Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei voi ymmärtää, miten kokoomuksella on näin suuri kannatus?!?

Vierailija
19.04.2011 |

Haluavatko ihmiset kokea kuuluvansa johonkin tiettyyn ryhmään/puolueen kannattajiin, vai miksi niin moni on äänestänyt kokoomusta? Ymmärrän, jos kyseessä on yrittäjä tai oikeasti suurituloinen, mutta sitä on vaikea ymmärtää, että miksi keskiluokkaan kuuluva ihminen äänestää kokoomusta?!?

Tässä taloustilanteessa, kun työntekijöitä irtisanotaan ja on irtisanottu suuria määriä, tuntuu jotenkin nurinkuriselta, että kokoomuksen kannatus on noin suuri...

Kommentit (147)

Vierailija
121/147 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen, että kokoomuksen kannattajilla on elämä vähän hukassa ja luulevat itsestään liikoja. Pitää yrittää ymmärtää, että kaikenlaisia vikoja ihmisillä on, kokoomuksen kannattaminen on yksi niistä.

Vierailija
122/147 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä muuta kysyttävää?

Mistä luot ne työpaikat?

Suomessa on paljon esimerkiksi hoivatyöaloilla, jokainen voi kohdata paremmin toisen ihmisen ja ottaa yhteisvastuuta toisen ihmisen yksinäisyydestä.

Suomalainen innovatiivisuus myös luo ja synnyttää uusia työpaikkoja, kunhan pienyrittäjien kulut pidetään kohtuullisina (vrt. kokoomuslainen aluepolitiikka ja alv-korotussuunnitelmat, jotka molemmat haittaavat pienyrittäjyyttä).

Elisitkö itse jos pääsisit satunnaisiin töihin vain muutaman kerran viikossa/kuussa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/147 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä muuta kysyttävää?

Mistä luot ne työpaikat?

Suomessa on paljon esimerkiksi hoivatyöaloilla, jokainen voi kohdata paremmin toisen ihmisen ja ottaa yhteisvastuuta toisen ihmisen yksinäisyydestä.

Suomalainen innovatiivisuus myös luo ja synnyttää uusia työpaikkoja, kunhan pienyrittäjien kulut pidetään kohtuullisina (vrt. kokoomuslainen aluepolitiikka ja alv-korotussuunnitelmat, jotka molemmat haittaavat pienyrittäjyyttä).

Hoiva-alan työntekijöistä ei valtaosin ole perustamaan omia yrityksiä. Julkisen puolen paisuttaminen taas ei muuta kuin niele rahaa.

Vierailija
124/147 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ttä joku 24-vuotias voisi kieltäytyä pätkätöistä, kun ne ovat niin rasittavia. Itse tein pätkätöitä vuoteen 2008 asti eli olin tuolloin 34-vuotias. Olen varma, että vakinaisen työpaikan sain, koska minulla oli runsaasti työkokemusta eikä yhtään työttömyyspätkää välissä. Kyllä, minä olen tehnyt töitä alle 1400 euron bruttopalkalla. Yhden 4 kuukauden pätkän toimin toimistosihteerinä eräässä pienessä yrityksessä ja palkkaa sain 4500 markkaa kuukaudessa. Tämä pätkä osui vuodelle 1999. Olin melkein 10 vuotta aiemmin saanut enemmän palkkaa kesätöistä (5000 markkaa rikkaruohojen kitkemisestä), mutta ei ollut varaa valittaa. Vuonna 2002 (10 vuotta sitten) palkkani oli 1500 euroa kuukaudessa. En pitänyt itseäni pienipalkkaisena vaan onnekkaana, koska työpätkäni kesti tuolloin 6 kk. Niin, ja tein koulutustani vastaavaa työtä ja olen korkeakoulutettu.

En nyt silti noin alas menisi. Eikö sinulla ole muuta elämää?

Kuvitteletko saavasi lopussa jonkin kiitokset teoistasi? Jotain muutakin kuin kurjan palkan ja vitutuksen.

Kukaan ei tule muistamaan urotöitäsi kurjalla palkalla 100 vuoden päästä. Eikä kukaan muista tuilla eläjää 1oo vuoden päästä.

Mistä siis nariset? Etkö saa muistolaattaa tuleville polville kovista uhrauksista, jotka lähtivät 8h päivässä elämäsi ajasta. Parhaimmista hetkistä. No, sait illat vapaata ja olit aivan poikki. Loppupäivä meni lepäillessä että jaksaa huomenna taas paahtaa ja maksella osamaksua autosta jolla töihin pääsee.

Ymmärrän sinua hyvin, jos uskot jumalaan ja taivaaseen. Sielä on hienoa muistella urotekoja elämästään. Minä en usko.

Vierailija
125/147 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki eivät töitä saa vaikka hakevat ja hei et sinäkään menisi siivoamaan alle 1400 bruttopalkan jos sinulla on koulutus. kokoomus on ajanut elämisen kustannukset niin korkeiksi ettei pienellä palkalla voi enää elää suomessa. haluaisitko itse tehd rankkaaa työtä plus miinus nolla tuloille? en minäkään.

monet nuoret ovat vastoin tahtoaaan työttöminä ja syrjäytyvät vaikka hakevat esim varsinais-suomessa kymmeniin ja kymmeniin töihin, täällä ei ole töitä!! ei siitä voi rankaista??

Kaikki eivät saa töitä HETI, eivätkä välttämättä edes tietyltä alalta. Kannatankin järjestelmää, jossa tuetaan uudelleenkouluttautumista ja työllistymistä erilaisilla harjoitteluilla eli pysytään työelämässä käytännössä kiinni eikä jäädä kotiin tuilla makoilemaan. Minua hävettää, että joku voi tosissaan sanoa, että 1400 euron palkalla en menisi siivoamaan. En menisikään, jos järjestelmä antaa saman rahan kotona makoilemalla. Siksi en haluakaan tuollaista järjestelmää. Haluan järjestelmän, jossa rahan eteen on tehtävä jotakin. Haluan järjestelmän, joka tukee työllistymistä ja työtöntä mutta joka ei anna sitä rahaa ilmaiseksi vaan sen eteen on tehtävä töitä. En maksa veroja vain, jotta pari muuta ihmistä voisi verorahoillani lusmuilla lopun elämäänsä tai että joku 24-vuotias voisi kieltäytyä pätkätöistä, kun ne ovat niin rasittavia. Itse tein pätkätöitä vuoteen 2008 asti eli olin tuolloin 34-vuotias. Olen varma, että vakinaisen työpaikan sain, koska minulla oli runsaasti työkokemusta eikä yhtään työttömyyspätkää välissä. Kyllä, minä olen tehnyt töitä alle 1400 euron bruttopalkalla. Yhden 4 kuukauden pätkän toimin toimistosihteerinä eräässä pienessä yrityksessä ja palkkaa sain 4500 markkaa kuukaudessa. Tämä pätkä osui vuodelle 1999. Olin melkein 10 vuotta aiemmin saanut enemmän palkkaa kesätöistä (5000 markkaa rikkaruohojen kitkemisestä), mutta ei ollut varaa valittaa. Vuonna 2002 (10 vuotta sitten) palkkani oli 1500 euroa kuukaudessa. En pitänyt itseäni pienipalkkaisena vaan onnekkaana, koska työpätkäni kesti tuolloin 6 kk. Niin, ja tein koulutustani vastaavaa työtä ja olen korkeakoulutettu.

Pakko ihmetellä, miten hemmoteltuja ihmisiä täällä palstailee. Oikeasti.

Mitä taas tulee siihen, että Kokoomus on ajanut elinkustannukset korkeiksi... Ettäkö inflaatiokin on Kokoomuksen syy? Suosittelen opiskelemaan hiukan taloustiedettä, ennen kuin menet liikoja syyttelemään yksittäistä puoluetta inflaatiosta.

Jos nuori on työtön, häntä pitää rohkaista opiskelemaan uusi ammatti tai etsimään töitä toiselta alalta. Ja kyllä, siitä rangaistaan, jos ei ole halua/kykyä/keinoja löytää itselleen työtä eikä opiskelupaikkaa. En voi sietää ajatusta siitä, että nykynuorille pitäisi antaa kaikki ilmaiseksi. Teen töitä nuorten parissa ja puolet ikäluokasta saa kotoa aivan kaiken vielä 18-vuotiainakin. Ei ole tarvinnut käydä kesätöissä, ei tarvitse maksaa vaatekuluja, ruokakuluja, ei edes tupakkaa, kun vanhemmat maksavat kaiken. Monet ovat saaneet kesätyöpaikan mutta jättävät menemättä, kun eivät jaksa nousta niin aikaisin. Vanhemmat hyväksyvät tämän, kun täytyyhän nuorten levätä...

Minä olen tosiaan tehnyt töitä 15-vuotiaasta lähtien joka ikinen kesä. Tein töitä myös esim. lukioaikoina joulu- ja talvilomilla ja yliopistoaikoina viikonloppuisin. Yhtään kesälomaa en viettänyt koko opiskeluaikana, ja pätkätyövuosinani aloin viettää kesälomia vasta vuodesta 2005 lähtien (31-vuotiaana). 16 vuotta olin siis elänyt ilman varsinaista lomaa (pätkätöiden välissä saattoi olla viikon palkaton loma)

Niin, kannatan kyllä tietynlaista tukijärjestelmää, sellaista, joka on väliaikainen eikä mikään elämäntapa. Inhoan nykynuorten vanhempia, jotka ovat kasvattaneet lapsistaan paitsi aloitekyvyttömiä, myös totaalisen hemmoteltuja lökäpöksyjä, joilta ei löydy alkeellisintakaan työmoraalia. Tuilla vaan pitäisi saada elää. Eihän kukaan voi vaatia, että tekisi jotain huonopalkkaista duunia. Kyllähän sitä ihan heti pitää sen 3000 euron palkan saada ja vakinainen työsuhde kanssa. Niin, ja työtehtäviä ei saa sitten olla liikaa, ne eivät saa olla sottaisia eikä kukaan saa komennella. Työt ei saa alkaa liian aikaisin, klo 9 olisi hyvä ja perjantaisin töiden pitäisi päättyä jo klo 14...

Lopuksi, Kokoomus on ainoa puolue, joka ei jatkuvalla syötöllä hyysää tuilla eläviä laiskamatoja. En tarkoita tässä sairaita ja vammaisia vaan ihan terveitä ihmisiä, joiden pitäisi vaan päästä elämässä helpommalla omasta mielestään...

Ilman autoa on aika kova herätä neljältä tai kolmelta, kun työt alkaa kahdeksalta.

Sinähän voit mukavasti herätä 5-7 aikaan ja hurauttaa töihin. Ei haittaa pakkaset tai muut ongelmat, jos vaikka juna on myöhässä.

Osa ihmisistä ei halua autoa, osalla ei ole ikinä varaa ostaa autoa. Harvalla yksinhuoltaja siivoojalla on varaa hankkia korttia ja sitten säästellä vuositolkulla autoon. Pakko käyttää julkisia. Ja sinä munapää kehtaat haukkua laiskaksi :D, Juu ennen hiihdettiin kaksikymmentä kilometriä töihin uittamaan parruja koskessa ja uitto tapahtui paljain käsin. Päivän aikana saatiin uitettua pari parrua, nykyään kone hoitaa sen ja tekee tuhatkertaa nopeammin.

On äärimmäisen rasittavaa käyttää työmatkoihin jopa neljäkin tuntia päivässä ja yhteensä kahdeksan, jos paluumatka otetaan huomioon. Ei sitä nuori vanhempi kauaa jaksa. Ja mitä sellainen tekee lapsille? Lapsi syrjäytyy täysin vanhemmistaan. Ei pienituloisilla ole varaa jättää toista vanhempaa kotiin hoitamaan.

Kun kaikki voimat on käytetty pari päättää huijata kelaa. Mies muuttaa nimellisesti omaan pieneen asuntoon ja vetää tukensa sieltä ja äiti jää yhtäriksi ja vetää tuet.

Tällä tavoin he antavat lapselleen parhaimman mahdollisen kasvatuksen ja saavat edes nauttia elämänsä ajasta, parhaasta ajasta lapsensa kanssa.

Työssäkäynti ei kannata ellei ole robotti.

-Harva meistä on rautaa, moni ruostua saa.

Vierailija
126/147 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäädään kaikki pois töistä kun se rasittaa liikaa ja vie liikaa aikaakin.

Minä olen sitä mieltä että töitä ei ole pakko tehdä, mutta sitten ei saa rahaakaan. En vaan tajua miksi minun olisi tehtävä töitä jotta sinä voit maata kotona kun työteko ei huvita.

Suomessa on pienet tuloerot ihan maailmanlaajuisesti eikä tarvitse mennä Amerikan- malliin asti, mutta kyllä opiskelusta ja työnteosta saisi palkitakin.

Tuista voisi tehdä korvamerkittyjä, minun palkkakuitissa lukisi kenen elämiseen minun maksamat verot käytetään. Tyyliin veroista 1500 euroa maksetaan Niemisen Jaskalle jota ei työnteko huvita jne.

En voi mitään sille että ärsyttää. Kun opiskelee vuosia, maksaa sen jälkeen opintolainoja ja sen jälkeen sikaveroja jotta joku muu voi vaan laiskotella kun ei huvita. Tai joutuu heräämään liian aikaisin.

Ja tajutkaa nyt hyvät ihmiset että työtätekemättömien tulevaisuus näyttää heikohkolta. Lapset muuttava tpois kotoa jolloin tuet pienenevät, eläkettä ei kerry. Takuueläke on n.650 euroa ja tuskin ihan heti nouseekaan kun työttömien määrä vain lisääntyy. Niillä on sitten kiva kitkuttaa elämän viimeiset kymmenet vuo+det

Vierailija
127/147 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veroilla maksetaan myös koulutus, päivähoito, terveydenhoito, teiden ja ympäristön kunnossapito jne.

Vituttaa, että julkiset palvelut ovat menneet niin surkeiksi. Vaaleja edeltävällä viikolla kuulin, että lapseni joutuu siirtymään lähipäiväkodista pois, kun ei ole tilaa. Samalla viikolla istuin terveyskeskuksessa 4,5 tuntia kipeän lapsen kanssa. Vaalikeskusteluissa ei paljon uhrattu puheaikaa julkisille palveluille.

Vierailija
128/147 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäädään kaikki pois töistä kun se rasittaa liikaa ja vie liikaa aikaakin.

Minä olen sitä mieltä että töitä ei ole pakko tehdä, mutta sitten ei saa rahaakaan. En vaan tajua miksi minun olisi tehtävä töitä jotta sinä voit maata kotona kun työteko ei huvita.

Suomessa on pienet tuloerot ihan maailmanlaajuisesti eikä tarvitse mennä Amerikan- malliin asti, mutta kyllä opiskelusta ja työnteosta saisi palkitakin.

Tuista voisi tehdä korvamerkittyjä, minun palkkakuitissa lukisi kenen elämiseen minun maksamat verot käytetään. Tyyliin veroista 1500 euroa maksetaan Niemisen Jaskalle jota ei työnteko huvita jne.

En voi mitään sille että ärsyttää. Kun opiskelee vuosia, maksaa sen jälkeen opintolainoja ja sen jälkeen sikaveroja jotta joku muu voi vaan laiskotella kun ei huvita. Tai joutuu heräämään liian aikaisin.

Ja tajutkaa nyt hyvät ihmiset että työtätekemättömien tulevaisuus näyttää heikohkolta. Lapset muuttava tpois kotoa jolloin tuet pienenevät, eläkettä ei kerry. Takuueläke on n.650 euroa ja tuskin ihan heti nouseekaan kun työttömien määrä vain lisääntyy. Niillä on sitten kiva kitkuttaa elämän viimeiset kymmenet vuo+det

Harva kykenee elämään sosiaalituella se on niin pieni. Ei se herkkua ole istua kotonaan. Ei ole varaa edes käydä kavereilla, kun linja-autolippu ja junalippu maksaa niin paljon. Jos pummilla menet niin saattaa napsahtaa 80 euron sakko.

Harva oikeasti viitsii elää tukien varassa. Harvalla on niin hyvä mielikuvitus. Se vaatii oikeasti kekseliäisyyttä ja vaatimatonta elämäntyyliä.

Parantaisi myös työmarkkinoita jos osa porukasta oikeasti jättäytyisi tukien varaan. Olisin siitä mielissäni.

Vierailija
129/147 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

velkapallo jalkaan ja suohon, ryöstettäköön suossa lilluttaessa sitten loputkin päältä

siinä Suomen kohtalo Kokoomuksen opein

Vierailija
130/147 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomus halusi maamme pankeille velkapallo jalkaan ja suohon, ryöstettäköön suossa lilluttaessa sitten loputkin päältä

siinä Suomen kohtalo Kokoomuksen opein

katsoit parhaaksi tehdä siitä oikein oman avauksen :D

Vierailija
131/147 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli niin hyvä!

Vierailija
132/147 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veroilla maksetaan myös koulutus, päivähoito, terveydenhoito, teiden ja ympäristön kunnossapito jne.

Vituttaa, että julkiset palvelut ovat menneet niin surkeiksi. Vaaleja edeltävällä viikolla kuulin, että lapseni joutuu siirtymään lähipäiväkodista pois, kun ei ole tilaa. Samalla viikolla istuin terveyskeskuksessa 4,5 tuntia kipeän lapsen kanssa. Vaalikeskusteluissa ei paljon uhrattu puheaikaa julkisille palveluille.

kyllä se on aina ollut surkea. Muistan kun olin lapsi ja sain korvatulehduksen. Äiti meni heti aamusta jonottamaan vuoroa lääkärille ja soitti iltapäivällä terveysasemalta kotiin, että nyt isä voisi tuoda, vuoro on tunnin kuluessa.

Vierailija
133/147 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä muuta kysyttävää?

Mistä luot ne työpaikat?

Suomessa on paljon esimerkiksi hoivatyöaloilla, jokainen voi kohdata paremmin toisen ihmisen ja ottaa yhteisvastuuta toisen ihmisen yksinäisyydestä. Suomalainen innovatiivisuus myös luo ja synnyttää uusia työpaikkoja, kunhan pienyrittäjien kulut pidetään kohtuullisina (vrt. kokoomuslainen aluepolitiikka ja alv-korotussuunnitelmat, jotka molemmat haittaavat pienyrittäjyyttä).

Hoiva-aloilla ei ole työtä kouluttamattomille ja huonosti koulutetuillekin. Elisitkö itse jos pääsisit satunnaisiin töihin vain muutaman kerran viikossa/kuussa?

Minkään työn vastaanottamisesta ei saisi "rangaista" niinkuin nyt tapahtuu. Itse kannatankin perustuloa / kansalaispalkkaa, joka vähentäisi byrokratiaa ja tekisi työn tekemisestä kannattavaa tilanteessa kuin tilanteessa.

t. Se, ketä siteerasit

Vierailija
134/147 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kokoomuslaisesta politiikasta?

Vierailija
135/147 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veroilla maksetaan myös koulutus, päivähoito, terveydenhoito, teiden ja ympäristön kunnossapito jne. Vituttaa, että julkiset palvelut ovat menneet niin surkeiksi. Vaaleja edeltävällä viikolla kuulin, että lapseni joutuu siirtymään lähipäiväkodista pois, kun ei ole tilaa. Samalla viikolla istuin terveyskeskuksessa 4,5 tuntia kipeän lapsen kanssa. Vaalikeskusteluissa ei paljon uhrattu puheaikaa julkisille palveluille.

Julkinen puoli ei ole "mennyt" surkeaksi kyllä se on aina ollut surkea. Muistan kun olin lapsi ja sain korvatulehduksen. Äiti meni heti aamusta jonottamaan vuoroa lääkärille ja soitti iltapäivällä terveysasemalta kotiin, että nyt isä voisi tuoda, vuoro on tunnin kuluessa.

Lääkäripula on kärjistyneempi, ei ole resursseja, hankintamenot on ajettu alas ja ajat menevät monien viikkojen, kuukausien päähän (ainakin täällä pääkaupunkiseudulla).

Vierailija
136/147 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömänä 24 vuotiaana inhottaa kokoomuksen ajama politiikka ja se mitä he ovat saaneet aikaan työmarkkinoilla. Minulla on 3 ammattitutkintoa ja pakko hakea taas neljättä, koska alle 25 vuotiaiden on pakko hakea kouluun tai töihin. Töitä en saa. Alle 4kk töitä en ala tekemään niistä ei kerry eläkettäkään. Näillä pätkähommilla työllistetään ihmisiä ja tuilla elätetään ihmisiä. Se on rassaavaa, kun isänä koen että pitäisi tulevaisuuttakin suunnitella ja miettiä missä se lapsi kasvatetaan.

Olin 4kk hommissa, jo alussa luvattiin virkaa. Vaan sain monoa heti 4kk tultua täyteen. Työvoimatoimistosta olen kuullut että pätkähommiin pitää tyytyä ja saan karenssia jos en ota vastaan hommia. Voitte varmasti kuvitella millaisen vapauden opiskelu ja pieniopintotuki tuo tuon paskabyrokratian rinnalle.

Se on rennompaa ja vähemmän stressaavaa.

Toivon tosiaan teiltä vanhemmilta ihmisiltä järkeä päätöksissänne. Älkää äänestäkö kokoomusta. Teette meidän nuorten elämästä helvettiä. Olisi niin mukavaa tehdä töitä ja maksaa asuntolainaa (jos sitä saisi) suunnitella elämää, kuten tekin olette varmasti tehneet.

NYT TEETTE ELÄMÄSTÄMME HELVETTIÄ JA MONEN MUUN NUOREN ELMÄSTÄ. Multa on menny kaksi hyvää ystävää autokolarissa, humalassa ajoivat vailla tulevaisuutta. Mitäs sitä nuorimies muuta tekee, kun ei ole kunnon töitä joilla suunnitellaan perheen tulevaisuutta. Kyllä pätkähommilla ryyppäämisensä elättää.

Äänestin persuja. Nyt tämä muuttuu ja te vanhat haaskat te tulette antamaan meille tasa-arvoisen aseman. Se mikä aikuisille kuuluu. Loppuu nuorten kyykyttäminen ja virastoissa juoksuttaminen. Minä henkilökohtaisesti en hanki neljättä ammattitutkintoa. Joka kerta, kun tulen työkkäristä tyhjin käsin, niin tekisi mieli painua ryyppäämään ja juomaan ne vähäisetkin rahat perheeltä. Sitä en vielä tee.

Aika saa näyttää. Äänestäkää vaan kokoomusta, tuhoatte yhden sukupolven jos toisenkin.

3x amis 2 lapsen vihainen isä.

Pätkätyöt ovat turhauttavia juu, mutta miten muuten ajattelit päästä kiinni työelämään? En käsitä ollenkaan! Olet niin nuorikin. Jos sulla on kolme ammattitutkintoa, et olisi edes ehtinyt tehdä kunnolla töitä missään välissä.

Olin yliopiston kautta täysipäiväisessä ja vaativassa harjoittelussa: Jouduin pitämään samanaikaisesti huolta monesta isohkosta projektista, joissa oli melko suuria rahasummia kiinni, minkä lisäksi jouduin tekemään tarkkaavaisuutta ja erityistä huolellisuutta vaativaa ajattelutyötä. Sain bruttopalkaksi alle 1000 euroa kuukaudessa, eli tuntipalkkani oli alle kuusi euroa. Pestini kesti alle neljä kuukautta.

Tästä huolimatta tein työni hyvillä mielin ja innoissani. Se avasi minulle monia uusia ovia työelämässä. Sen avulla sain pian myös vakituisen työpaikan, josta tosin myöhemmin itse irtisanouduin.

Sinunkin kannattaisi kokeilla vaikka vuoden tai parin ajan erilaisten pätkätöiden tekemistä ja unohtaa siksi ajaksi huolesi eläkkeiden kertymisestä. Pari vuotta on loppujen lopuksi todella lyhyt aika ihmisen elämässä, joskus 20 vuoden päästä tuskin muistat edes niitä, mutta niistä saatua kokemusta et saa mistään muualta. Et työkkäristä, et koulun penkiltä. Edes persut eivät sitä sinulle pysty mistään taikomaan.

Vierailija
137/147 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

työntekijöiden irtisanomisilla ja Kokoomuksella on keskenään? Ei kai lama sentään kokoomuksen vika ole? Jos näin luulet, niin pikkaisen yksinkertaistat asioita...

Vierailija
138/147 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne "oikeasti suurituloiset" äänestävät jotain satunnaispuoluetta - voivat äänestää kokoomustakin, mutta heitä on niin vähän ettei se tunnu missään. Kokoomushan ajaa nimenomaan keskiluokan etuja. RIkkaiden etuja ei aja kukaan, koska rikkaita on niin vähän ettei se kannata.

Vierailija
139/147 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomus on työn puolue. Ihmiset ( kuten minä) olemme kyllästyneet tuilla elävien hyysäämiseen. Tosin en äänestänyt Kokoomusta mutta hyvin ymmärrän ja olen iloinen että Kokoomuksella suuri kannatus. Toki ymmärrän senkin että elämäntapapummien puntti alkaa tutista...

Vierailija
140/147 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin ajattelen, että kun taloudessa menee huonosti, demarit olisi vahvoilla ja oikeistolaiset puolueet kärsisivät. En tiedä kenen etu on esim. terveydenhuollon yksityistäminen, yms. Ja en tainnut mainita, että irtisanomiset ovat kokoomuksen syytä, itse vedit johtopäätöksen : )

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yksi