Uuden työni vuorot eivät salli miehen pitkään suunniteltua mökkireissua. Mies ehdotti...
... että lapset menisivät ensin pe hoitoon miehen veljen perheelle ja lauantaina miehen serkkutytön perheelle. Oli jo asian varmistanut, että näin onnistuisi. Lapset 4v ja 2,5v.
Minusta ei hyvä idea. Varsinkin pienempi on tosi vähän ollut yökylässä missään, ja nyt kahtena peräkkäisenä päivänä eri paikkoihin.
En halua ilkeillä miehelleni, mutta nyt kun juuri sain työn, niin hänen pitäisi taipua ja jäädä kotiin lasten kanssa, jotta pääsen töihin, eikä lapsia tarvitsisi muutenkin raskaan päiväkotiviikon jälkeen alkaa riepottelemaan sinne sun tänne!
MIELIPITEITÄ??
Kommentit (250)
Jos miehesi on hommannut jo hoitopaikat niin mitä valitat?
Minusta ei ole lapsille hyvä, että ne viikonloput jotka olisi tarkoitus rauhoittaa, vieteään osittain paikassa X ja osittain paikassa Y. Pienille lapsille on tärkeää saada rauhoittua ja vain OLLA kotona. Yksi yö menisi vielä minun kaaliini, mutta ei kaksi ja vieläpä eri paikoissa.
Ap.
viikonlopuksi teille?
meillä luultavasti ratkaistaisiin asia näin.
Tämä ei ilmeisesti ole mitenkään toistuva järjestely? SIllä miehen pitkään suunnitellusta mökkireissusta voi koitua arvaamatonta hyvää koko perheelle.
Pienille lapsille on tärkeää saada rauhoittua ja vain OLLA kotona. Yksi yö menisi vielä minun kaaliini, mutta ei kaksi ja vieläpä eri paikoissa. Ap.
Meillä ei käy edes mielessä, että vanhempani paapoisivat meitä niin, että jos keksimme jotain päätöntä niin he tulisivat paikalle pelastamaan lapset.
Miksi et päästäisi miestä hyvillä mielin KAVEREIDENSA kanssa? Ei ole kuitenkaan toisen naisen kanssa lähdössä minnekään :). Ainakaan vielä...
Mies on hommannut lapsille hoitopaikat ja sä hoidat työsi. Mikä on niin vaikeaa?!?
Jotenkin olet jo kantasi ottanut, etkä kuuntele, vaikka sulle täälläkin moni kertoo, miten kivaa lapsillasi voisi kylässä olla ja mies pääsisi pitkään suunnitellulle mökkireissulle. Käsitin, ettei niitä tehdä joka kuukausi? Ei edes joka kevät?
Tämä ei ilmeisesti ole mitenkään toistuva järjestely? SIllä miehen pitkään suunnitellusta mökkireissusta voi koitua arvaamatonta hyvää koko perheelle.
Pienille lapsille on tärkeää saada rauhoittua ja vain OLLA kotona. Yksi yö menisi vielä minun kaaliini, mutta ei kaksi ja vieläpä eri paikoissa. Ap.
sitä on jo pari kertaa siirretty, koska joku toinen ei päässyt mukaan eli siirto tämän miehen takia onnistuu varmasti sekin.
Miksi et päästäisi miestä hyvillä mielin KAVEREIDENSA kanssa? Ei ole kuitenkaan toisen naisen kanssa lähdössä minnekään :). Ainakaan vielä... Mies on hommannut lapsille hoitopaikat ja sä hoidat työsi. Mikä on niin vaikeaa?!? Jotenkin olet jo kantasi ottanut, etkä kuuntele, vaikka sulle täälläkin moni kertoo, miten kivaa lapsillasi voisi kylässä olla ja mies pääsisi pitkään suunnitellulle mökkireissulle. Käsitin, ettei niitä tehdä joka kuukausi? Ei edes joka kevät?
ja äiti on töissä.
Tämä ei mahdu minun ajatusmaailmaani. Ap ei ajattele minä-minä-minä vaan lapset-turvallisuus-jaksaminen. Ei niille lapsille ole mitään herkkua olla ensin viikkoa päivähoidossa ja viikonloppua siihen päälle 24/7 -hoidossa vain siksi, että isi haluaa olla kavereitten kanssa.
Mitä kivaa niillä lapsilla on siellä kylässä, kun ne on jo koko viikon olleet hoidossa? Mitä kivaa on 2½v ikäisellä tuntemattomien kanssa ilman vanhempia?
ei ole mikään isän ohari. Vaimohan tuossa järkkäsi itselleen töitä just silloin. Ihan varmasti selittäisin vanhemmilleni tilanteen ja jos heille sopisi, kaikilla olisi hyvä mieli.
hän jaksaa sitten paremmin olla taas hyvä isä ja aviomies.
Ihan sitä samaa mitä siitä äidinkin omasta ajastakoituu!
eli alkaisi tapahtua kaikenlaista ilman, että miehen kanssa keskustellaan. Opettelisin elämään kuin mies eli tulisin ja menisin omia aikojani, varmistaen toki, että lapsilla on hoitaja (tai olisivat mukanani). Jos mies kykenee elämään niin, että perhe ei merkitse mitään niin perhe osaa elää siten, ettei miestä tarvita.
asioista lasten takia. Kaikkea ei voi aina saada. Vaikka mies kuinka heittäytyisi lattialle itkupotkuraivarin kanssa. Se olisi hyvä opettaa jo lapsillekin, että tajuaisivat sen sitten kun ovait itse vanhempia.
Huomaa että ap:ta pännii se että mies lähtee mökille. On varmasti TODELLA hyvä parisuhde kun toinen haistatellen toivottaa hyvää mökkiviikonloppua! :( Pitää joskus ajatella toistakin, ja ap:n mies tuntuu niin tehneet. Ajatteli lapsia ja ap:ta ja hankki lapsille hoitopaikat, lapset hyvässä hoidossa ja ap pääsee töihin. Ajatteli myös kavereitaan jotka moneen kertaan joutuneet vaihtamaan reissun ajankohtaa, ei tarvitse enää muuttaa aikaa. Ja se joka tässä hannaa vastaan on ap, joka tosiaan itse olisi voinut sanoa jo vaikka työhaastattelussa ettei voi olla töissä, tai voi mutta vaikka päivävuorossa.
ymmärrän kyllä miestäsi. Hän on nyt kuitenkin itse hoitopaikat järjestänyt, kyse on vain yhdestä viikonlopusta ja lapset jo noinkin "isoja".
Miksi lapset ei voisi mennä perjantaiksi yhteen paikkaan ja hakisit heidät sitten yöksi kotiin töistä päästyäsi? Ja sitten toiseen paikkaan lauantaina ja sinne sitten jäätäisiin yökylään?
Tai tosiaan sinun vanhemmillesi koko viikonlopuksi? Itse en kokisi tuota ajoa raskaaksi. Tai jos veisit/jompikumpi veisi lapset jo torstaina?
Kyse on sentään vain yhdestä viikonlopusta. Toki rauhoittuminen on tärkeää, mutta ei sen aina tarvi olla just niin, lapsetkin voi oppia, että on poikkeuksia.
hän jaksaa sitten paremmin olla taas hyvä isä ja aviomies. Ihan sitä samaa mitä siitä äidinkin omasta ajastakoituu!
Se hyvä isä ja aviomies kun laittaisi pienet lapset ja näiden tarpeet kavereitten edelle.
Jospa saisit jonkun hoitamaan lapsia teille perjantaiksi ja lauantaina veisit lapset hoitoon sinne minne mies oli hoidon järjestänyt.
sitten viikolla kun sulla on vapaata. JOs olet töissä lauantaina niin vastaavasti olet kai kotona viikolla? Älä vain sano että viet lapsia hoitoon viikkovapailla kun heillä olisi mahdoillisuus olla kotona?
monenlaista...
Itse en näe asiassa mitään ongelmaa. Lapset ovat jo niin isoja että eivät mielestäni kärsi vaikka kahteen hoitopaikkaan joutuvat menemään. Ehkä hieman väsyvät, mutta kun tämä ei ole jatkuvaa..
Mielestäni miehesi tulisi päästä mökille. Eri asia jos hoitopaikkaa ei olisi saanut mistään!! Mutta kun mies on kerran järjestänyt jo hoitopaikankin.
Tosi ikävää jos "pakotat" miehesi jäämään kotiin tilanteessa joka on kaikille ihan hyvä. Sinä saat oman rauhaisan viikonlopun töiden kanssa. Mies rentoutuu mökillä ja lapset seikkailevat viikonlopun mukavien sukulaisten seurassa :)
ymmärrän kyllä miestäsi. Hän on nyt kuitenkin itse hoitopaikat järjestänyt, kyse on vain yhdestä viikonlopusta ja lapset jo noinkin "isoja". Miksi lapset ei voisi mennä perjantaiksi yhteen paikkaan ja hakisit heidät sitten yöksi kotiin töistä päästyäsi? Ja sitten toiseen paikkaan lauantaina ja sinne sitten jäätäisiin yökylään? Tai tosiaan sinun vanhemmillesi koko viikonlopuksi? Itse en kokisi tuota ajoa raskaaksi. Tai jos veisit/jompikumpi veisi lapset jo torstaina? Kyse on sentään vain yhdestä viikonlopusta. Toki rauhoittuminen on tärkeää, mutta ei sen aina tarvi olla just niin, lapsetkin voi oppia, että on poikkeuksia.
Miksi mies ei voisi käväistä lauantaina siellä mökillä, tuon matkan ajaa suuntaansa parissa tunnissa. Veisi lapset aamulla hoitoon ja tulisi illalla kotiin. Ehtisi hyvinkin olla kavereitten kanssa 8 tuntia.
olemaan hyvä isä ja aviomies =)
Varmaan parempi kuin sen kotiviikonlopun jälkeen.
Ja oletin myös et lapset ovat ja rentoutuvat kotona sitten kun äidillä on tietysti viikolla vapaata.
Meillä mies tuossa tilanteessa ei olisi edes miettinyt, että miten pääsee mökille. Olisi perunut menon ja ollut kotona lapsien kanssa. Mutta se onkin vähän erikoinen mies, koska sille on lapset olleet aina kaikki kaikessa.