Uuden työni vuorot eivät salli miehen pitkään suunniteltua mökkireissua. Mies ehdotti...
... että lapset menisivät ensin pe hoitoon miehen veljen perheelle ja lauantaina miehen serkkutytön perheelle. Oli jo asian varmistanut, että näin onnistuisi. Lapset 4v ja 2,5v.
Minusta ei hyvä idea. Varsinkin pienempi on tosi vähän ollut yökylässä missään, ja nyt kahtena peräkkäisenä päivänä eri paikkoihin.
En halua ilkeillä miehelleni, mutta nyt kun juuri sain työn, niin hänen pitäisi taipua ja jäädä kotiin lasten kanssa, jotta pääsen töihin, eikä lapsia tarvitsisi muutenkin raskaan päiväkotiviikon jälkeen alkaa riepottelemaan sinne sun tänne!
MIELIPITEITÄ??
Kommentit (250)
Mutta sinänsä avartava kokemus, nyt osaa arvostaa työpaikkoja joissa nähdään se työntekijä IHMISENÄ! Ja ymmärretään että elämäntilanteita on erilaisia, ja että onnellinen työntekijä on sellainen joka TIETÄÄ että esim. perheen ja työn yhteensoittaminen onnistuu.
joustamisia, niitähän on juuri nuo etätyömahdollisuudet, työmatkojen järjestäminen järkevästi, sairaan lapsen hoito...
Sen sijaan mielestäni kenenkään ei tarvitse arvostaa työntekijää IHMISENÄ tuossa, että pitää antaa hänelle vapaa viikonloppu jotta miehensä on vapaa päihteiden käytölle. Ja samoin niitä lapsia pitää arvostaa ihmisinä sen verran, ettei niitä sysätä samasta syystä vieraisiin paikkoihin.
ja luontoon ja paistamaan illalla takan ääressä makkaraa ja mökkisaunaan. Minusta myös ap.n mies voisi ottaa lapset matkaan jos se ei olekaan mikään ryyppyjuhla. Ihmettelen, miksi yökyläilyyn tottumattomia lapsia pitäisi viedä outoihin paikkoihin jos kyse on vain kavereiden tapaamisesta ja yhteisen ajan vietosta. Myös muilla kavereilla taitaa olla perheet. Miksi miehet haluavat jättää lapset pois matkasta. Lapsetkin nauttisivat mökkireissusta.
perheen toimeentulo vai miehen juopottelureissut???? Koska juopottelemaanhan tuossa ollaan menossa, muuten lapset voisi olla matkassa mukana. Ap on ollut niin reipas että on löytänyt itselleen työpaikan jotta perheen toimeentulo on taattu tulevaisuudessakin ja lapset saa muuta syötävää kuin pilttiä. Joten nyt on miehen vuoro joustaa ja tinkiä omasta mukavuudestaan.
ystävien kanssa esim. shoppailu ja kahvittelu päivää viettämään, niin voidaan sanoa, että tokihan ne lapset voi ottaa mukaan, kun ei olla menossa juopottelemaan. Mitenhän se mies siellä rentoutuu, jos pienet lapset on mukana? Ei siinä kovin paljoa ehdi rauhassa sanunoa, kalastella, jutella ystävien kanssa tai mitä nyt meinaavatkaan tehdä. Ja hui kauhistus, jos ottavat olutta / viinaakin! Eihän perheellinen niin saa tehdä! Av-mamman kaaliin kun ei tunnu menevän se, että joidenkin kaveripiireissä se juopottelu ei ole pääasia, vaan ystävien tapaaminen. Uskokaa pois, kyllä niillä miehillä on niitä mökkireissuja, joiden motiivit on muutakin kuin pelkkä ryypiskely tai vieraat naiset. Kaikki miehet ei oo samanlaisia kuin teidän miehet.
Tuossa iässä lapset nukkuu päiväunia ja menee varhain nukkumaan, isä ehtii ihan kivasti jutella kavereitten kanssa. Ja voisihan joku toinekin ottaa lapsen mukaan, olisi seuraa toisistaan.
jos haluat viettää aikaa ystäviesi kanssa rentoutuen esim. viikonlopun kylpylälomalla, niin ei haittaa yhtään, että lapset tulee mukaan?
Niin, eihän se isä tietysti tarvitse yhtään omaa aikaa, niin kuin ei äitikään. Ja ainoa syy olla ottamatta lapsia mukaan on, jos käytetään alkoholi reippaammin. Ei esim. se, että joskus on kiva viettää aikaa ihan vaan aikuisporukalla.
Pakko käyttää alatyylin ilmaisua koska en tässä keksi mitään muuta sanaa. Tämä ketju on aivan uskomaton, ja heijastelee hyvin suomalaisten huonoa itsetuntoa. Tässä ketjussa moni nainen (vai ovatko nuo provoja?!) esittää mitä kummallisimpia syitä miksi mies ei saisi lähteä mökille. Mainitaan nyt mm. että sinne ollaan menossa ryyppäämään,tiedoksi, vaikka olutta otetaan se ei kaikille tarkoita mitään örvellyskännejä. Mutta sitähän täällä on monen vaikea ymmärtää, samaan tapaan kun palstalla aina keskusteluissa joissa alkoholi mainitaan, osan päähän ei vaan mene se, että sitä voi ottaa myös kohtuudella!!! Jos ajatellaan että porukka ihmisiä istuu iltaa ja samalla juo vähän, niin se ei tarkoita mitään "ryyppäämistä", osa suomalaisista osaa ottaa "eurooppalaisesti". Kaikille se mökkiviikonloppu ei todellakaan ole lava kaljaa ja pullo kirkasta, vaikka muutakin kun vettä siellä joisi.
Ja mies voi ottaa lapset mukaan, aivan älytön idea. Vaikka kännissä siellä ei örveltäisi, niin onhan tuo aivan älytön idea että otetaan lapsen mukaan! On kiva keskustella ja heitellä vaikka tikkaa tai virvelöidä kun koko ajan pitää katsoa kahden pienen lapsen perään (järven rannalla ei voi katsetta paljoa irrottaa). Muiden pitää olla illalla hiljaa jotta piltit saavat nukuttua. Kesken ruuan tai hyvän keskustelun pitää mennä pyyhkimään peppua, ah mikä ihna ja rentouttava viikonloppu...!
+Muita varmasti asia ärsyttäisi, sillä mikään ei ole ärsyttävämpää kun tyttöjen ilta johon joku tulee lapsen/lapsien kanssa vaikka on sovittu että ollaan ilman lapsia. (Pieni vauva eri asia.) Pari muksua vaan pilaa tunnelman, jos haluaa jutella kavereiden kanssa rauhassa ilman lapsia, syödä hyvää ruokaa ja vaikka ottaa ne pari lasia viiniäkin. Lapset ovat ihana asia, mutta ei heitä kaikkialle pidä ottaa mukaan.
Mutta huomaa sen omassa lähipiirissäkin: osalle on mahdottomuus päästää omaa puolisoa yhtään mihinkään. Suurimman osan ongelmana on huono iitseluottamus ja siitä seuraava mustasukkaisuus. Ja jos puolison johonkin päästää, niin koko ajan pitää soitella perään. Ihminen tarvitsee myös omaa tilaa, ainoa aikuiskontakti ei voi olla se oma vaimo/mies. Tuollainen vainoharhainen eristäminen ei tee mitään muuta kun hallaa suhteelle! Jossain vaiheessa ap:n mies kyllästyy siihen, että ap ei lainkaan huomioi HÄNEN YHTÄ VIIKONLOPPUA minkä haluaa viettää kavereiden kanssa! (Ap on koko ajan puhunut että kyse pitkään ja hartaasti suunnitellusta reissusta jota kauan suunniteltu, ei mistään joka kuukautisesta jutusta).
Moni sanoo että mies pihalle ja lukot vaihtoon kun "ei huomio ap:ta ja lapsia". Ap itse tässä on tilanteen saanut aikaan. Minusta tuntuu että sille miehelle tekisi hyvää päästä ap:n vaikutuspiiristä pois, etsiä nainen joka sanoo "Moikka, pidä kulta hauskaa!" kun mies sen kerran (tai ehkä jopa pari kertaa) vuodessa haluaa viettää kaveriporukan kanssa mökkiviikonlopun. Minä ainakin odotan omalta mieheltäni että hän tukee minua (mihin kuuluu myös yhteyksien pitäminen ystäviin) ja samoin toimin itse miestä kohtaan.
Mutta jotkut elävät ahdistavissa suhteissa, itseasiassa yllättävän monet. No, omapahan on valintansa, mutta turha itkeä kun jossain vaiheessa ero väistämättä tulee, ei kukaan kestä tuollaista.
Istuisitte alas ja pohtisitte, mikä miehelle on perhe, mitkä asiat ovat tärkeitä jne. Voisiko hän ajatella sellaista elämää, jossa ei tarvitse ottaa lapsia ja näiden tunteita lainkaan huomioon.
Parisuhteissa kannattaa muistuttaa molempia aina välillä siitä, että toinen ei ole itsestäänselvyys eikä nykytilanne ikuinen. Jos miestä ahdistaa se, että olet töissä ja hän joutuu lapsista vastuuseen, voitte keskustella mahdollisuudesta laittaa lapset vuoropäiväkotiin, jolloin miehen ei tarvitse ottaa heistä mitään vastuuta. Tällöin lapsilla olisi hyvä, pysyvä hoitopaikka työvuorojesi aikana ja mies voisi elää poikamiehenä.
Siitähän tässä on kyse, miehen oikeudesta olla välittämättä muista.
Eli kun mies on lähdössä pitkään suunnitellulle reissulle viikonlopuksi ja tulee este, mutta lapset voisivat kyllä mennä hoitoonkin, mies onkin mulkku ja itsekäs?? Voi sitä mies parkaa, joka on tuollaisen akan kanssa naimisissa.. Kyllä meillä ainakin mies käy kavereiden kanssa ulkona ja reissuissakin, niin käyn minäkin. Yleensä tietysti toinen vanhemmista on kotona lasten kanssa, mutta on käynyt niinkin, että anoppi on tullut lapsia hoitamaan, kun mies oli töissä ja minä risteilyllä kavereiden kanssa. Ei olisi tullkut mieleenkään, että mies olisi ruvennut vaatimaan mun risteilyn peruutusta. Ihme nipottajaporukkaa täällä taas.. Nipo nipo, sillä se avioiliitto varmaan oikein kukoistaa.. Huoh mitä ahdasmielistä sakkia.
Kuinkahan moni näistä puolustajista itse ihan oikeasti päästäisi 4 ja 2 vuotiaat lapset kahteen yökylään, missä eivät ole ikinä olleet. Ehkä eivät ole nähneetkään heitä paljon.
Minun täytyy myöntää, että en olisi vienyt yökyläilyyn tottumattomia lapsia outoon perheeseen yöksi sen takia, että mies pääsee mökkireissulle. Ja moni näistä nipoksihaukkujista olisi myös tuskin niin tehnyt. Heillä näyttää kaikilla olevan tuttuja hoitajia, minne lapset voisi viedä. Outoon paikkaan tuskin kovin moni veisi.
Tai sitten se on totta, että täällä on paljon näitä mt-ongelmaisia mammoja, joilla on kiintymyssuhde lapseensa hukassa ja heille on aivan sama, kenen luo lapset nakataan hoitoon, kunhan niistä vain päästään eroon.
Istuisitte alas ja pohtisitte, mikä miehelle on perhe, mitkä asiat ovat tärkeitä jne. Voisiko hän ajatella sellaista elämää, jossa ei tarvitse ottaa lapsia ja näiden tunteita lainkaan huomioon.
Parisuhteissa kannattaa muistuttaa molempia aina välillä siitä, että toinen ei ole itsestäänselvyys eikä nykytilanne ikuinen. Jos miestä ahdistaa se, että olet töissä ja hän joutuu lapsista vastuuseen, voitte keskustella mahdollisuudesta laittaa lapset vuoropäiväkotiin, jolloin miehen ei tarvitse ottaa heistä mitään vastuuta. Tällöin lapsilla olisi hyvä, pysyvä hoitopaikka työvuorojesi aikana ja mies voisi elää poikamiehenä.
Eli kun mies on lähdössä pitkään suunnitellulle reissulle viikonlopuksi ja tulee este, mutta lapset voisivat kyllä mennä hoitoonkin, mies onkin mulkku ja itsekäs?? Voi sitä mies parkaa, joka on tuollaisen akan kanssa naimisissa.. Kyllä meillä ainakin mies käy kavereiden kanssa ulkona ja reissuissakin, niin käyn minäkin. Yleensä tietysti toinen vanhemmista on kotona lasten kanssa, mutta on käynyt niinkin, että anoppi on tullut lapsia hoitamaan, kun mies oli töissä ja minä risteilyllä kavereiden kanssa. Ei olisi tullkut mieleenkään, että mies olisi ruvennut vaatimaan mun risteilyn peruutusta. Ihme nipottajaporukkaa täällä taas.. Nipo nipo, sillä se avioiliitto varmaan oikein kukoistaa.. Huoh mitä ahdasmielistä sakkia.
lapsia pitää arvistaa ihmisinä, ettei heitä systätä hoitoon vieraaseen paikkaan?? No ei kai se ap:n miehen vejlen perhe tai serkun perhe mitään vierasta sakkia ole? Ja tämä kommenttihan tarkoittaa sitten myös sitä, että lapsia ei saisi koskaan viedä hoitoon minnekään, muutenhan heidän ihmisyyttään ei arvosteta? Ap on hyvä ja ottaa aina sitten lapset myös aiotuille yhteisille parisuhdematkoille mukaan.
Kyllä se vaan niin on, että ihminen tarvitsee omaa aikaa omien ystävien kanssa kuin myös kahdenkeskistä aikaa oman puolisonsa kanssa ILMAN lapsia. Lapsillekin tekee ihan hyvää, uskokaa tai älkää, olla joskus erossa vanhemmistaan.
Olet todella nipottaja ja ärsyttävä ripustautuva akka, jos et nyt miestäsi päästä PITKÄÄN suunnitellulle mökkireissulle. Mun mies ei katselisi hetkeäkään mua, jos määräisin minne hän saa mennä ja minne ei. Kyllä hän lapsemme ja minut huomioi aina, mutta ei sitä kenenkään tartte fanaattiseksi mennä lastenkaan kohdalla.
Kuinkahan moni näistä puolustajista itse ihan oikeasti päästäisi 4 ja 2 vuotiaat lapset kahteen yökylään, missä eivät ole ikinä olleet. Ehkä eivät ole nähneetkään heitä paljon.
Minun täytyy myöntää, että en olisi vienyt yökyläilyyn tottumattomia lapsia outoon perheeseen yöksi sen takia, että mies pääsee mökkireissulle. Ja moni näistä nipoksihaukkujista olisi myös tuskin niin tehnyt. Heillä näyttää kaikilla olevan tuttuja hoitajia, minne lapset voisi viedä. Outoon paikkaan tuskin kovin moni veisi.
Tai sitten se on totta, että täällä on paljon näitä mt-ongelmaisia mammoja, joilla on kiintymyssuhde lapseensa hukassa ja heille on aivan sama, kenen luo lapset nakataan hoitoon, kunhan niistä vain päästään eroon.
täällä on mainittu, että ap:n lapsille miehen veljen ja serkun perhe ovat tuntematonta porukkaa? Tuskinpa on tuntematonta sakkia. JA kertahan se on ollut ensimmäinen näillekin lapsille olla jossain kyläpaikassa yötä.
Jaa että jollain on mt-ongelma, jos laittaa lapset kerran vuodessa yökylään?? Vaikka paikka nyt ei olisikaan se kaikkein tutuin paikka. Ovathan sisarukset siellä molemmat.
ihmiset päästää lapsensa ihan minne tahansa jos vaan joku sattuu ottamaan. Se tuntuu olevan ihan arkea monissa perheissä, pääasia että itse pääsee vapaalle.
Mutta huomaa sen omassa lähipiirissäkin: osalle on mahdottomuus päästää omaa puolisoa yhtään mihinkään. Suurimman osan ongelmana on huono iitseluottamus ja siitä seuraava mustasukkaisuus.
vaan siitä että ap:n pitäisi kuskata lapsia työvuorojensa välissä paikasta toiseen, sen sijaan että perheen elämä olisi helppoa ja mies olisi lasten kanssa. Kuskaaminen + vieraat yöpaikat on se ongelma, ei miehen mökkiviikonloppu
hän ei ole ennen ollut. Ymmärrän kyllä nykyajan lasten pahoinvoinnin erittäin hyvin kun luen tällaisia postauksia. Sinun ei varmaan tarvitse enempää julistaa mielipidettäsi. Arvaan jo millainen äiti itse olet.
lapsia pitää arvistaa ihmisinä, ettei heitä systätä hoitoon vieraaseen paikkaan?? No ei kai se ap:n miehen vejlen perhe tai serkun perhe mitään vierasta sakkia ole? Ja tämä kommenttihan tarkoittaa sitten myös sitä, että lapsia ei saisi koskaan viedä hoitoon minnekään, muutenhan heidän ihmisyyttään ei arvosteta? Ap on hyvä ja ottaa aina sitten lapset myös aiotuille yhteisille parisuhdematkoille mukaan.
Kyllä se vaan niin on, että ihminen tarvitsee omaa aikaa omien ystävien kanssa kuin myös kahdenkeskistä aikaa oman puolisonsa kanssa ILMAN lapsia. Lapsillekin tekee ihan hyvää, uskokaa tai älkää, olla joskus erossa vanhemmistaan.
Olet todella nipottaja ja ärsyttävä ripustautuva akka, jos et nyt miestäsi päästä PITKÄÄN suunnitellulle mökkireissulle. Mun mies ei katselisi hetkeäkään mua, jos määräisin minne hän saa mennä ja minne ei. Kyllä hän lapsemme ja minut huomioi aina, mutta ei sitä kenenkään tartte fanaattiseksi mennä lastenkaan kohdalla.
mitäs jos ap olis menossa polttareihin ja mies olis töissä. Ap olis maksanut ittensä kipeeks viikonlopusta jne, tuskin haittaisi yhtään lasten kahdessa paikassa olo.
Mutta kun ap ei halua päästä miestä ikinä mihinkään, siksihän se reissu ei oo aiemminkaan onnistunut. Että ymmärtäkää nyt, ap:n miehellä ei oo ikinä omaa aikaa ja siksi sitä ei nytkään saa päästää mihinkään :-D.
Onneksi ei oo mun ongelma.
etäistenkin sukulaisten tai tuttujen jopa puolivuotiasta vauvaa, saati sitten vanhempaa hoitoon, että päästään vähän viihteelle. Lapsia, joita en ole koskaan ennen nähnytkään.
ihmiset päästää lapsensa ihan minne tahansa jos vaan joku sattuu ottamaan. Se tuntuu olevan ihan arkea monissa perheissä, pääasia että itse pääsee vapaalle.
itsekkäältä kusipäältä.
mitäs jos ap olis menossa polttareihin ja mies olis töissä. Ap olis maksanut ittensä kipeeks viikonlopusta jne, tuskin haittaisi yhtään lasten kahdessa paikassa olo.
Mutta kun ap ei halua päästä miestä ikinä mihinkään, siksihän se reissu ei oo aiemminkaan onnistunut. Että ymmärtäkää nyt, ap:n miehellä ei oo ikinä omaa aikaa ja siksi sitä ei nytkään saa päästää mihinkään :-D.
Onneksi ei oo mun ongelma.
että kaikki on ap:n vikaa. Hän koittaa syyllistää ja estää miestä lähtemästä, vaikka itse on ottanut työvuoron juuri sille viikonlopulle milloin mies menossa mökille.
Olisi ajatellut niitä (ilman kunnollista hoitopaikkaa olevia?) lapsiaan silloin kun ilmoitti että töihin voi tulla kyseisenä viikonloppuna. Mutta ei, ei niin tehnyt, miksi ei? Minä veikkaan että siksi ettei halua miehen menevän mökille. Kuvittelei että kyllä se tossukka kotiin jää lapsia kaitsemaan, vaan siinä teki virhearvion.
Ja miehen hankkimat lapsenvahdit jos eivät kelpaa, niin rahalla niitä saa kotiinkin MLL:ltä esim. Ja miksei se mummokin voisi ajella heitä hoitamaan, emme tiedä koska ap ei ole edes kysynyt.
Työt on hoidettava ensin ja mökkireissut sitten. Miksi mies ei voisi siirtää reissuaan?
Lapsikin tarvitsee lepoa. Itse sun tilanteessa olisin sitä mieltä, että mies saa perua menonsa ja mennä mökille myöhemmin.
hänelle se on pitkään suunniteltu yksi kerta. Lapset sen sijaan kyllä saavat kotona olla yö yön perään ja heillekin seikkailu voi olla vallan mukava, kunhan et pelottele heitä etukäteen.
jos kysyisitte olisiko miehen äidin pikkuveljen serkun siskon kummin kaiman perheellä mahdollisuus ottaa lapset koko viikonlopuksi? Silloin ei tarvitse vaihtaa perhettä kesken kaiken.
ja mies hoitaa lapset, joko on niiden kanssa tai vie hoitoon. Ei voi olla liian raskasta kenellekään, kun ei tämä selvästi ole mitään toistuvaa elämää ja toimintaa.
ja luontoon ja paistamaan illalla takan ääressä makkaraa ja mökkisaunaan. Minusta myös ap.n mies voisi ottaa lapset matkaan jos se ei olekaan mikään ryyppyjuhla. Ihmettelen, miksi yökyläilyyn tottumattomia lapsia pitäisi viedä outoihin paikkoihin jos kyse on vain kavereiden tapaamisesta ja yhteisen ajan vietosta. Myös muilla kavereilla taitaa olla perheet. Miksi miehet haluavat jättää lapset pois matkasta. Lapsetkin nauttisivat mökkireissusta.