Mun mielestä on outoa että joudutaan maksamaan täysi päivähoitomaksu
vaikka meidän dysfasia lapsen on pakko olla hoidossa että oppii puhumaan ja saa apua.
Ja mä en taas voi tehdä kuin satunnaisia töitä koska päiväkodin aukioloaika ja terapiat rajoittaa työntekoa ja mies tienaa sitten juuri sen verran että täysi maksu menee:((
Kommentit (91)
Joku idiottii köyhä ja kateellinen mamma päässyt linjoille.. mielestäni noi minimimaksut on ihan perseestä jos kerta on varaa säästää monta sataa kuussa.
Ja tää mesoaja ei ilmeisesti osaa lukea että hoito on LÄÄKÄRIN MÄÄRÄÄMÄÄ, eli ''lääkettä'' sairauteen. Sama jos sinä köyhäilijä et saisikaan kelasta ja sossusta rahoja kakarasi lääkkeisiin..
Mutta hae edes niitä matkakorvauksia sieltä Kelasta, kertyy niistäkin jotain :) Tarvit niitä varten käyntitodistukset terapioista, mutta siellä kansliassa varmasti osaavat ne pyynnöstä tehdä.
sitä, miksi maksut on porrastettu. Kato ne maksaa maksimin, JOILLA ON VARAA.
TEILLÄ ON.
Olisiko teillä varaa laittaa lapsi hoitoon ja sun jäädä kotiin ja tehdä 2 päivää viikossa töitä seuraavat kuusi vuotta????????????????????????????????????????????????????????????????????????????? (Palkkaa saat 100-300e kuussa)Jos ei niin turpa kiinni!
Mitä helvettiä sä mesoat? Ihan kuule samalla linjalla olen tämän kanssa. Minä teen töitä 0-3 vuoroa kuussa, mies on pienipalkkainen ja maksetaan päivähoitomaksua reilu satku kuussa. On se kumma että teidän pitäisi saada alennusta vaikka miehesi tulot on PALJON isommat! Ja me kuule säästetään monta sataa vielä kuussa että revi siitä.
Ja ei mun mies mitään hirveitä tienaa juuri sen maksimi menee. Ja tietysti myös juuri ja juuri sen verran ettei asumistukea saada.Ja me ollaan tässä tilanteessa tahtomattamme. ap
takia panitte ja hankitte lapsen, ainahan se riski on olemassa että kaikki ei mene putkeen. EI valtion tartte sulle mikään vakuutuslaitos olla, että jos menee pieleen, niin fyffee sataa. Vittu oot idiootti.
Mutta saan kai pitää outona sitä että lääkäri ja muut hoitoalan ihmiset määräävät lapseni hoitoon ja terapioihin ja kun yritin sanoa alkuaikoina vähän vastaan (en aluksi halunnut hoitoa enkä terapioita) koska halunnut jättää silloista työpaikkaani. Niin hyvä etten sossuun joutunut keskusteluihin että en halua apua lapselleni.
Kun sitten luovuin työstäni ja aloitimme hoidoissa ramppaamisen ja samalla mies aloitti pitkät työvuorot että meillä olisi varaa niin hoitomaksu vaan kasvaa kasvamistaan..
ap
menisit kokopäivätöihin ja mies alkais tehdä osa-aikaista? Olisko miehen työssä enemmän mahdollisuuksia joustaa, kun kerran on joustoa pitkiinkin vuoroihin? Jos mies pystyis tekemään töitä niin, että noi terapiat onnistuis ja sä voisit olla kokopäivätyössä?
kivaa jos sun olisi pakko maksaa joka kuukausi lääkkeistä 200e koska hän tarvitset apua?? Mutta töissä et kuitenkaan voisi käydä sairautesi vuoksi kuin 2 ketaa viikossa?
Paljonko se maksimi muuten on että ei enää tarvii lääkkeitä maksaa vaan kelaa korvaa??? Onko se 2400e vuodessa???
ap
Ja että lapsesi hyvinvoinnin kannalta on hyvä, että hän on päivähoidossa.
Muutama asia, joita en ymmärrä:
- Jos teet 2 päivänä viikossa töitä, palkkasi ei voi olla 100-300 e/kk.
- Onko todellakin niin, ettei sinun ole mahdollista löytää mitään osa-aikatyötä tai kotona tehtävää työtä, jota voisit tehdä niinä päivinä kun lapsellasi on terapia?
- Onko mahdotonta, että miehesi/vanhempasi/appivanhemmat voisivat hoitaa ainakin osan terapiakäynneistä, jolloin sinä voisit tehdä kokopäivätyötä?
Ikävästi minustakin kuulostaa siltä, että et ole kovin innokas niitä töitä tekemään.
Jos miehesi on kotona kuitenkin iltaisin? Eikö mies voi hakea lasta päiväkodista? Miten pitkiä hänen päivänsä töissä ovat? Jos hän on pystynyt pidentään työpäivää niin luulisi, että voisi myös lyhentää, jotta sinä pääsisit töihin.
Onko mahdollista, että osa terapeuteista kävisi päiväkodissa? Sanot, että koulun alettua näin pystyy tekemään niin miksi ei jo nyt?
Ymmärrän, että terapiareissut jne. vaatii, olen itsekin dysfasialapsen äiti. Nyt kuitenkin kuulostaa siltä, että teet itse tilanteen vielä ongelmallisemmaksi kuin se oikeasti on. Saatte kuitenkin varmasti vammaistukea? Eihän se iso summa todellakaan ole, mutta jotain sentään.
ettei tartte sinun maksaa ja valittaa.
luovu siitä.sillä siitä maksusta pääsee.ja mene itseesi,ja mieti,mitä teit raskausaikana väärin,että tuollainen syntyi?poltitko?joitko?
mistään ei saisi valittaa ja mitään ei saisi harmitella? Kyllä tuo munkin mielestä kuulostaa oudolta jos lääkäri on määrännyt teille 200 euron hoitoa joka kuukausi joka myös edellyttää et et pääse käymään töissä. Mene sinä itseesi ja anna omat lapsesi pois, hyi mikä ihminen.
Ei dysfasian hoitoon ole lääkehoitoa. Lääkekatto on 672€, ei todellakaan 2400€. Aika helposti tämäkin asia selvitettävissä.
kivaa jos sun olisi pakko maksaa joka kuukausi lääkkeistä 200e koska hän tarvitset apua?? Mutta töissä et kuitenkaan voisi käydä sairautesi vuoksi kuin 2 ketaa viikossa?
Paljonko se maksimi muuten on että ei enää tarvii lääkkeitä maksaa vaan kelaa korvaa??? Onko se 2400e vuodessa???
ap
Joku idiottii köyhä ja kateellinen mamma päässyt linjoille.. mielestäni noi minimimaksut on ihan perseestä jos kerta on varaa säästää monta sataa kuussa.
Ja tää mesoaja ei ilmeisesti osaa lukea että hoito on LÄÄKÄRIN MÄÄRÄÄMÄÄ, eli ''lääkettä'' sairauteen. Sama jos sinä köyhäilijä et saisikaan kelasta ja sossusta rahoja kakarasi lääkkeisiin..
Mutta hae edes niitä matkakorvauksia sieltä Kelasta, kertyy niistäkin jotain :) Tarvit niitä varten käyntitodistukset terapioista, mutta siellä kansliassa varmasti osaavat ne pyynnöstä tehdä.
No kuule esimerkiksi täällä ei tahdo päästä edes lääkäriin. Viimeksi puhkesi lapselta tärykalvo. Ja kun lääkäriin pääsee, se ei osaa suomea. Että yksityisiä lääkäreitä on maksettu vaikka kuinka paljon. Eikä olla rikkaita. Mutta ei kyllä valitetakaan noin paljon. Kyllä se loppujen lopuksi on vähän oma valinta mitä tekee. Niistä omista valinnoista pitää sitten kantaa vastuu. Ja kai sä tajuat, että monella on huonomminkin? Sun lapsesi ilmeisesti jää kuitenkin henkiin?
Kuulostaa kyllä oudolta, että joudut olemaan lapset terapioiden takia osittain pois työelämästä ja kuitenkin maksamaan täyden hinnan lapsen hoidosta. Ei käy minun järkeeni. Vaikea vain uskoa että tilanne on loppuun asti mietitty. Kela maksaa terapiat ja matkat niihin, joten se ei pitäisi olla ongelma. Miten sitten kaupungin sos vammaispalvelut teitä auttaa? Soita kaupungin vammaispalveluihin ja selitä tilanne, pakko tuohon on joku järki saada. Olethan käytännössä lapsen omaishoitaja 3 päivää viikossa. (PS Itse olin lapsena integroidussa erityispäiväkotiryhmässä ja siellä oli kyllä omat terapeutit terapiaa tarvitseville ja terapiat hoitopäivien aikana ja joidenkin terapeutit kävi ulkopuoleltakin hoitamassa. Tästä näkökulmasta kuulostaa oudolta että joudut ajelemaan lapsen kanssa ympäri kaupunkia mionena päivänä.)
Jos miehesi on kotona kuitenkin iltaisin? Eikö mies voi hakea lasta päiväkodista? Miten pitkiä hänen päivänsä töissä ovat? Jos hän on pystynyt pidentään työpäivää niin luulisi, että voisi myös lyhentää, jotta sinä pääsisit töihin.
Onko mahdollista, että osa terapeuteista kävisi päiväkodissa? Sanot, että koulun alettua näin pystyy tekemään niin miksi ei jo nyt?
Ymmärrän, että terapiareissut jne. vaatii, olen itsekin dysfasialapsen äiti. Nyt kuitenkin kuulostaa siltä, että teet itse tilanteen vielä ongelmallisemmaksi kuin se oikeasti on. Saatte kuitenkin varmasti vammaistukea? Eihän se iso summa todellakaan ole, mutta jotain sentään.
ja olemme laskeneet että miehen on kannattavampaa tehdä työtä kuin minun.
Mies pääsee 18-19 töistä (menee 8-10)ja kestää n tunnin että on kotona. Minun iltavuoro alkaisi viideltä joten en ehdi siihen. Välivuoro kestää viiteen joten en ehdi siihenkään. Ainoa vuoro on siis aamuvuoro mutta terapiat osuvat sitten aamuvuoron päälle. Mies tekee lauantaisin töitä ja sunnuntaisin minulla ei ole töitä. Eikä onneksi miehelläkään koska se on ainoa päivä kun voimme olla yhdessä.
Terapeuteilla ei ole mahdollista tulla päiväkotiin, lapsi ei päässyt siihen päiväkotiin missä ne käyvät.
Vammaistukea saan 90 mikä menee bensoihin ja minulle sanottiin että niihin se on tarkoitettu. Pitää käydä kyllä vielä kysymässä tuosta matkakorvauksesta mistä joku puhui, kukaan ei ole minulle kyllä sellaisesta puhunut vaikka vietin monta tuntia papereita täytellen kelassa.
ap
100-300 e/kk, vaikka teet töitä 2 päivää viikossa? Tällä logiikalla tuntipalkkasi olisi parin euron luokkaa.
Ei dysfasian hoitoon ole lääkehoitoa. Lääkekatto on 672€, ei todellakaan 2400€. Aika helposti tämäkin asia selvitettävissä.
ap
ei lääkärin määräämissä hoidossa? ap
lapsi saanut avustajan tai jotain.
siis mikä näillä ihmisillä on niin vaikeeta ymmärtää TEKSTIÄ? toiset inisee ettei ap halua käydä töissä vaikka kirjoittaa juuri päin vastoin.
Ja toiset sanoo että mies voisi lyhentää työpäivää vaikka ap juuri kirjoitti että mies on pidentänyt työpäiviä, että saisi lisää rahaa elämiseen. Eli suomeksi, jos lyhentää työpäivää niin palkka pienenenee..
100-300 e/kk, vaikka teet töitä 2 päivää viikossa? Tällä logiikalla tuntipalkkasi olisi parin euron luokkaa.
Töissä haluaa muutkin tehdä aamuvuoroja syistä tai toisista en minä aina voi vaatia että haluan sitten silloin ja silloin aamuvuoron muina päivinä en tule.
Olen ilmoittanut pomolle ne päivät kun voin tehdä aamuvuoroa, joskus saan ne,, joskus en. Mikä on ihan ymmärrettävää.
ap
että kyllä mun mielestä on oudompaa jättää tekemättä työtä sen takia että päivähoito maksu pienenisi?? Sekö teidän mielestä sitten olisi hyväksytympää?
Ja tuotakaan mä en kyllä hiffannut että osa täällä haukkuu että mulle ei työ maistu kun olen joka lauseessa kirjoittanut että haluaisin tehdä töitä.
KELA:n täytyy korvata ne. Soita nyt sinne kaupungin vammaispalveluihin ja selvitä että saatte varmasti kaiken mahdollisen tuen. Vammaisille ihmisille/lapsille on myös kuljetuspalvelua, sekä kaupungin että kelan kustantamaa. Ota nyt selvää näistä asioista ja vaadi apua ja lakkaa kinastalemasta täällä av:lla näiden auttamishaluttomien ihmisten kanssa.
Itselläni on liikuntavamma ja voin kertoa että apua ja tukia pitää osata hakea, niitä ei kukaan tule antamaan. Mielestäni ei pitäisi olla mahdollista, että joudut jäämään pois työstä lapsen terapiakuljetusten takia. Ei minunkaan vanhempani jääneet.
t.Olinkohan 56
Kuka täällä nyt jotain saa valita?
Et taida tajuta, että monessa perheessä tulot on alle sen rajan, vaikka molemmat olisi töissä. Eikä sitäkään tilannetta ole "tahdottu".
Sun miehelläsi on sen verran hyvät tulot, että ette saa mitään tukia. Mitä ihmeen inisemistä siinä on?? Ette ole ainoita.
Olisit iloinen siitä, että teillä on nuo miehen tulot.
Minäkään en saa työmarkkinatukea, vaikka olen tahtomattani työtön. Oli väärin tai oikein niin niin se on. Muista äänestää.