Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en tajua tätä ettei muka saa töitä

Vierailija
16.04.2011 |

Mieheni meni hakemaan töitä ja heti tarjottiin kahta paikkaa, sai niistä valita

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sille yhdelle kotiäidille jolla ei ole töitä,koulutusta eikä pääse mihinkään kurssiin niin kyllä on teidän paikkakunnalla asiat huonosti?

minä itse olen käynyt vain peruskoulun,aloittanut kyllä monen monta koulua,mutta aina kyllästynyt ja lopettanut. Kuitenkin aikoinani menin vuokrafirman kautta tekemään tarjoilijan hommia ja ihan ilman kokemusta,alkuunhan se oli astioiden keräämistä jne,kun lähdin vuokrafirmasta mainitsin paikan,jossa olin sitä kautta ollut hakiessani uutta työtä ravintola-alalta ja sain paikan, nyt minä olen opiskellut itseni työn ohella erikoisbaarimikoksi ja olen töissä ravintolapäälikkönä ilman minkäänlaista koulutusta(siis ravintola-alankoulutusta minulla ei ole,kuin työn kautta opittu), että kyllä sitä oikeasti pystyy tekemään elämässä muutakin kuin olla kotona,jos haluaa! miten olisi oppisopimus? Oletko edes miettinyt ja jos ei ole muuta tarjolla niin mene sitten siivoojaksi oppisopimuksella!

Mutta oikeasti, töitä ei ole aina kaikille tarjolla omalta alalta. MInun tuttavani on korkeastikoulutettu,mutta töitä ei vain tipu ahkeruudesta huolimatta,välillä ollaan liian kokeneita ja välillä liian vanhoja(39v)

mutta voin vannoa,että töitä saa aina. Nimittäin varmaan jokaisella paikkakunnalla myydään lehtiä ja sinnehän pääsee vaikka ei olis koulutusta tai olisi eläkkeellä,että ei kannata sanoa ettei saisi mistään töitä..se on eriasia haluaako tehdä niin kamalaa työtä.

Vierailija
62/81 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin puhelinmyyjät tienaavat usein työttömyyspäivärahaa vähemmän. Kyseisessä dokkarissa oli mm. haastateltu opiskelijaa, joka sai kuukauden työskentelystä alle 60 euroa käteen. Että sellaista ihanuutta se joissakin puhelinmyyntifirmoissa on.

Itse en ole työtön mutta läheisen työttömyyttä seurannut ja kyllä ne työpaikat ovat kiven takana, jos useampiin paikkohin on 150 muutakin hakijaa. Tuppukylien tilanteesta en tiedä, mutta pääkaupunkiseudulla tilanne on tämä. Täällä en myöskään todellakaan marssisi sisään mihinkään firmaan ja ilmoittaisi, että tässä minä nyt olen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokapaikkaan haen, mutta kun ei saa niin ei saa.

Mieheni onkin sitten sellainen että on tehnyt töitä 15vuotiaasta EIKÄ OLE KOSKAAN HAKENUT TÖITÄ!!!! Miehelle on aina soitettu kotiin että tuletko töihin. Ärsyttävää :(

Vierailija
64/81 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruskoulupohjalta olen hakenut töitä, ei tietenkään tärppää. Opiskelut jäissä mielenterveysongelmien vuoksi, mutta jotain olen sentään yrittänyt, kävin juuri työkkärin kurssinkin. Työharjoittelussa olen ollut 6kk, tein hyvää työtä ja sain kiitosta. Täällä ei kuitenkaan palkata ketään ja sama ongelma osui omaankin nilkkaani: ilmaiseen harjoitteluun pääsee, palkkaa ei haluta maksaa. Lopetin työnhakemisen 2kk jälkeen, päivittäin hain ainakin yhteen paikkaan. Tuntui epäreilulta, koska vaikka minulla ei ole koulutusta, osasin mm. kassan, puhun sujuvasti kieliä ja osaan käyttäytyäkin. Lisäksi suoritin hygieniapassin hiljattain. Mihinkään en kuitenkaan päässyt, hain mm.

* siivoamaan

* ruokakaupan sekä rautakaupan kassalle

* vaatekauppaan harjottelemaan

* tarjoilemaan (extraksi)

Työkkärissä säälivät ja antoivat minun olla rauhassa. Yritän saada itseäni kuntoon, mutta se on hankalaa, sillä Kela on evännyt jo kerran hakemukseni psykoterapiaan (kunnalta rahat loppu). Olen käynyt päiväsairaalassa, mutta se lakkautettiin ja koin muutenkin olevani turhan hyväkuntoinen sinne "puolikuolleiden" joukkoon. En tiedä mitä seuraavaksi. Tulevaisuus pelottaa.

Vierailija
65/81 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruskoulupohjalta olen hakenut töitä, ei tietenkään tärppää. Opiskelut jäissä mielenterveysongelmien vuoksi, mutta jotain olen sentään yrittänyt, kävin juuri työkkärin kurssinkin. Työharjoittelussa olen ollut 6kk, tein hyvää työtä ja sain kiitosta. Täällä ei kuitenkaan palkata ketään ja sama ongelma osui omaankin nilkkaani: ilmaiseen harjoitteluun pääsee, palkkaa ei haluta maksaa. Lopetin työnhakemisen 2kk jälkeen, päivittäin hain ainakin yhteen paikkaan. Tuntui epäreilulta, koska vaikka minulla ei ole koulutusta, osasin mm. kassan, puhun sujuvasti kieliä ja osaan käyttäytyäkin. Lisäksi suoritin hygieniapassin hiljattain. Mihinkään en kuitenkaan päässyt, hain mm.

* siivoamaan

* ruokakaupan sekä rautakaupan kassalle

* vaatekauppaan harjottelemaan

* tarjoilemaan (extraksi)

Työkkärissä säälivät ja antoivat minun olla rauhassa. Yritän saada itseäni kuntoon, mutta se on hankalaa, sillä Kela on evännyt jo kerran hakemukseni psykoterapiaan (kunnalta rahat loppu). Olen käynyt päiväsairaalassa, mutta se lakkautettiin ja koin muutenkin olevani turhan hyväkuntoinen sinne "puolikuolleiden" joukkoon. En tiedä mitä seuraavaksi. Tulevaisuus pelottaa.

Eli hae kuntoutusta uudelleen. Toinen vaihtoehto on hakea pyskoterapiaan rahoitusta kaupungin valtava-rahastosta.

Vierailija
66/81 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mies ei voi oman yrityksen vuoksi muuttaa (veikkaan että mies maanviljelijä) voisi koittaa keksiä keinon millä työllistää itsensä KOTONA!

Äkkiseltään mieleen tulee vaikkapa pph:ksi ryhtyminen, tai jos se maatila niin perustakoon vaikka kotieläinpihan tai tarjotkoon B&B-majoitusta.

Tai sitten voisi vaikka kerätä marjoja, kasvattaa yrttejä tmv. ja valmistaa niistä tuotteita mitä myy vaikkapa toreilla, "markkinoilla" on aina kaikenmaailman "Liisan mustikkahilloa" ja muita myynnissä. Esim. joulun alla voisi keittää sinappia ja kiertää joulutoreilla myymässä: hyvä sinappi kauniissa purkissa menee kaupaksi, ja päivän parin työmatkat eivät "hajota perhettä".

Ja ei, en väitä että tuolla pääsee rikastumaan, mutta rahaa tuostakin. Samoin voisi opiskella ammatin mitä voi tehdä kotona, vaikkapa puuseppä tmv. ja sitten kotona valmistaa tuotteita (ei välttämättä huonekaluja, vaan jotain pienempää, tarjottimia, naulakoita, tai vaikka linnunpönttöjä) ja käy niitä myymässä toreilla tai esim. netin kautta tai omassa pihamyymälässä.

Mutta kivahan se on kotona vetää lonkkaa ja nostaa työkkäriä ja keksiä tekosyitä miksi ei voi tehdä mitään työtä. Vaikka olisi perheineen jumissa jossain "keskellä ei mitään" miehen sukutilalla, niin sielläkin voi keksiä jotain esim. edellä mainittuja mitä tekee ja työllistää itsensä. On eri asia valmistaa kotona jotain ja kiertää aina välillä viikonloppuja toreilla niitä myymässä vert. joka arkipäivä ajelee kauas töihin aamu kahdeksaan jne.

Vierailija
67/81 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtisanoin itseni sunnuntaina.

Pohdiskelin pari päivää mitä sitä tekis, hakeako kouluun vai töitä. Keskiviikkona illalla laitoin hakemuksen, torstaina paikasta soitettiin, perjantaina kävin haastattelussa ja 20 minuuttia haastattelun alusta kirjoitettiin työsopimus.

Että näin vaikeeta on etelä-Suomessa saada töitä.

Vierailija
68/81 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtisanoin itseni sunnuntaina.

Pohdiskelin pari päivää mitä sitä tekis, hakeako kouluun vai töitä. Keskiviikkona illalla laitoin hakemuksen, torstaina paikasta soitettiin, perjantaina kävin haastattelussa ja 20 minuuttia haastattelun alusta kirjoitettiin työsopimus.

Että näin vaikeeta on etelä-Suomessa saada töitä.

Yleensä lapsi jossain vaiheessa oppii sen, ettei hänen maailmansa ole muittenkin maailma, mutta sä et vielä sitten ole oppinut.

Vierailija
69/81 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä lapsi jossain vaiheessa oppii sen, ettei hänen maailmansa ole muittenkin maailma, mutta sä et vielä sitten ole oppinut.

Kerroin oman kokemukseni työnhaun "vaikeudesta".

Vierailija
70/81 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä on pilvin pimein. Se on vaa itestään kiinni jos on niin nirso, ettei voi hakea muihin töihin kuin esim. oman alansa koulutukseen. Vaikka ei ole koulutusta johonkin se ei tarkoita etteikö sinne voisi päästä. Laiskoja paskoja on vain ne ketkä ruikuttavat ettei ole töitä. Niitä meinaan on, sivustot pullollaan. Eikö se paska työkin ole parempi kuin kituuttaa jollain työttömyyskorvauksilla. Hohhoijaa, työttömät ottakaa itteänne niskasta kiinni. Jollette niin lopettakaa se ruikutus ei sitä kukaan jaksa kuunnella.

Työttömiä on tässä ketjussa syyllistetty nyt jo useamman kymmenen viestin verran. Mitä jos vaihdettaisiin levyä ja käännettäisiin vaihteeksi katse työnantajiin, vaikkapa tällä tavoin:

Työnhakijoita on pilvin pimein. Se on vaa itestään kiinni jos on niin nirso, ettei voi palkata henkilöä muihin töihin kuin esim. tämän oman alan tehtäviin. Vaikka henkilöä ei ole koulutusta johonkin se ei tarkoita etteikö sinne voisi ottaa häntä töihin. Laiskoja paskoja on vain ne työnantajat ketkä ruikuttavat ettei ole sopivia työntekijöitä. Niitä meinaan on, molin cv-nettikin pullollaan. Eikö se tavis työntekijäkin ole parempi kuin kitinä jostain työvoimapulasta. Hohhoijaa, työnantajat ottakaa itteänne niskasta kiinni ja tarjotkaa työttömille kunnon töitä kunnon palkalla. Jollette niin lopettakaa se ruikutus työvoimapulasta ei sitä kukaan jaksa kuunnella.

Vierailija
71/81 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin erittäin kiitollinen, jos saisit järjestetyksi minulle työpaikan.

Tässä ansioni:

- opistoasteinen tutkinto 1980-luvulla, alan työkokemusta n. 5 vuotta

- yliopistotutkinto + erinäisiä lisäkoulutuksia 2000-luvulla.

Pätevyys opettajaksi, rehtoriksi, kouluttajaksi ja moneen muuhun.

Oma auto on, lapsille ei enää tarvita hoitopaikkaa, olen valmis lähtemään ihan mihin tahansa.

Vaatimukseni:

- palkka, jolla tulen toimeen, eli kotona asuessa n. 1200 €/kk, kauempana pitäisi olla sen verran, että voisin vähintään asunnon vuokrata.

Vähintään 2 vikon pätkiä toivoisin, jotta se ei vaikuttaisi vaatimattomaan päivärahaani.

Valitettavasti minusta ei ole HKL:n bussinkuljettajaksi, puhelinmyyjänä tuskin menestyisin ja siivoojaksi minua ei huolita, kun ammattitaitoisa ja vähintään työkokemusta omaavia siivoojiakin on tarjolla liikaakin.

Kyllä, laitan työhakemuksia yleensä useamman viikossa. Se onkin nyt kätevää, kun esim. kuntarekryn sivulla voi tehdä sen sähköisesti.

Haastattelukutsuja saan silloin tällöin, mutta valituksi on tähän mennessä tullut aina ko. virastossa tai kunnassa aiemmin samassa työssä ollut.

Työhakemuksissakaan ei pitäisi olla vikaa, sillä olen itse jopa opettanut työhakemusten tekoa muille, joista muutamat ovat niillä hakemuksillaan onnistuneet työpaikan saamaan.

Vierailija
72/81 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tajua ei.kaverini otti loparit vakkarityöstään torstaina,sai uuden työpaikan seuraavan viikon tiistaina.ihan kävi paikanpäällä kyselemässä,eikä jäänyt sohvalle odottelemaan.toiset ne vaan jotenkin kummasti niitä töitä löytää,kun haluaa!

Vierailija
73/81 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tajua ei.kaverini otti loparit vakkarityöstään torstaina,sai uuden työpaikan seuraavan viikon tiistaina.ihan kävi paikanpäällä kyselemässä,eikä jäänyt sohvalle odottelemaan.toiset ne vaan jotenkin kummasti niitä töitä löytää,kun haluaa!

osaa vähän suhteuttaa asioita :)

Vierailija
74/81 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko niitä töitä vai ei.

Vierailija
75/81 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mamma ei saa kotipaikkakunnaltaan töitä, on tyhjä kerjätä sääliä. Muuttaa viikoiksi sinne,missä on töitä. Töitä saa aina kun haluaa, mutta se vaatii joskus muuttoa. Ei voi olettaa, että elätetään jonnekin tuppukylään. Laiskoja luusereita jos ei halua muuttaa työn perässä.

Töitä on pilvin pimein. Se on vaa itestään kiinni jos on niin nirso, ettei voi hakea muihin töihin kuin esim. oman alansa koulutukseen. Vaikka ei ole koulutusta johonkin se ei tarkoita etteikö sinne voisi päästä.

Laiskoja paskoja on vain ne ketkä ruikuttavat ettei ole töitä. Niitä meinaan on, sivustot pullollaan. Eikö se paska työkin ole parempi kuin kituuttaa jollain työttömyyskorvauksilla. Hohhoijaa, työttömät ottakaa itteänne niskasta kiinni. Jollette niin lopettakaa se ruikutus ei sitä kukaan jaksa kuunnella.

Vierailija
76/81 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni muukin joutuu muuttamaan työn perässä. Pohjoisemmasta löytyy rehtorin paikkoja.

Ai niin, mutta eihän hesalainen voi muuttaa muualle. Voi iiiik, mää en oo mikään landepaukku ja lähe tästä sukulaisten ja ystävien keskeltä pois.

Olisin erittäin kiitollinen, jos saisit järjestetyksi minulle työpaikan.

Tässä ansioni:

- opistoasteinen tutkinto 1980-luvulla, alan työkokemusta n. 5 vuotta

- yliopistotutkinto + erinäisiä lisäkoulutuksia 2000-luvulla.

Pätevyys opettajaksi, rehtoriksi, kouluttajaksi ja moneen muuhun.

Oma auto on, lapsille ei enää tarvita hoitopaikkaa, olen valmis lähtemään ihan mihin tahansa.

Vaatimukseni:

- palkka, jolla tulen toimeen, eli kotona asuessa n. 1200 €/kk, kauempana pitäisi olla sen verran, että voisin vähintään asunnon vuokrata.

Vähintään 2 vikon pätkiä toivoisin, jotta se ei vaikuttaisi vaatimattomaan päivärahaani.

Valitettavasti minusta ei ole HKL:n bussinkuljettajaksi, puhelinmyyjänä tuskin menestyisin ja siivoojaksi minua ei huolita, kun ammattitaitoisa ja vähintään työkokemusta omaavia siivoojiakin on tarjolla liikaakin.

Kyllä, laitan työhakemuksia yleensä useamman viikossa. Se onkin nyt kätevää, kun esim. kuntarekryn sivulla voi tehdä sen sähköisesti.

Haastattelukutsuja saan silloin tällöin, mutta valituksi on tähän mennessä tullut aina ko. virastossa tai kunnassa aiemmin samassa työssä ollut.

Työhakemuksissakaan ei pitäisi olla vikaa, sillä olen itse jopa opettanut työhakemusten tekoa muille, joista muutamat ovat niillä hakemuksillaan onnistuneet työpaikan saamaan.

Vierailija
77/81 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mamma ei saa kotipaikkakunnaltaan töitä, on tyhjä kerjätä sääliä. Muuttaa viikoiksi sinne,missä on töitä.

alkaisi kyllä hirveä huuto palstalla! Eihän mies osaa lapsia hoitaa! eikä muutakaan! Huostaanotto lähellä.

Vierailija
78/81 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää ottaa huomioon, että noiden työttömien lisäksi niitä samoja työpaikkoja hakee mm. iso joukko opiskelijoita, eli hakijoita on moninkertaisesti työpaikkojen määrään nähden.

Itse hain töitä kolme vuotta, enkä todellakaan nirsoillut vaan enpä päässyt siivoojaksi, kassalle jne. Nyt vasta tärppäsi, ja homma on sellaista ettei kovin moni suostuisi tekemään (rankkaa sekä fyysisesti että psyykkisesti), ja vielä surkealla palkalla. Tähänkin haki n. 200 henkilöä silti, joten 199 jäi ilman paikkaa kun minä sen sain. Että joo, kyllä niitä töitä tuosta noin vaan kaikille järjestyy.

Töitä on pilvin pimein. Se on vaa itestään kiinni jos on niin nirso, ettei voi hakea muihin töihin kuin esim. oman alansa koulutukseen. Vaikka ei ole koulutusta johonkin se ei tarkoita etteikö sinne voisi päästä.

Laiskoja paskoja on vain ne ketkä ruikuttavat ettei ole töitä. Niitä meinaan on, sivustot pullollaan. Eikö se paska työkin ole parempi kuin kituuttaa jollain työttömyyskorvauksilla. Hohhoijaa, työttömät ottakaa itteänne niskasta kiinni. Jollette niin lopettakaa se ruikutus ei sitä kukaan jaksa kuunnella.

Entä sitten, on työpaikkoja auki mutta hakijoita on paljon enemmän. Työministeriön tilastojen mukaan meillä on tällä hetkellä noin 260 000 työtöntä ihmistä ja avoimia työpaikkoja saman tilaston mukaan vaan noin 100 000. Se miltä sivustot sinun mielestäsi näyttävät ei kerro maailmasta vielä mutään.

Vierailija
79/81 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä on pilvin pimein. Se on vaa itestään kiinni jos on niin nirso, ettei voi hakea muihin töihin kuin esim. oman alansa koulutukseen. Vaikka ei ole koulutusta johonkin se ei tarkoita etteikö sinne voisi päästä. Laiskoja paskoja on vain ne ketkä ruikuttavat ettei ole töitä. Niitä meinaan on, sivustot pullollaan. Eikö se paska työkin ole parempi kuin kituuttaa jollain työttömyyskorvauksilla. Hohhoijaa, työttömät ottakaa itteänne niskasta kiinni. Jollette niin lopettakaa se ruikutus ei sitä kukaan jaksa kuunnella.

Työttömiä on tässä ketjussa syyllistetty nyt jo useamman kymmenen viestin verran. Mitä jos vaihdettaisiin levyä ja käännettäisiin vaihteeksi katse työnantajiin, vaikkapa tällä tavoin: Työnhakijoita on pilvin pimein. Se on vaa itestään kiinni jos on niin nirso, ettei voi palkata henkilöä muihin töihin kuin esim. tämän oman alan tehtäviin. Vaikka henkilöä ei ole koulutusta johonkin se ei tarkoita etteikö sinne voisi ottaa häntä töihin. Laiskoja paskoja on vain ne työnantajat ketkä ruikuttavat ettei ole sopivia työntekijöitä. Niitä meinaan on, molin cv-nettikin pullollaan. Eikö se tavis työntekijäkin ole parempi kuin kitinä jostain työvoimapulasta. Hohhoijaa, työnantajat ottakaa itteänne niskasta kiinni ja tarjotkaa työttömille kunnon töitä kunnon palkalla. Jollette niin lopettakaa se ruikutus työvoimapulasta ei sitä kukaan jaksa kuunnella.

Mutta kyllä se on melkein joka tapauksessa niin että ne työnhakijat ruikuttavat enemmän kuin ne työnantajat. Aika älytön vertaus. Ittestään se aika paljon on kiinni jos vaan haluaa hakea. Eihän tämä kaikkiin päde, mutta otetaan nyt esim. äitini. Hän oli töissä 32 vuotta samassa yrityksessä kun se lopetti. Jäi työttömäksi 54 vuotiaana. Koko ajan on meinannut että enää en saa töitä mistää, ei kukaa mua huoli ku oon näin vanha, muuta koulutusta ei ole kuin kansankoulu ja työkokemus ainoastaan oman työpaikkansa alasta. No, nytten hän on taas töissä. SPAGETIN PAKKAAJANA, lisäksi tekee jotain muutakin hommia siinä sivussa. Työt sujuu hyvin, työntekijä on ollut tyytyväinen ja äitinikin on tyytyväinen kun hänet kelpuutetaan vielä tuossa iässä töihin.

Eli komppaan kyllä sitä ketä sanoi että työtä on pilvin pimein. Hakijasta se on kiinni jos riittää puhtia hakea sitä vähän huonompaakin työtä.

Vierailija
80/81 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin erittäin kiitollinen, jos saisit järjestetyksi minulle työpaikan. Tässä ansioni: - opistoasteinen tutkinto 1980-luvulla, alan työkokemusta n. 5 vuotta - yliopistotutkinto + erinäisiä lisäkoulutuksia 2000-luvulla. Pätevyys opettajaksi, rehtoriksi, kouluttajaksi ja moneen muuhun. Oma auto on, lapsille ei enää tarvita hoitopaikkaa, olen valmis lähtemään ihan mihin tahansa. Vaatimukseni: - palkka, jolla tulen toimeen, eli kotona asuessa n. 1200 €/kk, kauempana pitäisi olla sen verran, että voisin vähintään asunnon vuokrata. Vähintään 2 vikon pätkiä toivoisin, jotta se ei vaikuttaisi vaatimattomaan päivärahaani. Valitettavasti minusta ei ole HKL:n bussinkuljettajaksi, puhelinmyyjänä tuskin menestyisin ja siivoojaksi minua ei huolita, kun ammattitaitoisa ja vähintään työkokemusta omaavia siivoojiakin on tarjolla liikaakin. Kyllä, laitan työhakemuksia yleensä useamman viikossa. Se onkin nyt kätevää, kun esim. kuntarekryn sivulla voi tehdä sen sähköisesti. Haastattelukutsuja saan silloin tällöin, mutta valituksi on tähän mennessä tullut aina ko. virastossa tai kunnassa aiemmin samassa työssä ollut. Työhakemuksissakaan ei pitäisi olla vikaa, sillä olen itse jopa opettanut työhakemusten tekoa muille, joista muutamat ovat niillä hakemuksillaan onnistuneet työpaikan saamaan.

on liki samassa tilanteessa. Ihmettelin kovasti kun tekee koulutustaan alempaa työtä. Vihdoin viimein sain luettavakseni hänen työhakemuksensa ja voin sanoa että voi ei...

yritin auttaa siinä MUTTA en voi auttaa työhaastattelutilanteessa. Tyyppi on aivan mahtava ja jotenkin...uskon kyllä että olet opettanut hakemusten tekoa mutta joku ei nyt ihan totta täsmää jos tuolla koulutuksella ei rehtorin töitä saa. Joko hakemus tai haastattelu on se, veikkaan.

Jos sulla on joku hyvässä paikassa oleva tuttu niin pyydäpä ulkopuolisen silmin apua mistä voisi olla kyse, parempi vielä jos ei niin kovin läheinen niin uskaltaa ehkä sanoa suoraan.

Sori nyt, olet varmasti mahtava tyyppi mutta en usko että vika on aina työnantajassa, joissain kohti on voinut ollakin, mutta tässä kohtaa päivittäisin hakemuksen ihan uusiksi ja treenaisin haastattelua ja sitten hakisin kaikkiin avoimiin ja liki samaa koulutusta vastaaviin paikkoihin avoimin mielin.

Toivottavasti tärppää!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän