Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaino toive: älkää räyhätkö vieraille lapsille.

Vierailija
03.04.2011 |

Tapahtui Salossa lauantaina... oltiin koko perhe uimahallissa. Lapset ovat 9- ja 11-vuotiaita.



Nuorempi jonotti liukumäkeen ja meni vahingossa yhden äitin+lapsen edelle jonossa. Äiti läksytti pojan ja veti käsivarresta nostamalla pois liukumäestä. Itse olin altaassa alapuolella, enkä siten voinut puuttua tilanteeseen.



No juu, minustakin lapsille saa NÄTISTI sanoa, jos he möhlivät. Sillä tavallahan sitä opitaan asioita.



Mutta kun tämä meidänkin vesseli on autistinen ja varmasti ei etuile ketään tahallaan, niin olisi mukavaa, jos sen sanomisen tosiaan sanoisi nätisti. Eikä alkaisi riuhtoa.



Nyt lapsi meni aivan lukkoon, itkeskeli pitkään ja oli allapäin lopun päivää.



Lapset harvemmin ovat tuhmia tai röyhkeitä, vaan möhlivät epähuomiossa. Jos vieras aikuinen alkaa läksyttää, se on aika kova paikka. Toki jos siinä olisi ollut isompi remmi isoja lapsia häiriköimässä ja mahdollisesti kiusaamassa pienempiään, tiukka puuttuminen varmasti olisikin paikallaan.



Muttei yksin liikkeellä oleva, hajamielisyyttään jonossa eteen pukkaava lapsi...



Kommentit (240)

Vierailija
21/240 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta ap:n olisi pitänyt olla lapsiensa kanssa liukumäessä. Laskea ensin itse, ja sitten olisi ollut ottamassa vastaan lapsiaan. Vieraisiin lapsiin ei kyllä saisi koskea, ja nätisti olisi voinut myös sanoa. Itse olisin varmasti päästänyt etuilevan lapsen ensin, mutta olisiko sekään nyt ollut kovin oikeudenmukaista?

Vierailija
22/240 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paha mieli koko illaksi jos ei saa etuilla. Täällähän on kehoitettu monta kertaa, että pysykää te tiukkavitut pois kylpylöistä kun ette siedä sitä, että minun lapseni haluaa etuilla. Jos lapseni ei saa laskea juuri silloin kun haluaa, hänellä menee koko ilta pilalle ja mitäs minä sitten teen jos hän on koko illan kotona kiukkuinen siitä.

minusta ap:n olisi pitänyt olla lapsiensa kanssa liukumäessä. Laskea ensin itse, ja sitten olisi ollut ottamassa vastaan lapsiaan. Vieraisiin lapsiin ei kyllä saisi koskea, ja nätisti olisi voinut myös sanoa. Itse olisin varmasti päästänyt etuilevan lapsen ensin, mutta olisiko sekään nyt ollut kovin oikeudenmukaista?


väärästä teosta ei saisi sanoa.

Mutta pitääkö sanoa tiuskimalla? Miksi ihmeessä?

Ja onko muilla oikeus repiä sinut kädestä pois jonosta, jos vahingossa et huomaa jotkuta sivummalla jonottavaa? No tuskin.

Koeta nyt vaan ymmärtää, että kaikki, mitä muut tekevät mielestäsi väärin, ei johdukaan pahantahtoisuudesta tai huonosta käytöksestä.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/240 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen sitten kaupassa, lintsillä tai uimahallissa ja niin teen jatkossakin. 9v ei kyllä ole niin pieni, ettei uskaltaisi sanoa vähän tiukemminkin ja autismi ei näy päälle, niin ei osaa varoa loukkaavansa tai hermostuttavansa sitä lasta.

että normaalilapsissakin ON aika herkkiä joukossa, jotka säikähtävät kyllä, kun iso aikuinen alkaa heille tiuskia ja repiä. Joten nyt tiedät. Jatkossa voisit ainakin ensin sanoa vähän nätimmin, joohan? ap


joten pidä ne mölyt mahassasi jo, kerroin, että sanon etulijoille, aina ja aion sanoa jatkossakin. Se miten nätisti sanon, riippuu niistä kiilaajista.

Vierailija
24/240 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistithan tehdä naisesta poliisille tutkintapyynnön? Kenenkään lasta ei saa tulla repimään mäestä pois. Eri asia, jos olisi ollut hukkumassa ja joku hätätapaus, mutta sellaisesta ei ollut kyse.



Kenenkään lapseen ei saa käydä käsiksi. Teosta tekee vielä pahemman se, että käytiin käsiksi autistiseen lapseen!

Vierailija
25/240 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että edessä on jono ja kiilaa niin sinun tehtäväsi on olla hänen vieressä.

Miten voi vahingossa olla huomaamatta, että edessä on jono?

paha mieli koko illaksi jos ei saa etuilla. Täällähän on kehoitettu monta kertaa, että pysykää te tiukkavitut pois kylpylöistä kun ette siedä sitä, että minun lapseni haluaa etuilla. Jos lapseni ei saa laskea juuri silloin kun haluaa, hänellä menee koko ilta pilalle ja mitäs minä sitten teen jos hän on koko illan kotona kiukkuinen siitä.

minusta ap:n olisi pitänyt olla lapsiensa kanssa liukumäessä. Laskea ensin itse, ja sitten olisi ollut ottamassa vastaan lapsiaan. Vieraisiin lapsiin ei kyllä saisi koskea, ja nätisti olisi voinut myös sanoa. Itse olisin varmasti päästänyt etuilevan lapsen ensin, mutta olisiko sekään nyt ollut kovin oikeudenmukaista?


väärästä teosta ei saisi sanoa.

Mutta pitääkö sanoa tiuskimalla? Miksi ihmeessä?

Ja onko muilla oikeus repiä sinut kädestä pois jonosta, jos vahingossa et huomaa jotkuta sivummalla jonottavaa? No tuskin.

Koeta nyt vaan ymmärtää, että kaikki, mitä muut tekevät mielestäsi väärin, ei johdukaan pahantahtoisuudesta tai huonosta käytöksestä.

ap

Vierailija
26/240 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen sitten kaupassa, lintsillä tai uimahallissa ja niin teen jatkossakin. 9v ei kyllä ole niin pieni, ettei uskaltaisi sanoa vähän tiukemminkin ja autismi ei näy päälle, niin ei osaa varoa loukkaavansa tai hermostuttavansa sitä lasta.

että normaalilapsissakin ON aika herkkiä joukossa, jotka säikähtävät kyllä, kun iso aikuinen alkaa heille tiuskia ja repiä. Joten nyt tiedät. Jatkossa voisit ainakin ensin sanoa vähän nätimmin, joohan? ap

joten pidä ne mölyt mahassasi jo, kerroin, että sanon etulijoille, aina ja aion sanoa jatkossakin. Se miten nätisti sanon, riippuu niistä kiilaajista.


itsehän sanot sanovasti tiukasti. Hyvä juttu, jos et heti käy päälle, niin se pitääkin tehdä. Sanon minäkin - nätisti - jos joku lapsi etuilee.

Minua BTW huvittaa, kun joku tuossa uhoaa, että "kaikki ne kakarat haistattelee vastaan", että ihan oikeastiko joku ei tajua, mistä sellainen haistattelu kumpuaa... jos vieras alkaa heti kapiaisen tyyliin käskyttää, niin v-alkuinen vastaus on paljon todennäköisempi kuin jos ENSIN - siis en-sin - sanoo nätisti, ja sävyä tiukentaa vain tarpeen vaatiessa. Kyllä esiteinit ja ihan murkutkin yleensä ymmärtää järkipuhetta.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/240 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että edessä on jono ja kiilaa niin sinun tehtäväsi on olla hänen vieressä. Miten voi vahingossa olla huomaamatta, että edessä on jono?

paha mieli koko illaksi jos ei saa etuilla. Täällähän on kehoitettu monta kertaa, että pysykää te tiukkavitut pois kylpylöistä kun ette siedä sitä, että minun lapseni haluaa etuilla. Jos lapseni ei saa laskea juuri silloin kun haluaa, hänellä menee koko ilta pilalle ja mitäs minä sitten teen jos hän on koko illan kotona kiukkuinen siitä.

minusta ap:n olisi pitänyt olla lapsiensa kanssa liukumäessä. Laskea ensin itse, ja sitten olisi ollut ottamassa vastaan lapsiaan. Vieraisiin lapsiin ei kyllä saisi koskea, ja nätisti olisi voinut myös sanoa. Itse olisin varmasti päästänyt etuilevan lapsen ensin, mutta olisiko sekään nyt ollut kovin oikeudenmukaista?

väärästä teosta ei saisi sanoa. Mutta pitääkö sanoa tiuskimalla? Miksi ihmeessä? Ja onko muilla oikeus repiä sinut kädestä pois jonosta, jos vahingossa et huomaa jotkuta sivummalla jonottavaa? No tuskin. Koeta nyt vaan ymmärtää, että kaikki, mitä muut tekevät mielestäsi väärin, ei johdukaan pahantahtoisuudesta tai huonosta käytöksestä. ap

Vierailija
28/240 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kovaäänisesti, olisit sen itse kuullut.Ja mainitsit aikaisemmin, että et tilannetta kuullut. Uimahallissa ääni kantautuu sen verran hyvin, että pienikin äänen korotus kuuluu kauas. Sen vuoksi on vaikea uskoa, että ärähdys olisi sanottu huutaen tai normaalia suuremmalla äänellä.



Toiseen ei saa koskea, mutta ole myös itsellesi rehellinen ja mieti, onko loukkaantumisesi kuitenkin hiukan liian voimakasta. Uimahallissa näen todella usein lapsia, jotka kerta toisensa jälkeen yrittävät ohittaa jonossa. Ehkäpä tämä äiti oli jo aikaisemmin joutunut vastaavaan tilanteeseen toisten lasten kanssa ja lopulta ärähtänyt.



Eli, monta näkökulmaa ja ymmärrystä kaikille osapuolille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/240 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kovaäänisesti, olisit sen itse kuullut.Ja mainitsit aikaisemmin, että et tilannetta kuullut. Uimahallissa ääni kantautuu sen verran hyvin, että pienikin äänen korotus kuuluu kauas. Sen vuoksi on vaikea uskoa, että ärähdys olisi sanottu huutaen tai normaalia suuremmalla äänellä. Toiseen ei saa koskea, mutta ole myös itsellesi rehellinen ja mieti, onko loukkaantumisesi kuitenkin hiukan liian voimakasta. Uimahallissa näen todella usein lapsia, jotka kerta toisensa jälkeen yrittävät ohittaa jonossa. Ehkäpä tämä äiti oli jo aikaisemmin joutunut vastaavaan tilanteeseen toisten lasten kanssa ja lopulta ärähtänyt. Eli, monta näkökulmaa ja ymmärrystä kaikille osapuolille!


Älä nyt viitsi inttää. Siellä uimahallissa oli todella kova meteli, lauantai-iltapäivä ja ääniä kaikui joka puolelta. Siinä liukumäen alla vieläpä poresuihkut päällä lähellä.

Minä en oikeasti ymmärrä epäkohteliaisuutta ja käsiksi käymistä. Miksi ihmeessä minun lastani saa repiä kädestä, jos joku muu lapsi on etuillut systemaattisesti? Kyllä aikuisen ihmisen pitää osata erottaa lapset toisistaan ja ainakin ensin huomauttaa kohteliaasti.

ap

Vierailija
30/240 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sitten pakko tulla sen autistin kanssa ihmisten ilmoille, jos ei kestä komentamista?


jos et osaa käyttäytyä kohteliaasti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/240 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kovaäänisesti, olisit sen itse kuullut.Ja mainitsit aikaisemmin, että et tilannetta kuullut. Uimahallissa ääni kantautuu sen verran hyvin, että pienikin äänen korotus kuuluu kauas. Sen vuoksi on vaikea uskoa, että ärähdys olisi sanottu huutaen tai normaalia suuremmalla äänellä. Toiseen ei saa koskea, mutta ole myös itsellesi rehellinen ja mieti, onko loukkaantumisesi kuitenkin hiukan liian voimakasta. Uimahallissa näen todella usein lapsia, jotka kerta toisensa jälkeen yrittävät ohittaa jonossa. Ehkäpä tämä äiti oli jo aikaisemmin joutunut vastaavaan tilanteeseen toisten lasten kanssa ja lopulta ärähtänyt. Eli, monta näkökulmaa ja ymmärrystä kaikille osapuolille!


Älä nyt viitsi inttää. Siellä uimahallissa oli todella kova meteli, lauantai-iltapäivä ja ääniä kaikui joka puolelta. Siinä liukumäen alla vieläpä poresuihkut päällä lähellä.

Minä en oikeasti ymmärrä epäkohteliaisuutta ja käsiksi käymistä. Miksi ihmeessä minun lastani saa repiä kädestä, jos joku muu lapsi on etuillut systemaattisesti? Kyllä aikuisen ihmisen pitää osata erottaa lapset toisistaan ja ainakin ensin huomauttaa kohteliaasti.

ap

Vierailija
32/240 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset


Siis sellaiselta kiusaajan mammalta. Ei minun lapseni koskaan ja muut aina.

Hohhoijaa.....

Voit olla ihmeissäsi muutaman vuoden päästä tuolla kasvatustyylillä. Saattaa olla edessä kivoja ylläripylläreitä.

olen sitten kaupassa, lintsillä tai uimahallissa ja niin teen jatkossakin. 9v ei kyllä ole niin pieni, ettei uskaltaisi sanoa vähän tiukemminkin ja autismi ei näy päälle, niin ei osaa varoa loukkaavansa tai hermostuttavansa sitä lasta.

että normaalilapsissakin ON aika herkkiä joukossa, jotka säikähtävät kyllä, kun iso aikuinen alkaa heille tiuskia ja repiä. Joten nyt tiedät. Jatkossa voisit ainakin ensin sanoa vähän nätimmin, joohan? ap

joten pidä ne mölyt mahassasi jo, kerroin, että sanon etulijoille, aina ja aion sanoa jatkossakin. Se miten nätisti sanon, riippuu niistä kiilaajista.


itsehän sanot sanovasti tiukasti. Hyvä juttu, jos et heti käy päälle, niin se pitääkin tehdä. Sanon minäkin - nätisti - jos joku lapsi etuilee.

Minua BTW huvittaa, kun joku tuossa uhoaa, että "kaikki ne kakarat haistattelee vastaan", että ihan oikeastiko joku ei tajua, mistä sellainen haistattelu kumpuaa... jos vieras alkaa heti kapiaisen tyyliin käskyttää, niin v-alkuinen vastaus on paljon todennäköisempi kuin jos ENSIN - siis en-sin - sanoo nätisti, ja sävyä tiukentaa vain tarpeen vaatiessa. Kyllä esiteinit ja ihan murkutkin yleensä ymmärtää järkipuhetta.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/240 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja oikeesti, siellä muutama lapsi käyttäytyi kyllä niin huonosti että oli pakko puuttua. Ja kun ei mitään tapahtunut, ihan korotin ääntäkin.



Noihin pääsee lapset ilmaiseksi ja vanhempi maksaa 3 euroa, eli tässäkin " perheessä " oli 2 äitia ja kummallakin oli 4 lasta huollettavana. 2 äitiä juorus keskenään ja lapset meni eri puolella isoa hallia ja äitejä ei pahemmin kiinnostanut.

Nähtävästi nämä vanhemmat vuoronperään ottavat taloyhtiön lapsia autot täyteen vuoronperään, mutta eivät vahdi vaan tekevät ns palveluksen toisilleen.

Ja rauhassa sain "rähjätä" lapsille, kun hoitovuorossa olevat äidit olivat kaukana. Vasta lähdössä näin koko kokoonpanon tai täytyy sanoa että ne neontrikoot näkyivät kauan, meni palaset kohdallaan kun näin äidin ja lapset.

Vierailija
34/240 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten mahdoton on satunnaisen ohikulkijan osata sellaista heti epäillä.



Mun kokemus esim. Linnanmäeltä ja kylpylöistä on se, että isommat pojat etuilevat pienempiä tyttöjä ihn härkisti ja tökerösti. Ja varmana sanon joka kerta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/240 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä oikeus sinun autistillasi on etuilla kun muut jonottavat kiltisti

Vierailija - 04.04.11 03:00 (ID 12417192)

kovaäänisesti, olisit sen itse kuullut.Ja mainitsit aikaisemmin, että et tilannetta kuullut. Uimahallissa ääni kantautuu sen verran hyvin, että pienikin äänen korotus kuuluu kauas. Sen vuoksi on vaikea uskoa, että ärähdys olisi sanottu huutaen tai normaalia suuremmalla äänellä. Toiseen ei saa koskea, mutta ole myös itsellesi rehellinen ja mieti, onko loukkaantumisesi kuitenkin hiukan liian voimakasta. Uimahallissa näen todella usein lapsia, jotka kerta toisensa jälkeen yrittävät ohittaa jonossa. Ehkäpä tämä äiti oli jo aikaisemmin joutunut vastaavaan tilanteeseen toisten lasten kanssa ja lopulta ärähtänyt. Eli, monta näkökulmaa ja ymmärrystä kaikille osapuolille!

Älä nyt viitsi inttää. Siellä uimahallissa oli todella kova meteli, lauantai-iltapäivä ja ääniä kaikui joka puolelta. Siinä liukumäen alla vieläpä poresuihkut päällä lähellä. Minä en oikeasti ymmärrä epäkohteliaisuutta ja käsiksi käymistä. Miksi ihmeessä minun lastani saa repiä kädestä, jos joku muu lapsi on etuillut systemaattisesti? Kyllä aikuisen ihmisen pitää osata erottaa lapset toisistaan ja ainakin ensin huomauttaa kohteliaasti. ap


aloitus kunnolla läpi.

ap

Vierailija
36/240 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleenkään en nyt oikein läksyttämisenä osaa pitää jos toinen tainen on muutamamalla sanalla kommentoinut lapsesi etuilua, vaikka sitten olisikin vähän ääntä korottanut. Toisaalta aikaisemman mukaisesti epäilen että mikäli todella olit niin lähellä, olisit myös kuullut mikäli nainen olisi huutanut. Vähän jää tästä fiilis että ainoa mikä ap:lle kelpaa olisi ollut ettei kukaan sano hänen herrantertulleen mitään ja antaa vain etuilla rauhassa. Minä kyllä olen aina huomauttanut ja tulen huomauttamaan jatkossakin, etuilu on niin ärsyttävä tapa. Kyllä lapsen kuin lapsen täytyy kestää "jonon pää on tuolla" tai "ei saa etuilla" huomautukset!

Vierailija
37/240 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sellaiselta kiusaajan mammalta. Ei minun lapseni koskaan ja muut aina. Hohhoijaa..... Voit olla ihmeissäsi muutaman vuoden päästä tuolla kasvatustyylillä. Saattaa olla edessä kivoja ylläripylläreitä.

olen sitten kaupassa, lintsillä tai uimahallissa ja niin teen jatkossakin. 9v ei kyllä ole niin pieni, ettei uskaltaisi sanoa vähän tiukemminkin ja autismi ei näy päälle, niin ei osaa varoa loukkaavansa tai hermostuttavansa sitä lasta.

että normaalilapsissakin ON aika herkkiä joukossa, jotka säikähtävät kyllä, kun iso aikuinen alkaa heille tiuskia ja repiä. Joten nyt tiedät. Jatkossa voisit ainakin ensin sanoa vähän nätimmin, joohan? ap

joten pidä ne mölyt mahassasi jo, kerroin, että sanon etulijoille, aina ja aion sanoa jatkossakin. Se miten nätisti sanon, riippuu niistä kiilaajista.

itsehän sanot sanovasti tiukasti. Hyvä juttu, jos et heti käy päälle, niin se pitääkin tehdä. Sanon minäkin - nätisti - jos joku lapsi etuilee. Minua BTW huvittaa, kun joku tuossa uhoaa, että "kaikki ne kakarat haistattelee vastaan", että ihan oikeastiko joku ei tajua, mistä sellainen haistattelu kumpuaa... jos vieras alkaa heti kapiaisen tyyliin käskyttää, niin v-alkuinen vastaus on paljon todennäköisempi kuin jos ENSIN - siis en-sin - sanoo nätisti, ja sävyä tiukentaa vain tarpeen vaatiessa. Kyllä esiteinit ja ihan murkutkin yleensä ymmärtää järkipuhetta. ap


Tiedän, ettei lapseni ota juurikaan muihin lapsiin kontaktia. Se kuuluu taudin oireistoon, jonka sinäkin tietäisit, jos vähän viitsisit ottaa asiasta selvää.

Koska hän ei ota kontaktia, hän ei myöskään kiusaa. Jopa niin, että ei puolustaudu, jos joku häntä kiusaa. Ikävä kyllä niin. Ei osaa edes selittää aikuisille jälkeenpäin, tätä on todistettavasti tapahtunut muutaman kerran koulussa.

Joten hyppää nyt jorpakkoon siitä. Sinulla on nyt selvästi hyvin puolusteleva asenne, lienet itse läksyttänyt muita lapsia, kun noin pitää yrittää kääntää tätä minun viakseni.

Toistan tsiljoonannen kerran: kyllä saa sanoa, jos lapsi möhlii. Mutta normaaliin käytökseen kuuluen: sanokaa nätisti. Ja näpit irti!

ap

Vierailija
38/240 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleenkään en nyt oikein läksyttämisenä osaa pitää jos toinen tainen on muutamamalla sanalla kommentoinut lapsesi etuilua, vaikka sitten olisikin vähän ääntä korottanut. Toisaalta aikaisemman mukaisesti epäilen että mikäli todella olit niin lähellä, olisit myös kuullut mikäli nainen olisi huutanut. Vähän jää tästä fiilis että ainoa mikä ap:lle kelpaa olisi ollut ettei kukaan sano hänen herrantertulleen mitään ja antaa vain etuilla rauhassa. Minä kyllä olen aina huomauttanut ja tulen huomauttamaan jatkossakin, etuilu on niin ärsyttävä tapa. Kyllä lapsen kuin lapsen täytyy kestää "jonon pää on tuolla" tai "ei saa etuilla" huomautukset!

Sinähän et tilannetta nähnyt, etkä ole edes varmaan käynyt kyseisessä uimahallissa. Olin 7-8 metriä sen tasanteen alapuolella, enkä tosiaan olisi kuullut kuin ihan puolen metrin päästä normaalia puhetta. Esikoiseni sen sijaan oli siinä sen naisen takana ja kuuli koko jutun.

Normaalista sanomisesta ei ainakaan ollut takuulla kyse, sen jopa minun herkkätunteinen lapseni olisi sietänyt eikä olisi reagoinut tuolla tavalla.

Koeta nyt vaan siis uskoa, että joskus joillain mopo menee käsistä. Jopa äiti-ihmisillä.

ap

Vierailija
39/240 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten möhlimiseen on aina puututtava, oli oma tai vieras, mutta mielellään rakentavasti, ei räyhäämällä, varsinkin jos on vieras.



Omani kohdalla en tosiaankaan osaa olla räyhäämättä, vaikka toinen hölmöilee hajamielisyyttään vain siksi, että sattuu olemaan 4-vuotias. Ei siis tahallaan.



Mutta vieraille lapsille ja esim, töissäni opettajana onnistun kyllä antamaan palautetta yleensä rakentavasti.



t. äiti ja ope

Vierailija
40/240 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämäkin asia yritetään kääntää ap;een syyksi?



ei tulis mieleenikää puhua rumasti saatika tarrata kenenkää kiinni!

idiootti tämä mamma joka noin teki!