Mun mielestä on outoa että joudutaan maksamaan täysi päivähoitomaksu
vaikka meidän dysfasia lapsen on pakko olla hoidossa että oppii puhumaan ja saa apua.
Ja mä en taas voi tehdä kuin satunnaisia töitä koska päiväkodin aukioloaika ja terapiat rajoittaa työntekoa ja mies tienaa sitten juuri sen verran että täysi maksu menee:((
Kommentit (91)
Minä teen puolipäivätöitä, vaikka lapsi on kokonaan kotona. Ja jos olisi hoidossa, niin saisin tehtyä enemmänkin.
Täytyy olla itse joustava. Minä olen ryhtynyt freelanceriksi, jotta saan sovitettua työn ja perheen yhteen niin, että lapsella on hyvä.
koska saa sieltä oikeanlaista apua.
Mutta ei mulla ole oikein mahdollisuutta kotona opettaa, mistä mä saisin rahaa.. Työkkäri pakottais hyvin pian kurssille jos luuhaisin kotona korvauksella ja opettaisin lastani:(
ap
koska saa sieltä oikeanlaista apua.
Mutta ei mulla ole oikein mahdollisuutta kotona opettaa, mistä mä saisin rahaa.. Työkkäri pakottais hyvin pian kurssille jos luuhaisin kotona korvauksella ja opettaisin lastani:(
ap
Milläs nyt sitten elät? Jos et kerran voi tehdä töitä nytkään?
Teen töitä 1-2 päivää viikossa, näin olen tehnyt viimeset 3 vuotta:(
Elän siis tuolla palkalla ja miehen tuloilla:(
osa-aikainen duuni jostain muualta.
Vai siis häh, teetkö sä nyt töitä vai et? Aloituksen mukaan teet satunnaisia töitä, ja taas nyt sanoit, että työpaikallasi ei ole sellaiseen mahdollisuutta? Ootko sä joku ihan pöpi?
en näe yhtään syytä, miksi teidän hoitomaksua pitäisi alentaa.
ja sinä töissä?
Luulen, ettet vain halua töihin.
Teen töitä 1-2 päivää viikossa. Työpaikallani ei ole mahdollisuutta ethdä esim. 4-6 tunnin vuoroja vaan on aina oltava se 8 tuntia.
ap
vaikka meidän dysfasia lapsen on pakko olla hoidossa että oppii puhumaan ja saa apua. Ja mä en taas voi tehdä kuin satunnaisia töitä koska päiväkodin aukioloaika ja terapiat rajoittaa työntekoa ja mies tienaa sitten juuri sen verran että täysi maksu menee:((
Lapsi hoidossa = aiheuttaa kustannuksia = sinä maksat.
Mutta jos kerram olet kotona, niin hoida itse. Käytä hoidossa vai osa-aikaisena, jolloin ei mene koko maksu.
Mutta nyt en kyllä voi yhtään ymmärtää tätä. Paljonko te oikein siellä terapiassa käytte, jos voit tehdä töitä vain 1-2 päivänä viikossa? Oletteko kaikkina muina päivinä yli puolet päivästä terapiassa, kun et voi niinä päivinä tehdä töitä? Lapsesi on oletettavasti sentään normaalin ajan hoidossa.
välivuoroa enkä iltavuoroa enkä viikonloppu vuoroja. Lisäksui mun on saatava kolmena päivänä 3 tuntia vapaata keskellä päivää terapioiden vuoksi joten käytännössä en voi ottaa noihin päiviin työvuoroja.
ap
Teen töitä 1-2 päivää viikossa. Työpaikallani ei ole mahdollisuutta ethdä esim. 4-6 tunnin vuoroja vaan on aina oltava se 8 tuntia.
ap
Vuoropäiväkotiin vaan, niin saat tehtyä iltoja ja vkonloppuja. Olettaen, että miehesikin on vuorotöissä. Ja jos ei ole, niin hän voi hoitaa.
Ja päivähoitopaikka. Käyn töissä, samoin mieheni. Itse teen 30h/vko, muuta en lapsen puhevaikeuksien vuoksi, vaan siksi, että arki on siten joustavampaa kahden lapsen kanssa. Ja ihan täyttä hoitomaksua maksetaan.
Kirjata, että lapsi tarvitsee päivähoitoa kuntouttavassa mielessä? Ainakin ymmärtääkseni tällöin saa vapautuksen tai alennusta päivähoitomaksusta. Sen ymmärrän, että terapiassa käyttäminen vaikututtaa työntekoa. Olisiko mahdollista neuvotella seuraavaan kuntoutussuunnitelmaanne terapia päiväkotiin?
mikä se on se syy, millä teidän pitäis alempi maksu mielestäsi saada?
Päiväkodilla?
Erikoista muutenkin, että kolmen vuoden ajan lapsi saanut 3 päivänä viikossa 3 tuntia kerrallaan terapiaa.
Kuinka pienelle ne terapiat on aloitettu?
Kohta helpottaa, kun lapsi menee kouluun, vai onko silloinkin terapiat kesken koulupäivän toisella puolen kaupunkia?
Meillä on 3 päivänä viikossa terapia.
Töistä ajaa puoli tuntia päiväkotiin ja 25 minuuttia terapiaan ja odottelua 1h minuuttia ja takaisin tarhaan 25 min ja töihin 30 min = n 3H.
Ja sitten pitäisi kuitenkin olla hakemassa viimeistään viideltä. Ja työ alkaa kahdeksalta.
En minä voi vaan olla kotona ja opettaa lastani en saisi mistän rahaa.
ei kai mikään laki pakota? voisithan kotonakin opettaa