Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ärsyttää autoillessa?

Vierailija
20.04.2011 |

Minua ottaa päähän ihan hel****ti ohittelijat. Ajan itse rajoitusten mukaan ja silti takaa tulee aina joku, jonka pitää päästä ohi ja jäädä sitten eteeni. Tämäkin on ok, mutta jos edessäni on rekka, johon olen pitänyt TURVAVÄLIN, niin eikö joku tampio kiilaa siihen minun ja rekan väliin.

Minä joudun tässä tilanteessa jarruttamaan ja ottamaan uuden turvavälin. Eikö siis järkeä ole sen vertaa, että ohittaisi sitten koko "hidastelevan" pötkön? Ellei ole munaa siihen, niin tällainen ihminen voisi vain kiltisti jäädä paikalleen autoletkassa.

Eikö nämä ihmiset tajua, että he vaarantavat edessä olevan hengen perseessä ajamisella ja olemattomalla kiilaamisella. Miten jotkut ovatkin niin itsekkäitä, ettei edes muiden henki kiinnosta. Vai onko päässä niin vähän järkeä, että unohtui se, ettei auto pysähdy kuin seinään?

Kiitos ja anteeksi.

Kommentit (122)

Vierailija
41/122 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pysy turvaväliäkin kauempana että ohitajilla on tila mennä siihen väliin. Ja nykyisin on joka paikassa niin paljon liikennettä, että pitkä ohittaminen on lähes mahdotonta. Itse kyllä ohitan sinut ko. tilanteessa vaikka kuinka sinua jurppii, jos näen sen tarpeelliseksi.

Ja jarrutttaminen nyt on ihan turhaa sen voi tehdä ihan nostamalla kaasujalan pois tai vaihtamalla pienemmälle. Jarruttamien kertoo vain epätaloudellisesta ajotavasta ja väärästä liikenteen arvioinnista.

Minua taas nynneröt liikenteessä, jotka ei pääse esimerkiksi rampeilla mihinkään. Vilkku laitetaan jo kiihdytyskaistn kurvissa päälle (kertoo että täältä tulee tunari) ja sitten lähes pompataan kiihdytyskaistalta jo ennen yhtenäisen viivan loppumista ensimmäiseen väliin lähes väkisin vaikka vauhti on lähes nolla. Ja näitä tolloja on paljon.

Toinen tyhmä porukka on poliisin tuojottajat. Jos poliisi on vaikka vastaikkaisilla kaistoilla pysäyttänyt jonkun niin eikö ole jo liikenne ruuhka. Ja heti kun poliisi katoaa sivupeilistä on edessä yksi nynnerö ja nynnerön edessä tyhjät kaistat.

Kolmas ryhmä on ruuhkan tumpelot, jotka eivät voi painaa kaasua silloin kun jono lähtee ajamaan kovempaa. Tästä hyvä esimerkki on Leppävaaran tunnelit. Kun tunnelista päästään niin taas on edessä yksi tai kaksi nynneröä ja heidän edessä satoja metrejä tyhjää tietä.

En yhtään ihmettele, että Suomessa on ruuhkia kunnyhveröt ei osaa painaa kaasua oikeassa paikassa.

Vierailija
42/122 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOS sieltä risteysalueelta ei pääse pois, ÄLÄ AJA SINNE. Voi video.

-38-

kun ihmiset tuijottaa vaan omaa napaa, ei osata ennakoida eikä järkeillä. Esim. ruuhka-aikaan risteyksissä on tungettava eteenpäin kun vihreä palaa, VAIKKA jäisi siihen ruuhkan keskelle kaikkien tukkeeksi tönöttämään. Tänään just meni hermo sellaiseen, kun joku idiootti jökitti koko risteyksen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/122 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis nyt meni hermot.. Etkö ymmärrä, että turvaväli on sen vuoksi, että jotain menee liikenteessä pieleen? EI sen vuoksi, että sinä pääset puikkelehtimaan autojen seassa!

Mitä ihmeen merkitystä turvavälillä on jos samaan aikaan sinun ohittaessasi tapahtuu jotain, mihin sitä väliä olisi tarvittu? Tuloksena on ketjukolari erilaisilla seurauksilla.

Minä ajan aina rajoitusten mukaan, toisinaan 5-10km/h ylimääräistäkin ja silti näen 200 km matkalla kymmeniä ohittelijoita. Eli olen ns. nysväri?

Mikä ihme toisilla on niin vaikeaa ohittaa koko letka vaikka ajamalla reilusti ylinopeutta, jos kerran näkemäni kuskit ajavat muutenkin vähintään 120-130km/h. Eiväthän ne muuten pääsisi ohi!

ei pääse koko jonosta kerralla ohi. Silloin ohitetaan auto kerrallaan. Mikä tässä niin kauheaa on?

Ja mistä ihmeen ketjukolareista oikein puhut?

Sinä olet nimenomaan nysväri jos et pääse rekasta ohi. Minä pääsen.

Vierailija
44/122 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

myöskään ruuhkassa ohittelijoita, siis jos ajetaan oikeasti tilanteessa jossa on pitkät letkat autoja.

Mutta joskus on niitä tilanteita jolloin on vaikkapa 10 auton letka joka on muodostunut siitä että ensimmäisenä ajava ajaa selkeää alinopeutta ja näin hidastaa tahalleen kaikkien muiden ajamista ja liikenteen sujumista. Tälläisissa tilanteissa jonossa ohittaminen on minusta ihan ok.

Kaikki tietää että jonossa ajaminen kiristää hermoja. Ärsyttävintä vaan on että jotkut tekee niitä jonoja peräänsä ihan huonoa ajotaitoaan ja toisten huomioimattomuuttaan.

Vierailija
45/122 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin eilen motarilla, että takaikkunaan pitäisi saada joku erillinen valo, jonka palaminen olisi merkki siitä, että perseessä kyttääjän pitäisi perääntyä. Välillä painan jarrua merkiksi, mutta aina ne idiootit eivät sitä ymmärrä.... Monella näyttää olevan sama ongelma, joten kuka hemmetti sitä sitten ajelee kiinni.. Ihmettelee hän..

Se takanaroikkuja kylla peraantyy kun ei tieda koska autosi lopahtaa. Olen kokeillut ja toimii.

Vierailija
46/122 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ollaan punasissa valoissa ekana ja sitten kun valo on jo ollut tovin vihreä, aletaan sovittaa tassua kytkimelle ja sohimaan ykköstä silmään... lopputuloksena kolme autoa pääsee yksillä vihreillä kääntymään.

Ja sit tosiaan se alle nopeusrajoituksen ajaminen, ja tietysti niin ettei yhtään aviteta takana roikkuvia pääsemään ohi.

Vierailija
47/122 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nautin suunnattomasti kun ajan täsmälleen nopeusrajoitusten mukaisesti, en siis vähintään 10 km/h ylinopeutta kuten 85% muista tielläliikkujista, ja huomaan jonkun ääliön roikkuvan mun takapuskurissa. En tahallaankaan yhtään kiihdytä vauhtia, mutta en toki aja yhtään alinopeuttakaan. Ja kyllä, otan huomioon sen, että nopeusmittarit autossa näyttää yleensä hieman todellista nopeutta vähemmän.

Monesti sitten kun nää hurjastelijat ohittaa mut, vauhtia niiltä löytyy 150 ja sitten kohta tuleekin STOP, ja ollaan noin yhtä aikaa pysähdyksissä. Että tosi paljon hyötyä sillekin kiirehtimisestä.

Minusta on hauska olla teillä se, joka joskus määrää oikean tahdin. Ehkäpä estän joskus hurjastelijan saavan sakotkin, kun sattuu poliisi olemaan kytiksellä, tai jonkin onnettomuuden.

Vierailija
48/122 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua tuollaista käytöstä. Heidän on vaan ihan pakko päästä pois jonon perästä ja ihan pakko vaan kiilata johonkin väliin ettei tarvi ajella jonon perässä! Ajan paljon maanteillä ja motareilla ja aina nää kiilarit on miehiä!

Vierailija
49/122 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka kuvittelevat ettei mitkään säännöt koske heitä. Saavat omasta mielstään holtittomasti ohitella, kiilata, olla näyttämättä sitä vilkkua ja kun läskeiltään eivät jaksa kävellä niin se bemari laitetaan parkkiin kulkuväylille/ajoväylille ja ohan minne vaan. Sit ärsyttää nää idiootit jotka tööttäilevät kun edessä ajeleva antaa tietä jalankilkijoille. aina nämä törtöt ovat miehiä! Naiset osaavat käyttäytyä liikenteessä paljon huomioon ottavammin.

Vierailija
50/122 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja niitä kyllä valitettavan paljon tuolla näkee. Itse ajan aina joko rajoituksen mukaan tai hyvällä kelillä lievää ylinopeutta ja aina löytyy jostain joku keski-ikäinen plösö joka vaan ei voi ajaa jonossa hännillä vaan on jokin pakkomielle lähteä ohittamaan ja tunkea johonkin väliin...ei siis voita sillä ohittamisella mitään mutta saa kai tyydytystä kun saa kiilailla?

Vierailija
51/122 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sille joka sanoo, että auto mahtuu rekan ja minun väliin..Kyse on siitä, että kun ei mahdu eli joudun painamaan jarrua etten aja tämän perään. Eli ilmeisesti turvaväli ei sitten ole edes tarpeeksi pitkä mutta ohittajan on pakko tunkea väliin. Idiotismia.

Uskon, että tulet tähän väliin, tulee moni muukin. Itse en jaksa rekkoja ohitella kun ne menevät usein 100 km tiellä sataa.. Minulle kelpaa lasten kanssa sellainen kyyti. Minulle ovat lapset ja muut liikenteessä olevat tärkeämpiä kuin se minuutti minkä ohittamisella säästän.

Vierailija
52/122 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sen logiikan mukaan miehiltä pitäis se ajolupa ottaa pois...

Vierailija
53/122 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä hulluja tuolla liikenteessä liikkuu :( hullua ohittelua ja kiilailua. joka kerta kyseessä oli mies ja kerran yhdellä hullulla oli autollinen lapsia kyydissään :( tämä mies ohituksissaan kerran meinas vetää suoraan rekkaa päin mut viime sekunneilla ehti kiilaamaan johonkin väliin. kamalaa oli katsoa sitä touhua.

Vierailija
54/122 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos yrittää pitää lain vaatimaa turvaväliä ei muut voi sitä suvaita vaan aina joku on sitä mieltä, että pitää lähteä takaa ohi ja tunkea siihen väliin. Ikään kuin heillä olis jokin pakkomielle täyttää heidän mielestään turhat välit! Tällaisella ohittamisella eivät voita mitään aiheuttavat vaan turhia vaaratilanteita ja ärsyyntymistä!

Vierailija
55/122 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten ärsyttää nisten yleinen tapa ajaa penkki edessä. Kuinka voit hallita autoa jos tissit ja olkapäät ratissa. Siinä vasta sotku syntyy kun airbag laukeaa... Eikö autokouluissa opeteta oikeaa ajoasentoa????

Vierailija
56/122 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan itse rajoitusten mukaan ja silti takaa tulee aina joku, jonka pitää päästä ohi ja jäädä sitten eteeni. Tämäkin on ok, mutta jos edessäni on rekka, johon olen pitänyt TURVAVÄLIN, niin eikö joku tampio kiilaa siihen minun ja rekan väliin. Minä joudun tässä tilanteessa jarruttamaan ja ottamaan uuden turvavälin.

Ruuhkassa ei tuossa olisi mitään järkeä, vaan se olisit SINÄ, joka vaarannat liikennettä ihan yhtä paljon kuin ohittelijatkin.

Jarruttelu nimittäin tekee liikenteestä sahaavaa ja lisää heti peräänajon riskiä.

Voit toki vähitellen kasvattaa sitä väliä, mutta jos et nyt ole ihan vaarassa ajaa päälle, älä ala tehdä turvaväliä jarruttelemalla.

Näin siksi, että ruuhkassa ne pitkän välit täyttyvät automaattisesti. Kun autoja on paljon per tiekilometri, ei sinne voi väliin tehdä jarruttelemalla turvavälejä.

Vierailija
57/122 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten ärsyttää nisten yleinen tapa ajaa penkki edessä. Kuinka voit hallita autoa jos tissit ja olkapäät ratissa. Siinä vasta sotku syntyy kun airbag laukeaa... Eikö autokouluissa opeteta oikeaa ajoasentoa????

Sorry, jos toi sua ärsyttää, mutta ei mahda mitään. Autot on mitoitettu pitkille (miehille lähinnä kai).

Vierailija
58/122 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kun ohittaa jonkun, hän yhtäkkiä löytääkin sen kaasupolkimen ja ajaa huomattavasti kovempaa kuin ennen ohittamiseen lähtöäni

Minkä ihmeen takia tarvii ohitella? Useimmiten tuo on ihan turhaa esittämistä, että "mä sulle nyhverö ajamista näytän.." Joskus voi olla esittelyn hinta lastillinen pieniä kylmiä kroppia ja yksi kaksi isoa. Kamalan brutaali ajatus, mutta niin vaarallisesta asiasta juuri on kyse. Miettikää siis onko teidän kiireenne sen arvoinen.. Käsi ylös, jos on?

Vierailija
59/122 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sille joka sanoo, että auto mahtuu rekan ja minun väliin..Kyse on siitä, että kun ei mahdu eli joudun painamaan jarrua etten aja tämän perään. Eli ilmeisesti turvaväli ei sitten ole edes tarpeeksi pitkä mutta ohittajan on pakko tunkea väliin. Idiotismia.

Uskon, että tulet tähän väliin, tulee moni muukin. Itse en jaksa rekkoja ohitella kun ne menevät usein 100 km tiellä sataa.. Minulle kelpaa lasten kanssa sellainen kyyti. Minulle ovat lapset ja muut liikenteessä olevat tärkeämpiä kuin se minuutti minkä ohittamisella säästän.

pidä pidempi väli sitten äläkä yritä estää sinua parempien kuskien ohituksia. Minä tule siihen väliin vaan jos on pakko, en viitsi ajaa nokkakolaria vastaantulijan kanssa. En jää siihen pitkäksi aikaa, älä huoli.

Ja rkékat eivät varmasti kulje missään satasta. Vaikka rajoitinta vasten ajaisivat eivät ne 89 km/h kovempaa kulje.

Vierailija
60/122 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tyypillistä että tuijotetaan sitä väärin näyttävä nopeusmittaria. Ottakaa selvää kuinka paljon se valehtelee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan