Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos eläkeikä on 70 v niin katsokaapas ihmisiä jotka on 70 vuotiaita.

Vierailija
10.08.2025 |

Joku kevyt kansanedustajan työ nyt menee. Itse näen ympärillä melko raihnaisia 70-vuotiaita.

kimmo Kiljunen 74 v

Satu Hassi 74 v

Kommentit (172)

Vierailija
1/172 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä ihmisten ikää katsomalla heitä.

Vierailija
2/172 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomattava määrä jo kuollut tuohon ikään menneessä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/172 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion säästää ja tienata itse oman eläkkeeni, en todellakaan ole työelämässä noin vanhaksi. Varautukaa muutkin omalla rahalla.

Vierailija
4/172 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja tämä on se pahin, maksat eläkettä varten koko ikäsi mutta kuolet kun jäät eläkkeelle tai ennen sitä, ei mitään järkeä

Vierailija
5/172 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloitan eläkkeen jo 35-vuotiaana. Oma rahoitteisesti. Suosittelen samaa kaikille muillekin, älkää alistuko orjan asemaan. 

Vierailija
6/172 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse nimenomaan haluan tehdä töitä vähintään seitsemänkymppiseksi. Ehkä jopa pidempääkin. Mikäs siinä kun tykkään työstäni ja pidän itseni kunnossa.

Vierailija
7/172 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse nimenomaan haluan tehdä töitä vähintään seitsemänkymppiseksi. Ehkä jopa pidempääkin. Mikäs siinä kun tykkään työstäni ja pidän itseni kunnossa.

Voi mieli muuttua kun työtahti kiristyy. Tietysti jos on kevyessä valtion suojatyöpaikassa. 

Vierailija
8/172 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse näen tutuissa jo raihnaisia 65-vuotiaita. 

Vierailija
9/172 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kuntosalilla ja yleensä ennen iltapäivää jolloin siellä on paljon eläkeläisiä ja siellä kyllä on erittäin hyväkuntoisia ja myös nuorekkaan näköisiä päälle 70-vuotiaita ja myös yli 80-vuotiaita, jotka kyllä näyttävät ikäistään nuoremmalta ja näyttävät olevan myös hyvässä kunnossa. Jotkut antavat nytkin jo periksi vuosia ennen eläkeikää ja viimeiset työvuodet ovat heille yhtä tuskaa ja jäävätkin eläkkeelle varsin huonokuntoisina eikä heistä olisi enää työelämässä jatkajiksi. Jos eläkeikää nostetaan vielä nykyisestä sitten kyllä itsestään huolehtimisesta ja hyvässä kunnossa pysymisestä on tultava normaali yleinen tapa.

Vierailija
10/172 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuntemat 70- vuotiaat ovat kyllä enimmäkseen todella virkeitä ja hyväkuntoisia. 

Vierailija
11/172 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin on vaivoja jo nuorena, ne vain osittain vaihtuvat. Ja sitten on hieman raihnainen. Ja usein ei ole mitään erityistä ratkaisua jokaiseen, ellei sattumalta löydy tai ole pätevä lekuri joka tietää mikä se on. Mutta kroonikkoja löytyy.

Vierailija
12/172 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi mieli muuttua kun työtahti kiristyy. Tietysti jos on kevyessä valtion suojatyöpaikassa. 

En nyt sanoisi, että olen lääkärinä missään suojatyöpaikassa tai kevyessä työssä. Mutta tykkään ja haluan jatkaa pitkään.

Vierailija
13/172 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän tässä onkin motiivi. Ei tarvitse maksaa eläkkeitä jos nostetaan eläkeikä yhtä korkeaksi kuin elinajanodote. 

Vierailija
14/172 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn kuntosalilla ja yleensä ennen iltapäivää jolloin siellä on paljon eläkeläisiä ja siellä kyllä on erittäin hyväkuntoisia ja myös nuorekkaan näköisiä päälle 70-vuotiaita ja myös yli 80-vuotiaita, jotka kyllä näyttävät ikäistään nuoremmalta ja näyttävät olevan myös hyvässä kunnossa. Jotkut antavat nytkin jo periksi vuosia ennen eläkeikää ja viimeiset työvuodet ovat heille yhtä tuskaa ja jäävätkin eläkkeelle varsin huonokuntoisina eikä heistä olisi enää työelämässä jatkajiksi. Jos eläkeikää nostetaan vielä nykyisestä sitten kyllä itsestään huolehtimisesta ja hyvässä kunnossa pysymisestä on tultava normaali yleinen tapa.

Kelpaahan sitä treenata kun on päässyt jopa 50-vuotiaana terveen kehon kanssa eläkkeelle eikä työelämä ole ollut stressaavaa. 

Vierailija
15/172 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tuntemat 70- vuotiaat ovat kyllä enimmäkseen todella virkeitä ja hyväkuntoisia. 

en mä mikään raihnainen ole....

Vierailija
16/172 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkittävä osa töistä käy vaikeaksi jo kauan ennen 70 vuoden ikää. Fyysiset työt, tehtävät joissa pitäisi oppia koko ajan uutta, kiireiset duunit. Harva tuossa iässä voi enää koko päivää kantaa, olla polvillaan tmv. Eikä tuon ikäinen enää jaksa opetella joka vuosi jotain uutta tietokoneohjelmaa tms. 

Vierailija
17/172 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

USA:ssakin monet jatkavat työskentelyä pitkälti yli 80-kymppisinä. Etenkin yrityspuolella. Omakin appiukko on 75-v ja virallisesti eläkkeellä mutta viiden eri isohkon yrityksen hallituksissa mukana. Suht täyttä päivää edelleen tekee. Timmissä kunnossa vielä. Tennistä pelaa monta kertaa viikossa, usein aamuisin. Näissä toki joku muukin yritysmaailman harmaa pantteri mukana.

Vierailija
18/172 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa meistä taiteilijoista jatkaa työntekoa vielä yli 70-vuotiaina. Vai ettekö ole koskaan nähneet yli 70-vuotiasta näyttelijää, muusikkoa, kirjailijaa tai taidemaalaria?

Vierailija
19/172 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mihin tämä väitteesi perustuu?

Vierailija
20/172 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtaosa ihmisistä pärjäisi työssään seitsemänkymppisiksi, jos ne huolehtisi itsestään. Ei se työ ihmistä kuluta vaan elämäntavat. Tupakka, ylipaino, vähäinen liikunta. Ne on ne syyt, jotka raihnastuttaa ihmisen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä neljä