Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ammattikuvaaja ottanut sinusta kuvia?

Vierailija
06.06.2023 |

Olitko tyytyväinen? Saako ammattikuvaaja hälvennettyä huonoja kohtia?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä huonoja kohtia?

Vierailija
2/16 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulukuvat silloin - 90 luvulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ottanut monena eri kertana, olen aina ollut kuviin tyytyväinen. Mitään "huonoja kohtia" minussa ei ole, joten en ymmärrä kysymystä.

Vierailija
4/16 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä huonoja kohtia?

No, jos on vaikka iso nenä, niin eikö ammattikuvaaja osaa ottaa kuvan niin, ettei se oikein korostumalla korostu?

Vierailija
5/16 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tottakai. Eikö nykyään ole tapana otattaa rippikuvaa, ylioppilaskuvaa tai hääkuvaa?

Ja no joo... On kai se passikuvan ottajakin ammattikuvaaja. Karmeita ne kuvat tosin aina on 😬

Vierailija
6/16 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse näytin hoikemmalta ammattikuvaajan kuvissa kuin vaikka mieheni ottamissa. Ehkä ne huonot kohdat tarkoittaa tällaista?

Vierailija
7/16 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Passikuvia ei lasketa, ne on aina mallia "pidätyskuvaan päätynyt, 72-tuntia putkeen valvonut metsäpeikko tukka joka ilmansuuntaan sojottaen" :)

On mulla työpaikan CV:ta/henkilökuvia varten otettu ammattilaisen toimesta kuvat, mutta kun malli on täysi petolinnun perse, niin eipä se lopputulos nyt ihmeitä voi olla oli kuvaajana ammattilainen tai ei.

Vierailija
8/16 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, saatuani aivoaneurysmadiagnoosin.

Hyvä hautajaiskuva meni hukkaan, kun hankala leikkaus onnistui.

Vierailija
9/16 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattikuvaaja osaa kuvata oikeasta kuvakulmasta, jolloin suuri vatsa, kaksoisleuka, iso nenä tms. ei hyppää kuvissa etulinjaan.

Vierailija
10/16 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mun mies on ammattikuvaaja.

Vierailija
11/16 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä huonoja kohtia?

No, jos on vaikka iso nenä, niin eikö ammattikuvaaja osaa ottaa kuvan niin, ettei se oikein korostumalla korostu?

Valaistuksella saa luotua tiettyä vaikutelmaa ja myös linssi vaikuttaa kasvojen mittasuhteisiin ( esim. Kännykän kamera luo vaikutelman suuremmasta nenästä). Photoshopissa viimeistään saa muokattua, mutta onko tarkoituksellista muokata kasvot erinäköisiksi, onkin asia erikseen.

Vierailija
12/16 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä valokuva vastaa totuutta.

Vierailija
13/16 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kerran olen joutunut lehtikuvaan. Kahdesti minusta näkyi pelkkä takapuoli ja kerran ilmeeni luultavasti sanoi "et viittis olla kuvaamatta" :)

Näissä kuvissa tyytyväisyydelläni ei ollut merkitystä.

Vierailija
14/16 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Viikoittain vähintäin, joskus useamminkin.

Vierailija
15/16 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulu- ja armeijakuvat, taisi rippikoulussakin olla kuvaus,  ja viime vuosikymmenellä piti otattaa ajokortin kaksoiskappaletta varten kuva ammattilaisella valokuvaliikkeessä.

Cv:tä varten otin ihan itse puhelimella kuvan, eihän siitä hyvä tullut mutta saa luvan välttää. Muuten ei ole tullut itseä kuvailtua, no sen mitä kojetaulukameran liikentunnistimen käynnistämänä autolta poistuessa ja sille palatessa parkkipaikoilla pieniä videopätkiä.

Vierailija
16/16 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutaman kerran olen joutunut lehtikuvaan. Kahdesti minusta näkyi pelkkä takapuoli ja kerran ilmeeni luultavasti sanoi "et viittis olla kuvaamatta" :)

Näissä kuvissa tyytyväisyydelläni ei ollut merkitystä.

Aahhahaha unohdin, että onhan lehtikuvatkin ammattikuvaajien ottamia :))) Nämä ne vasta edustavia yleensä ovatkin, ihan sama yritätkö kiskoa jonkun ääliömäisen jenkkihymyn naamalle sitä kuvaushetkeä varten vai onko tilannekuvasta kyse. (terveisin aiemman viestin #7 kirjoittanut petolinnun perse..)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän