Ei voi ymmärtää, miten kokoomuksella on näin suuri kannatus?!?
Haluavatko ihmiset kokea kuuluvansa johonkin tiettyyn ryhmään/puolueen kannattajiin, vai miksi niin moni on äänestänyt kokoomusta? Ymmärrän, jos kyseessä on yrittäjä tai oikeasti suurituloinen, mutta sitä on vaikea ymmärtää, että miksi keskiluokkaan kuuluva ihminen äänestää kokoomusta?!?
Tässä taloustilanteessa, kun työntekijöitä irtisanotaan ja on irtisanottu suuria määriä, tuntuu jotenkin nurinkuriselta, että kokoomuksen kannatus on noin suuri...
Kommentit (147)
Suomesta tekee erityisen sen tukijärjestelmä. Tämän takia Suomi on muita maita parempi tilastoissa. Rahan jakaminen tekee köyhistä tasapainoisempia ihmisiä ja heidän lapsistaan vielä tasapainoisempia.
Ymmarisinko ihan oikein? Sun mielesta patkatyolaisnuorille pitaisi antaa lisaa rahaa VASTIKKEETTA????? Mitens olis mielummin, etta saatais Suomeen TYOTA, mita tekemalla saa sita rahaa eika tarviste kupata valtiota?
Aivan kasittamaton logiikka.... en ymmarra en...
Vakituiset virat katoaa vanhan väen myötä.
Tukia tulisi saada runsaasti molemmille vanhemmille lapsen ollessa 0-4 vuotias.
Pätkätyöt eivät kannata, kun ei saa pankilta lainaa.
Ethän sinä voi ymmärrää, kun et osaa kirjoittaa edes ä-kirjaimen pisteitä oikein. Yritä hahmottaa vähän. A-kirjain ja lisäät ylös kaksi pistettä.
Ei voi ymmärrystä antaa jos ei ole ymmärrystä annettu. En nyt tahdo pilkata sinua, mutta olet hölmönkäinen.
Yksinkertaisuudessaan se menee niin että mikäli parempiosaiset eivät anna hyvällä niin se otetaan heiltä pahalla.
Ihmiset on ennenkin muuttaneet työn perässä. Vai vaivaako enemmänkin asenne ongelma, pätkätöitä en suostu tekemään, tukia pitää tulle jne.
Aika moni meistä nykyisistä viran/toimenhaltioistakin on aloittanut määräaikasessa työsuhteessa. Tehnyt ahkerasti töitä ja jossain vaiheessa saanut vakituisen työpaikan.
siis sinun mielestä on järkevämpää maata kotona, odottaa ettäjoku tulisi töitä tarjoamaan kuin aktiivisesti hankkia työkokemusta vaikka niissä pätkissä?
Ne "oikeasti suurituloiset" äänestävät jotain satunnaispuoluetta - voivat äänestää kokoomustakin, mutta heitä on niin vähän ettei se tunnu missään. Kokoomushan ajaa nimenomaan keskiluokan etuja. RIkkaiden etuja ei aja kukaan, koska rikkaita on niin vähän ettei se kannata.
kokoomuon nimenomaa keskiluokan puolue ei hyvin rikkaiden. Keskiluokkahan käytännössä rahoittaa suomen hyvinvointivaltion verotuloillaan...siksi koulutetut keskiluookaiset haluavat myös vastinetta panostukselleen koulutkseen kun on kalliit opintovelka takana jne. ei ole oikein, että he ovat vain maksumiehiä yhteiskunnassamme. Vai mitä mieltä olette..kenen veroraholla luulette sosiaaliturvan kustannettavan. Tosi rikkaita on niin vähän, että ei ainakaan heidän ja alempituloisilla veroprosentti on tosi pieni eli JÄLJELLE JÄÄ KESKILUOKAA JA kokoommus ajaa heidän asiaansa.
Monesti mietin eikö ihmiset näe nenäänsä pitemmälle. Pienten lasten vanhemmat voivat elää tukien varassa, lapsiperheitä tuetaan. Mutta lapset kasvavat ja nämä kotona makailijat ovat pian keski-ikäisiä ilman koulutusta ja työkokemusta. No seuraavaksi voi sitten valittaa että eläkkeet ovat liian pieniä.
Minä teen ainakin töitä myös tulevaisuutta ajatelle, en vaan tässä hetkessä eläen. Saan asuntolainat maksettua, itselleni eläkettä kerrytettyä, jotta joskus oliis se tilanne että raahsta ei olisi niin tiukkaa.
Pilkotaan vakituinen virka pätkiin ja tarjoillaan sitä pakotetusti eri henkilöille. Jee, sillä sumutetaan köyhiä.
Ei tarvitse maksaa täyttä palkkaa ja lomia työläiselle. Sen lisäksi työläinen joutaa kuukausiksi tuille joilla hädintuskin elättää itseään.
Tuo lähentelee jo orjuuttamista.
Keksittekö parempaa keinoa työllistää ihmisiä joille ei ikinä tule löytymään työpaikkaa. Oikeasti suurin osa eläisi ikuisesti tukien varassa "reservissä". Niinkun eleleekin. HE ovat uhreja. Kokoomus on saanut myös ihmiset vihaamaan näitä uhreja. Työttömät ovat kuin natsisaksan juutalaiset. Syyttömiä.
Odotellaan ihan nyt rauhassa vaan seuraavat 4 vuotta!
Kokoomuksen tämän kertainen "vaalivoitto" oli liki 3% kannatuksen lasku ja 7 menetettyä eduskuntapaikkaa. Tällä vaalihäviöllä "voittivat" kultamitalin.
SDP hävisi vaaleissa prosentuaalisesti saman verran kuin kokkarit, paikkoja menettivät 3 kpl. Tämä vaalitappio riitti hopeaan.
Ainoastaan pronssi VOITETTIIN JYTKYLLÄ.
Eli siis odotellaan rauhassa 4 vuotta, kuten jo sanoin. Mitä odotellaan? Odotellaan että Kokoomus "voittaa" seuraavissa vaaleissa lisää ja saa itselleen 15% kannatuksen. Kyllä se sieltä tulee tuokin antijytky, kun Kataisen lammasmainen idiootinhymy näkyy seuraavat vuodet lehdissä ihan pääministeritittelin alla :D :D
Katainenhan on ollut koulussa kutosen oppilas ja se jotenkin näkyy. Naamasta ja muutenkin. Soini taas on kirjoittanut laudaturin paperit ja SEKIN jotenkin näkyy ja kuuluu :)
Suomesta tekee erityisen sen tukijärjestelmä. Tämän takia Suomi on muita maita parempi tilastoissa. Rahan jakaminen tekee köyhistä tasapainoisempia ihmisiä ja heidän lapsistaan vielä tasapainoisempia.
Ymmarisinko ihan oikein? Sun mielesta patkatyolaisnuorille pitaisi antaa lisaa rahaa VASTIKKEETTA????? Mitens olis mielummin, etta saatais Suomeen TYOTA, mita tekemalla saa sita rahaa eika tarviste kupata valtiota? Aivan kasittamaton logiikka.... en ymmarra en...
Vakituiset virat katoaa vanhan väen myötä. Tukia tulisi saada runsaasti molemmille vanhemmille lapsen ollessa 0-4 vuotias. Pätkätyöt eivät kannata, kun ei saa pankilta lainaa. Ethän sinä voi ymmärrää, kun et osaa kirjoittaa edes ä-kirjaimen pisteitä oikein. Yritä hahmottaa vähän. A-kirjain ja lisäät ylös kaksi pistettä. Ei voi ymmärrystä antaa jos ei ole ymmärrystä annettu. En nyt tahdo pilkata sinua, mutta olet hölmönkäinen. Yksinkertaisuudessaan se menee niin että mikäli parempiosaiset eivät anna hyvällä niin se otetaan heiltä pahalla.
Idiootti varmaan olen, kun luulin, etta ihmisen pitaa elattaa itsensa tyolla, ei valtion antamilla tuilla.
Ja, maailma muuttuu, ihmiset muuttukoon sen mukana. Saalittava olet, jos et pysty muuttumaan mukana
ps. mun nappaimistosta ei loydy sita A kirjainta minka paalla on kaksi pistetta ;-)
Jokainen työpätkä lisää työkokemusta ja näyttää cv:ssä paremmalta kuin työttömyys Monesti mietin eikö ihmiset näe nenäänsä pitemmälle. Pienten lasten vanhemmat voivat elää tukien varassa, lapsiperheitä tuetaan. Mutta lapset kasvavat ja nämä kotona makailijat ovat pian keski-ikäisiä ilman koulutusta ja työkokemusta. No seuraavaksi voi sitten valittaa että eläkkeet ovat liian pieniä.
Minä teen ainakin töitä myös tulevaisuutta ajatelle, en vaan tässä hetkessä eläen. Saan asuntolainat maksettua, itselleni eläkettä kerrytettyä, jotta joskus oliis se tilanne että raahsta ei olisi niin tiukkaa.
Kuinka monta kymmentä vuottta jaksat juosta pätkähommien perässä ja kasvattaa siinä irtonaisessa elämässä lapsia?
Oma äitini eli tuota elämää 26 vuotta, erottuaan isästäni. Hän väsyi ja paloi puhki henkisesti.
Itselläni on onneksi työpaikka. En silti elä työskennelläkseni. Hautakiveeni tulee oma nimeni. Eikä työsaavutuksiani mainita hautajaisissa (toivottavasti). Sielä muistellaan ihmistä joka muille olin.
Odotellaan ihan nyt rauhassa vaan seuraavat 4 vuotta! Kokoomuksen tämän kertainen "vaalivoitto" oli liki 3% kannatuksen lasku ja 7 menetettyä eduskuntapaikkaa. Tällä vaalihäviöllä "voittivat" kultamitalin. SDP hävisi vaaleissa prosentuaalisesti saman verran kuin kokkarit, paikkoja menettivät 3 kpl. Tämä vaalitappio riitti hopeaan. Ainoastaan pronssi VOITETTIIN JYTKYLLÄ. Eli siis odotellaan rauhassa 4 vuotta, kuten jo sanoin. Mitä odotellaan? Odotellaan että Kokoomus "voittaa" seuraavissa vaaleissa lisää ja saa itselleen 15% kannatuksen. Kyllä se sieltä tulee tuokin antijytky, kun Kataisen lammasmainen idiootinhymy näkyy seuraavat vuodet lehdissä ihan pääministeritittelin alla :D :D Katainenhan on ollut koulussa kutosen oppilas ja se jotenkin näkyy. Naamasta ja muutenkin. Soini taas on kirjoittanut laudaturin paperit ja SEKIN jotenkin näkyy ja kuuluu :)
Taa oli ihan ykkonen. Ihminenhan ei voi siis "sivistaa" itseaan koulun jalkeen. APUA!! olen tehnyt virheen. Pitaako hankkia lobotomia?
Työttömänä 24 vuotiaana inhottaa kokoomuksen ajama politiikka ja se mitä he ovat saaneet aikaan työmarkkinoilla. Minulla on 3 ammattitutkintoa ja pakko hakea taas neljättä, koska alle 25 vuotiaiden on pakko hakea kouluun tai töihin. Töitä en saa. Alle 4kk töitä en ala tekemään niistä ei kerry eläkettäkään. Näillä pätkähommilla työllistetään ihmisiä ja tuilla elätetään ihmisiä. Se on rassaavaa, kun isänä koen että pitäisi tulevaisuuttakin suunnitella ja miettiä missä se lapsi kasvatetaan. Olin 4kk hommissa, jo alussa luvattiin virkaa. Vaan sain monoa heti 4kk tultua täyteen. Työvoimatoimistosta olen kuullut että pätkähommiin pitää tyytyä ja saan karenssia jos en ota vastaan hommia. Voitte varmasti kuvitella millaisen vapauden opiskelu ja pieniopintotuki tuo tuon paskabyrokratian rinnalle. Se on rennompaa ja vähemmän stressaavaa. Toivon tosiaan teiltä vanhemmilta ihmisiltä järkeä päätöksissänne. Älkää äänestäkö kokoomusta. Teette meidän nuorten elämästä helvettiä. Olisi niin mukavaa tehdä töitä ja maksaa asuntolainaa (jos sitä saisi) suunnitella elämää, kuten tekin olette varmasti tehneet. NYT TEETTE ELÄMÄSTÄMME HELVETTIÄ JA MONEN MUUN NUOREN ELMÄSTÄ. Multa on menny kaksi hyvää ystävää autokolarissa, humalassa ajoivat vailla tulevaisuutta. Mitäs sitä nuorimies muuta tekee, kun ei ole kunnon töitä joilla suunnitellaan perheen tulevaisuutta. Kyllä pätkähommilla ryyppäämisensä elättää. Äänestin persuja. Nyt tämä muuttuu ja te vanhat haaskat te tulette antamaan meille tasa-arvoisen aseman. Se mikä aikuisille kuuluu. Loppuu nuorten kyykyttäminen ja virastoissa juoksuttaminen. Minä henkilökohtaisesti en hanki neljättä ammattitutkintoa. Joka kerta, kun tulen työkkäristä tyhjin käsin, niin tekisi mieli painua ryyppäämään ja juomaan ne vähäisetkin rahat perheeltä. Sitä en vielä tee. Aika saa näyttää. Äänestäkää vaan kokoomusta, tuhoatte yhden sukupolven jos toisenkin. 3x amis 2 lapsen vihainen isä.
Kuka käski hankkia lapset noin nuorina? Nöyryydestä se lähtee. Et ole tarpeeksi nöyrä. Kamala uho nuorella. Menisit itseesi. Olet laiska ja kuormitat systeemiä. Menisit töihin kuten muutkin. En tiedä miksi nautin kärsimyksestäsi. Ehkä siksi että olen aina halveksinut kaltaistasi lähiöpelleä. Toivottavasti saatte ruton.
En ole se kenelle vastasit, mutta nyt hävettää puolestasi. Oikeasti. Miten kukaan voi olla itse noin pelle? Mä toivon sinulle ruttoa, ja siihen päälle kokemusta siitä, miten alasajettu kunnallinen terveydenhuoltomme ei kykene sinua auttamaan tai epäkelpojen venäläisten lääkäriensä takia "hoitaa" sinua vielä huonompaan kuntoon - se tekisi sinulle varmasti ihan hyvää, voisi laittaa arvot kuntoon.
Idiootti varmaan olen, kun luulin, etta ihmisen pitaa elattaa itsensa tyolla, ei valtion antamilla tuilla.
Ja, maailma muuttuu, ihmiset muuttukoon sen mukana. Saalittava olet, jos et pysty muuttumaan mukana
ps. mun nappaimistosta ei loydy sita A kirjainta minka paalla on kaksi pistetta ;-)
Minä en ole koskaan nauttinut työnteosta. Teen sitä vain vähän. Sen verran että voin vetää taas uuden kauden työttömänä tuilla. Elän hyvin säästäväisesti ja käytän elämäni erilaisiin harrastuksiin. Mukanani on pieni tyttö 5v, jolle opetan elämänarvoni. Hän soittaa taitavasti viulua ja kitaraa.
Minä en kannusta ihmisiä tukemaan yhteiskuntaa. Toivon että se hiipuu hitaasti sammuksiin.
http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2010/03/downshifting_kiinnostaa_nuoria_ai…
Työttömänä 24 vuotiaana inhottaa kokoomuksen ajama politiikka ja se mitä he ovat saaneet aikaan työmarkkinoilla. Minulla on 3 ammattitutkintoa ja pakko hakea taas neljättä, koska alle 25 vuotiaiden on pakko hakea kouluun tai töihin. Töitä en saa. Alle 4kk töitä en ala tekemään niistä ei kerry eläkettäkään. Näillä pätkähommilla työllistetään ihmisiä ja tuilla elätetään ihmisiä. Se on rassaavaa, kun isänä koen että pitäisi tulevaisuuttakin suunnitella ja miettiä missä se lapsi kasvatetaan.
Olin 4kk hommissa, jo alussa luvattiin virkaa. Vaan sain monoa heti 4kk tultua täyteen. Työvoimatoimistosta olen kuullut että pätkähommiin pitää tyytyä ja saan karenssia jos en ota vastaan hommia. Voitte varmasti kuvitella millaisen vapauden opiskelu ja pieniopintotuki tuo tuon paskabyrokratian rinnalle.
Se on rennompaa ja vähemmän stressaavaa.Toivon tosiaan teiltä vanhemmilta ihmisiltä järkeä päätöksissänne. Älkää äänestäkö kokoomusta. Teette meidän nuorten elämästä helvettiä. Olisi niin mukavaa tehdä töitä ja maksaa asuntolainaa (jos sitä saisi) suunnitella elämää, kuten tekin olette varmasti tehneet.
NYT TEETTE ELÄMÄSTÄMME HELVETTIÄ JA MONEN MUUN NUOREN ELMÄSTÄ. Multa on menny kaksi hyvää ystävää autokolarissa, humalassa ajoivat vailla tulevaisuutta. Mitäs sitä nuorimies muuta tekee, kun ei ole kunnon töitä joilla suunnitellaan perheen tulevaisuutta. Kyllä pätkähommilla ryyppäämisensä elättää.
Äänestin persuja. Nyt tämä muuttuu ja te vanhat haaskat te tulette antamaan meille tasa-arvoisen aseman. Se mikä aikuisille kuuluu. Loppuu nuorten kyykyttäminen ja virastoissa juoksuttaminen. Minä henkilökohtaisesti en hanki neljättä ammattitutkintoa. Joka kerta, kun tulen työkkäristä tyhjin käsin, niin tekisi mieli painua ryyppäämään ja juomaan ne vähäisetkin rahat perheeltä. Sitä en vielä tee.
Aika saa näyttää. Äänestäkää vaan kokoomusta, tuhoatte yhden sukupolven jos toisenkin.3x amis 2 lapsen vihainen isä.
JUURI TYYPILLINEN PERSUJEN äänestäjä. Olen ehdottomasti Kokoomuksen kannalla. Minä teen töitä osa-aikaisesti vaikka saman rahan saisin työttömänä. MIKSI minun pitäisi elättää sinua ja kaltaisiasi joita ei työnteko kiinnosta???
Idiootti varmaan olen, kun luulin, etta ihmisen pitaa elattaa itsensa tyolla, ei valtion antamilla tuilla. Ja, maailma muuttuu, ihmiset muuttukoon sen mukana. Saalittava olet, jos et pysty muuttumaan mukana ps. mun nappaimistosta ei loydy sita A kirjainta minka paalla on kaksi pistetta ;-)
Minä en ole koskaan nauttinut työnteosta. Teen sitä vain vähän. Sen verran että voin vetää taas uuden kauden työttömänä tuilla. Elän hyvin säästäväisesti ja käytän elämäni erilaisiin harrastuksiin. Mukanani on pieni tyttö 5v, jolle opetan elämänarvoni. Hän soittaa taitavasti viulua ja kitaraa. Minä en kannusta ihmisiä tukemaan yhteiskuntaa. Toivon että se hiipuu hitaasti sammuksiin. <a href="http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2010/03/downshifting_kiinnostaa_nuoria_ai…" alt="http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2010/03/downshifting_kiinnostaa_nuoria_ai…">http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2010/03/downshifting_kiinnostaa_nuoria_ai…;
Tyota pitaa tehda sen verran, etta pystyy elattamaan itsensa ja perheensa, ilman tukia. Muuten on toisten rahoilla elava loinen :-)
että lapseni menivät toinen oikikseen ja toinen kauppakorkeaan. Toinen ostettiin työelämään jo koulun penkiltä ja toinen tekee pätkää, mutta omasta tahdostaan myöskin. Ei tulisi mieleenkään kieltäytyä työstä.
Kuinka monta kymmentä vuottta jaksat juosta pätkähommien perässä ja kasvattaa siinä irtonaisessa elämässä lapsia?
Oma äitini eli tuota elämää 26 vuotta, erottuaan isästäni. Hän väsyi ja paloi puhki henkisesti.Itselläni on onneksi työpaikka. En silti elä työskennelläkseni. Hautakiveeni tulee oma nimeni. Eikä työsaavutuksiani mainita hautajaisissa (toivottavasti). Sielä muistellaan ihmistä joka muille olin.
Ole ihmeessä tekemättä töitä MUTTA tee se OMALLA kustannuksella. Makaa kotona ja sylje kattoon mutta älä ole tukia vailla ja vingu niiden pienuutta. Minä en maksa veroja että saisin kaltaisiasi luusereita elättää.
Ihmiset on ennenkin muuttaneet työn perässä. Vai vaivaako enemmänkin asenne ongelma, pätkätöitä en suostu tekemään, tukia pitää tulle jne.
Aika moni meistä nykyisistä viran/toimenhaltioistakin on aloittanut määräaikasessa työsuhteessa. Tehnyt ahkerasti töitä ja jossain vaiheessa saanut vakituisen työpaikan.
siis sinun mielestä on järkevämpää maata kotona, odottaa ettäjoku tulisi töitä tarjoamaan kuin aktiivisesti hankkia työkokemusta vaikka niissä pätkissä?
Pätkähommia on tarjolla. RAvintola-alalla luvataan virkaa mutta kenkää saa aina 4kk jälkeen. Vaikka antoi kaikkensa koeajalla. Sama kohtalo on seuraavalla työläisellä.
Nuorten jokapäiväistä arkea tämä. Ette te näe mitään, kun teillä menee niin luistavasti. Olette saaneet tarjottimella kaiken.
Voin myöntää tämän. Itse olen ollut samassa työpaikassa missä aloitin työharjoittelijana 80-luvulla. Kaikki edut ovat myös, auto, puhelin..
Meillä vanhoilla menee hyvin, kun vertaa tyttäreeni tai muihin nuoriin. Heidän elämänsä on täyttä kaaosta. Kokoomus on osa syy siihen. Myös se mitä Sdp teki aikoinaan.
Pätkähommia on tarjolla. RAvintola-alalla luvataan virkaa mutta kenkää saa aina 4kk jälkeen. Vaikka antoi kaikkensa koeajalla. Sama kohtalo on seuraavalla työläisellä.Nuorten jokapäiväistä arkea tämä. Ette te näe mitään, kun teillä menee niin luistavasti. Olette saaneet tarjottimella kaiken.
Voin myöntää tämän. Itse olen ollut samassa työpaikassa missä aloitin työharjoittelijana 80-luvulla. Kaikki edut ovat myös, auto, puhelin..Meillä vanhoilla menee hyvin, kun vertaa tyttäreeni tai muihin nuoriin. Heidän elämänsä on täyttä kaaosta. Kokoomus on osa syy siihen. Myös se mitä Sdp teki aikoinaan.
Nyt sanon rumasti. Haista luuseri pitkä paska! Sekä minä että mieheni menimme ensin Kelan harjoitteluun josta saimme 9 euron päiväpalkkaa. Sitten mies oli vuoden matalapalkkatuella, käteen jäi tonni. Sitten vakinaistettiin, sai käteen 1100 euroa. Nyt on ollut samassa työpaikassa 4 vuotta ja bruttopalkka noussut 1200 eurosta 1900 euroon. Minä olin Kelan harjoittelussa, opiskelin, tein töitä ja nyt teen sairastelun takia osa-aikatöitä saaden saman verran kuin te kotona makaavat luuserit. Ja sitten TE kehtaatte tulla sanomaan että olemme saaneet kaiken tarjottimella vaikka olemme tehneet HELVETISTI töitä työllistymisemme eteen kun täällä kehtaa eräs työtön valittaa eikä edes ota vastaan pätkätöitä. Minun mitta teidän tuilla elävien, kotona makaavien suhteen on tullut täyteen!
Ja sitten TE kehtaatte tulla sanomaan että olemme saaneet kaiken tarjottimella vaikka olemme tehneet HELVETISTI töitä työllistymisemme eteen kun täällä kehtaa eräs työtön valittaa eikä edes ota vastaan pätkätöitä.
Pätkähommia on tarjolla. RAvintola-alalla luvataan virkaa mutta kenkää saa aina 4kk jälkeen. Vaikka antoi kaikkensa koeajalla. Sama kohtalo on seuraavalla työläisellä.Nuorten jokapäiväistä arkea tämä. Ette te näe mitään, kun teillä menee niin luistavasti. Olette saaneet tarjottimella kaiken.
Voin myöntää tämän. Itse olen ollut samassa työpaikassa missä aloitin työharjoittelijana 80-luvulla. Kaikki edut ovat myös, auto, puhelin..Meillä vanhoilla menee hyvin, kun vertaa tyttäreeni tai muihin nuoriin. Heidän elämänsä on täyttä kaaosta. Kokoomus on osa syy siihen. Myös se mitä Sdp teki aikoinaan.
Nyt sanon rumasti. Haista luuseri pitkä paska! Sekä minä että mieheni menimme ensin Kelan harjoitteluun josta saimme 9 euron päiväpalkkaa. Sitten mies oli vuoden matalapalkkatuella, käteen jäi tonni. Sitten vakinaistettiin, sai käteen 1100 euroa. Nyt on ollut samassa työpaikassa 4 vuotta ja bruttopalkka noussut 1200 eurosta 1900 euroon. Minä olin Kelan harjoittelussa, opiskelin, tein töitä ja nyt teen sairastelun takia osa-aikatöitä saaden saman verran kuin te kotona makaavat luuserit. Ja sitten TE kehtaatte tulla sanomaan että olemme saaneet kaiken tarjottimella vaikka olemme tehneet HELVETISTI töitä työllistymisemme eteen kun täällä kehtaa eräs työtön valittaa eikä edes ota vastaan pätkätöitä. Minun mitta teidän tuilla elävien, kotona makaavien suhteen on tullut täyteen!
Hän itse myönsi että kaikki tuli tarjottimelta. Aika oli eri ja hänen puolellaan. Hän pahoitteli nuorten (ilmeisesti omien lastensa) tilannetta ja vertasi sitä omaansa, joka oli helppo.
Myös vanhemmillani meni noin. He pääsivät heti töihin ja heidän asuntolainat oli maksettu ennen 30 ikävuotta. Samat duunipaikat edelleen, kuin 80-luvulla. Minulla ei tosin mennyt niin hyvin. Onhan ajat erit.
Ymmarisinko ihan oikein? Sun mielesta patkatyolaisnuorille pitaisi antaa lisaa rahaa VASTIKKEETTA????? Mitens olis mielummin, etta saatais Suomeen TYOTA, mita tekemalla saa sita rahaa eika tarviste kupata valtiota?
Aivan kasittamaton logiikka.... en ymmarra en...