Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elämä Kelan vankina

Vierailija
25.02.2024 |

Tulojen pitäisi nousta rutkasti kerralla, jotta pääsisi riippumattomaksi. Koulutusta löytyy, mutta työtä ei vaan saa. Tälläkin hetkellä olen palkattomana harjoittelijana, vaikka minulla on tutkinto tähän hommaan mitä teen.

Kela siis asettaa rajoitteita ja yrittää pakottaa passiivisuuteen.

Ideoita päästä pois Kela-vankilasta?

Kommentit (166)

Vierailija
1/166 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pääsee pois itselle valehtelusta?

Vierailija
2/166 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kela on syyllinen ? Katso peiliin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/166 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anssi on ihan jees. Mieluummin Kelan kuin Wiskarin vankina. 

Vierailija
4/166 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kela on syyllinen ? Katso peiliin.

Kui? Olen hakenut kaikkia mahdollisia työpaikkoja saamatta niitä, olen kouluttautunut ja olen ollut koko elämäni raitis. En ole voinut itse valita itseäni töihin. Nyt haluaisin mieluummin kehittää itseäni kuin syleksiä kattoon, mutta Kela ei anna.

Vierailija
5/166 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän voit itse lopettaa ne kelan antamat tuet ja ottaa sitten vastuu kokonaan itse.

Vierailija
6/166 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Kela Gold - ja elämä on kuin silkkiä vaan.

Vierailija
7/166 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinähän voit itse lopettaa ne kelan antamat tuet ja ottaa sitten vastuu kokonaan itse.

Sitähän minä olen jo vuosia yrittänyt, mutta en ole tullut valituksi yhteenkään hakemaani työpaikkaan. Haluaisin parantaa mahdollisuuksiani ja opiskella lisää ym. mutta Kela kieltää.

Vierailija
8/166 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen kyllä miten yhteiskuntaa hyödyttää enemmän se, että estetään ihmisiä opiskelemasta jne. , koska se nostaisi mahdollisuuksia päästä töihin. Eikö se kumminkin ole ideana, että ihmiset pääsisivät töihin? Sitten kuitenkin estetään kaikki toimet, joilla voi parantaa asemiaan työnhaussa. Miten yhteiskunnalle voi olla hyödyllisempää se, että ihminen on vaan jouten tekemättä mitään?

Vierailija
9/166 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anssi on ihan jees. Mieluummin Kelan kuin Wiskarin vankina. 

Murhamieskin saa opiskella. Rikollisia on paljon kouluissa, myös yliopistossa luennoilla. Aika kylmäävää.

Vierailija
10/166 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä alan koulutus ap:lla on?

Vierailija
11/166 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa ihmisiä jotka aina syyttää kaikesta vain ja ainoastaan yhteiskuntaa täällä Suomen maassa. Heikun keikun teille.

Vierailija
12/166 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitähän minä olen jo vuosia yrittänyt, mutta en ole tullut valituksi yhteenkään hakemaani työpaikkaan. Haluaisin parantaa mahdollisuuksiani ja opiskella lisää ym. mutta Kela kieltää.

Millä tavalla kela sen kieltää? 

Vierailija
13/166 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä alan koulutus ap:lla on?

Useamman alan koulutus löytyy, ei alatiedolla mitään tee. Fakta on, että ne eivät työllistä juuri minua. En pärjää valinnoissa, enkä pääse edes haastatteluihin. Työpaikkoja on auki, mutta muita valitaan. Hyvä koulumenestys minulla on kumminkin todistuksissa.

Vierailija
14/166 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä sulla ole muuta vaihtoehtoa, kun alkaa miehen " vangiksi". Mies kun elättää,  niin hän päättää asiat.

Vierailija
15/166 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskele lähihoitajaksi tai hoiva-avustajaksi niin työllistyt. Noissa ammateissa on niin hyvä työllisyys, että kaikki tutkinnon suorittaneet revitään töihin jopa vaikka cv:ssä olisi aukko.

Vierailija
16/166 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla kela sen kieltää? 

Pudottaa 40 % toimeentulotukea.

Vierailija
17/166 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä sulla ole muuta vaihtoehtoa, kun alkaa miehen " vangiksi". Mies kun elättää,  niin hän päättää asiat.

Ei käy.

Vierailija
18/166 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no Kelahan ei noita tukien määräytymisperusteita päätä, mutta tokikaan et olisi Kelan tuilla, jos sen tai jotain jostain ymmärtäisit. Joten ihan luonnollista. Ja mitä tarkoittaa riippumattomuus? Sitäkö, että ei olisi mitään taloushuolia enää koskaan?

Vierailija
19/166 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa ihmisiä jotka aina syyttää kaikesta vain ja ainoastaan yhteiskuntaa täällä Suomen maassa. Heikun keikun teille.

Olisi kyllä järkevämpää, että ihmisten annettaisiin olla aheria sen sijaan, että kannustetaan joutenoloon. Käsittämätön on ajatuksesi siitä, että mieluummin olisi tekemättä mitään?

Vierailija
20/166 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ilmaistöissä myös voi tehdä uraa? Samahan se pitkälti on, että tuleeko raha kelalta vai työnantajalta. Raha kuin raha.