Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en tajua tätä ettei muka saa töitä

Vierailija
16.04.2011 |

Mieheni meni hakemaan töitä ja heti tarjottiin kahta paikkaa, sai niistä valita

Kommentit (81)

Vierailija
1/81 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo pitkäaikaistyöttömät luuseriporukkaa!ollaan kotona tukien takia. No, onneksi eläkkeellä se huomataan, kuka tehnyt töitä ja kuka ei.

Vierailija
2/81 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottaa työtä vastaan.

huono palkka, väärä työaika, ei saa lapsia hoitoon jne.

hyvät työntekijät saavat aina töitä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/81 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

heitä tullaan kotoa hakemaan töihin tai että työkkäri hankkii heille työpaikan nenän eteen.

Vierailija
4/81 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka on fiksu ja hyvin koulutettu. Vaatimuksia tietysti oli työpaikaltakin, ei mies ihan markalla suostunut töitä tekemään eikä lähtemään mihinkään provisiopalkkaiseen myyntiorjan työhön. Miehen veli taas on kouluttamaton hanttiduunari ja hänelle satelee työtarjouksia pilvin pimein. Harmi vain, ettei osaa pitää yhtäkään työpaikkaa.

Vierailija
5/81 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen liian koulutettu useimpiin hommiin eli minua ei niihin huolita. Olen tehnyt sijaisuuksina työtä, johon en ole täsmäkouluttautunut siinä toivossa, että saisin sillä työkokemuksella kuitenkin jossain vaiheessa omankin alan töitä. Nyt työni saa henkilö, jolla on siihen oikea koulutus (olen toki töiden ohella opiskellut, mutta sekin kestää eli en ehtinyt ajoissa). Voisin muuttaa, mutta miehellä ei sitten olisi toisella paikkakunnalla töitä. Eli kertokaa nyt, mikä näistä esteistäni on tekosyy?

Vierailija
6/81 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieltä.

Terve suht. nuori ihminen ei yksinkertaisiestivoi olla työtön, varsinkaan etelä suomessa. Kyse on yleensä siitä ettei näille työttömille kelpaa mikään.

Itse olin aikanaan 3 kk työttömänä kun firma missä olin töissä meni konkkaan. No, enpä edes ollut ilmoittautunut työttömäksi työnhakijaksi työkkäriin, vaan pidin vähän lomaa ja sit aktiivinen työnhaku päälle. Hain niin oman alan töitä kuin vähemmän arvostettuja duuneja. Sain suoraan sanoen paskaduunin (silmälasiliikkeeseen myyjäksi) ja päätin että oon siellä niin kauan kunnes saan "oikeita" töitä, siis koulutustanivastaavia töitä. 2 kk ehdin kituuttaa silmälaseja myyden, kunnes tärppäsi.

Joo, en nauttinut työstäni optikkoliikkeessä, vihasin sitä. Mutta jotain oli tehtävä, kun työttömyys ei yksinkertaisesti ollut vaihtoehto.

Vierailija
7/81 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

älkää viitsikö heittää paskaa päälle

Vierailija
8/81 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

palkkavaatimuksesta, ihanteellisista työajoista, sijainniltaan ihannetyöpaikasta, koulutusta täydellisesti vastaavasta työstä jne. jne. Tavallaan siis jokainen saa töitä, mutta millä ehdoilla, se on eri juttu.

Vierailija
9/81 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää kouluttautua uudestaan jos haluaa työpaikan saada.

Vierailija
10/81 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen liian koulutettu useimpiin hommiin eli minua ei niihin huolita. Olen tehnyt sijaisuuksina työtä, johon en ole täsmäkouluttautunut siinä toivossa, että saisin sillä työkokemuksella kuitenkin jossain vaiheessa omankin alan töitä. Nyt työni saa henkilö, jolla on siihen oikea koulutus (olen toki töiden ohella opiskellut, mutta sekin kestää eli en ehtinyt ajoissa). Voisin muuttaa, mutta miehellä ei sitten olisi toisella paikkakunnalla töitä. Eli kertokaa nyt, mikä näistä esteistäni on tekosyy?

mutta vinkkejä:

jos saat toiselta paikkakunnalta töitä, muuttakaa puoleenväliin (verottaja kustantaa työmatkat)

onko miehesi siis katsonut duunia toiselta paikkakunnalta? olet ihan htä arvokas kuin hänkin joten hänenkin on oltava valmis joustamaan, ei vain sinun.

jätä koulutukset pois cv:stä kun haet alemman tason paikkaa, sano vaikka että olit kotiäiti tms

Vierailija
11/81 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän sä sen sanoit, katso tuohon ylemmäs. Eli olet tehnyt valinnan, jonka seurauksena olet työtön: valinta on se, että et muuta, koska sitten miehellä ei olisi työtä. Se on ratkaisu, jota seuraa sinun työttömyytesi ja se on SUN TEKEMÄ ratkaisu eli oma valinta.

Kun on valinnan tehnyt, pitää niellä myös seuraukset eikä kitistä, että työtä ei ole. Työtä nimittäin on, kuten itsekin kerrot, mutta omalla valinnallasi olet päättänyt että SINULLE ei ole työtä.

Yksinkertaista kun sen rautalangasta vääntää, eikös?

Vierailija
12/81 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka hakisi kaikkea mahdollista. Mikä siinä on niin vaikeaa tajuta, että (palkallisia) työpaikkoja on vähemmän kuin halukkaita tekijöitä? Ei siivoustyötäkään yleensä saa, vaikka kuinka hakee. Eikä ole siitä paljon kuulutetusta asenteestakaan kiinni, koska yksi työpaikka riittää vain yhdelle, loput oikealla asenteella varustetut työnhakijat jäävät auttamatta ilman kyseistä paikkaa.

Kokeile itse olla vajaa 30 v korkeakoulutettu nainen pk-seudun ulkopuolella ja hae kaikkea mahdollista työtä vaikkapa vuoden ajan taantuman aikaan. Aika äkkiä näet, ettei työtä olekaan kaikille halukkaille.

Vierailija
13/81 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä alalta nuo miehesi työpaikat?

Vierailija
14/81 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut vakituisessa työsuhteessa. Tehnyt vain tukityöllisyyshommia julkiselle ja nyt kun viimeinen sellainen pätkä loppui, niin sanoi suureen ääneen, että en kyllä kesäksi mene töihin, on paljon kivempi olla talvella töissä, jep jep, niin varmaan meistä kaikista. En enää edes ihmettele ettei työllisty tuolla asenteella. Ei siis hae itse mitään hommia koskaan, vaan tosiaan odottaa että se työkkäri työllistää.

Vierailija
15/81 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka hakisi kaikkea mahdollista. Mikä siinä on niin vaikeaa tajuta, että (palkallisia) työpaikkoja on vähemmän kuin halukkaita tekijöitä? Ei siivoustyötäkään yleensä saa, vaikka kuinka hakee. Eikä ole siitä paljon kuulutetusta asenteestakaan kiinni, koska yksi työpaikka riittää vain yhdelle, loput oikealla asenteella varustetut työnhakijat jäävät auttamatta ilman kyseistä paikkaa.

Kokeile itse olla vajaa 30 v korkeakoulutettu nainen pk-seudun ulkopuolella ja hae kaikkea mahdollista työtä vaikkapa vuoden ajan taantuman aikaan. Aika äkkiä näet, ettei työtä olekaan kaikille halukkaille.

Eli omilla valinnoilla on ratkaistu asia ja seurauksena on työttömyys.

Vierailija
16/81 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän sä sen sanoit, katso tuohon ylemmäs. Eli olet tehnyt valinnan, jonka seurauksena olet työtön: valinta on se, että et muuta, koska sitten miehellä ei olisi työtä. Se on ratkaisu, jota seuraa sinun työttömyytesi ja se on SUN TEKEMÄ ratkaisu eli oma valinta.

Voisin etsiä yhden aloittamani keskusteluketjun, jossa sain kaikkien palstalaisten vihat päälleni, kun suunnittelin hajoittavani perhen fyysisesti ja lähteväni nuorimman lapsen kanssa toiselle paikkakunnalle töihin. Voi jee sitä vihan määrää. Sain ehkä kaksi kannustavaa kommenttia---

Vierailija
17/81 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä alalta nuo miehesi työpaikat?

kutsuja tule, jos perään ei soitella vaan istutaan vaan kotona odottamassa. Meillä firmassa aktiivisimmat peräänsoittelijat ovat saaneet kesätyöt.

Vierailija
18/81 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin etsiä yhden aloittamani keskusteluketjun, jossa sain kaikkien palstalaisten vihat päälleni, kun suunnittelin hajoittavani perhen fyysisesti ja lähteväni nuorimman lapsen kanssa toiselle paikkakunnalle töihin. Voi jee sitä vihan määrää. Sain ehkä kaksi kannustavaa kommenttia---

ihmisten mielipiteelle! Ei hyvänen aika, oletko edes aikuinen ihminen?

Vierailija
19/81 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielipiteiden vaikuttaa omiin tekemisiinsä?????

Vierailija
20/81 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ainakaan aio minkään palstamamman mielipiteen takia hajottaa perhettä :) Miehen työpaikkaa ei pysty siirtämään mukana yms. Ja minulle ei töitä ole löytynyt tältä paikkakunnalta eikä naapurikunnistakaan. Syynä ihan se että tälle alalle on liikaa työnhakijoita. Joilla on enemmän kokemustakin kuin minulla.

+ muille aloille olen hakenut myös, mutta kuinka moni työnantaja aivan aikuisten oikeasti palkkaa sellaisen ihmisen jolla ei ole kokemusta eikä ammattia? :) Niinpä, aika perhanan harva.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi