Toisinaan tuntuu absurdilta, miksi kärsin lapsettomuudesta.
Tuntuu, että niin monet saavat lapsen heti halutessaan. Minä olen terve, urheilullinen, hoikka, tupakoimaton, raitis nainen, joka ei vaan millään saa lasta aikaiseksi samoilla ominaisuuksilla varustetun miehen kanssa. Joskus on sellainen olo, kuin tämä olisi jostain huonosta piilokameraohjelmasta. Nykyään jo suunnilleen naurattaa, kun joku narkomaani, alkoholisti, 40+, sairas tai ylilihava nainen tulee kerrasta raskaaksi. Kohtalo teki minulle julman käytännön pilan?
Kommentit (129)
Tuntuu, että niin monet saavat lapsen heti halutessaan. Minä olen terve, urheilullinen, hoikka, tupakoimaton, raitis nainen, joka ei vaan millään saa lasta aikaiseksi samoilla ominaisuuksilla varustetun miehen kanssa. Joskus on sellainen olo, kuin tämä olisi jostain huonosta piilokameraohjelmasta. Nykyään jo suunnilleen naurattaa, kun joku narkomaani, alkoholisti, 40+, sairas tai ylilihava nainen tulee kerrasta raskaaksi. Kohtalo teki minulle julman käytännön pilan?
Itse olen liikalihava, en ole ollut raitis ja olen tupakoinut. Olen saanut kolme ihanaa lasta.
Mutta, julma elämän pila vei minulta miehen vajaa vuosi sitten liikenne-onnettomuudessa...
Vähän suhteellisuuden tajua näihin valituksiin. Sinä et saa lasta, mutta sinulla on puoliso vierelläsi.
Itse olen saanut lapset, mutta rakas aviomieheni ei ole enää maan päällä huolehtimassa perheestään.
Se se vasta naurattaa....
Itse olen liikalihava, en ole ollut raitis ja olen tupakoinut. Olen saanut kolme ihanaa lasta.
Mutta, julma elämän pila vei minulta miehen vajaa vuosi sitten liikenne-onnettomuudessa...
Vähän suhteellisuuden tajua näihin valituksiin. Sinä et saa lasta, mutta sinulla on puoliso vierelläsi.
Itse olen saanut lapset, mutta rakas aviomieheni ei ole enää maan päällä huolehtimassa perheestään.Se se vasta naurattaa....
Toisia on käytetty hyväksi lapsena, toiset on raiskattu, toisia hakataan ja yhdillä ei ole vanhempia huolehtimaan.
Toiset vammautuu, toiset sairastuu ja toiset ei vaan saa lapsia, elämä on sellaista!!!!
Itse olen liikalihava, en ole ollut raitis ja olen tupakoinut. Olen saanut kolme ihanaa lasta. Mutta, julma elämän pila vei minulta miehen vajaa vuosi sitten liikenne-onnettomuudessa... Vähän suhteellisuuden tajua näihin valituksiin. Sinä et saa lasta, mutta sinulla on puoliso vierelläsi. Itse olen saanut lapset, mutta rakas aviomieheni ei ole enää maan päällä huolehtimassa perheestään. Se se vasta naurattaa....
Sinulta sentään ei kuollut lapsi, kuten joltain toiselta... Ymmärräthän, ettet voi vähätellä toisen surua: ei nälkäkään poistu sillä, että ajattelee, että niillä afrikkalaisilla se vasta nälkä on. Olen toki pahoillani menetyksestäsi, mutta ottaa päähän tuo toisen surun mitätöiminen sillä, että itsellä menee vielä huonommin.
Itse olen liikalihava, en ole ollut raitis ja olen tupakoinut. Olen saanut kolme ihanaa lasta. Mutta, julma elämän pila vei minulta miehen vajaa vuosi sitten liikenne-onnettomuudessa... Vähän suhteellisuuden tajua näihin valituksiin. Sinä et saa lasta, mutta sinulla on puoliso vierelläsi. Itse olen saanut lapset, mutta rakas aviomieheni ei ole enää maan päällä huolehtimassa perheestään. Se se vasta naurattaa....
Sinulta sentään ei kuollut lapsi, kuten joltain toiselta... Ymmärräthän, ettet voi vähätellä toisen surua: ei nälkäkään poistu sillä, että ajattelee, että niillä afrikkalaisilla se vasta nälkä on. Olen toki pahoillani menetyksestäsi, mutta ottaa päähän tuo toisen surun mitätöiminen sillä, että itsellä menee vielä huonommin.
Lapsettomuus tuntuu todella syvältä ja pahalta kivulta. Ymmärrän toki, että puolison menetys on ihan yhtä kamalaa mutta jokaiselle suru on subjektiivinen kokemus.
Vain lihava voi loukkaantua faktasta, että ylipaino heikentää hedelmällisyyttä.
Kolme lasta, kaikki laitettu alulle ekasta kierrosta? Ei ainuttakaan keskenmenoa. Raskaudet ja synnytykset menneet hyvin, samoin vauva-ajat. Terveet lapset. Olisko tulos ollut jotenkin parempi jos noita ylimääräisiä kiloja ei olis?
Totesin vain että hänellä on mies, minulla ei. Minulla on lapset, hänellä ei.
Elämä on julmaa, ja se että rupeisin katkeraksi muille ihmisille joilla on mies elossa, ei auta ketään. Eikä ole tullut kertaakaan mieleen valittaa että miehiään aliarvoivilla, hakkaavilla,hakkuvilla tms naisilla on aviomies, jota eivät ansaitse, ku mulla ei ole.
Sitä tarkoitin, että jokaisella on surunsa, se ei poistu toisia aliarvoimalla, oli liikakiloja tai mitä tahansa sitten.
T: se jolta mies kuollut
Kun jätimme ehkäisyn pois, olin myös terve, urheilullinen hoikka, tupakoimaton ja raitis. En koskaan tullut raskaaksi. Näin 15 vuoden jälkeen olen enää tupakoimaton, ja ikääkin alkaa olla paljon. Nytkö se sitten olisi koomista tai peräti epäreilua, jos jonkun ihmeen kautta tulisin raskaaksi? Niin kai, ainakin vähän ironista.
Elämässä ei kaikki mene ihan valmiin käsikirjoituksen mukaan. Mutta minä olen onnellinen ja tyytyväinen elämääni.
Vain lihava voi loukkaantua faktasta, että ylipaino heikentää hedelmällisyyttä.
Kolme lasta, kaikki laitettu alulle ekasta kierrosta? Ei ainuttakaan keskenmenoa. Raskaudet ja synnytykset menneet hyvin, samoin vauva-ajat. Terveet lapset. Olisko tulos ollut jotenkin parempi jos noita ylimääräisiä kiloja ei olis?
mutta itse kaivat verta nenästäs)
Tajuatko mikä ero on lauseilla
a)ylipaino heikentää hedelmällisyyttä
b)ylipaino aiheuttaa hedelmättömyyttä.
Sittenhän täällä on 49 läskiä. Saako heitä kaikkia pilkata? Vissiin saa. Mutta enpä tiennytkään, että joku on pilkatulle läskillekin kateellinen.
Saako lapsettomia sitten pilkata? En tiennyt että äidit ovat niin inhottavia.