Mä en tajua tätä ettei muka saa töitä
Mieheni meni hakemaan töitä ja heti tarjottiin kahta paikkaa, sai niistä valita
Kommentit (81)
Ok, onhan se oma vika, jos perheellinen ei muuta esim. 600 km päähän töihin. Mutta ei se yhteiskunnalle ainakaan tule sen halvemmaksi maksaa sitten sen miehen työkkäriä. Tai avustaa kustannuksissa, joita tulee perheen asuessa eri puolilla Suomea. Joidenkin ihmisten työt on kiinni esim. työpaikkakunnan luononvaroissa eikä sillä koulutuksella + kokemuksella saa välttämättä töitä sieltä, mistä toinen saa.
Mutta onhan se oma vika, jos yksilötasolla vain lähde. Jos siis tuijotetaan pelkästään sitä yhden yksilön työnsaantia.
T: syyllinen (jo kaksi koulutusta, työkokemusta erinäisistä melkein ilmaiseksi tehdyistä pätkistä ja onneksi muutamasta vähän paremmin palkatustakin)
Itse en ainakaan aio minkään palstamamman mielipiteen takia hajottaa perhettä :) Miehen työpaikkaa ei pysty siirtämään mukana yms. Ja minulle ei töitä ole löytynyt tältä paikkakunnalta eikä naapurikunnistakaan. Syynä ihan se että tälle alalle on liikaa työnhakijoita. Joilla on enemmän kokemustakin kuin minulla.
+ muille aloille olen hakenut myös, mutta kuinka moni työnantaja aivan aikuisten oikeasti palkkaa sellaisen ihmisen jolla ei ole kokemusta eikä ammattia? :) Niinpä, aika perhanan harva.
mihin ei ees vaadita koulutusta. on eri asia "hakea aktiivisesti töitä" tai "lähetellä työhakemuksia"..jos työnhaun jättää pelkkien sähköpostihakemusten varaan nii ei kyllä oo toivoakaan työpaikasta. Jos ei jaksa mennä suoraan paikanpäälle nii täytyy vähintään soittaa että millon voin tulla käymään.
Itse en ainakaan aio minkään palstamamman mielipiteen takia hajottaa perhettä :) Miehen työpaikkaa ei pysty siirtämään mukana yms. Ja minulle ei töitä ole löytynyt tältä paikkakunnalta eikä naapurikunnistakaan. Syynä ihan se että tälle alalle on liikaa työnhakijoita. Joilla on enemmän kokemustakin kuin minulla.
+ muille aloille olen hakenut myös, mutta kuinka moni työnantaja aivan aikuisten oikeasti palkkaa sellaisen ihmisen jolla ei ole kokemusta eikä ammattia? :) Niinpä, aika perhanan harva.
on ihan sun oma vikasi, oma päätöksesi. Puhut että "tällä alalla on liikaa hakijoita" mutta koulutusta vailla olevanahan sinulla ei ole mitään "tätä alaa", ei ole omaa alaa!
Mene kouluun, hanki ammatti ja kokemusta samalla (työssäoppimisen jaksot, kesätyöt opiskelun kautta) ja lopeta ruikutus, luuseri.
+ muille aloille olen hakenut myös, mutta kuinka moni työnantaja aivan aikuisten oikeasti palkkaa sellaisen ihmisen jolla ei ole kokemusta eikä ammattia? :) Niinpä, aika perhanan harva.mihin ei ees vaadita koulutusta. on eri asia "hakea aktiivisesti töitä" tai "lähetellä työhakemuksia"..jos työnhaun jättää pelkkien sähköpostihakemusten varaan nii ei kyllä oo toivoakaan työpaikasta. Jos ei jaksa mennä suoraan paikanpäälle nii täytyy vähintään soittaa että millon voin tulla käymään.
Tässä on ihan koulukin kylällä mistä valmistuu laitoshuoltajia :) Missä kohtaa kirjoitin että jätän pelkästään sähköisten hakemusten varaan työnhaun?? :O Aika jännä, enpä huomannut sellaista kohtaa... Te olette taitavia arvailemaan :) Paha vain että menee väärin :D
+ muille aloille olen hakenut myös, mutta kuinka moni työnantaja aivan aikuisten oikeasti palkkaa sellaisen ihmisen jolla ei ole kokemusta eikä ammattia? :) Niinpä, aika perhanan harva.mihin ei ees vaadita koulutusta. on eri asia "hakea aktiivisesti töitä" tai "lähetellä työhakemuksia"..jos työnhaun jättää pelkkien sähköpostihakemusten varaan nii ei kyllä oo toivoakaan työpaikasta. Jos ei jaksa mennä suoraan paikanpäälle nii täytyy vähintään soittaa että millon voin tulla käymään.
Tässä on ihan koulukin kylällä mistä valmistuu laitoshuoltajia :) Missä kohtaa kirjoitin että jätän pelkästään sähköisten hakemusten varaan työnhaun?? :O Aika jännä, enpä huomannut sellaista kohtaa... Te olette taitavia arvailemaan :) Paha vain että menee väärin :D
on ihan sun oma vikasi, oma päätöksesi. Puhut että "tällä alalla on liikaa hakijoita" mutta koulutusta vailla olevanahan sinulla ei ole mitään "tätä alaa", ei ole omaa alaa!
Mene kouluun, hanki ammatti ja kokemusta samalla (työssäoppimisen jaksot, kesätyöt opiskelun kautta) ja lopeta ruikutus, luuseri.
Tiedän että se on oma päätökseni :) Mutta eiköhän mieheni maksa minunkin puolestani verot ;)
Ja minulla kyllä on koulutus! :) Oletteko lukutaidottomia? :) Ei ihmekään että sinäkin roikut tällä palstalla, et taida olla itsekään töissä?
Mene kouluun, hanki ammatti ja kokemusta samalla (työssäoppimisen jaksot, kesätyöt opiskelun kautta) ja lopeta ruikutus, luuseri.Tiedän että se on oma päätökseni :) Mutta eiköhän mieheni maksa minunkin puolestani verot ;)
Ja minulla kyllä on koulutus! :) Oletteko lukutaidottomia? :) Ei ihmekään että sinäkin roikut tällä palstalla, et taida olla itsekään töissä?
mutta yleisesti ottaen löytyis motivaatiota hakia muitaki ku oman alan töitä jos työttömyyspäiväraha vaikka asteittan pienenis sitä mukaa mitä kauemmin lusmuilee kotona. johan tulis haettua paskahommiaki..tuola ylempänä joku kitisee että "otan kyllä kaikki pätkätyöt vastaan mitä tarjotaan"..ei se aina niin mee että niitä tullaan kotiin asti tarjoamaan..aktiivisuutta hei. mutta mikäs siinä jos sohvalla saa lähes saman ku työpaikalla nii joutaa kai sitä vähä rentoutuun.
firmassa Y ja täytyy sanoa, että mikäli joku hakija tunkisi kutsumatta käymään, pitäisi hakijaa ihan pikkuisen kahjona. Kyllä meillä soitellaan ansiokkaiden hakijoiden perään, eli se hakemus ihan oikeasti riittää. Mikäli työnkuvassa on jotain epäselvää ja hakijalla on siitä kysyttävää, voi toki soitella ja kysellä tarkemmin, mutta tikusta ei tarvitse keksiä asiaa vain soittaakseen.
firmassa Y ja täytyy sanoa, että mikäli joku hakija tunkisi kutsumatta käymään, pitäisi hakijaa ihan pikkuisen kahjona. Kyllä meillä soitellaan ansiokkaiden hakijoiden perään, eli se hakemus ihan oikeasti riittää. Mikäli työnkuvassa on jotain epäselvää ja hakijalla on siitä kysyttävää, voi toki soitella ja kysellä tarkemmin, mutta tikusta ei tarvitse keksiä asiaa vain soittaakseen.
ja noin 5% vastaa sen tavallisen "kiitos mielenkiinnosta"..loput jääki sitte avoimiksi. ja mitä muut on sanonu nii aika selkee mielipide on se että parhaiten saa ku menee käymään tai vähintään soittaa.ehkä teä firma on vähä erikoine
Mene kouluun, hanki ammatti ja kokemusta samalla (työssäoppimisen jaksot, kesätyöt opiskelun kautta) ja lopeta ruikutus, luuseri.Tiedän että se on oma päätökseni :) Mutta eiköhän mieheni maksa minunkin puolestani verot ;)
Ja minulla kyllä on koulutus! :) Oletteko lukutaidottomia? :) Ei ihmekään että sinäkin roikut tällä palstalla, et taida olla itsekään töissä?mutta yleisesti ottaen löytyis motivaatiota hakia muitaki ku oman alan töitä jos työttömyyspäiväraha vaikka asteittan pienenis sitä mukaa mitä kauemmin lusmuilee kotona. johan tulis haettua paskahommiaki..tuola ylempänä joku kitisee että "otan kyllä kaikki pätkätyöt vastaan mitä tarjotaan"..ei se aina niin mee että niitä tullaan kotiin asti tarjoamaan..aktiivisuutta hei. mutta mikäs siinä jos sohvalla saa lähes saman ku työpaikalla nii joutaa kai sitä vähä rentoutuun.
Meni päivät sekaisin ;) Mutta sitä se teettää kun ei ole mitään muuta kuin lastenhoito ja kotona olo :)
En itseasiassa saa työttömyyspäivärahaa. En ole koskaan sitä saanut. Koulujen jälkeen olin jonkin aikaa töissä, työt loppu, en saanut uutta paikkaa, mutta en saanut myöskään työkkäristä rahaa koska asuin vanhempieni luona. Poiskaan sieltä en voinut muuttaa koska en saanut asuntoa.
Näin menikin aikaa, välillä sain kesätöitä, mutta vain 1-2kk. Pätkätöitä en saanut enkä vakituista. Löysin myös nykyisen mieheni, tulin ehkäisystä huolimatta raskaaksi, ¨muutimme yhteen, en edelleenkään saanut rahaa. Vasta minimiäitiyspäivärahan. Senpä jälkeen olen kotona ollut. Nytkin ainoastaan kotihoidontukea, en saa siihen sitä lisää. Mieheni tulot nääs.
Turha ainakaan sanoa että loisin kotona helpon rahan takia :) 2 lasta, pelkkä kotihoidontuki ja lapsilisät :) Huh, ei taida missään palkkatyössä saada näin huonosti rahaa :)
Tiedän että se on oma päätökseni :) Mutta eiköhän mieheni maksa minunkin puolestani verot ;)
Miehesi täytyy olla todella hyvin tienaava maksaakseen verot myös sinun puolestasi, ja siinä tapauksessahan sinun ei tarvitse työttömyyskorvauksia nostaa eikä töitäkään hakea. Mutta näinhän se ei ole, eihän??
Itse käyn töissä ja opiskelen samalla lisää, terveystieteiden maisteriksi aion ensi vuonna valmistua ja siitä vielä tohtoriksi joskus.
Miehesi täytyy olla todella hyvin tienaava maksaakseen verot myös sinun puolestasi, ja siinä tapauksessahan sinun ei tarvitse työttömyyskorvauksia nostaa eikä töitäkään hakea. Mutta näinhän se ei ole, eihän??
Itse käyn töissä ja opiskelen samalla lisää, terveystieteiden maisteriksi aion ensi vuonna valmistua ja siitä vielä tohtoriksi joskus.
Mutta töitä kyllä tarvitsen :) Ei minusta ole kotona olemaan loppuelämää. Kouluunhan tässä pitäisi mennä, mutta en ole saanut edes koulupaikkaa :O Säälittävää eikö totta. Olen yrittänyt työkkärin kursseillekin hakea, mutta jostakin syystä hekään eivät ota. Ja asun muutenkin pienellä paikkakunnalla, ei kauheasti noita kouluja ole :/ Enkä koulunkaan perässä aio lähteä satojen kilometrien päähän.
tuola ylempänä joku kitisee että "otan kyllä kaikki pätkätyöt vastaan mitä tarjotaan"..ei se aina niin mee että niitä tullaan kotiin asti tarjoamaan..aktiivisuutta hei. mutta mikäs siinä jos sohvalla saa lähes saman ku työpaikalla nii joutaa kai sitä vähä rentoutuun.
ja mitenkä luulet, että ne pätkätyöt olen saanut..no en makaamalla sohvalla, vaan itse olen ne hakenut...
en itse ole meidän firman rekryssä, mutta olen toki oman yksikön rekryjen kanssa tehnyt heidän kanssaan yhteistyötä, ja he ovat ainakin ottaneet tavakseen laittaa ilmoituksiin, että puhelintiedusteluihin ei ehditä vastata, koska ilmoitukset poikivat juuri sellaisia epämääräisiä soittoja, jossa hakija kertoi lähettäneensä hakemuksen ja kysyi jotain keksimällä keksittyä, esim. rekryprosessin pituudesta. Onhan se aktiivista, mutta ei meillä ole aikaa jutella mukavia ja tutustua hakijaan, sen teemme haastattelussa.
Mun mielestä kivempi lähestymistapa on sähköpostihakemus, joka on tehty oikealle ihmiselle (katsottu firman nettisivuilta, kuka on rekryvastaava tmv.) ja siihen liitetty kysymys, että voiko sovittaessa ottaa vielä puhelimitse yhteyttä.
Mutta töitä kyllä tarvitsen :) Ei minusta ole kotona olemaan loppuelämää. Kouluunhan tässä pitäisi mennä, mutta en ole saanut edes koulupaikkaa :O Säälittävää eikö totta. Olen yrittänyt työkkärin kursseillekin hakea, mutta jostakin syystä hekään eivät ota. Ja asun muutenkin pienellä paikkakunnalla, ei kauheasti noita kouluja ole :/ Enkä koulunkaan perässä aio lähteä satojen kilometrien päähän.
Eikä tule ikinä muunlaiseksi muuttumaankaan tuolla asenteella. Omassa tuppukylässä pitää saada asua kehdosta hautaan asti. Jos paikkakunnalla ei ole tarjota työtä, ei koulutusta, niin mitä sillä on tarjota lapsillenne? Ei koulutusmahdollisuuksia heillekään.
Muuttakaa, on muutkin muuttaneet kun ovat halunneet saada elämäänsä muutosta parempaan. Miehesi saa töitä varmaan muualtakin.
en itse ole meidän firman rekryssä, mutta olen toki oman yksikön rekryjen kanssa tehnyt heidän kanssaan yhteistyötä, ja he ovat ainakin ottaneet tavakseen laittaa ilmoituksiin, että puhelintiedusteluihin ei ehditä vastata, koska ilmoitukset poikivat juuri sellaisia epämääräisiä soittoja, jossa hakija kertoi lähettäneensä hakemuksen ja kysyi jotain keksimällä keksittyä, esim. rekryprosessin pituudesta. Onhan se aktiivista, mutta ei meillä ole aikaa jutella mukavia ja tutustua hakijaan, sen teemme haastattelussa.
Mun mielestä kivempi lähestymistapa on sähköpostihakemus, joka on tehty oikealle ihmiselle (katsottu firman nettisivuilta, kuka on rekryvastaava tmv.) ja siihen liitetty kysymys, että voiko sovittaessa ottaa vielä puhelimitse yhteyttä.
mutta oon myös kuullu tapauksia että hakija on menny sinne firmaan ja kysyny että oisko pomo tavattavissa.ja sitte esittäny hälle asiansa.
Eikä tule ikinä muunlaiseksi muuttumaankaan tuolla asenteella. Omassa tuppukylässä pitää saada asua kehdosta hautaan asti. Jos paikkakunnalla ei ole tarjota työtä, ei koulutusta, niin mitä sillä on tarjota lapsillenne? Ei koulutusmahdollisuuksia heillekään.
Muuttakaa, on muutkin muuttaneet kun ovat halunneet saada elämäänsä muutosta parempaan. Miehesi saa töitä varmaan muualtakin.
Ei ole lapsuuden kotipaikkakuntani :)
Itseasiassa, mieheni työpaikkaa ei voi siirtää, eikä hän voi tätä tuosta vain hylätä. Sori vaan.
Taisin jo mainitakin siitä. Se on joko niin että minä lähden ja jätän perheeni (kuten jo sanoin etten niin aio tehdä) tai jatkan töiden/koulupaikan etsimistä lähempää :)
Kun kertakaikkisesti työpaikkoja on vähemmän kun hakijoita, niin joku jää aina ilman.
Kun kertakaikkisesti työpaikkoja on vähemmän kun hakijoita, niin joku jää aina ilman.
mutta hyvät työntekijät saa aina töitä! kyllä näin on jämpti!
itse kunnanjohtaja oli soittanut hänen äidilleen ja tarjonnut töitä.
Eli kun on suhteita ja tuntee oikeita henkilöitä, niin tarjotaan töitä. Ilman näitä ei töitä tarjota.