Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lempihevosesi nuoruudestasi ja millä tallilla kävit?

Vierailija
02.05.2011 |

Mä aloitin Husön tallilla Sipoossa tunnit vuonna 1997. Lemppari oli Mink. :)

Kommentit (389)

Vierailija
1/389 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myytiin 1988 Ilolaan.

Vierailija
2/389 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

te olette olleet niitä Poni-Haan heppatyttöjä, minä luin nuorena niitä Chrissen kirjoja! Seikkailuja sieltä tallilta ja kaikenkarvaisista eläimistä. Ne oli ehdottomia lemppareita! Harmi, kun en enää tiedä, missä ne ovat.

Itse kävin täällä oman paikkakunnan pienellä tallilla jokusella leirillä, mutta 8-vuotiaana sain jo oman ponin, joka vaihtui hevoseen jossain vaiheessa. Ratsastin ja kilpailin 16-vuotiaaksi ja sitten se jäi lukiossa. :/ Nyt en ole käynyt hevosen selässä vuosiin, pitäis mennä ehdottomasti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/389 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja suosikkini oli ihanan laikukas Greta =)

Vierailija
4/389 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavelassa, 90-luvun puolivälissä. Markki ja oisko ollu Merri? olivat lemppareita :D

Vierailija
5/389 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosikkini oli iso pv heppa Mr.King Size ja nimensä kokoinen. MYös Caramba kuului suosikkeihin.

Joskus aikoinaan aloitin brakke nimisellä ponilla.

Mutta Parhaat ovat olleet ehdottomasti hoitoheppani lähitallilla..

Tunne,Silvana,Pimmi nyt ainakin ja kaikki muutkin olivat ihania heppoja.

Vierailija
6/389 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. se oli joskus -70-80-lukujen taitteessa, ja lempihevoseni oli pieni ja äksy, mutta ihana suomenhevonen Topi.

Muistaako kukaan edes tallin nimeä, että voisin vähän fiilistellä?

Vierailija
7/389 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoonkartanontalli Kauklahdessa, jotain 90-lukua...

Lempparit ehottomasti

Galimo ja Kalle poneista ja heppapuolelta Eminent, Elsa eikö sitä muistakaan...

Winandaa hoidin pienenä, mutta sillä en tykänny ridata.

Sitten oli se yks suokki vähän aikaa... Hupu?

Vierailija
8/389 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöhemmin muuttui Anun talliksi ja nykyään nimi taas vaihtunut. Muistan Elkan, Morriksen, Fiinun, Rapetin ja Biten.

Vierailija
9/389 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisena vasta tajusi, miten huonosti siellä pidettiin ja pidetään poneja. Mutta hienoja eläimiä ne olivat. Erityisesti Amanda

Joo, ei mikään erityisen hyvä talli. Mutta minkäs teet kun oli melko lähellä eikä mikään superkallis. Yllätyin että on vielä toiminnassa (piti äsken googlata).

Mulla on nää heppojen nimet ihan hukkuneet vuosien varrella muistista, luettelepa lisää jos oot 80-luvulla käynyt Parkanossa, niin fiilistellään hetki... =)

t. se 80-luvulla parkanossa käynyt

Siellä oli ainakin Cindie, Cindy Lane, Sariba, Yellow, Anisette, Mounette, Lucy, Kinnie, Myrtel, Amanda, Angel, Amelie, Helina, Barbara, Moxie. Noi nyt tuli ekana mieleen. ja tietty hirvee liuta shettikisä! Skelberry, Silhouet, Tora, Pyret, Noortje, Nanda, Ballerina, Zorrina. Ihania kaikki.

Hauska ja halpa paikka se oli sillon 80-luvulla, millainenkohan on nykyään?

Leireillä ei ole koulutettua opettajaa ja ne yli kakskymppiset ponit juoksee vuokrausleirejä. Settikset heittelee pikkulapsia ja paikat ihan rempallaan. Ei hyvä... Muutama vuosi sitten tuli muutama poni jostain ulkomailta, mutta onkohan edes koulutettuja. Vähääkään asioista tietäviä ei päästetä edes tallille ja leirejen yläikäraja on 16v. Varusteetkin on kuin keskiajalta.

Vierailija
10/389 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisena vasta tajusi, miten huonosti siellä pidettiin ja pidetään poneja. Mutta hienoja eläimiä ne olivat. Erityisesti Amanda

Joo, ei mikään erityisen hyvä talli. Mutta minkäs teet kun oli melko lähellä eikä mikään superkallis. Yllätyin että on vielä toiminnassa (piti äsken googlata).

Mulla on nää heppojen nimet ihan hukkuneet vuosien varrella muistista, luettelepa lisää jos oot 80-luvulla käynyt Parkanossa, niin fiilistellään hetki... =)

t. se 80-luvulla parkanossa käynyt

Siellä oli ainakin Cindie, Cindy Lane, Sariba, Yellow, Anisette, Mounette, Lucy, Kinnie, Myrtel, Amanda, Angel, Amelie, Helina, Barbara, Moxie. Noi nyt tuli ekana mieleen. ja tietty hirvee liuta shettikisä! Skelberry, Silhouet, Tora, Pyret, Noortje, Nanda, Ballerina, Zorrina. Ihania kaikki.

Hauska ja halpa paikka se oli sillon 80-luvulla, millainenkohan on nykyään?

Leireillä ei ole koulutettua opettajaa ja ne yli kakskymppiset ponit juoksee vuokrausleirejä. Settikset heittelee pikkulapsia ja paikat ihan rempallaan. Ei hyvä... Muutama vuosi sitten tuli muutama poni jostain ulkomailta, mutta onkohan edes koulutettuja. Vähääkään asioista tietäviä ei päästetä edes tallille ja leirejen yläikäraja on 16v. Varusteetkin on kuin keskiajalta.

Tuon jälkeen kaikki kiva kiellettiin ja paikassa ei ole ollut laadukasta opetusta. Aina on ollut joku amatööriope. Pirjo pyörii valittamassa tallilla ja niiden Ellu tyttö. Samat 80-luvulla syntyneet ponit juoksevat vielä leireillä ja sairaat seisovat laitumella. Muutama nuorempi on. Leireillä käy lähinnä ymmärtämättömiä pikkulikkoja jotka ovat vain onnessaan vanhoista pommin varmoista poneista.

Itse olin 90-luvun alussa ja ehdoton suosikki oli Halita. Nykyään Halita on niin lihava, että selkä ja jalat ovat paskana. Siksi sitä ei juurikaan enää käytetä.

Vierailija
11/389 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mun ihanainen hoitohevonen, suomenhepparuuna Hovi-Poika

Vierailija
12/389 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nicky oli oma lemppariponini tuossa 70-luvun puolivälissä! Kuka muistaa?

Vierailija
13/389 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanottiin (jos oikein muistan) Junskuksi? Oli oikein osaava hevonen ja iso kuin mikä, mutta pisti ponityttöjä tunnilla 6-0, muka laiskotteli. Poni-Haassa oli myös ihana "Rasse" (Rasmus?), muistaakseni puoliarabialainen ja pehmeä istuttava. Miten näitä muistoja nyt tuleekaan... Musta "Sputte" (Sputnik) on jäänyt myös mieleen. t. Poni-Hakalainen 70-luvulta (on niistä ajoista sitten kauan!) p.s. Vieläkö Poni-Haka toimii?

Vierailija
14/389 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvun lopussa ja lemppari oli Family:) Itse en enää ratsasta, mutta tytär käy Saaran tallilla, ihana paikka ja Saara on loistotyyppi!

Vierailija
15/389 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus 80-luvun alussa. Tykkäsin silloin Rilett nimisestä ponista (joku muukin tässä ketjusta taisi siitä tykätä), myös Josefinasta ja Talismanista pidin. Tuborgilta taas putosin yhdellä tunnilla seitsemän kertaa. :)

Ratsastusharrastusta olen jatkanut koko ajan, vain raskauksien ajan on ollut taukoa. Vieläkin ratsastan aktiivisesti 2-3 kertaa viikossa ja jonkin verran käyn pikkukisoissa kisaamassakin. Ihana harrastus!

Ja muuten sulle, joka tykkäsit joskus -96 Humpasta (Hyvinkäällä), Humppa on vieläkin tunneilla. Mun 5-vuotias tyttö on sillä ratsastanut useemman kerran ja tykkää siitä kovasti. Ja tän äidinkin mielestä se poni on kyllä aivan ihana. :)

Vierailija
16/389 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jutan tallilla ylöjärvellä ratsastelin, tykkäsin kovasti Eetu ja Luumu poneista :)

Vesilahden ratsastuskoululla lempaariponi oli Nella.

Vierailija
17/389 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan Nickyn!! Mustahko ja ehkä vähän haastavampi

Nicky oli oma lemppariponini tuossa 70-luvun puolivälissä! Kuka muistaa?

Siis aika haastava. Sai olla tiukkana tyttönä, että Niki totteli, mutta sitten olikin ihana. Ja maastossa aikamoinen höyryjyrä! Ihania muistoja! =)

Vierailija
18/389 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki nämä muistuu mieleen!

sanottiin (jos oikein muistan) Junskuksi? Oli oikein osaava hevonen ja iso kuin mikä, mutta pisti ponityttöjä tunnilla 6-0, muka laiskotteli. Poni-Haassa oli myös ihana "Rasse" (Rasmus?), muistaakseni puoliarabialainen ja pehmeä istuttava. Miten näitä muistoja nyt tuleekaan... Musta "Sputte" (Sputnik) on jäänyt myös mieleen. t. Poni-Hakalainen 70-luvulta (on niistä ajoista sitten kauan!) p.s. Vieläkö Poni-Haka toimii?

Muita?

Vierailija
19/389 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järvenpään ratsastusseura ja Husarin-Puhe

Vierailija
20/389 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus 80-luvun alussa. Tykkäsin silloin Rilett nimisestä ponista (joku muukin tässä ketjusta taisi siitä tykätä), myös Josefinasta ja Talismanista pidin. Tuborgilta taas putosin yhdellä tunnilla seitsemän kertaa. :)

Toinen muistoja herättävä Evitskogin hevosista on ehdottomasti Bonko..

Josefinan ja Talismanin muistan minäkin. Ihan ekalla estetunnilla mulla oli Josefinan poika Josef.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi