Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lempihevosesi nuoruudestasi ja millä tallilla kävit?

Vierailija
02.05.2011 |

Mä aloitin Husön tallilla Sipoossa tunnit vuonna 1997. Lemppari oli Mink. :)

Kommentit (389)

Vierailija
341/389 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://www.majoran.org/

Hevoset ja Ponit

sivu alas ja klikkaa

Muistatteko vielä Leppävaaran entisiä opetushevosia!

:)

siellä hoitoponini MrEd :) myös :D

Leppävaaran ponit 90-luvun alusta monta vuotta eteenpäin on erityisen lämpöisenä muistissa. Denny, suosikkini, jolta myös tipuin pahasti, mutta rakastin silti. Jackpot oli myös muistaakseni ihana. Mr Edin muistan :) Tykkäsin Leppävaaran tallista kovasti.

Vierailija
342/389 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nieminiemelässä/lapin urheiluratsastajilla aikoinaan kävin, lemppareita ehkä Hemmu ja Hoof.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/389 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nummelan ponitalli ja sheltti Mosse.

Vierailija
344/389 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuisman tallilta Veeti! 💕 Ihana kiltti suokki. Oli paljon äksyjäkin hevosia, mutta Veeti, Arttu ja Nalle olivat aivan ihania!

Vierailija
345/389 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonoheppa Totti Jäälin tallilla.

Vierailija
346/389 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perniön talli, Vivaldi. Oli uljas, iso tumma lämminveriori, jolla moni ei uskaltanut ratsastaa koska oli sellainen levottoman oloinen, ei koskaan rauhassa paikallaan vaan aina vähän tinttaamassa paikallaan tms. Itse ymmärsin ADHD-ihmisenä tuota hevosta täydellisesti ja meillä synkkasi hyvin.

Vierailija
347/389 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

siellä suosikkeja oli Kvick ja King. Pääkaupunkiseudun talleista tutuksi tulivat myös Leppävaara, Fokker oli kivoin, ja Kilon talli. Parkanossa käytiin paljon, suosikkejani olivat Rolokke Barbara, Siboney, Djufvanäs Angel ja V.V. Afrodite. Parkanossa oli aina niin hauskaa, joskus oikein harmittaa että näin aikuisena harvoin saa tuntea sellaista vapaudentunnetta kuin siellä silloin. Kävin Parkanossa useilla leireillä 1987 - 1991. Terveisiä kaikille tutuille!

Siboney oli munkin suosikkeja Parkanossa! Sariba oli toinen.

Vierailija
348/389 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotimäen ponitalli Liedossa, Staffan ja Frida jäivät mieleen samoin Danske.

Sama!

Vierailija
349/389 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Singapure Tuomarinkylän Opisto!

Vierailija
350/389 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aulangon ratsastustalli, Hämeenlinna.

En tiedä, oliko lempihevonen, mutta sain alleni yleensä Lena-nimisen tummarautiaan suomenhevosen. Se oli kiltti hoidettava ja ihan kiva ratsastaa; tasainen matala ravi ja laukka. Vasta-alkajalle Lenalla oli helppo laukannosto ja väistöt sujuivat. Ulkonäöltään tamma oli tynnyri, jolla tikkujalat. Pää oli kaunis, kuonossa pitkä valkoinen piirto.

Vierailija
351/389 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin ratsastuksen 2004 ja lempparini oli Mäkelän ratsastustallin "Jami". Se ilmeisesti porskuttaa vieläkin. :)

Vierailija
352/389 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan käynyt E. S. Riding Clubin kesäleireillä Anjalankoskella joskus 90-luvun lopussa/2000-luvun alussa? Siellä tuli muutama kesäviikko vietettyä ja tapasin elämäni hevosen Sasun (My Choice and Change), joka oli leirillä hoitohevoseni. Yhtenä kesänä hoidin myös suomenhevosta Villeä, jolla oli vain yksi silmä. Hänkin oli aivan ihana. Sasussa oli vain sitä jotain, mikä kosketti sydäntä <3 Oli jo tuolloin melko vanha. Jos joku osaa kertoa Sasusta, niin otan ilolla vastaan!

Vierailija
353/389 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuomarinkylän ratsastuskoulussa 90-luvulla suosikki oli ihana täplikäs kiukkupussi Anders eli Anttu.

Muistan Antun, mutta en ikinä päässyt ratsastamaan sillä. Lemppareita oli ainakin Bedzna, Atletas ja Rölli. Kimo poni Nanu oli myös kiva, mutta laiska. Sitten oli Poju, joka oli kova näykkimään.

Shettiksistä muistan Pähkinän ja Mantelin. Taisi olla kolmaskin shettis jossain vaiheessa?

Vierailija
354/389 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppista

Vierailija
355/389 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kimba, Parkanon ratsutallin vuokrausleirillä (ei se kaupunkitalli, vaan jossain "maaseudulla" oleva) joskus 80/90 -luvun vaihteen tienoilla.

Vähän ot, mutta aika vapaasti tuohon aikaan sai ala-asteikäiset lähteä junalla Etelä-Suomesta noinkin kauas leirille ihan keskenään. Leirin puolesta tultiin juna-asemalta hakemaan :)

Se oli Liesijärvi, itsekin kävin siellä sekä Parkanon normitallilla. Hoidin Liesijärvellä Örkkiä (Earl van Evers) ja Parkanossa Allua (Alfred)... Pk-seudulta myös itse, mutta silloin aikanaan vanhemmat heitti mut kaverin kera perille... :) 

Noiden lisäksi kävin Savonlinnassa ja Heinolassa heppaleireillä. Oi niitä aikoja :) 

Vierailija
356/389 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raken ratsastuskoululla Jokelan Huikossa joskus 1974-75, lempiponeja: Zambo, Misko, Paw, Pluto ja Morgan. Oi niitä aikoja! :) :)[/

Samoihin aikoihin kävin Rakella minäkin...

Vierailija
357/389 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anemone, Anitra, Asteri, Bianette, Bonita, Dahlia, Daminta, Elaine, Fia, Fridolf, Halla, Isabell, Jessica, Kalla, Kirinia, Lina, Lisa, Magdalena, Ninna, Oliviana, Pedronessa, Polly, Rina, Rocita, Sussy, Toma, Ulla.

M arketta (?) muutti Linjalaan Rekolsta. Olin ekana kesänä leirillä, hoitohevoseni oli Fia, joka oli saanut varsan (Fiu). Siellä oli vielä iso Stjärna, islanninhevonen, pieni kiukkuinen russ-ori, olikohan Jupiter -  Silloin päästiin tekemään tallitöitä ja ratsastettiin satuloilla. Talvisin Marketta ratsastutti (rekolassa) usein ilman satulaa. Lämmin hevonen on pakkasella on unohtumaton. 

[/

Kävin Marketan tallilla Nukarilla 😊

Vierailija
358/389 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ysärin alusta Matinkylän talli ja sieltä täplikäs ruuna Lasse, Wiknerin tila ja Hessu, sillä oli pystyharja. Ai jai, ihania aikoja :) 

359/389 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hep! Hieno ketju vaikkei vielä tärpännyt, osaako joku auttaa? Koulukaverin kanssa muisteltiin Keravan ratsastuskoulun hevosia 80-luvun alussa (itse aloitin siellä alkeiskurssilla jo 70-l puolella).

Mieleen nousivat ainakin Barney, Tunis, Matteus, Atomi, Kansas ja Nugi. Leena-open aikaan oltiin mukana helpon luokan estekisoissa -82 tai -83, joissa ystäväni kisasi Ankalla (Anex) ja minä tallilla vasta noina vuosina vähän aiemmin tulleella raudikolla. En vain saa hevosen nimeä enää mieleeni ja se kyllä vaivaa :( siksikin, että juuri tämän hevosen kanssa synkkasi tosi hyvin. Kellään havaintoja noilta ajoilta?

Toinen hevosiinkin liittyvä asia. Savijärven ratsastuskoululla, myös 80-l alussa, ratsastimme usein Lisbetin kanssa, jolla oli siellä oma heppa Fantsu. Elämäntilanteet muuttuivat ja yhteydenpito Lisbetin kanssa jäi. Tunnistaisiko joku tai peräti Lisbet itse? Olisi ihanaa palata vanhoihin aikoihin mutta ennen kaikkea kuulla myös myöhemmistä vaiheista.

Vierailija
360/389 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuomarinkylän ratsastuskoulussa 90-luvulla suosikki oli ihana täplikäs kiukkupussi Anders eli Anttu.

Minä tykkäsin kanssa Antusta, samoin kuin Pizzasta (Polonez) - aika yllättävää kyllä kun olen aina ollut sellainen arkailija pelkuri ja Pizza oli säikky ja herkkä. Rakkain hevonen oli kuitenkin tätini omistama hevonen, ei rk käytössä. Sen kuoltua lopetin ratsastuksen 20 vuodeksi ja palasin satulaan vasta tänä vuonna. Anttu oli viimeinen jonka selässä olin. Nyt tykkään kaikista nykyisen tallini hevosista; olen ratsastanut vain kahdella niistä mutta kaikki ovat ihan äärettömän kivoja persoonia ja hyvätapaisia. 😊🥰

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yhdeksän