Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tajusin just että minä alan sosiaalipummiksi

Vierailija
31.03.2011 |

Tällä hetkellä olen töissä koeajalla, palkka on paska. Puolisoni palkka on myös huono.

Palkat on yhteensä n. 2300e (enne veroja). Saadaan asumistukea 100e/kk. Vuokra on 700e ja meillä on 3 lasta.

Jos minä jään lasten kanssa kotiin saadaan helposti sossu maksamaan vuokra jne ja rahaa jää käytettäväksi huomattavasti enemmän kuin nyt...

Mitä järkeä on tehdä töitä?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelu on päätoimista mutta päivät eivät ole 8-16 eivätkä viikot viisipäiväisiä. Olen lasteni kanssa enemmän kuin äiti joka tekee 40 h työviikkoa :)

Lapsille pitää olla aikaa. Oma äitini opiskeli, kun olin lapsi. Onneksi ei tehnyt keikkatöitä enää lisäksi. Äidillä ei ollut minulle aikaa :(

Lapset + opiskelu voi olla toimiva yhdistelmä, mutta jos todella opiskelee täysipäiväisesti, on suorastaan vastuutonta tehdä töitä lisäksi. Mummot ja muut sukulaiset eivät voi korvata äitiä, vaikka he hyvin lapsia hoitaisivatkin. Raha on hyvä ja tarpeellinen asia, mutta se ei korvaa aikaa ja rakkautta.

Parempi hakea sossusta rahaa, ja antaa aikaa lapselle kuin olla aina pois kotoa ja tienata rahat itse.

Vierailija
42/45 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Näyttäisi siltä, että kukaan puolue ei halua antaa teidän jatkaa tällaista elämää. Eli tähän on tulossa nopeasti muutoksia. Tällä hetkellä SUomi ottaa velkaa, että pystyy maksamaan sun elämän sosiaalipummina. Kun tilanne kohta vähän kiristyy niin ihan taatusti tukia leikataan ja millä sitten elät. Jos sulla on nyt mahdollisuus saada työpaikka niin suosittelen ottamaan sen vastaan. Sun ja erityisesti sun lasten mahdollisuuden työssäkäyvän äidin lapsina on huomattavasti paremmat kuin työttömän äidin lapsina olisi -- varsinkin tilanteessa, kun sossu laittaa ne rahahanat kiinni."

Osa puoluista kyllä puhuu perustulosta, luepa vaalilupaukset tarkemmin! Sossutukien karsiminen nostaisi vain rikollisuutta ja lisäisi srjäytymistä, joka taas maksaisi lisää. Sossutukia ei voi enää leikata. Säästämiskohteita on paljon muitakin.

Vaikka leikkaisit kaikki sossuntuet pois, et sillä paljon säästäisi. Tuet ovat niin pieniä, ja käyttäjämäärä niin vähäinen. Mutta mitä säästäisit vaikkapa eläkekatolla tai sillä, että omaiset osallistuisivat vanhustenhoitoon?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta työajat vaihtelee paljon ja usein pääsee vasta kuuden jälkeen töistä eli minun on lapset haettava. Käy kyllä silloin seuraavaksi päiväksi kaupassa ja usein aamulla vie lapset kun menee myöhempään töihin ja tekee kotihommia ennen töihin menoa...

Uskomatonta että jaksat. Hattua nostan.

Minä haaveilen siitä oppisopimuspaikasta jollain saisin palkkaa ja sen koulutuksen ja saisin mahdollisesti joskus parempaa palkkaa ja ylenemis mahdollisuuksia...

ap

Vierailija
44/45 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Opiskelu on päätoimista mutta päivät eivät ole 8-16 eivätkä viikot viisipäiväisiä. Olen lasteni kanssa enemmän kuin äiti joka tekee 40 h työviikkoa :)"

Kaikki eivät opiskele samalla linjalla kuin sinä. Joissakin opinnoissa läsnäoloa on huomattavasti enemmän. Myös kotitehtäviä ja projekteja voi olla. Ryhmätöissä ei ole etua siitä, että välillä käy vaihtamassa lasten vaipat tai laittamassa muksuille ruokaa. Luennoille ei ole mitään asiaa leikki-ikäisten kanssa.

Isä ei voi korvata äitiä, eikä äiti isää. Mies voi tehdä täyttä työviikkoa, ja välillä ylitöitäkin. Kyllä se isälle käy raskaaksi jos on yksin vastuussa kodista, ruoasta, lapsista ja lisäksi tekee täyttä työviikkoa. Joillakin voi olla vaativa työ, joka vaatii vapaa-ajallakin paneutumista omaan alaan, jotta pysyy ajan hermolla. Yhä useampi tuo töitä kotiin, ikävä kyllä.

Vierailija
45/45 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen loppusuoralla AMK-opinnoissani, vain kaksi kuukautta otin kokoaikatöistäni lomaa. Olen yh-äiti.

Nuoremmat opiskelijat opintotuen varassa valittavat, kun on niin raskasta tehdä 10-15 tuntia viikossa töitä! Töitä on pakko tehdä kun opintotuki on niin pieni, kertovat. Kuitenkin monet saavat vanhemmiltaan rahaa ja heillä on auto ja ulkomaanmatkoja parikin kertaa vuodessa. Raha riittää ihan eri tavalla kun tarvitsee huolehtia vain omasta elannosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi