Mä en tajua tätä ettei muka saa töitä
Mieheni meni hakemaan töitä ja heti tarjottiin kahta paikkaa, sai niistä valita
Kommentit (81)
Ei ole lapsuuden kotipaikkakuntani :)
Itseasiassa, mieheni työpaikkaa ei voi siirtää, eikä hän voi tätä tuosta vain hylätä. Sori vaan.
Taisin jo mainitakin siitä. Se on joko niin että minä lähden ja jätän perheeni (kuten jo sanoin etten niin aio tehdä) tai jatkan töiden/koulupaikan etsimistä lähempää :)
Hyvää loppuelämää siis vaan sullekin.
Eikö siellä ole isompaa kaupunkia vaikka 80 km säteellä? Eikö miehesi voisi uhrata sen verran, että ajaa päivittäin hieman kauemmin töihin, jotta sinä saisit koulutuksen, töitä ja tulevaisuuden, ja lapsenne myös?
kaikki eivät voi lähteä opiskelemaan, kaikki eivät voi tehdä kaikkia töitä ja elämänsä aikana jokainen muuttuu jollain tavalla.
20 vuotiaan ehdoton totuus on muuttunut ymmärtäväisemmäksi asenteeksi 40 vuoden ikään tullessa.
Edes työ ei ole kaikki kaikessa. Jokin muu on vielä tärkeämpää.
Itseasiassa, mieheni työpaikkaa ei voi siirtää, eikä hän voi tätä tuosta vain hylätä. Sori vaan.
Taisin jo mainitakin siitä. Se on joko niin että minä lähden ja jätän perheeni (kuten jo sanoin etten niin aio tehdä) tai jatkan töiden/koulupaikan etsimistä lähempää :)
Hyvää loppuelämää siis vaan sullekin.Eikö siellä ole isompaa kaupunkia vaikka 80 km säteellä? Eikö miehesi voisi uhrata sen verran, että ajaa päivittäin hieman kauemmin töihin, jotta sinä saisit koulutuksen, töitä ja tulevaisuuden, ja lapsenne myös?
Kuten sanoin jo, tiedän oman valintani :)
Mutta alkaa vain naurattamaan tämä teidän ehdottomuus. :D Teillä ei ole mitään hajuakaan muiden elämästä ja siltikin tiedätte paremmin mitä heidän tulisi tehdä :)
Lapsiemme tulevaisuus ei ole täällä uhattuna, kiitos vain. Ainoastaan minun, mutta perhettäni en hajota. Kerron sen verran että täällä ei ole miehen pelkkä työpaikka, vaan oma yritys. Työpaikka mikä työpaikka, sanoin ettei sitä voi siirtää eikä ole vaihtoehtona että jättäisin perheeni. Tiedän valintani. Luuserina en itseäni pidä sen takia että joudun nyt olemaan kotona. Tuskinpa minulla nyt niin paska tuuri voi olla etten koskaan töitä tai koulupaikkaa täältä saa. Kyllä se joskus lykästää kun jaksaa olla kärsivällinen :)
Käydään peruskoulu ja korkeintaan joku parin vuoden amis tai lukio siihen päälle. Sitten pamahdetaan paksuksi ja muutetaan suoraan vanhempien helmoista miehen kanssa perhettä leikkimään jonnekin käpykylään. Tehdään lapsia muutama, ja sitten havahdutaan siihen että töitäkin voisi joskus tehdä. Itketään kun töitä ei saa ilman koulutusta ja työkokemusta, eikä kummankaan saaminen käpykylässä ole mahdollista, mutta muuttaakaan ei voi, eikä ajaa sataa kilsaa päivässä.
On se vaan surkeaa, joidenkin elo.
Hyvää loppuelämää siis vaan sullekin.Eikö siellä ole isompaa kaupunkia vaikka 80 km säteellä? Eikö miehesi voisi uhrata sen verran, että ajaa päivittäin hieman kauemmin töihin, jotta sinä saisit koulutuksen, töitä ja tulevaisuuden, ja lapsenne myös?
Mutta alkaa vain naurattamaan tämä teidän ehdottomuus. :D Teillä ei ole mitään hajuakaan muiden elämästä ja siltikin tiedätte paremmin mitä heidän tulisi tehdä :)Lapsiemme tulevaisuus ei ole täällä uhattuna, kiitos vain. Ainoastaan minun, mutta perhettäni en hajota. Kerron sen verran että täällä ei ole miehen pelkkä työpaikka, vaan oma yritys. Työpaikka mikä työpaikka, sanoin ettei sitä voi siirtää eikä ole vaihtoehtona että jättäisin perheeni. Tiedän valintani. Luuserina en itseäni pidä sen takia että joudun nyt olemaan kotona. Tuskinpa minulla nyt niin paska tuuri voi olla etten koskaan töitä tai koulupaikkaa täältä saa. Kyllä se joskus lykästää kun jaksaa olla kärsivällinen :)
oon itekki työttömänä..:) 21v mies..:p mulla on rouva ja kaks poikaa. ku oon kotona niin saan työkkäristä+asumistuki n. 900e/kk..edellisessä työpaikassa jäi käteen noin 1100e/kk ja työ oli niin paskatyötä ku vaan voi olla. oon merkonomi koulutukseltani ja asun tässä oulun lähellä nii työkkärissä sanottii että turha sun on töitä hakea, et tuu saamaan. sillä virkailijalla oli 1000 merkonomia asiakkaina joista suurimmalla osalla parempi työkokemus ku mulla.
no onneksi minä oon vielä niin nuori ettei oo mitään menetetty..siks mää lähenki syksyllä kouluun.ihan eri alan.jolla pitäs olla töitä ainaki paremmin ku mitättömille merkonomeille. eikä tää työttömän elämä nii pahaa oo ku on oppinu käyttään rahat oikeen nii senki kans pärjää:)
Mutta alkaa vain naurattamaan tämä teidän ehdottomuus. :D Teillä ei ole mitään hajuakaan muiden elämästä ja siltikin tiedätte paremmin mitä heidän tulisi tehdä :)Lapsiemme tulevaisuus ei ole täällä uhattuna, kiitos vain. Ainoastaan minun, mutta perhettäni en hajota. Kerron sen verran että täällä ei ole miehen pelkkä työpaikka, vaan oma yritys. Työpaikka mikä työpaikka, sanoin ettei sitä voi siirtää eikä ole vaihtoehtona että jättäisin perheeni. Tiedän valintani. Luuserina en itseäni pidä sen takia että joudun nyt olemaan kotona. Tuskinpa minulla nyt niin paska tuuri voi olla etten koskaan töitä tai koulupaikkaa täältä saa. Kyllä se joskus lykästää kun jaksaa olla kärsivällinen :)
oon itekki työttömänä..:) 21v mies..:p mulla on rouva ja kaks poikaa. ku oon kotona niin saan työkkäristä+asumistuki n. 900e/kk..edellisessä työpaikassa jäi käteen noin 1100e/kk ja työ oli niin paskatyötä ku vaan voi olla. oon merkonomi koulutukseltani ja asun tässä oulun lähellä nii työkkärissä sanottii että turha sun on töitä hakea, et tuu saamaan. sillä virkailijalla oli 1000 merkonomia asiakkaina joista suurimmalla osalla parempi työkokemus ku mulla.
no onneksi minä oon vielä niin nuori ettei oo mitään menetetty..siks mää lähenki syksyllä kouluun.ihan eri alan.jolla pitäs olla töitä ainaki paremmin ku mitättömille merkonomeille. eikä tää työttömän elämä nii pahaa oo ku on oppinu käyttään rahat oikeen nii senki kans pärjää:)
Sitä kun on tottunut elämään vähällä rahalla, niin ei tarvitse kituuttaa :) Enemmän se sinä saat rahaa kuin minä kuitenkin :) Rikas pirulainen ;)
Aikaa onneksi on vaikka millä mitalla kouluttautua ja tehdä töitä :)
Käydään peruskoulu ja korkeintaan joku parin vuoden amis tai lukio siihen päälle. Sitten pamahdetaan paksuksi ja muutetaan suoraan vanhempien helmoista miehen kanssa perhettä leikkimään jonnekin käpykylään. Tehdään lapsia muutama, ja sitten havahdutaan siihen että töitäkin voisi joskus tehdä. Itketään kun töitä ei saa ilman koulutusta ja työkokemusta, eikä kummankaan saaminen käpykylässä ole mahdollista, mutta muuttaakaan ei voi, eikä ajaa sataa kilsaa päivässä.
On se vaan surkeaa, joidenkin elo.
Paitsi etten itke kun en saa töitä :) Minulla on kyllä kärsivällisyyttä hakea töitä rauhassa :) Paitsi että minulla on koulutus, vähän löytyy sitä kokemustakin, ei vain tarpeeksi.
Ja ennemmin minä nyt tässä kotona olen kuin revin perheen hajalle :) Tai pakotan miehen muuttamaan ja jättämään kaiken taakseen :) Elämä on valintoja täynnä! Ja minä tein tämän valinnan :)
Sitä kun on tottunut elämään vähällä rahalla, niin ei tarvitse kituuttaa :) Enemmän se sinä saat rahaa kuin minä kuitenkin :) Rikas pirulainen ;)
Aikaa onneksi on vaikka millä mitalla kouluttautua ja tehdä töitä :)
henkisestihän tää on paljo rankempaa mitä fyysisesti.. ei paljo tuu kehuja että sinäpä oot reipas.:) mutta itellä on seki tilanne vielä että vanhempi poika on kehitysvammanen (1v3kk) ja se vaatii koko ajan hoitajan..vaimo ei pärjää sen ja 3kk pojan kans yksin kotona. ja sitte tällä kunnalla on sääntö että alle 3vuotiaasta ei makseta omaishoidontukea..eli nii..sitte on tenkkapoo jos työkkäri määrää johki töihin. saa nähä.mutta jos sitä nyt sinne elokuuhun selviäis.
Töitä on pilvin pimein. Se on vaa itestään kiinni jos on niin nirso, ettei voi hakea muihin töihin kuin esim. oman alansa koulutukseen. Vaikka ei ole koulutusta johonkin se ei tarkoita etteikö sinne voisi päästä.
Laiskoja paskoja on vain ne ketkä ruikuttavat ettei ole töitä. Niitä meinaan on, sivustot pullollaan. Eikö se paska työkin ole parempi kuin kituuttaa jollain työttömyyskorvauksilla. Hohhoijaa, työttömät ottakaa itteänne niskasta kiinni. Jollette niin lopettakaa se ruikutus ei sitä kukaan jaksa kuunnella.
Aikaa onneksi on vaikka millä mitalla kouluttautua ja tehdä töitä :)henkisestihän tää on paljo rankempaa mitä fyysisesti.. ei paljo tuu kehuja että sinäpä oot reipas.:) mutta itellä on seki tilanne vielä että vanhempi poika on kehitysvammanen (1v3kk) ja se vaatii koko ajan hoitajan..vaimo ei pärjää sen ja 3kk pojan kans yksin kotona. ja sitte tällä kunnalla on sääntö että alle 3vuotiaasta ei makseta omaishoidontukea..eli nii..sitte on tenkkapoo jos työkkäri määrää johki töihin. saa nähä.mutta jos sitä nyt sinne elokuuhun selviäis.
Jospa siellä työkkärissä ymmärtäisivät tilanteen. Yleensä kyllä eivät.
Ei enää kuitenkaan niin kauhean pitkä aika ole elokuuhun. Kesät menee aina liian nopeasti.
Töitä on pilvin pimein. Se on vaa itestään kiinni jos on niin nirso, ettei voi hakea muihin töihin kuin esim. oman alansa koulutukseen. Vaikka ei ole koulutusta johonkin se ei tarkoita etteikö sinne voisi päästä.
Laiskoja paskoja on vain ne ketkä ruikuttavat ettei ole töitä. Niitä meinaan on, sivustot pullollaan. Eikö se paska työkin ole parempi kuin kituuttaa jollain työttömyyskorvauksilla. Hohhoijaa, työttömät ottakaa itteänne niskasta kiinni. Jollette niin lopettakaa se ruikutus ei sitä kukaan jaksa kuunnella.
Tässä elämässä nyt painaa monet asiat vaakakupissa. Jos mun pitäisi valita (ei onneksi tartte) olenko lusmuamassa kotona vai menenkö töihin 500 km päähän lapsistani, kodistani, juuristani ja perheestäni, enkä näe lapsiani muuta kuin viikonloppuisin tai vähemmän, ei kauan tarvitsisi miettiä. Mieluummin sitten elää niukemmin, vaikka. Tärkeintä elämässä on olla onnellinen ja tehdä omatuntonsa mukaan, minusta luuseri on se, joka ei näin toimi.
Jospa siellä työkkärissä ymmärtäisivät tilanteen. Yleensä kyllä eivät.
Ei enää kuitenkaan niin kauhean pitkä aika ole elokuuhun. Kesät menee aina liian nopeasti.
Ymmärtäjän voi hakea psykologipalveluista tai sossusta vaikka. Työkkäri on työkkäri, ei ymmärtäjä, ja se joka haluaa työkkärin eduista (raha) nauttia niin joutuu täyttämään tietyt ehdot. Työn/kurssipaikan vastaanottamisen halukkuus on niistä yksi.
Vammaisen lapsen vanhemmat voivat saada ihan omia tukiaan Kelasta, ja apua esim. kunnalta.
et kyl se niinkin voi kuulkaa joskus olla että niitä töitä EI vaan saa. eikö tuota pystytä käsittämään?
Tässä elämässä nyt painaa monet asiat vaakakupissa. Jos mun pitäisi valita (ei onneksi tartte) olenko lusmuamassa kotona vai menenkö töihin 500 km päähän lapsistani, kodistani, juuristani ja perheestäni, enkä näe lapsiani muuta kuin viikonloppuisin tai vähemmän, ei kauan tarvitsisi miettiä. Mieluummin sitten elää niukemmin, vaikka. Tärkeintä elämässä on olla onnellinen ja tehdä omatuntonsa mukaan, minusta luuseri on se, joka ei näin toimi.
olenko sanonut, että olen kotona???
Mutta kyllä yhteiskunnallakin on jotain velvoitteita kansalaisiaan kohtaan, eikä vähäisin ole se, että töitä nyt perkele pitäsi löytyä muualtakin kuin etelästä.
Toisille työ on elämän napa, toisille se on joku muu asia.
Minä en ainakaan elä työlle vaan teen töitä jos teen ja muuten elän sitten niinkuin elän :)
Ykkösasia ei todellakaan ole työ!!
Jokainen elää tyylillään. Mua ei vähääkään liikuta miten naapurin Lissu leipänsä ansaitsee ja sille ei kuulu mun elämä.
tiedän, että korkeakoulutetun hakiessa alempaa koulutusta vaativaa työtä, sanotaan usein: " Emme valitse sinua, koska lähdet kuitenkin heti,kun saat koulutustasi vastaavan paikan." Siinä on turha vakuutella mitään!
Entä sitten, on työpaikkoja auki mutta hakijoita on paljon enemmän. Työministeriön tilastojen mukaan meillä on tällä hetkellä noin 260 000 työtöntä ihmistä ja avoimia työpaikkoja saman tilaston mukaan vaan noin 100 000. Se miltä sivustot sinun mielestäsi näyttävät ei kerro maailmasta vielä mutään.
Siis yli 40 vuotias ja ei koskaan ollut vakituisessa työsuhteessa. Tehnyt vain tukityöllisyyshommia julkiselle ja nyt kun viimeinen sellainen pätkä loppui, niin sanoi suureen ääneen, että en kyllä kesäksi mene töihin, on paljon kivempi olla talvella töissä, jep jep, niin varmaan meistä kaikista. En enää edes ihmettele ettei työllisty tuolla asenteella. Ei siis hae itse mitään hommia koskaan, vaan tosiaan odottaa että se työkkäri työllistää.
[/quote]
Ehkäpä tämä työnhakija on saanut työn hakemisesta tarpeekseen. Tyhjän saa pyytämättä.