Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ärsyttää autoillessa?

Vierailija
20.04.2011 |

Minua ottaa päähän ihan hel****ti ohittelijat. Ajan itse rajoitusten mukaan ja silti takaa tulee aina joku, jonka pitää päästä ohi ja jäädä sitten eteeni. Tämäkin on ok, mutta jos edessäni on rekka, johon olen pitänyt TURVAVÄLIN, niin eikö joku tampio kiilaa siihen minun ja rekan väliin.

Minä joudun tässä tilanteessa jarruttamaan ja ottamaan uuden turvavälin. Eikö siis järkeä ole sen vertaa, että ohittaisi sitten koko "hidastelevan" pötkön? Ellei ole munaa siihen, niin tällainen ihminen voisi vain kiltisti jäädä paikalleen autoletkassa.

Eikö nämä ihmiset tajua, että he vaarantavat edessä olevan hengen perseessä ajamisella ja olemattomalla kiilaamisella. Miten jotkut ovatkin niin itsekkäitä, ettei edes muiden henki kiinnosta. Vai onko päässä niin vähän järkeä, että unohtui se, ettei auto pysähdy kuin seinään?

Kiitos ja anteeksi.

Kommentit (122)

Vierailija
121/122 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan itse rajoitusten mukaan ja silti takaa tulee aina joku, jonka pitää päästä ohi ja jäädä sitten eteeni. Tämäkin on ok, mutta jos edessäni on rekka, johon olen pitänyt TURVAVÄLIN, niin eikö joku tampio kiilaa siihen minun ja rekan väliin. Minä joudun tässä tilanteessa jarruttamaan ja ottamaan uuden turvavälin.

Ruuhkassa ei tuossa olisi mitään järkeä, vaan se olisit SINÄ, joka vaarannat liikennettä ihan yhtä paljon kuin ohittelijatkin. Jarruttelu nimittäin tekee liikenteestä sahaavaa ja lisää heti peräänajon riskiä. Voit toki vähitellen kasvattaa sitä väliä, mutta jos et nyt ole ihan vaarassa ajaa päälle, älä ala tehdä turvaväliä jarruttelemalla. Näin siksi, että ruuhkassa ne pitkän välit täyttyvät automaattisesti. Kun autoja on paljon per tiekilometri, ei sinne voi väliin tehdä jarruttelemalla turvavälejä.

Ai minä vaarannan, jos ilman jarrutusta ajaisin ohittajan perään? Et ilmeisesti oikein ymmärtänyt, millaisia ajajia tuolla liikkuu..

Ajan itse paljon isoilla teillä ja pitkiä matkoja. Tuollaista kiilaamista mikä vaatii jarrutusta ettei tule ohittajan perään, on kyllä erittäin paljon. Mahdoitkohan nytkään tajuta millaisesta tilanteesta puhuin?

Itsekö et painaisi jarrua jos jalan ottamisen kaasulta ei riittäisi? Ajaisit kylmästi auton perään, joka törmäisi sitten luultavasti rekkaan?

Kerrankin vauhtia oli reilu sata ja ohittaja kiilasi eteeni noin 5 metrin päähän ja alkoi hidastaa nopeuttaan. Voit kuvitella, ettei auta kuin painaa jarrua jos edellä ajava ajaa minu hitaampaa viiden metrin päässä?!

Siis tämän tasoisia ääliöitä liikkuu teillä.. Ohi on päästävä vaikka henki menisi, tuntuu olevan monen motto.

ap

Vierailija
122/122 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää ja kauhistuttaa ne, joiden mielestä on ihan okei ajaa moottorietielle 100-120 km:n alueelle muiden sekaan 30 km:n tuntivauhtia. Tällaisen perään kun joutuu kiihdytyskaistalla, sekä kauhistuttaa että ottaa ankarasti kupoliin.

Kiihdytyskaistalle ei nimittäin voi pysähtyä odottamaan, että nysvääjä pääsisi pois alta, mutta moottoritielle muun liikenteen sekaan ajaminenkaan ei oikein onnistu tuota vauhtia. Kylmä hiki otsalla sitä sitten pohtii, pitäisikö etanalle töötätä jotta se ehkä tajuaisi painaa kaasua vähän kovempaa, mutta toisaalta sillä saattaa mennä pasmat lopullisesti sekaisin, jos sille soittaa torvea.

Minusta poliisi voisikin joskus vähän puhutella myös näitä, jotka vaarantavat liikenteen liian hitaalla vauhdilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi