Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uuden työni vuorot eivät salli miehen pitkään suunniteltua mökkireissua. Mies ehdotti...

Vierailija
12.04.2011 |

... että lapset menisivät ensin pe hoitoon miehen veljen perheelle ja lauantaina miehen serkkutytön perheelle. Oli jo asian varmistanut, että näin onnistuisi. Lapset 4v ja 2,5v.

Minusta ei hyvä idea. Varsinkin pienempi on tosi vähän ollut yökylässä missään, ja nyt kahtena peräkkäisenä päivänä eri paikkoihin.

En halua ilkeillä miehelleni, mutta nyt kun juuri sain työn, niin hänen pitäisi taipua ja jäädä kotiin lasten kanssa, jotta pääsen töihin, eikä lapsia tarvitsisi muutenkin raskaan päiväkotiviikon jälkeen alkaa riepottelemaan sinne sun tänne!

MIELIPITEITÄ??

Kommentit (250)

Vierailija
61/250 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on suunniteltu jo kauan, ja sitä on pariinkin kertaan siirrelty jotta kaikki "asianomaiset" pääsisivät mukaan, eli mieheni ystävät.

Ja tämä tilanne nyt vain sattui menemään näin, että uusi työ tuli ja vuorot läsähti noin. Tässä onkin jo eilisestä asti sitten ollut mietintämyssy kummallakin päässä, että miten tehdään.

Ei varmasti tee koeajalla hyvää, vielä ensimmäisellä viikolla, että alan muuttamaan vuoroja "koska mies haluaa mennä mökille". Mutta se on edessä, jos mies päättää silti lähteä. Minusta tähän tilanteeseen ei ole muuta ratkaisua, kuin hänen kotiinjäämisensä. Mikäli haluaa olla itsekäs, valitkoon toisin.

Lasten etua ajattelen, ja miehelleni sanoin että häntä en tahallaan asialla kiusaa.

AP.

Vierailija
62/250 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisaalta jos mies päättää mennä, ei sille voi mitään. Tosin meillä olisi miehen poissaollessa tapahtunut sisustusmuutoksia eli muuttaisin omaan huoneeseen. Jos mies katsoo, että hänellä on kaikki oikeudet niin minulta loppuu velvollisuus ylläpitää kulisseja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/250 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se kiva isin mennä mökkeilemään lapsista viis.

Vierailija
64/250 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeassa! Jos tilanne olisi päinvastoin tukisit kyllä miestäsi. Nyt tilanne niin, että ajattelisit koko ajan lapsiasi vaikka sinun pitäisi keskittyä työhösi.

Ukkosi ei ole ajan tasalla ollenkaan eikä tarpeeksi ajattelevainen. Hänen tulee ensisijaisesti keskittyä lapsiin ja olla hyvä isä. Mökkiloma ei kuulu tähän saumaan ja piste!

Vierailija
65/250 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapset eivät voi mennä päiväksi johkin hoitoon ja haet ilolaksi kotiin niin eipä tarvi yökyläillä.

Vierailija
66/250 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kysyisitte olisiko miehen äidin pikkuveljen serkun siskon kummin kaiman perheellä mahdollisuus ottaa lapset koko viikonlopuksi? Silloin ei tarvitse vaihtaa perhettä kesken kaiken.

;)

Mietin vain, tuleeko viikonloppu sitten kovinkin raskaaksi sille perheelle, jolle lapset menisivät kahdeksi yöksi. Kumminkin useampia lapsia kaikilla. Ehkä he haluaisivat myös rentoutua perheenä, kuten itse ajattelen, kun olen viikonloput kotona.

Anoppi on viikonloput itse mökillänsä ja omat vanhempani asuvat 180km päässä. Eli lähtökohtaisestikin hoitopaikkoja on todellä vähän, vaikka joku ajattelee että "niin varmaan".

AP.

Vierailija
67/250 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin:

"Mies ehdotti... että ottaisin saikkua."

Vierailija
68/250 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

työvuoro niin että lasten ei tartte mennä molempina päivinä hoitoon. Esim olet pe kotona heidän kanssa illalla ja sit la he menevät hoitoon. Mies lähtee mökille. Eikö tämä passaa?

Vierailija
69/250 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa teidän lapset olisivat niin ihania, että joku mielellään ottaisi ne vkonlopuksi..

Lapsillehan tuo voi olla seikkailu, varsinkin jos teillä ei aina ole tuollaista.

Löysää vähän..

Vierailija
70/250 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapset eivät voi mennä päiväksi johkin hoitoon ja haet ilolaksi kotiin niin eipä tarvi yökyläillä.

Ensin pe 14-21 ja sitten la 19-02.

Kyllä mielellään kummassakin tapauksessa pitäisi yökyläpaikka siis olla, koska perjantainakin olen lapsia hakemassa vasta vähän ennen klo 22.

AP.

Vierailija
71/250 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kysyisitte olisiko miehen äidin pikkuveljen serkun siskon kummin kaiman perheellä mahdollisuus ottaa lapset koko viikonlopuksi? Silloin ei tarvitse vaihtaa perhettä kesken kaiken.

;) Mietin vain, tuleeko viikonloppu sitten kovinkin raskaaksi sille perheelle, jolle lapset menisivät kahdeksi yöksi. Kumminkin useampia lapsia kaikilla. Ehkä he haluaisivat myös rentoutua perheenä, kuten itse ajattelen, kun olen viikonloput kotona. Anoppi on viikonloput itse mökillänsä ja omat vanhempani asuvat 180km päässä. Eli lähtökohtaisestikin hoitopaikkoja on todellä vähän, vaikka joku ajattelee että "niin varmaan". AP.

Nuo anopin mökillä olo ja vanhempiesi pitkä matka ovat vain tekosyitä, jos oikeasti haluavat auttaa teitä lasten hoidossa ja nähdä lapsenlapsiaan. Tuo 180km ei todellakaan ole pitkämatka viikonloppureissulle!

Vierailija
72/250 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinä menet töihin ja anna miehesi järjestää lastenhoito haluamallaan tavalla. Kyse on vain yhdestä viikonlopusta, ei lapset mene siitä rikki.

Vierailija
73/250 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Miksei ap sopinut kun vaihtoi työpaikkaa, että en voi olla viikonloppuna X töissä tai voin olla vuorossa X. Nämä asiat ovat aina sovittavissa, ja ap varmasti tiesi miehen aikeista, joten oliko niin "tyhmä" ettei osannut tuota pyytää, vai tekikä tahallaan jotta mie "ei pääsisi" mökille?

-Jos reissu on pitkään suunniteltu, ja mies vielä oma-aloitteisesti selvittänyt lasten hoitopaikat ja uut (mitä kaikkia miehet eivät tekisi) niin hän todella haluaa mökille ja varmasti reissua on odotettu pitkään. Joten itse en raaskisi moista "kieltää" vaan toimisin niin että mies reissuun pääsee.

-Tuon ikäiset lapset kyllä pärjäävät, yökylässä voi suositusten mukaan olla 1 yö per ikävuosi. Ja jos jotain tulee, niin kai ap lähellä on tavoitettavissa? Ja jos tuskin on koko v-loppua töissä, eli pystynee lapsia näkemään sen aikana.

-Tuollainen irtiotto arjesta tekee todella HYVÄÄ! Mikään ei ole parempaa kun se että pääsee hetkeksi irrottautumaan arkirutiineista. Joten mies varmasti on aivan maassa jos ei reissuun pääse (itse ainakin olisin). Ja olisin hyvin pettynyt mieheeni jos hän minulta koittaisi tuollaisen odotetun reissunevätä, ja vielä ilman mitään "syytä".

Vierailija
74/250 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä tuli mieleen, että jos se mies kokee, että sen pitää perua se reissu, en usko, että jaksaakohan sitten olla niin kiva ja reilu isä, mitä ehkä normaalisti kuitenkin on? Lapsellisuus voi iskeä, kun viduttaa.

Vierailija
75/250 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

menisi noilla ap:n kuvailemilla olosuhteilla niin, että mies jättäisi menemättä. Se olisi hirveän sääli, kun ajattelee että yhteistä viikonloppua on suunniteltu pitkään ja etsitty kaikille sopivaa ajankohtaa. Mutta joskus on vain luovuttava.

Vaikka ei olisi minun "syyni" että mies joutuisi jäämään pois kaveriviikonlopusta hyvitteleisin häntä jollakin tavalla, ihan vain pettymyksen pehmentämiseksi. :)

Vierailija
76/250 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

anoppi ihan suoraan sanonut että hän ei ota kun on mökille menossa. Ja on siellä melkein joka viikonloppu, paitsi sydäntalvella kun mökille pääseminen on luonnonolojen vuoksi vaikeaa (mutta kyllä silloinkin joku käy hänet moottorikelkalla viemässä silti).

Ja 180km ei ole pitkä matka? 4h ajoa mutkin. Eli perjantaina lähtisin yksin viemään lapset toiselle paikkakunnalle, kun mies jo mökillä? Pitäisi lähteä aamulla klo 6, että ehtisi varmasti klo 14.00 töihin. Olisikohan se raskasta minulle? Mitä luulet?

Ja sunnuntaina sama homma, klo 2.00 pääsen töistä, nukun ja samantien täytyy lähteä hakemaan lapset, että ehdin ne sununtaina aikana hakea ja olla kotonakin ennen yötä.

Sen tiedän, etten jaksa. Perun mielummin sitten työvuoroni, ja tasan toivotan erittäin paskaa mökkireissua miehellni, jos sinne lähtee. Olen ite mukautunut niin paljon kaikkeen, että jos tätä tilannetta en saa muovattua lapsille ja itselleni sopivaksi, niin luoja anna minun kestää muiden itsekkyys!

Vierailija
77/250 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä automaattisesti?

Vierailija
78/250 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

anoppi ihan suoraan sanonut että hän ei ota kun on mökille menossa. Ja on siellä melkein joka viikonloppu, paitsi sydäntalvella kun mökille pääseminen on luonnonolojen vuoksi vaikeaa (mutta kyllä silloinkin joku käy hänet moottorikelkalla viemässä silti).

Ja 180km ei ole pitkä matka? 4h ajoa mutkin. Eli perjantaina lähtisin yksin viemään lapset toiselle paikkakunnalle, kun mies jo mökillä? Pitäisi lähteä aamulla klo 6, että ehtisi varmasti klo 14.00 töihin. Olisikohan se raskasta minulle? Mitä luulet?

Ja sunnuntaina sama homma, klo 2.00 pääsen töistä, nukun ja samantien täytyy lähteä hakemaan lapset, että ehdin ne sununtaina aikana hakea ja olla kotonakin ennen yötä.

Sen tiedän, etten jaksa. Perun mielummin sitten työvuoroni, ja tasan toivotan erittäin paskaa mökkireissua miehellni, jos sinne lähtee. Olen ite mukautunut niin paljon kaikkeen, että jos tätä tilannetta en saa muovattua lapsille ja itselleni sopivaksi, niin luoja anna minun kestää muiden itsekkyys!

tv. AP.

Vierailija
79/250 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehesi on hommannut jo hoitopaikat niin mitä valitat?

Vierailija
80/250 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä automaattisesti?

KOSKA, hänellä loppuu työt klo 14. Sen jälkeen pitäisi ajaa toisella paikkakunnalle viemään lapset, eli olisi vasta illan suussa kotona, jopa myöhemmin. Ja mökki on 150km päässä meiltä, ja lähtevät "poikien" kanssa sinne yhdessä iltapäivällä, mökki on siis mieheni kaverin omistama.

Vaikeaa, eikö?

AP.