Mikä ärsyttää autoillessa?
Minua ottaa päähän ihan hel****ti ohittelijat. Ajan itse rajoitusten mukaan ja silti takaa tulee aina joku, jonka pitää päästä ohi ja jäädä sitten eteeni. Tämäkin on ok, mutta jos edessäni on rekka, johon olen pitänyt TURVAVÄLIN, niin eikö joku tampio kiilaa siihen minun ja rekan väliin.
Minä joudun tässä tilanteessa jarruttamaan ja ottamaan uuden turvavälin. Eikö siis järkeä ole sen vertaa, että ohittaisi sitten koko "hidastelevan" pötkön? Ellei ole munaa siihen, niin tällainen ihminen voisi vain kiltisti jäädä paikalleen autoletkassa.
Eikö nämä ihmiset tajua, että he vaarantavat edessä olevan hengen perseessä ajamisella ja olemattomalla kiilaamisella. Miten jotkut ovatkin niin itsekkäitä, ettei edes muiden henki kiinnosta. Vai onko päässä niin vähän järkeä, että unohtui se, ettei auto pysähdy kuin seinään?
Kiitos ja anteeksi.
Kommentit (122)
Pelkään aina kuollakseni takapenkin lasten puolesta. Sikamaista roikkua per*eessä kiinni ison auton kanssa! Jos tulee joku tilanne että edessä oleva henkilöauto lyökin jarrut pohjaan???
että kun ohittaa jonkun, hän yhtäkkiä löytääkin sen kaasupolkimen ja ajaa huomattavasti kovempaa kuin ennen ohittamiseen lähtöäni
Kiertoliittymissä a.k.a liikenneympyröissä ei tarvitse vilkutta vasemmalle!
autoillessa kannattaa olla kohtelias, huolehtia omalta osaltaan liikenteen sujuvuudesta. Kannattaa myös olla joustava ja pitkäpinnainen ja ennakoiva. Jos muut tekevät virheitä, joustavuudesta on hyötyä, jotta ei tulisi kolareita. Kohtelias ajotapa takaa sen, että kaikilla liikenteessä liikkuvilla on mukava matkustaa.
liian hitaasti ajavat ihmiset, jotka vaan kasaavat peräänsä letkan tuskaisia autoilijoita, joiden on pakko lähteä ohittamaan, koska jonossa ajaminen on yhtä tuskaa. Ja en puhu nyt ruuhkasta tai huonolla kelillä ajamisesta. Vaan ihan siitä että esim 80 alueella on yksi auto joka ajaa n. 65 km/h vaikka ei ole mitään näkyvää syytä alentaa ajonopeutta.
Tällainen oikeasti saa minut näkemään punaista.
Jos pelottaa ajaa 80-alueella niin sitten pitäisi jättää ajaminen muille tai ajaa niillä teillä mitkä tuntuu vauhdiltaan sopiviksi.
että kun ohittaa jonkun, hän yhtäkkiä löytääkin sen kaasupolkimen ja ajaa huomattavasti kovempaa kuin ennen ohittamiseen lähtöäni
Minkä ihmeen takia tarvii ohitella? Useimmiten tuo on ihan turhaa esittämistä, että "mä sulle nyhverö ajamista näytän.."
Joskus voi olla esittelyn hinta lastillinen pieniä kylmiä kroppia ja yksi kaksi isoa. Kamalan brutaali ajatus, mutta niin vaarallisesta asiasta juuri on kyse. Miettikää siis onko teidän kiireenne sen arvoinen.. Käsi ylös, jos on?
Ja autoilijat jotka ajavat kilometrikaupalla perässä, eivätkä voi mennä ohi, vaikka tilaa kyllä olisi.
puskurissa roikkujat, varsinkin moottoritiellä, vastaantulijoita ei varmasti ole, joten miksi ei voi ohittaa? Ärsyttää myös selvää alinopeutta ajavat, 80 alueella 60 vauhtia eikä ohi pääse tai ihmiset jotka puhuvat kännykkään ajaessaan, itse puhuminen ei ärsytä, mutta monesti kuskilla joko vauhti hidastuu kokonaan (60 80 alueella) tai vauhti pumppaa, välillä 60, välillä 80, tai nussuttelevat moottoritiellä ohituskaistalla. Samoin ärsyttää jalankulkijoille tietä antavat. Ruuhka-aikana ihan ok, mutta jos kadunpätkällä ei ole muita kuin minä ja edellä ajavani ja se jalankulkija niin miksi pitää pysähtyä ja antaa jalankulkijalle tietä (siis jos jalankulkijalla ei aikomustakaan tulla "auton alle") Siinä ajassa kun auto pysähtyy ja jalankulkija tajuaa että hänelle annetaan tietä ja vielä varmistaa, ettei toisesta suunnasta tai toisella kaistalla tule ketään niin autoilija olisi ehtinyt jo aika kauas suojatieltä.
Samoin hiukan arveluttaa kun ihmiset antavat lapsille tietä. Siis toki pitää olla tarkkana ja jos lapsi näyttää siltä että hyppää suojatielle niin häntä on väistettävä, mutta jos lapsi on pysähtynyt suojatien varteen odottamaan vuoroaan, tälle annetaan tietä. Kohteliasta kyllä, mutta tässä piilee se vaara, että lapsi luulee että kaikki aikuiset toimivat samoin ja sitten kun tulee se törppö, joka ei edes vilkaise suojatien vierelle niin jäädään auton alle. Tämä siis lähinnä pikkukaupungeissa, isoissa kaupunngeissa lapset varmaan oppii varomaan autoilijaa paremmin.
Niin ja vielä todella ärsyttää ne idiootit kun kuskaa lapsiaan ilman turvavyötä!! Juuri eilen näin tällaisen vastuullisen aikuisen, jolla kaksi lasta kyydissä ja molemmat ilman vöitä, kyllä pisti vihaksi.
Jaa että miksi ohitellaan? Jokuko teistä ajaisi vaikka traktorin perässä 100km että ei tarvitse/voi ohittaa?
Ymmärrän että varomattomia ohittelijoitakin on, mutta suurin osa tekee ohituksensa turvallisesti, hyvällä näkyvyydellä ja nopeudella. Mutta edelleen, miksi painaa silloin kaasua kun joku ohittaa?
Ihan turha haukkua ohittelua. Ohittelussa itsessään ei ole mitään väärää, jos se suoritetaan oikein ja sille on oikeasti syytä.
Tietenkään ei ole hyväksi ohitella turhan päiten ja ihan omaksi huvikseen, mutta kyllä niitä on paljon sellaisia tilanteita jolloin on oikein ohittaa edellä ajava.
Mietin eilen motarilla, että takaikkunaan pitäisi saada joku erillinen valo, jonka palaminen olisi merkki siitä, että perseessä kyttääjän pitäisi perääntyä. Välillä painan jarrua merkiksi, mutta aina ne idiootit eivät sitä ymmärrä.... Monella näyttää olevan sama ongelma, joten kuka hemmetti sitä sitten ajelee kiinni.. Ihmettelee hän..
matelijat Pitäisi ottaa oppia Ruotsista siellä sakotetaaan jos hidastaa liikennettä Suomessa ei näin tehdä
Ihan turha haukkua ohittelua. Ohittelussa itsessään ei ole mitään väärää, jos se suoritetaan oikein ja sille on oikeasti syytä. Tietenkään ei ole hyväksi ohitella turhan päiten ja ihan omaksi huvikseen, mutta kyllä niitä on paljon sellaisia tilanteita jolloin on oikein ohittaa edellä ajava.
Voi ohittaa, jos se ei tarkoita sitä, että auto tulee minun ja edessä olevan väliin kyhnyttämään. Tätä näkee usein, varsinkin jos minun edessäni on iso auto. Kuskille iskee pelko perseeseen, ettei tämä ehdikään ohittamaan molempia. Tällöin ohitus on minusta tehty väärin. Pitäisi ohittaa koko letka, jos taas auto on surkea eikä kiihdy, niin sitten voi kärsiä nopeusrajoitusten mukaan ajamisesta.
Ei yhtään järkeä niilläkään ole päässä. Jos ei oma henki kiinnosta, niin voisi muistaa että muut autoilijat saattavat haluta turvallisesti perille.
siis ne joiden täytyy päästä ohi keinolla millä hyvänsä kun vaikka ei ehdi kiihdyttää "tarpeeksi nopeasti" (yksi älypää on kääntynyt isolle tielle pari kertaa perässäni ja lähtee ohittamaan 20 metriä risteyksen jälkeen kun mun auto ei kiihdy 20 --> 80 tuossa ajassa). Ne jotka roikkuvat takapuskurissa kiinni kyttäämässä ohituspaikkaa (ihan ok kytätä ohituspaikkaa mutta pieni hajurako kiitos). Ne jotka viimeiseen asti ajavat moottoritien vasenta kaistaa ja liittymän jo alkaessa kaahaavat oikean kaistan yli liittymään (ja aiheuttavat kamalaa haitariliikennettä kaistalla kun siellä jo ajaneet mahdollisesti joutuvat jarruttamaan). Ne jotka liikennevalojen vaihtuessa keltaiseksi painavat kaasua eivätkä jarrua... jne.
jos sulla on kunnon turvaväli siihe rekkaan, kyllä siihen mahtuu ohittaja hetkeksi. Sinun ei tarvitse jarrutella sen kummemmin kuin löysätä vähän kaasua.
Ja toisaalta, jos sinulla on oikea turvaväli, ei sitä "pötköä" voi kerralla ohittaa ajamatta hurjaa ylinopeutta tai jos ei ole 10 km suoraa ilman vastaantulijoita.
Ohitustarve syntyy esim. pitkällä matkalla 90 km/h ajavan rekan takana satasen alueella. Ja minä ainakin ohitan siksi, että haluan ajaa tiettyä nopeutta (sallittua), en kouluttaakseni tai brassaillakseni.
, niin joku vastuuton, itsekäs idiootti kaahaa vierestä ohi välittämättä lainkaan, onko siellä esim. joku lapsi ylittämässä tietä!
eikä koko hidastelijaletkaa kerralla
Oma työmatkani 65km yhteensuuntaan on lähes koko matka 10k-nopeusrajoitus, lyhyt pätkä on 80-nopeusrajoitus. Kerran kun ajelin töihin, eräs auto ajoi siinä 80-alueella 60km tunnissa vauhtia, lähdin tietysti ohittamaan ja painan kaasua. Parin sekunnin päästä vilkaisen oman auton nopeusmittaria: että mitä hittoa, kaasu lähes pohjassa mutta en vaan pääse ohi. Nopeutta mulla ja sillä toisella autolla 140. Tuli auto vastaan joten tietysti piti palata omalle kaistalle.
Tuo toinen auto kaahasi menemään, kunnes pian 100-alueelle tullessani huomasin että oli taas löytänyt jarrupolkimen ja vauhtia oli 70. Sillä kertaa antoi ohittaa ja sanotaanko näin että lapsellisesti ohittaessani näytin kansainvälistä käsimerkkiä... Hieman oli hermo pinnassa.
Etenkään liikenneympyrässä ihmiset eivät tunnu osaavan käyttää vilkkua. Muulloinkin monet laittavat vilkun vasta kun jo ovat kääntymässä.
Tekee muiden liikkumisen tosi rasittavaksi ja hidastaa liikennettä!