Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun mielestä on outoa että joudutaan maksamaan täysi päivähoitomaksu

Vierailija
12.04.2011 |

vaikka meidän dysfasia lapsen on pakko olla hoidossa että oppii puhumaan ja saa apua.

Ja mä en taas voi tehdä kuin satunnaisia töitä koska päiväkodin aukioloaika ja terapiat rajoittaa työntekoa ja mies tienaa sitten juuri sen verran että täysi maksu menee:((

Kommentit (91)

Vierailija
21/91 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

teilla on lapsesta ylimääräistä menoa esim päivähoitokuluja? oletko hakenut?

Vierailija
22/91 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi ei pärjää tavallisessa päiväkodissa vaan on tästä syystä pienryhmä päiväkodissa. Vuoropäiväkoti ei siis ole mahdollinen.

Meillä on kerran viikossa 50 min puheterapia

Kerran viikossa 50 min toimintaterapia ja

kerran viikossa 50 min psykologi

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/91 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokopäivätyötä ja avustaja hoitaisi terapiat

Vierailija
24/91 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet kuitenkin käytännössä 3-4 neljä päivää viikossa kotona, mikset voi tuolloin hoitaa lasta, jolloin päivähoitomaksunne olisi huomattavasti pienempi? Vai pitääkö sen lapsen saada olla joka päivä päiväkodissa? Onko niiden terapioiden pakko olla jokaisen eri päivänä? Oletko kysynyt, saisiko niitä yhdistettyä niin, ettei tarvitsisi käyttää siihen montaa päivää viikossa?

Vierailija
25/91 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodilla?

Erikoista muutenkin, että kolmen vuoden ajan lapsi saanut 3 päivänä viikossa 3 tuntia kerrallaan terapiaa.

Kuinka pienelle ne terapiat on aloitettu?

Kohta helpottaa, kun lapsi menee kouluun, vai onko silloinkin terapiat kesken koulupäivän toisella puolen kaupunkia?

Terapiat aloitettu vähän alle 3 vuotiaana.

Sen verran helpottaa että terapiat siirtyy kouluun eli voin tehdä pelkästään aamuvuoroja ja maksan iltapäiväkerhon koska poika ei pärjää yksin vielä moneen vuoteen.

Juu saan 90e kelalta joka menee bensoihin mihin se on kai tarkoitettu.

Vierailija
26/91 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas iltapäivällä terapian jälkeen?

Jos lapsi kävisi päiväkodissa vain noina kahtena työpäivänäsi voisitte maksaa vain niistä ns sopimuspäivistä.

Ei edestakaisin ajelua. Pienemmät hoitomaksut.

Vierailija
27/91 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodilla?

Erikoista muutenkin, että kolmen vuoden ajan lapsi saanut 3 päivänä viikossa 3 tuntia kerrallaan terapiaa.

Kohta helpottaa, kun lapsi menee kouluun, vai onko silloinkin terapiat kesken koulupäivän toisella puolen kaupunkia?

Sen verran helpottaa että terapiat siirtyy kouluun eli voin tehdä pelkästään aamuvuoroja ja maksan iltapäiväkerhon koska poika ei pärjää yksin vielä moneen vuoteen.

Vierailija
28/91 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodilla?

Kelalta voi hakea erikseen vielä matkakorvauksia! Eli vaikka tuo yhden päivän reissu ei täytä kertakorvauksen omavastuuta, niin vuotuinen omavastuu tulee melko nopeasti täyteen ja kaikki siitä ylimenevä korvataan kelan matkakorvaustaksalla (joka tosin on pienempi kuin verottajan 45snt)

Vierailija
29/91 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä, miksi maksut on porrastettu. Kato ne maksaa maksimin, JOILLA ON VARAA.

TEILLÄ ON.

Vierailija
30/91 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmaiseksiko pitäisi hoito saada? millä perusteella?

Vierailija
31/91 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole saanut samalle päiville kuin silloin tällöin ja ajat on otettava silloin kuin heille sopii.

Lapselle on suositeltu että olsi jokapäivä 8-13 tarhassa että osallistuu tehtäviin ja oppii toimimaan ryhmässä kun aloittaa koulun.

ap

Ps. en saanut tukihenkilöä

Vierailija
32/91 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmaiseksiko pitäisi hoito saada? millä perusteella?

Tottakai olen halukas maksamaan avusta ja olen maksanutkin. Mitä muuta voin??????

Jos pidän kotona väheksyn lääkärin lausuntoa, vähän sama kuin jättäisin lääkkeet antamatta sairaalle, mutta kuitenkaan ei ole mahdollisuutta tienata niitä rahoja.

En voi opiskella uutta alaa koska ei koulustakaan voi olla pois kolmena päivänä viikosta 3 tuntia kerrallaan. (tätäkin harkitsin kun sairaus todettiin).

Mies ei ole kuin iltaisin kotona koska tienaa paremmin ja hänen tarvii hankkia meidän koko elanto. Kyllä mun mielestä vähän outoa on mutta missään välissä en sanonut että EN MAKSA!

ap

Vierailija
33/91 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja perustelee idiootin väitteensä.

Vierailija
34/91 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

TEILLÄ ON.

Olisiko teillä varaa laittaa lapsi hoitoon ja sun jäädä kotiin ja tehdä 2 päivää viikossa töitä seuraavat kuusi vuotta????????????????????????????????????????????????????????????????????????????? (Palkkaa saat 100-300e kuussa)

Jos ei niin turpa kiinni!

Vierailija
35/91 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

TEILLÄ ON.

Olisiko teillä varaa laittaa lapsi hoitoon ja sun jäädä kotiin ja tehdä 2 päivää viikossa töitä seuraavat kuusi vuotta????????????????????????????????????????????????????????????????????????????? (Palkkaa saat 100-300e kuussa)

tulot sen rajan, jonka jälkeen täysi maksu maksetaan. Täten oletan, että tulonne on jotain muuta, kuin 100-300 e/kk.

Vierailija
36/91 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

TEILLÄ ON.

Mitä helvettiä sä mesoat? Ihan kuule samalla linjalla olen tämän kanssa. Minä teen töitä 0-3 vuoroa kuussa, mies on pienipalkkainen ja maksetaan päivähoitomaksua reilu satku kuussa. On se kumma että teidän pitäisi saada alennusta vaikka miehesi tulot on PALJON isommat! Ja me kuule säästetään monta sataa vielä kuussa että revi siitä.

Vierailija
37/91 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joilla on teidän kanssa samat tulot, on varaa maksaa se täysi maksu. Onkohan teidän kulutustottumuksissa pahasti jotain vikaa, jos teillä ei varaa ole? Se on ihan sama, onko ne tulot yhden ihmisen tuloja vai kahden, kun euromäärä on sama. Sun miehen pitää varmaan vaihtaa pienempipalkkaiseen työhön, niin saatte sit sitä alennusta hoitomaksusta, sitä kun niin kovasti haluat.

Vierailija
38/91 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

TEILLÄ ON.

Mitä helvettiä sä mesoat? Ihan kuule samalla linjalla olen tämän kanssa. Minä teen töitä 0-3 vuoroa kuussa, mies on pienipalkkainen ja maksetaan päivähoitomaksua reilu satku kuussa. On se kumma että teidän pitäisi saada alennusta vaikka miehesi tulot on PALJON isommat! Ja me kuule säästetään monta sataa vielä kuussa että revi siitä.

Ja ei mun mies mitään hirveitä tienaa juuri sen maksimi menee. Ja tietysti myös juuri ja juuri sen verran ettei asumistukea saada.

Ja me ollaan tässä tilanteessa tahtomattamme. ap

Vierailija
39/91 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

TEILLÄ ON.

Miten saat noin vähän palkkaa? Jos lapsella on terapia 3 päivänä/vko, sinä voit ilmeisesti tehdä töitä 2 pv/vko? Eli työpäiviä kertyy kuukauteen ainakin 8.

8 päivää/kk x 8 tuntia = 64 tuntia/kk. Jos tuntipalkkasi on 10 e, tienaisit siis 640 e/kk.

Vierailija
40/91 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

TEILLÄ ON.

Ja ei mun mies mitään hirveitä tienaa juuri sen maksimi menee. Ja tietysti myös juuri ja juuri sen verran ettei asumistukea saada.

Ja me ollaan tässä tilanteessa tahtomattamme. ap

takia panitte ja hankitte lapsen, ainahan se riski on olemassa että kaikki ei mene putkeen. EI valtion tartte sulle mikään vakuutuslaitos olla, että jos menee pieleen, niin fyffee sataa. Vittu oot idiootti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi