Toisinaan tuntuu absurdilta, miksi kärsin lapsettomuudesta.
Tuntuu, että niin monet saavat lapsen heti halutessaan. Minä olen terve, urheilullinen, hoikka, tupakoimaton, raitis nainen, joka ei vaan millään saa lasta aikaiseksi samoilla ominaisuuksilla varustetun miehen kanssa. Joskus on sellainen olo, kuin tämä olisi jostain huonosta piilokameraohjelmasta. Nykyään jo suunnilleen naurattaa, kun joku narkomaani, alkoholisti, 40+, sairas tai ylilihava nainen tulee kerrasta raskaaksi. Kohtalo teki minulle julman käytännön pilan?
Kommentit (129)
Ap tosiaan asettaa itsensä ylipainoisten, sairaiden yms. yläpuolelle.. Eihän tuollaisella kaiva kuin verta nenästään siltä kohtalolta..
Tuntuu, että niin monet saavat lapsen heti halutessaan. Minä olen terve, urheilullinen, hoikka, tupakoimaton, raitis nainen, joka ei vaan millään saa lasta aikaiseksi samoilla ominaisuuksilla varustetun miehen kanssa. Joskus on sellainen olo, kuin tämä olisi jostain huonosta piilokameraohjelmasta. Nykyään jo suunnilleen naurattaa, kun joku narkomaani, alkoholisti, 40+, sairas tai ylilihava nainen tulee kerrasta raskaaksi. Kohtalo teki minulle julman käytännön pilan?
Mua helpottaa ajatus siitä, että luonnon kannaltahan on parasta että mahdollisimman tyhmät lisääntyvät. Tällöin ei ole vaarana, että ihmiskunta kehittyy liian fiksuksi.
jo nukkumassa, kun täällä ei ole enää kuin sotanorsuja?
minkälaisissa kodeissa niitä koulukiusaajia asuu. Äidit kun opettavat jälkeläisilleen, ettei ylipainoisella ole mitään ihmisarvoa, niin mitä voidaan lapsilta odottaa.
Minä sain vahingon kun minut oli tuomittu lapsettomuuteen, pitkä juttu. Odotusaika 4 vuotta. Ei hoitoja.
Veljeni joutui inseminaatiohoitoihin. Kahdeksan vuoden yrittämisen jälkeen saivat yhden.
yksi serkuista adoptoi, koska eivät voineet saada biologisia lapsia.
toinen serkuista sai kolme nuorena ilman kommervenkkejä
yksi serkuista sai yhden, mutta oli sairaalassa koko sen ajan kun oli raskaana. Oli lähellä etteivät kuolleet molemmat. Paha sokeritauti.
Yksi serkuistani sai kaksi lasta, mutta joutuivat tekemään paljon töitä ja odottamaan kauan saadakseen heidät.
Yksi serkuistani on vasta heräämässä siihen, että ehkä joutuvat adoptoimaan tai inseminaatiohoitoihin.
Minun teoriani on se, että odotamme yhä vanhemmiksi saadaksemme lapsia ja kemialliset yhdisteet tekevät meidät mahoiksi.
varsinainen läskien ja läskeistä sairastuneiden mesoamiskenttä! Viimeinkin siis luuseri lihavalle löytyy tilaisuus päteä! On saanut lapsen ja useammankin ja joku terve nainen ei ole pystynyt siihen... Ajatella!
Jee, jee! Kyllä läskinä kelpaa!!!
Ja ne narkkiäiditkin kehuisi itseään, jos vaan raukat voisivat olla koneen ääressä...
minkälaisissa kodeissa niitä koulukiusaajia asuu. Äidit kun opettavat jälkeläisilleen, ettei ylipainoisella ole mitään ihmisarvoa, niin mitä voidaan lapsilta odottaa.
Olen se joka viittasi tyhmien lisääntymiseen. Uskoisin että suurin osa koulukiusaajista kasvaa juuri sellaisissa alemman sosiaaliluokan perheissä, joissa opetetaan lapsille ettei homot, lesbot, kokoomuslaiset, ylipainoiset jne. ole kunnon ihmisiä. Näin ainakin minun lapsuudessani oli. Ei koulutettujen ja fiksujen ihmisten lapset kiusanneet, vaan juuri ne vuokrakasarmien köyhät räkänokat.
Tässähän vain oli kyse siitä, että vaikka kuinka pitäisi itsestään huolta niin se ei takaa lasta.
Ihan kiva jos jollain on käynyt helpommin, että on saanut lapsen ylipainosta huolimatta, joillain onnistuu vasta kun laihduttaa.
Kyse on kuitenkin siitä, että terveet elämäntavat vaikuttavat lapsensaannin mahdollisuuksiin. Kai sitä vähän saa imetellä jos ei terveistä elämäntavoista huolimatta lapsia tule.
AP: Onko kaikki tutkimukset tehty?
Joku oli täällä oikeassa sen kumppanin vaihtamisen suhteen. Se saattaa auttaa, siksi jotkut parit käyttävät lahjoitettuja siittiöitä jos omilla ei onnistu. Naisen keho voi hylkiä vieraita soluja ja silloin alkio ei kiinnity.
Ap tarkoittanee kuitenkin ihan yksinkertaisesti vaan sitä, että huumeet, viina, ikä ja ylipaino nyt vaan sattuvat ylipäänsä tunnetusti olemaan raskautta estäviä tekijöitä ja kyllä itsekin olisin katkera samassa tilanteessa kun noita narkkarimutsien huostaanottotilastoja tutkailee.
On se kumma, että läskit ottavat tämän(kin) heti henkilökohtaisena loukkauksena.
joita hänellä ei ole, eikä siltikään raskaudu, niin satakiloiset veti siitä herneen nenäänsä. Rakkaat pallerot se on FAKTA, ei koulukiusaamista yms.
Itselläkin takana kahdeksan vuoden lapsettomuus ennenkuin sain pari poikaa hoidoilla. Kyllä sinä aikana mielessä pyöri jos jonkinlaisia ajatuksia ja ihmetystä. Kävin terapiassakin purkamassa tuntojani ja siellä uskalsin sanoa ääneen myös näitä katkeruuden tunteita. Välilä ei voi kuin ihmetellä tätä elämän epäoikeudenmukaisuutta. Enkä tarkoita tällä sitä, että ylipainoisten ei pitäisi saada lapsia, vaan sitä, että myös meille lapsettomuudesta kärsiville pitäisi niitä suoda. Voimia ja onnea yritykseen teille kaikille lapsettomuudesta kärsiville!
No mä en ole lihava, lastensaannissa oli kuitenkin vaikeuksia. Itse asiassa olin niin laiha, että yritin jopa lihottaa, josko se parantaisi mahdollisuuksia.
Silti musta tuo ap:n itsensä ylentäminen lihavien, sairaiden yms. yläpuolelle kuulosti aika inhottavalta.
olemme kolmekymmpinen naimisissa oleva pari (hoikkia, urheilullisia, terveet elämäntavat), jolla ei vaan onnistunut. Syy tosin löytyi lopulta molemmista. Minulla PCO ja miehellä huonot siittiöt. Ennen miehen siittiöiden tarkempaa testausta (testattiin julkisella vain pintapuolisesti) jouduin piikittämään itseäni reilun vuoden. Sitten tosiaan selvisi, että raskaaksitulemiseni on lähes mahdotonta ilman einohedelmöitystä, juurikin koska miehen siittiöt niin huonot. Vähän otti päähän, yli vuosi oli hukattu turhissa hoidoissa. No, onneksi sitten tärppäsi heti ekalla kerralla keinohedelmöityksessä ja tuolla pinnasängyssään nukkua tuhisee 7 kk tyttönen :). Minullakin eräs kaveri tuli raskaaksi yhdenillan jutusta.. Mutta en jaksanut ajatella asiaa sen kummemmin. Tsemppiä, kyllä teitäkin vielä onnistaa!
no miksi ihmeessä sun olis sun kaverin vauva-asioita pitänyt sen kummemmin ajatella?
ap: tohon katkeruuteen kun jäät, se ei ole kun itsellesi hallaa tekvä asia. edelleenkin ne sinun kriteeriesi mukaan epätäydelliset ihmiset saa lapsia koko maailmansivun..
toinen joutuu luopumaan kuolemalle pienestä lapsesta ja kroonikko-osastolla joku roikkuu maan ja taivaan välissä vielä satavuotiaanakin.
Kyllähän nää elämänkohtalot saa mietityttää, ei se mitään itsensä ylentämistä ole.
Silti musta tuo ap:n itsensä ylentäminen lihavien, sairaiden yms. yläpuolelle kuulosti aika inhottavalta.
Mitä helvetin ylentämistä? Faktat on faktoja...
Kun et tule raskaaksi, et tod.näk. päädy yhtä helposti läskiksi, mahdollisesti voisit aloittaa tupakoinnin päästäksesi kiloistasi mahdollisen lapsen jälkeen ja masentua, kun et pääse ja päätyä mielialalääkenarkiksi. Näin säilytät paikkasi nokkimisjärjestyksessä pulleita tupakoivia ym sotanorsuja vastaan.
Minä sain vahingon kun minut oli tuomittu lapsettomuuteen, pitkä juttu. Odotusaika 4 vuotta. Ei hoitoja.
Veljeni joutui inseminaatiohoitoihin. Kahdeksan vuoden yrittämisen jälkeen saivat yhden.
yksi serkuista adoptoi, koska eivät voineet saada biologisia lapsia.
toinen serkuista sai kolme nuorena ilman kommervenkkejä
yksi serkuista sai yhden, mutta oli sairaalassa koko sen ajan kun oli raskaana. Oli lähellä etteivät kuolleet molemmat. Paha sokeritauti.
Yksi serkuistani sai kaksi lasta, mutta joutuivat tekemään paljon töitä ja odottamaan kauan saadakseen heidät.
Yksi serkuistani on vasta heräämässä siihen, että ehkä joutuvat adoptoimaan tai inseminaatiohoitoihin.
Minun teoriani on se, että odotamme yhä vanhemmiksi saadaksemme lapsia ja kemialliset yhdisteet tekevät meidät mahoiksi.
ehkäpä hän ei olekkaan täydellinen? EI, EI ole, vasta lapsi täydentää naisen. Se on sitä naiseutta ja hyvyyttä parhaimmillaan, ÄITIYS. Harmi,että sitä ei kohdallesi suotu. On se vaan niin täyttymyksellinen tila, olla ÄITI.
ei pilaile eikä kosta. Raskautuminen on puhdasta biologiaa.
Ap tosiaan asettaa itsensä ylipainoisten, sairaiden yms. yläpuolelle.. Eihän tuollaisella kaiva kuin verta nenästään siltä kohtalolta..