Lempihevosesi nuoruudestasi ja millä tallilla kävit?
Mä aloitin Husön tallilla Sipoossa tunnit vuonna 1997. Lemppari oli Mink. :)
Kommentit (389)
Arturin, Ilen, Puten (Butler?), Jensin, Monon, Verdin, Arnin ja Larin :) Olisko joskus 90-luvun taitteessa olleet nämä.
Minä kävin Oulussa Äimäraution ratsastuskoululla. Sieltä suosikki oli Sugar Lump. Vahva muistikuva on monesta muustakin hepasta, mutta niiden nimiä en enää muista. Aika oli 80-luvun loppu ja 90-luvun alku.
Joskus olen käynyt Saaran tallillakin, ja tunnistin jonkun ketjussa mainitseman Junkkari-nimisen suomenhevosen. :) Saaran tallia pidettiin siihen aikaan ei-niin-hevosystävällisenä paikkana. Ainakin tarinan mukaan jonkun heppa sai asua tallilla ilmaiseksi, kun heppaa sai käyttää ratsuna kahdella päivittäisellä ratsastustunnilla. Todellisuudessa heppa oli vähintään neljällä tunnilla päivässä omistajan tietämättä. :(
Kävin siellä leirillä parina kesänä. Onko muita siellä käyneitä? Ihan järkyttävää silloin se meininki! Ja opetuksen taso oli järkyttävä... Oli meillä onneksi todella hauskaa siellä :) En enää muista hevosten nimiä, mutta sen muistan, että siellä oli yksi täyshullu ruuna, joka sekä pukitteli selässä että potki ja puri harjatessa.
Täällä yksi vanha Yssäriläinen. Alkuunhan siellä oli enimmäkseen poneja: Sindy, Zarina, Baronesse, Bellis, Else, Maritza, Dolly, Issikka, Jenga, Doris, Maisa, Nasta, Anjuska...
Sitten jossain vaiheessa 90-luvun alussa tuli Puolasta iso lasti hevosia: Weksel, Satyr, As, Felix, Bohum, Grafit, Dragon, Markat (tarkoitatkohan sitä tuolla hullulla ruunalla?) ainakin muistuu mieleen.
Meno oli todellakin villiä ja ylätallin karsinat esim. niin pieniä että kerran olin mukana irroittamassa jotain hevosta kun jäi seiniin kiinni piehtaroidessaan. Ja olikohan se totta että ne ylätallin väliseinät oli jotain vanhoja Pandan suklaalevy muotteja? Näin ainakin puhuttiin... Mutta hienoja muistoja sieltä jäi.
Tallit kiersin tarpeeksi kaukaa. Jos pakko mennä ohi, niin yleensä reilun matkan päästä.
Tallit kiersin tarpeeksi kaukaa. Jos pakko mennä ohi, niin yleensä reilun matkan päästä.
Eikä minulla siis ole mitään hevosia vastaan yleisellä tasolla. Olen vain todella allerginen niille. Liian läheltä meno talleja aiheutti jo oireita. Mitäköhän tekisi sellaisessa tilanteessa, että hevostalli rakennettaisiin ihan naapuriin :/
Taisin aloittaa -83 ja jatkoin 90-luvun alkupuolella. Viimeisimpänä muistan Sigworin, upea musta ori.
Se oli niitä aikoja kun tallitöitä tekemällä tienattiin ratsastustunnit. Asuin tallilla kolme arki-iltaa ja la-su klo 8-20...
80.luvun alussa. Muistan ainakin Maxin, Kidin ja Bingon. Tykkäsin Kidistä eniten.
Ihania muistoja herättänyt ketju!
Pällen talli, Haaparanta. 80 luku alkupuoli. Bellami, ihana ryhdikäs, valkoinen puoliarabi, elämäni hevonen, joka myytiin tallilta pois niin, että kun kun tulin tallille Bella oli pois. Tuon jälkeen olen käynyt ratsastamassa pari kertaa, ja jouluisin vien lähitalleille porkkanoita mutta palo sammui, kun kun Bellami katosi nuoruuden tallilta ;(
Vi ungas ridstall Haaparanta. Kasarin alussa. Shawerim ja Billy Boy.
Jarvan Talli Piippolassa. Maria oli paras hevonen.
Ratsastusopisto 77->> ; BARTEK , BALDUR, PADDY ,HORYN
Tuomarinkylän Ratsastuskoulu 82 ->> ; JOLLY JUMPER , ARMAND, IWAR, GRÅSKÄGG
Vasa Hubertus leirit 79-81; MAXI, PAMELLA, RIKKE
Savijärvi Gård leirit 82-84; GEODETZIA
Vierailija kirjoitti:
Ratsastusopisto 77->> ; BARTEK , BALDUR, PADDY ,HORYN
Tuomarinkylän Ratsastuskoulu 82 ->> ; JOLLY JUMPER , ARMAND, IWAR, GRÅSKÄGGVasa Hubertus leirit 79-81; MAXI, PAMELLA, RIKKE
Savijärvi Gård leirit 82-84; GEODETZIA
Oho, joku on tykännyt Geosta. Itse inhosin sitä, oli niin iso ja laiska. Yhdet tallikisat sen kanssa väänsin, enkä edes muista, miksi valitsin alle juuri sen. Mutta ehkä se sitten on ollut nuorena reippaampi?
Itse aloitin kasarin lopulla Keravan tallilla, lempparini oli Niels. Myös Devillellä menin paljon. Jatkoin sitten hevosiin siirtyessäni juuri tuolla Savijärvellä Sipoossa, siellä tykkäsin erityisesti Kobialkasta ja Catelinasta.
Poni-Haasta Cami, Dollari, Valentino ja Speedy.
Vierailija kirjoitti:
Ollin talli Mäkkylä ja Kaupin talli: Pökä, Juusto, Koma, ja sellainen läsipää kyömynokka mikä lienee, sekä tietysti Alfa- nakkeli ihmisä kanveesiin vielä 20 vuotiaana.
Pökän muistan, ja Orzel ainakin oli läsipää kyömynokka. Sitä kutsuttiin muistaakseni Okkeriksi tai jotain sinnepäin. Aloitin ratsastuksen joskus 70-luvun alkupuolella Tampereen ratsastusseuran leirillä Taulaniemessä; olin siellä parinakin kesänä. Suosikkejani olivat Rontti (Fronrex), Imbra, Kulig ja Lilli. Mieleen on jäänyt myös valtavan iso suomenhevonen Möykky, oikealta nimeltään Ruskotar.
Muistaako joku Turun ponitallia Lausteella? Ehdin käydä pari kertaa ratsastamassa siellä Brunolla, ennen tallin lopettamista. Useimmiten kävin Kotimäen ponitallilla, kun asuin siinä lähellä. Erityisesti on jäänyt mieleen sieltä Staffan :D
Ahon talli ja lemppari ehdottomasti Santtu, eli Charmello!❤
Vierailija kirjoitti:
Leppävaaran talli - ratsastettaessa Denny poniajoilta :D
Tiinan tallilla leirillä oli jostain Espoosta kesähevosena ihana Meska (olikohan oikea nimi Ramses tai jotain?), oli ihan mahtava hevonen.
Ennen äitiytymistä vuokrasin Snettansilla Helapeliä, jonka kanssa vietettiin monet huippuhetket metsissä, tosi liikkis ruuna kun siihen kunnolla tutustui, harmi ettei enää kopsuttele täällä.
Täältä löytyy toinen Denny fani :) Hän oli aivan ihana. Voi miten on Ikävä noita aikoja.
Mä kävin Tinskulla Puuppolassa. Muistan sieltä shettikset Katinkan ja Junnun, ponit Daisyn, Dianan ja Pentan, suokkarit Tarun ja Feliksin, Tarragonan, pelätyn Opuksen ja Gaman jota sanottiin kai Mammaksi, oli muistaakseni aika vanha jo.
Hämeenlinna, Aulanko.