Miksi te mammat roikotatte rumia harsoja vaunujen suojana kun on olemassa
tuhat kerta kätevämpi ja nätimpi vaihtoehto esim. kurtis baby peace, renkailla kiinnitettävä tyylikäs verho suojaksi tuulelta ja auringolta. Ei luulisi olevan kovin iso sijoitus.
Ostetaan kalliita vaunuja ja tykötarpeita ja sitten se ianikuinen harso siinä. Aargh.
Ihan vaikka omaksi iloksi jos ei muuten.
Kommentit (75)
Noita rättejä ei käytetty ollenkaan silloin kun esikoiseni oli vauva ja ihan hyvin vauvat siellä vaunuissa nukkuivat ja muutenkin pärjäsivät.
Harson ja hyttysverkon tarpeellisuuden voin vielä ymmärtää, mutta en noita fleeceja ja froteepyyhkeitä, joilla estetään vähäinenkin raitis ilma vauvalta. Pakkasella varsinkin vaunuihin kerääntyy kosteutta. Erityisesti jos vaunut on päällystetty vielä hengittämättömällä sadesuojalla. Minkä takia sitä rumaa sadesuojaakin täytyy pitää joka säällä - eihän sen alta edes näy ne huolella pitkällisen vertailun jälkeen valitut vaunut ja ainutlaatuinen mamman rakkaudella valitsema kuosi ja väri.
ria5 on tunnus, nyt siellä taitaa olla vasta yksi näitä myynnissä (+ kaikkea muuta) ..mutta tulossa lisää ja lähtöhinnaksi laitoin 7e
Kyllä jos hinta on kukkarolleni sopiva!
Lainaus:
...ja mammalomallani olen nyt alkanut ommella vastaavia suojia itse. Tahtoisin tehdä näitä myytäväksikin, nyt olen muutamia laittanut huuto.nettiin..mutta olisiko kiinnostuneita jotka haluaisivat ostaa käsityönä valmistettuja suojia vaunuihin :)
Millä nimellä ne löytyy huutonetistä?
Itse olen käyttänyt harsoa (mutta siis ihan sama onko kyseessä kuomu, verho, harso vai joku muu) suojaksi auringolta, kovilla pakkasilla suojaksi viimalta ja joskus tuulensuojanakin.
Meillä on kyllä heittoaisa, mutta kävelylenkillä en tosiaan viitsi aina joka kadunkulmasta käännyttäessä kääntää aisaa toiseen suuntaan. Menee lenkki pelleilyksi.
Tietysti jos ei juurikaan liiku vaunujen kanssa, ymmärrän että rätin tarvetta ei ole.
itsekin käytän tota harsorättiä vaunuissa auringon takia, varsinkin pari viikkoa sitten? kun oli ne jumalattoman kuumat ja aurinkoiset ilmat. Vauvani oli silloin vasta parin viikon ikäinen eikä sen ikäisiin saisi paistaa aurinko yhtään, joten kyllä se harso jeesas siinä asiassa todella hyvin.
Ihmettelin vähän tätä aloitusta (en ollut ennen tähän ketjuun törmännyt) ja mietin että mitenkäs hienot verhot siihen vaunuun oikeen voi asentaa.... kun näin linkin niin oli aamukahvit lentää näytölle. Semmoinen harmaa rätti! Suihkuverhonkiinnikkeillä kiinni. Mikä järki maksaa sellaisesta?
No, mut, onhan vauvalle kiva ostella kaikenlaista ja viritellä, itselle ei enää tulekaan ostettua.
Mutta meillä kyllä harso toimii jatkossakin, koska on kevyt, helposti pestävä, niitä on joka tapauksessa kotona.
Aurinkosuoja on ihan välttämätön, vauva parka silminnähtävästi kärsii jos aurinko paistaa silmiin. Eihän se pitkä aika ole ennenkuin hän jo istuu ja kestää enemmän valoa, mutta nyt ei kestä. Unet kyllä vetäisi yhtä hyvin suojalla tai ilman, mutta toi auringonperhana.
Pojilla olen käyttänyt vaaleansinista ja tytöillä vaaleanpunaista pashmina-huivia vaunuissa näkösuojana! Eikä kukaan ole yökkinyt :D
Jos meidän perheellä sattuu joskus olemaan pari kymppiä ylimääräistä, niin taatusti raha menee johonkin muuhun kuin vaunujen stailaamiseen. Käydään vaikka sillä rahalla pizzalla!
Harso ja ne pitimet on paljon halvempia ku joku kuomuverho ja harsoa voi käyttää mihin rattaisiin vain. toisin kuin jotain kuomuverhoa!!
En jaksanut lukea kaikkia viestejä, mutta typerin näkemäni suojusvaihtoehto on ollut makuupussi 25 asteen helteellä. Kyydissä oli parivuotias lapsi nukkumassa. En ymmärrä miksi kesähelteillä pitäisi ylipäänsä raahata paksua makuupussia mukana saati tukkia vaunut niillä.
ite käytin vaan pakkasella ja kovalla tuulella, muuten en kyllä muuten ymmärrä tota rättien ripustamista vaunuihin. Mitä se hyödyttää? Vauvalle tulee vaan hel**tin kuuma ku ei vaunuissa liiku ilma yhtään.
Harso on todella ekologinen vaihtoehto kun sen voi joka tapauksessa käyttää jollain konstilla ihan loppuun asti.
Käytän harsoa, jonka kiinnitän pyykkipojilla silloin kun taaperoni nukkuu vaunuissa koska nukkuu ja nukahtaa paremmin kun saa rauhan harson alla ja suojaahan se myös hiukkasen. Vaunummekin ovat kyllä olleet superhalpoja kun on ne käytettynä saatu (jotain symbolista niistä annettu korvauksena lähinnä) eivätkä ole vimpan päälle eli vaunujen tyyliinkin varmaan harso sopii. Ja tämäkin on ollut ekologinen ei taloudellinen pakko valinta.
Ne viritykset, joita sinä mainostat näyttävät mielestäni jotenkin oudoilta, muovisen oloisilta vaikkeivat varmaan sitä olekaan. Voisin kenties hankkiakin sellaisen jos saisin toisen lapsen jos oikeasti on superkätevä ja saisit minut vakuutettua siitä, nykyiselle kyllä en ostaisi enää. Ja pelkkä ulkonäkö ei kyllä riittäisi syyksi hankkia mahdolliselle kakkosellekaan.
ite käytin vaan pakkasella ja kovalla tuulella, muuten en kyllä muuten ymmärrä tota rättien ripustamista vaunuihin. Mitä se hyödyttää? Vauvalle tulee vaan hel**tin kuuma ku ei vaunuissa liiku ilma yhtään.
Itse en harsoa tarvinnut muulloin kuin keväisin, lumien sulattua mutta ennenkuin teitä oli saatu putsattua hiekasta. Kuivina ja tuulisina kevätpäivinä aikuisellakin saattaa pöllytä naamalle niin että on ikävä hengittää tai silmiä kutittaa. Harso suojaa tuollaisilta pölypöllähdyksiltä paremmin kuin ötökkäverkko.
Tuommoista Kurtisia en silloin tiennytkään, mutta en ostaisi nytkään, eipä se kauheasti harsosta eronnut ulkonäöltään..
...suojaa auringolta???
Ei ole tarvinnut harsoja viritellä.
jos on ylikääntyvä kuomu. Näppärä. :)
mun vauva on vastasyntynyt ja pidän siinä puklurättiä pyykkipojilla ettei kaikki ohikulkijat kurki vaunuihin!!!
Ihan hulluksi kilpavarusteluksi mennyt vauvojen hoitaminenkin. Mulla ei tulisi mieleenkään maksaa montaa kymppiä jostakin hemmetin vaununverhosta, jos voin saman asian ajaa ilmaisella harsolla.
Ihanaa kun pidät av-perinteitä yllä vaunuharsoilualoituksellasi,
aikaisemmin, kun vielä suomalaisia vaunuja oli olemassa, niissä oli valmiina ne verhot ja myös pyörät, joilla lumessa pystyi liikkumaan.
Nykyvaunut ovat ihan hanurista, pieniä ja epäkäytännöllisiä.
T. kokemusta vaunuista 70-luvulta nykypäivään