla, oisko ollut 1985?

Ihana nostalgiaketju :)

Vierailija
317/389 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hevosen ja ponin nimen lapsuuden ratsastuskouluista ja suvut myös, mutta en omien luokkakavereiden nimiä :=DD

Kääkkä, joka on Kuopion kasvateja kans ja muistaa sekä Espe Drosten ja Amicon

Vierailija
318/389 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä ratsastelin 80-luvun alkupuolella ja lemppari oli pilkullinen poni Pan :)

Nyt ratsastaa omat tytöt, mutta itse en ole enää uudelleen aloittanut.

Vierailija
319/389 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuusulassa Tirrasen talli, siellä tuli käytyä :) Vieteri oli ihana suomivanhus, Bags, Niko, mukavia ratsastettavia harrastelijalle, Niko komiakin :) Onko muita siellä käyneitä?

ihanan varsan? Hoiditko ehkä sitäkin?

vahinkoastumisen johdosta, Sissin isä on Falle (Farisey oik. nimeltään muistaakseni), oli silloin Monan yksäri. Nykyäänhän Tirranen on nimellä Turengin ratsastuskoulu, ja Sissi näkyy olevan siellä vieläkin :)

http://www.turenginratsastuskoulu.tk/

Saattaa Netellä olla useampikin varsa, muitta mä tiedät vain Sissis. Muuten, Nette oli maailman sulosin hevonen ja kiltein hoitsu mitä mulla ikinä oli

Vierailija
320/389 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhalahti ja ukko/ukka...vuosi...joku 90 luvun alkupuoli...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän