Ei voi ymmärtää, miten kokoomuksella on näin suuri kannatus?!?
Haluavatko ihmiset kokea kuuluvansa johonkin tiettyyn ryhmään/puolueen kannattajiin, vai miksi niin moni on äänestänyt kokoomusta? Ymmärrän, jos kyseessä on yrittäjä tai oikeasti suurituloinen, mutta sitä on vaikea ymmärtää, että miksi keskiluokkaan kuuluva ihminen äänestää kokoomusta?!?
Tässä taloustilanteessa, kun työntekijöitä irtisanotaan ja on irtisanottu suuria määriä, tuntuu jotenkin nurinkuriselta, että kokoomuksen kannatus on noin suuri...
Kommentit (147)
Minut on aksvatettu siihen että itse on työllä itsensä elätettävä. Ei minun CV:tä tietenkään hautakiveen hakata, enkä meinaa hautajaisiini astit ehdä työtä, mutta kyllä se hyvä cv auttaa työllistymiseen.
Kyllä nyt kun itse haastatteleln työnhakijoita niin usein nuorten asenne arsyttää (en tätä työtä haluakaan, tulin kun työkkäri pakotti, eihän tällaisella palkalla kannata töitä tehdä jne)
Nuoret ovat tottuneet saamaan paljon ilmaiseksi, ilman vaivaa. Kaiken pitää olla viiemsien päälle, tuet ovat liian pienet jne.
olen itse valmistunut keskelle syvää lamaa, töitä tehtiin monta vuotta pätkissä, kesät oltiin töissä vailla toiveitakaan lomasta. Ja vaikak se silloin ärsytti, oli se kuitenkin pieni osa elämästä. Vihdoin sain vakipaikan, ja elämä aj lomat tasoittuivat. Nyt ärsyttää ne joille pitäisi hyväpalkkainen vakipaikka tippua taivaalta. Vaivaa ei olal valmiita näkemään yhtään.
Minut on aksvatettu siihen että itse on työllä itsensä elätettävä. Ei minun CV:tä tietenkään hautakiveen hakata, enkä meinaa hautajaisiini astit ehdä työtä, mutta kyllä se hyvä cv auttaa työllistymiseen.
Kyllä nyt kun itse haastatteleln työnhakijoita niin usein nuorten asenne arsyttää (en tätä työtä haluakaan, tulin kun työkkäri pakotti, eihän tällaisella palkalla kannata töitä tehdä jne)
Nuoret ovat tottuneet saamaan paljon ilmaiseksi, ilman vaivaa. Kaiken pitää olla viiemsien päälle, tuet ovat liian pienet jne.
olen itse valmistunut keskelle syvää lamaa, töitä tehtiin monta vuotta pätkissä, kesät oltiin töissä vailla toiveitakaan lomasta. Ja vaikak se silloin ärsytti, oli se kuitenkin pieni osa elämästä. Vihdoin sain vakipaikan, ja elämä aj lomat tasoittuivat. Nyt ärsyttää ne joille pitäisi hyväpalkkainen vakipaikka tippua taivaalta. Vaivaa ei olal valmiita näkemään yhtään.
no ei käy elämäsi kateeksi. aika kamalalta kuulostaa. ampuisin itseäni mieluummin päähän, kun eläisin tuollaista elämää.
- laskettelupummi
Nyt sanon rumasti. Haista luuseri pitkä paska!
Kuka muu käyttää tuollaista kieltä asiallisessa keskustelussa. Luuseri olet ja sanasi mittainen läjä.
Mun täytyy huomauttaa että meillä 80-luvun parikymppisillä elämä on tullut kuin kultatarjottimella. Sanon tämän siksi että minulla on kaksi aikuista lasta, joille elämää ei tarjoilla kultatarjottimella, kuten minulle. Ajat on erit. Toisaaltaan meikäläisten politiikka varasi meikäläisille hyvät oltavat ja lapsillemme huonommat.
Kuka muu käyttää tuollaista kieltä asiallisessa keskustelussa. Luuseri olet ja sanasi mittainen läjä.Mun täytyy huomauttaa että meillä 80-luvun parikymppisillä elämä on tullut kuin kultatarjottimella. Sanon tämän siksi että minulla on kaksi aikuista lasta, joille elämää ei tarjoilla kultatarjottimella, kuten minulle. Ajat on erit. Toisaaltaan meikäläisten politiikka varasi meikäläisille hyvät oltavat ja lapsillemme huonommat.
Ainakin elätän itse itseni ja olen tehnyt hemmetisti töitä elämäni eteen. Toisin kuin esimerkiksi tämä 24-vuotias iukuttaja-amis jolle ei pätkätyötkään kelpaa. Voi voi. Sitten kehtaa ASIALLISESTI ( kuten itse ilmaisit) syyttää meitä muita.
täällä on vähän kumma käsitys
kokoomuksesta. Tuota kun mietitään meidän verotusta esim. tuloveroja niin suurempi tuloiset maksaa huiman paljon enemmän veroja kuin pienmpi tuloiset. Tiedän tämä hyvin omasta perheestä , jossa toinen hyvätuloinen ja toinen huonompi ja täytyy sanoa, että paljon menee hyvätuloisen palkasta veroihin. Tämä kaikki raha menee vähempiosaisten hyväksi. Jos muutamme yhteiskuntaa niin, että ei kannata kouluttautua (joka maksaa) koska sitten kun menee työhön hyvästä brutosta suurin osa menee veroihin niin tällöin kannattaa lähteä ulkomaille semmoiseen maahan missä koulutusta arvostetaan jne. Kenen verotuloilla sitten rahoitetaan vähätuloisia jne. Yritystuet ja tosirikkaat ovat pieni vähemmistö suurin osa isoja veroja maksavia ovat keskiluokkaa. Onko heidän tehtävä ainostaan rahoittaa vähempiosaisia ja silti maksaa suuret opintolainet ja tehdä vastuullista ja stressaavaa työtä. kai heilläkin pitää jotain oikeuksia olla..keskiluokasta tämä maa repii kaiken rahan,,miksi kukaan ei puollusta heitä.
Kuka muu käyttää tuollaista kieltä asiallisessa keskustelussa. Luuseri olet ja sanasi mittainen läjä.Mun täytyy huomauttaa että meillä 80-luvun parikymppisillä elämä on tullut kuin kultatarjottimella. Sanon tämän siksi että minulla on kaksi aikuista lasta, joille elämää ei tarjoilla kultatarjottimella, kuten minulle. Ajat on erit. Toisaaltaan meikäläisten politiikka varasi meikäläisille hyvät oltavat ja lapsillemme huonommat.
Ainakin elätän itse itseni ja olen tehnyt hemmetisti töitä elämäni eteen. Toisin kuin esimerkiksi tämä 24-vuotias iukuttaja-amis jolle ei pätkätyötkään kelpaa. Voi voi. Sitten kehtaa ASIALLISESTI ( kuten itse ilmaisit) syyttää meitä muita.
Eihän tuo 24 vuotias ole kerennyt töitä tekemään edes vuosia. Ensimmäisestä koulusta valmistunut 18 vuotiaana. Sitten ehkä tehnyt töitä muutaman kuukauden tai mennyt uudestaan kouluun kolmeksi vuodeksi. Tämän jälkeen hän on ollut 21. Ja uusi koulu heti perään. Eli 24. Miten hän on siinä välissä töitä tehnyt? Ehkä tämän syksyn ja talven?
Minä tunnen erään naisen 37 vuotias, joka on opiskellut itselleen 12 ammattia ja elättää itsensä opintotuella. Töitä hän ei halua tehdä. Opiskelee vain.
Kokoomus on työn puolue. Ihmiset ( kuten minä) olemme kyllästyneet tuilla elävien hyysäämiseen. Tosin en äänestänyt Kokoomusta mutta hyvin ymmärrän ja olen iloinen että Kokoomuksella suuri kannatus. Toki ymmärrän senkin että elämäntapapummien puntti alkaa tutista...
voi olla työnpuolue, nimittäin orjatyönpuolue. Kyllä kokoomua ajaa vain suursijoittajien etuja. SDP on työväenpuolue.
VOi kun ihmiset oikeasti tajuaisivat politiikasta jotain, eivätkä pelaisi mielikuvilla.
Perinteisesti oikeiston on ajateltu edustavan konservatismia. Oikeistolaisuuteen on myöhemmin kuulunut markkinatalouden suosiminen, vahva kansallismielisyys ja maanpuolustuksen arvostus...
Enää demarit on duunarin puolella hallituspuolueista...
oikeistopuolue. Luulen että persut ovat kansan puolue, ainakin tahto on kova. Luulisin heidän ajan pienyrittäjäien etuja.
kukkahattutätejä ja itseään täynnä olevia hyvätuloisia johtajia yms.
Heillä ei ole mitään käsitystä näistä suomen vuosivuodelta kasvavista "lieveilmiöistä", koska ajelevat turvallisesti niillä Volvoillaan ja takseilla.
Ei heillä ole käsitystä, miten asutaan Sharia-lakia käyttävän mamun naapurina.
Verojen käyttö on heille yksi lysti, koska heidän ei "tarvitse tehostaa ja järkeistää" omaa talouttaan - heiltä riittää rahoja jopa ulkomaalaisille annettavaksi.
Kotimaisia työttömiä he karsastavat, ja sanovat vain että: "he ovat juoppoja ja menisivät töihin"?
Herääköhän yksikään kokoomuslainen kukkahattutäti edes vihdoin siihen kun esim. Latokartano alkaa muistuttaa Malmöä tai Göteborgia?
Toisinsanoen kokoomuslaiset ovat aivan pihalla...
Myös syy minulla, miksi äänestin Kokoomusta, sanasta sanaan totta:
Lainaus aikaisemmalta sivulta----
Itse saan palkkaa hiukan keskitasoa vähemmän (bruttopalkkani on 2500 euroa). Olen koko ikäni tehnyt töitä 15-vuotiaasta lähtien. Perheessäni on yrittäjiä, jotka 90-luvun laman aikana sinnittelivät ilman työttömyyskorvauksia vaikka yritykseen ei tullut tuloja.
En arvosta tuilla eläjiä enkä niitä, jotka pitävä tukijärjestelmää elämänä. Näen tukijärjestelmän nimenomaan tilapäisratkaisuna, apuna niille, joille tulee elämässä yllättäviä asioita vastaan. Mutta kyllä jo vuoden tai kahden kuluttua on päästävä omille jaloilleen. Haluan siis järjestelmän, jossa ei tuilla eletä mieluummin kuin mennään töihin. Haluan järjestelmän, jossa tuet ovat pienemmät kuin se minimipalkka. Haluan järjestelmän, joka kannustaa työntekoa, opiskelua ja yrittäjyyttä, ei kotona makaamista.
En arvosta ihmisiä, jotka syyttävät kohtalostaan valtiota, kuntia tai päättäjiä ja kokevat tulonsiirrot oikeudekseen. Arvostan niitä, jotka näiden tulonsiirtojen avulla ponnistavat takaisin työelämään.
Arvostan puoluetta, joka uskaltaa vaikeassa tilanteessa tehdä leikkauksia. Palkkojen nostaminen olisi järkyttävä teko tässä taloustilanteessa.
Siksi äänestän Kokoomusta.
että minua inhottaa ihmiset, jotka luulevat että köyhyys poistuu Suomesta tukien määrää nostamalla.
Nostetaan toimeentulotukea, työttömyyskorvausta, lapsilisää, yksinhuoltajakorotusta, asumistukea,... lista on loputon.
Ainut asia, millä Suomen kaltainen maa voi rikastua, on työnteko. Ja sitä Kokoomus ajaa. Työtä tekemällä valtio rikastuu ja voi myös sitten maksaa tarvittaessa isompia tukia köyhimmille.
minimipalkkaa? Sillähän tuloloukot lähtisi oikeudenmukaisesti.
Ei vaan maahanmuuttajien ottamista tänne orjapalkoilla. Että rikkaan pussi pullistuisi.
ulalla 103 onkaan Kokoomuksesta :D Taitaa olla pää aika syvällä omassa arsessa tai katkeruus liian suurta :D
ollenkaan. kokoomus on jo kauan ajanut isotuloisten etuja ja vaan heidän etujaan, se ei ole mikään salaisuus. nyt niitä etuja ajetaan esim. taloudellinen tilanne eussa vaatii meiltä..jne. jolloin kansa tietää että taas pienituloisia rokotetaan.
kaikki eivät töitä saa vaikka hakevat ja hei et sinäkään menisi siivoamaan alle 1400 bruttopalkan jos sinulla on koulutus. kokoomus on ajanut elämisen kustannukset niin korkeiksi ettei pienellä palkalla voi enää elää suomessa. haluaisitko itse tehd rankkaaa työtä plus miinus nolla tuloille? en minäkään.
monet nuoret ovat vastoin tahtoaaan työttöminä ja syrjäytyvät vaikka hakevat esim varsinais-suomessa kymmeniin ja kymmeniin töihin, täällä ei ole töitä!! ei siitä voi rankaista??
Minulla vain on vieläkin pienemmät tulot. Vihaan kaikken maailman tukijärjestelmiä yli kaiken. Kun ei tueta niin on ihan pakko yrittää tehdä jotain. Eikä voi jäädä nurkkiin ruikuttamaan.
Minun syyni äänestää Kokoomusta:
-hyvinvoinnin ylläpitäminen vaatii rahoitusta
-rahoitusta ei ole, jos ei ole yksityisyrityksiä, vientiä jne.
Jos yrittäminen ei ole kannattavaa, millä ihmeellä tämä maa pysyy pystyssä?
ulalla 103 onkaan Kokoomuksesta :D Taitaa olla pää aika syvällä omassa arsessa tai katkeruus liian suurta :D
kertoisitko nyt sitten totuuden meille Kokoomuslaisista, minkälaisia vastuuntuntoisia kansalaisia te nyt oikein olette?
Työttömänä 24 vuotiaana inhottaa kokoomuksen ajama politiikka ja se mitä he ovat saaneet aikaan työmarkkinoilla. Minulla on 3 ammattitutkintoa ja pakko hakea taas neljättä, koska alle 25 vuotiaiden on pakko hakea kouluun tai töihin. Töitä en saa. Alle 4kk töitä en ala tekemään niistä ei kerry eläkettäkään. Näillä pätkähommilla työllistetään ihmisiä ja tuilla elätetään ihmisiä. Se on rassaavaa, kun isänä koen että pitäisi tulevaisuuttakin suunnitella ja miettiä missä se lapsi kasvatetaan.
Kokoomusko sulta on työt vienyt. Kokoomusko on kehittänyt pätkätyöt hei halloo lupaako persut tai demarit sulle vakinaista työtä. Nyt en kyllä ymmärrä. Kotonako sinun pitäisi maata ja saada hyvää työttömyyskorvausta..tämähän on nimenomaan demarien ratkaisu. Kai sinä ymmärrät että, yritykset ei eikä uskalla palkata vakinaisia, jos niiden toimintaa ei tueta.Työllisyys paranee ja säilyy vain jos yrityksemme voivat hyvin jota myös kokoomus kannattaa.sulle vakinaisen työn.
Olin 4kk hommissa, jo alussa luvattiin virkaa. Vaan sain monoa heti 4kk tultua täyteen. Työvoimatoimistosta olen kuullut että pätkähommiin pitää tyytyä ja saan karenssia jos en ota vastaan hommia. Voitte varmasti kuvitella millaisen vapauden opiskelu ja pieniopintotuki tuo tuon paskabyrokratian rinnalle.
Se on rennompaa ja vähemmän stressaavaa.Toivon tosiaan teiltä vanhemmilta ihmisiltä järkeä päätöksissänne. Älkää äänestäkö kokoomusta. Teette meidän nuorten elämästä helvettiä. Olisi niin mukavaa tehdä töitä ja maksaa asuntolainaa (jos sitä saisi) suunnitella elämää, kuten tekin olette varmasti tehneet.
NYT TEETTE ELÄMÄSTÄMME HELVETTIÄ JA MONEN MUUN NUOREN ELMÄSTÄ. Multa on menny kaksi hyvää ystävää autokolarissa, humalassa ajoivat vailla tulevaisuutta. Mitäs sitä nuorimies muuta tekee, kun ei ole kunnon töitä joilla suunnitellaan perheen tulevaisuutta. Kyllä pätkähommilla ryyppäämisensä elättää.
Äänestin persuja. Nyt tämä muuttuu ja te vanhat haaskat te tulette antamaan meille tasa-arvoisen aseman. Se mikä aikuisille kuuluu. Loppuu nuorten kyykyttäminen ja virastoissa juoksuttaminen. Minä henkilökohtaisesti en hanki neljättä ammattitutkintoa. Joka kerta, kun tulen työkkäristä tyhjin käsin, niin tekisi mieli painua ryyppäämään ja juomaan ne vähäisetkin rahat perheeltä. Sitä en vielä tee.
Aika saa näyttää. Äänestäkää vaan kokoomusta, tuhoatte yhden sukupolven jos toisenkin.3x amis 2 lapsen vihainen isä.
omistajien puolue - muista halutaan heidän orjiaan.
varallisuusverot ym. on positetu, yrityksille ja pankeille lapettu rahaa.
Mutta tavallisen ihmisen välillisiä veroja nostettu tuntuvasti, veronmaksajien maksettavaksi tulee suuret laukeavat takasuvastuut ja hoitamattomat valtionvelat lähivuosina. joo.- kuka maksaa - eniten verotuloja voidaan kerätä keskiluokalta. Todella keskiluokan puolue. haluavat myös siirtotyöläisiä suurin määrin maahamme romauttamaan palkkatason.
Ovat OMISTAJIEN puolue.
Perussuomalaiset on työtä tekevän keskiluokan puolue.