Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ärsyttää autoillessa?

Vierailija
20.04.2011 |

Minua ottaa päähän ihan hel****ti ohittelijat. Ajan itse rajoitusten mukaan ja silti takaa tulee aina joku, jonka pitää päästä ohi ja jäädä sitten eteeni. Tämäkin on ok, mutta jos edessäni on rekka, johon olen pitänyt TURVAVÄLIN, niin eikö joku tampio kiilaa siihen minun ja rekan väliin.

Minä joudun tässä tilanteessa jarruttamaan ja ottamaan uuden turvavälin. Eikö siis järkeä ole sen vertaa, että ohittaisi sitten koko "hidastelevan" pötkön? Ellei ole munaa siihen, niin tällainen ihminen voisi vain kiltisti jäädä paikalleen autoletkassa.

Eikö nämä ihmiset tajua, että he vaarantavat edessä olevan hengen perseessä ajamisella ja olemattomalla kiilaamisella. Miten jotkut ovatkin niin itsekkäitä, ettei edes muiden henki kiinnosta. Vai onko päässä niin vähän järkeä, että unohtui se, ettei auto pysähdy kuin seinään?

Kiitos ja anteeksi.

Kommentit (122)

Vierailija
101/122 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

päästä eroon takapuskurissa roikkujista...kannattaa satasen tai yli vauhdissa vilautella pari kertaa jarruvaloja niin yleensä persehtijät jää! Ja sinulle kehuskeleva kaahari voin sanoa että KASVA VIELÄ VÄHÄN TUNNUT OLEVAN AIKA LAPSEN KENGISSÄ VIELÄ!

edelleenkään ole varsinaisesti kehuskellut kaahaamisella. Ylinopeus on eri asia kuin kaahaaminen.

Ja kyllä näin neljäkymppisenä täytyy sanoa etten enää tästä kasva.

Kaikki nyt eivät vaan jaksa ottaa viranomaisten määräämiä liian alhaisia rajoituksia niin vakavasti. Koittakaa nyt vaan elää sen asian kanssa.

Vierailija
102/122 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, minun lapsi kuoli kun mies törmäsi autollaan lapseeni.

Sekin taisi olla liian kova nopeusrajoitusalue???

Saisi olla entistä hitaampi alue!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/122 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaahan ne meinaavat :D ja tosiaan ei uskois että vielä nelikymmpinen voi olla noin lapsellinen jestas! Toivon tosiaan että vahingon sattuessa olet itse kärsijä eikä kukaan muu viaton sivullinen...toivottavasti et myöskään onnistu tappamaan omaisia itsesi sijaan! Ylinopeus on kaahaamista!

Vierailija
104/122 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko niin että kaikki korkeinta sallittua nopeutta ajavat ovat niitä hidastelijoita, joista on päästävä ohi? Mitä tarvii ihmiselle tapahtua että mieli ja ajatusmaailma noin vääristyy? t. Maiju

Vierailija
105/122 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne nopeusrajoitukset siellä maanteillä on tarkoitettu ihan ihmisten suojaksi eikä kiusaksi. Esim 10km/h ylinopeus saa jo merkittävästi pahempaa tuhoa aikaan se on tutkittu asia. Et tainnut kuunnella tai oppia mitään autokoulussa senkin luupää!

Vierailija
106/122 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaahan ne meinaavat :D ja tosiaan ei uskois että vielä nelikymmpinen voi olla noin lapsellinen jestas! Toivon tosiaan että vahingon sattuessa olet itse kärsijä eikä kukaan muu viaton sivullinen...toivottavasti et myöskään onnistu tappamaan omaisia itsesi sijaan! Ylinopeus on kaahaamista!

se on eri asia. Satasen alueella joku 10-120 km/h on ylinopeutta mutta vasta joku 140-150 km/h on kaahaamista.

Ja kylläpäs minulle jaksetaan toivoa pahaa, heh. :)

Vierailija
107/122 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ottaa päähän ihan hel****ti ohittelijat. Ajan itse rajoitusten mukaan ja silti takaa tulee aina joku, jonka pitää päästä ohi ja jäädä sitten eteeni. Tämäkin on ok, mutta jos edessäni on rekka, johon olen pitänyt TURVAVÄLIN, niin eikö joku tampio kiilaa siihen minun ja rekan väliin. Minä joudun tässä tilanteessa jarruttamaan ja ottamaan uuden turvavälin. Eikö siis järkeä ole sen vertaa, että ohittaisi sitten koko "hidastelevan" pötkön? Ellei ole munaa siihen, niin tällainen ihminen voisi vain kiltisti jäädä paikalleen autoletkassa. Eikö nämä ihmiset tajua, että he vaarantavat edessä olevan hengen perseessä ajamisella ja olemattomalla kiilaamisella. Miten jotkut ovatkin niin itsekkäitä, ettei edes muiden henki kiinnosta. Vai onko päässä niin vähän järkeä, että unohtui se, ettei auto pysähdy kuin seinään? Kiitos ja anteeksi.

ihmeen kiilaamisella? Jos sinulla on turvaväli edessäajavaan niin ohittaja pääsee vaikka yksitellen puikkelehtimaan jonon ohi ja te nysvärit voitte jäädä sen rekan perään vaikka Ivaloon saakka.

Siis nyt meni hermot.. Etkö ymmärrä, että turvaväli on sen vuoksi, että jotain menee liikenteessä pieleen? EI sen vuoksi, että sinä pääset puikkelehtimaan autojen seassa! Mitä ihmeen merkitystä turvavälillä on jos samaan aikaan sinun ohittaessasi tapahtuu jotain, mihin sitä väliä olisi tarvittu? Tuloksena on ketjukolari erilaisilla seurauksilla. Minä ajan aina rajoitusten mukaan, toisinaan 5-10km/h ylimääräistäkin ja silti näen 200 km matkalla kymmeniä ohittelijoita. Eli olen ns. nysväri? Mikä ihme toisilla on niin vaikeaa ohittaa koko letka vaikka ajamalla reilusti ylinopeutta, jos kerran näkemäni kuskit ajavat muutenkin vähintään 120-130km/h. Eiväthän ne muuten pääsisi ohi!

on niin pitkä suora tai vastaantulevaa liikennettä niin vähän että pääsisi kerralla ohittamaan koko letkan. Ja sehän se vasta täyttä hulluutta onkin lähteä ohittamaan henkilöautoa ja rekkaa joilla kunnon turvaväli. Vaatii todella todella pitkän suoran, jopa satoja metrejä että pääsee ohi. Ja vaikka suoran päässä katsot että vapaata on, antaa mennä, kun pääset siihen rekan rinnalle, voi vastaantulla jo auto.

Juuri tätä en ymmärrä. Eli jos on kuvailemasi kaltainen tilanne, niin miksi pitää ohittaa? Puhun siis tilanteesta missä letka ajaa nopeusrajoitusten mukaan ei ainakaan alle tai paljon yli. Tuntuu että joidenkin on vain pakko päästä eteen, hinnalla millä hyvänsä. Kun ollaan letkan edessä niin voidaankin sitten ajaa samaa vauhtia kuin kaikki muutkin, mutta eteen pitää päästä!

Suomalaisten pitäisi kehua itseään enemmän niin ei tarvisi näytellä juuri liikenteessä sitä kovaa kundia tai naista. Täälläkin on näitä naisia, jotka eivät ole "ämmiä". Onnea vaan teille, rekkikset.

ohituksia jos ajetaan rajoituksen mukaan. Mutta jos ajetaan alinopeutta (esim. 80:iä 100-alueella) ei tuossakaan nopeudessa noin vain näppärästi ohiteta koko letkaa. Se voi vaatia auto kerrallaan ohituksia.

Vierailija
108/122 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moottoritiellä kun oikean puoleisella kaistalla menee rekkaa, peräkärrin vetäjää yms ja nopeus on noin 80 km/h, ja vasemmalla kaistalla sit ajetaan sitä 120 km/h niin eikös kohta ole takaluukussa joku Volvo tai Skoda kuski kompleksinsa kourissa ja nyrkkipystyssä heiluttelee että pois alta. Hänen pitää saada ajaa vähintään 130km/h

Minä en ala sikssakkaamaan jokaiseen pieneen väliin oikealle kaistalle sen takia että joku haluaa ajaa reilua ylinopeutta. Siirryn kyllä kun tilaa on enemmän kuin auton mitta.

Vierailija
109/122 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää ja kauhistuttaa ne, joiden mielestä on ihan okei ajaa moottorietielle 100-120 km:n alueelle muiden sekaan 30 km:n tuntivauhtia. Tällaisen perään kun joutuu kiihdytyskaistalla, sekä kauhistuttaa että ottaa ankarasti kupoliin. Kiihdytyskaistalle ei nimittäin voi pysähtyä odottamaan, että nysvääjä pääsisi pois alta, mutta moottoritielle muun liikenteen sekaan ajaminenkaan ei oikein onnistu tuota vauhtia. Kylmä hiki otsalla sitä sitten pohtii, pitäisikö etanalle töötätä jotta se ehkä tajuaisi painaa kaasua vähän kovempaa, mutta toisaalta sillä saattaa mennä pasmat lopullisesti sekaisin, jos sille soittaa torvea. Minusta poliisi voisikin joskus vähän puhutella myös näitä, jotka vaarantavat liikenteen liian hitaalla vauhdilla.

tai no, oikeastaan mua ei ärsytä nämä, enemmänkin pelottaa ajaa tollaisen takana. Kun siis itsekin pitäisi vielä päästä sinne motarille.

Vierailija
110/122 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moottoritiellä kun oikean puoleisella kaistalla menee rekkaa, peräkärrin vetäjää yms ja nopeus on noin 80 km/h, ja vasemmalla kaistalla sit ajetaan sitä 120 km/h niin eikös kohta ole takaluukussa joku Volvo tai Skoda kuski kompleksinsa kourissa ja nyrkkipystyssä heiluttelee että pois alta. Hänen pitää saada ajaa vähintään 130km/h Minä en ala sikssakkaamaan jokaiseen pieneen väliin oikealle kaistalle sen takia että joku haluaa ajaa reilua ylinopeutta. Siirryn kyllä kun tilaa on enemmän kuin auton mitta.

Tuntuu vähän, että ylinopeutta reilusti ajaville autolla ajaminen ei ole vain autolla ajamista vaan joku tapa rakentaa ja vahvistaa heikko itsetuntoa ja minäkuvaa.

Pikkuisen säälittävää minusta. Itse kun ajan rajoitusten mukaan ja toteutan itseäni sitten uralla ja vapaa-ajalla, en näyttelemällä mitään rallikuskia kasitiellä.

On olemassa kaksi luokkaa jotka ketuttavat: bemari- ja mersukuskit, joita eivät koske lait ja sitten ruostuneilla koslilla ajavat, jotka haluavat esitellä kaikille, että ei se ole autosta kiinni vaan kuskin (väärästä) asenteesta!

Vierailija
111/122 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten ärsyttää nisten yleinen tapa ajaa penkki edessä. Kuinka voit hallita autoa jos tissit ja olkapäät ratissa. Siinä vasta sotku syntyy kun airbag laukeaa... Eikö autokouluissa opeteta oikeaa ajoasentoa????

Hei, minä ajan penkki edessä, koska muuten jalkani eivät ylety polkimille. Sinun iloksesiko pitäisi alkaa varpaankärjillä niitä käyttämään?

Haluan pystyä laittamaan jarrun pohjaan, jos tarve vaatii.

Kyllä ne jalat voi ylettyä polkimille vaikka pärstä ei olekaan tuulilasissa kiinni.

Esim. tässä http://www.yhteishyva.fi/menot_matkailu/liikenteessa/autoilijan_oikea_a…

Vierailija
112/122 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ylinopeus on aina kaahaamista vaikka miten vänkäät! Jos satasen alueella ajelet 120km/h kaahaat juur sen verran ylinopeutta...ja todellakin kuolla saat mielummin sinä kuin kukaan muu syytön. Jas miten kehtaatkin rajoituksista piittaavia ivata täällä nysväreiksi ja hidastelijoiksi? Se jos mikä osoittaa että olet vain keskenkasvuinen idiootti jolta pitäis kortti ottaa pois. Et tosiaan tainnu olla tunnilla kun opetettiin että miten paljon suurempaa vahinkoa jo pelkkä 10km/h ylinopeus saa aikaan kun törmäys sattuu. Mistä lie arpajaisista korttisi sait?

Vierailija
113/122 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajelis ylinopeutta hänen lapsensa päälle...vai olisko ihan sama?

Vierailija
114/122 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja onneksi kaahailijoita on kohdalle osunut aika harvoin.

Minua ärsyttää autoillessa bensan hinta. Järkyttävää! Miten suomalaiset suostuvat maksamaan bensasta tuplahintaa esim. nyt vaikka amerikkalaisiin verrattuna?

Vierailija
115/122 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajellaan ylinopeutta, kiilataan, ollaan kiinni puskurissa, ei näytetä vilkkua, parkkeerataan mihin sattuu, ei väistetä jalankulkijaa jne...kaikki tämä ärsyttää joo! Eniten kyllä ärsyttää nää suurissa nopeuksissa törttöilevät kaaharit.

Vierailija
116/122 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajelis ylinopeutta hänen lapsensa päälle...vai olisko ihan sama?

sitä nyt alettiin kehitellä toinen toistaan karmeampia skenaarioita pääni menoksi.

Huvinsa kullakin.

Vierailija
117/122 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

noudatetaan liikennesääntöjä verrattuna esim. moniin keski-Euroopan maihin. Jalankulkijana erityisesti lasten kanssa ärsyttää kuitenkin suunnattomasti, ettei suojatien eteen pysähdytä vaikka selkeästi jalankulkijoita menossa yli. Liikenteessä ärsyttää kaikkein eniten, ettei käytetä vilkkua. Monesti tuntuu, että jotenkin nolostellaan sitä vilkun käyttöä, korkeintaan übercoolisti kerran vilautetaan siinä vaiheessa kun on jo lähdetty ohittamaan. Perseessä ajajiin tepsii muuten usein tuulilasin peseminen, kun tuulessa lentää ne vedet sinne takana tulevan lasille niin yleensä tajuaa kyllä aika nopeesti ilman että täytyy jarrutella.

Vierailija
118/122 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ylinopeus on aina kaahaamista vaikka miten vänkäät! Jos satasen alueella ajelet 120km/h kaahaat juur sen verran ylinopeutta...ja todellakin kuolla saat mielummin sinä kuin kukaan muu syytön. Jas miten kehtaatkin rajoituksista piittaavia ivata täällä nysväreiksi ja hidastelijoiksi? Se jos mikä osoittaa että olet vain keskenkasvuinen idiootti jolta pitäis kortti ottaa pois. Et tosiaan tainnu olla tunnilla kun opetettiin että miten paljon suurempaa vahinkoa jo pelkkä 10km/h ylinopeus saa aikaan kun törmäys sattuu. Mistä lie arpajaisista korttisi sait?

jaksa ryhtyä juupas-eipäs -väittelyyn.

Nysvärit nyt vaan ovat ärsyttäviä hidasteluineen ja ihmeelisine tempauksineen -miksi hölmöjä muka ei saisi ivata?

Toki tiedän että suurempi törmäysnopeus tuottaa suuremmat vahingot. En ole vaan katsos aikeissa törmätä mihinkään.

Vierailija
119/122 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muut autoilijat. Ihan sama vaikka ite noudattaa (ainakin suunnilleen) nopeusrajoituksia ja muita liikennesääntöjä, (kaikki) muut eivät sitä vaivaudu tekemään.

Vierailija
120/122 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten ärsyttää nisten yleinen tapa ajaa penkki edessä. Kuinka voit hallita autoa jos tissit ja olkapäät ratissa. Siinä vasta sotku syntyy kun airbag laukeaa... Eikö autokouluissa opeteta oikeaa ajoasentoa????

Hei, minä ajan penkki edessä, koska muuten jalkani eivät ylety polkimille. Sinun iloksesiko pitäisi alkaa varpaankärjillä niitä käyttämään?

Haluan pystyä laittamaan jarrun pohjaan, jos tarve vaatii.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä