Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tajusin just että minä alan sosiaalipummiksi

Vierailija
31.03.2011 |

Tällä hetkellä olen töissä koeajalla, palkka on paska. Puolisoni palkka on myös huono.

Palkat on yhteensä n. 2300e (enne veroja). Saadaan asumistukea 100e/kk. Vuokra on 700e ja meillä on 3 lasta.

Jos minä jään lasten kanssa kotiin saadaan helposti sossu maksamaan vuokra jne ja rahaa jää käytettäväksi huomattavasti enemmän kuin nyt...

Mitä järkeä on tehdä töitä?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saat jotain huippupalkkaa???? Ei tziisus mistä noita idiootteja oikein sikiää....

Vierailija
22/45 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ihan melelläni aion vain lorvia kotona ja tehdä pimeitä töitä.

Minulla ei ole varaa käydä töissä, eikä varaa opiskella. Tällä hetkellä minulla on 7e rahaa, sillä pitäisi elää ensi tiistaihin asti kun tulee taas se 1000-verot tilille. Sillä pitäisi ostaa 3 lapselle ruoka.

Se ei lohduta että 5 vuoden päästä saisin parempaa palkkaa töistä kun se 5 vuottakin on tässä jollain elettävä.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä ihminen nyt hoitovapaalle, kun sulla nuorin 2v.. säästät hoitomaksut+ työkulut...ja hae isompaa as.tukee ja tarv. toimentulotukee.

Vierailija
24/45 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun saan niin huonoa palkkaa että sillä ei yksinkertaisesti elä.

Jos verojen jälkeen kk jää käteen 700-800e ja asumiskustannukset (vuokra+vesi+sähkö) n.800e, niin voiko nämä huutelijat nyt sitten vääntää rautalangasta miten sillä elätetään kolme lasta?

Yhteensä verojen jälkeen meille jää käteen n. 1600e + lapsilisä 1950e-800e=1150e 1150e-100e(lasten hoitomaksut)=1050e 1050-150e(työmatkakulut)=900e

Tästä pitäisi sitten maksaa 2 aikuisen ja 3 lapsen ruuat, vakuutukset, puh.laskut, vaatteet, lääkkeet jne jne.

Juuri ja juuri sinnitellään ne kuukaudet kun yhtään ylimääräistä kulua ei tule, mut sitten kun napsahtaa 100e lääkäri lasku+ lääkkeet 60e niin kusessa ollaan.

Vierailija
25/45 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa tulla kovat ajat ap:n tapaisille tyypeille jatkossa.

tulee, ja sitten alkaa itku.

Aivan sama -tyhmyydestä kärsitään ja se on vaan hyvä.

Vierailija
26/45 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

19-vuotiaanako ei saisi harrastaa seksiä? Jos ehkäisy pettää niin pitäisi tehdä abortti?

Missä kohtaa minä olen ollut tyhmä?

Naiivi ehkä kun kuvittelin että sen koulun pystyn käymään myöhemminkin.

ap

Vierailija
27/45 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun saan niin huonoa palkkaa että sillä ei yksinkertaisesti elä.

Jos verojen jälkeen kk jää käteen 700-800e ja asumiskustannukset (vuokra+vesi+sähkö) n.800e, niin voiko nämä huutelijat nyt sitten vääntää rautalangasta miten sillä elätetään kolme lasta?

Yhteensä verojen jälkeen meille jää käteen n. 1600e + lapsilisä 1950e-800e=1150e 1150e-100e(lasten hoitomaksut)=1050e 1050-150e(työmatkakulut)=900e

Tästä pitäisi sitten maksaa 2 aikuisen ja 3 lapsen ruuat, vakuutukset, puh.laskut, vaatteet, lääkkeet jne jne.

Juuri ja juuri sinnitellään ne kuukaudet kun yhtään ylimääräistä kulua ei tule, mut sitten kun napsahtaa 100e lääkäri lasku+ lääkkeet 60e niin kusessa ollaan.

Oma vika, turha narista. Vain itse voit vaikuttaa elämääsi.

Vierailija
28/45 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet suorastaa typerä jos et ole käsittänyt että kolmen lapsen elättäminen maksaa rahaa! Miksi et tehnyt sitä yhtä lasta (olisi nyt jo/kohta kouluikäinen?), olisit voinut tehdä osa-aikatyötä lapsen ollessa pieni (ja saada ehkä vähän säästöönkin, esim. parina iltana viikossa/v-loppuisin "hanttihommissa" ja lapsi isän kanssa, olisitte saaneet kotihoidontuen jne. palkkasi päälle, mutta ette olisi joutuneet maksamaan päikkymaksuja).

Ja sitten kun olisi ollut isompi olisit mennyt opiskelemaan --> rahat olisivat riittäneet. Parissa vuodessa saa ammatin (lukion käynyt) jos amatsupohjainen ok. Ja yliopistoon AMK:n menee n.3,5 - 4 vuotta. Sitten vuosi pari töissä ja olisit voinut tehdä pari lasta lisää ja sinulla olisi rahaa heidät elättääkin.

No, valinta oli sinun, ilman sitä lottovoittoa aika köyhää tullee elämänne olemaan. Kannattaa miettiä ETUKÄTEEN mikä on viisasta niin elämä on paljon paljon helpompaa.

Vierailija
29/45 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

töistä tienatuista euroista jää jemmaan, ellei sitten tee kokonaisia öitä töitä ja säästää sitten omalla hyvinvointinsa kustannuksella

Olet suorastaa typerä jos et ole käsittänyt että kolmen lapsen elättäminen maksaa rahaa! Miksi et tehnyt sitä yhtä lasta (olisi nyt jo/kohta kouluikäinen?), olisit voinut tehdä osa-aikatyötä lapsen ollessa pieni (ja saada ehkä vähän säästöönkin, esim. parina iltana viikossa/v-loppuisin "hanttihommissa" ja lapsi isän kanssa, olisitte saaneet kotihoidontuen jne. palkkasi päälle, mutta ette olisi joutuneet maksamaan päikkymaksuja).

Ja sitten kun olisi ollut isompi olisit mennyt opiskelemaan --> rahat olisivat riittäneet. Parissa vuodessa saa ammatin (lukion käynyt) jos amatsupohjainen ok. Ja yliopistoon AMK:n menee n.3,5 - 4 vuotta. Sitten vuosi pari töissä ja olisit voinut tehdä pari lasta lisää ja sinulla olisi rahaa heidät elättääkin.

No, valinta oli sinun, ilman sitä lottovoittoa aika köyhää tullee elämänne olemaan. Kannattaa miettiä ETUKÄTEEN mikä on viisasta niin elämä on paljon paljon helpompaa.

kuka suunnittelee noin elämänsä ei kyllä voi kukaan. lapsia saadaan ei tehdä. sympatiat ap:lle

Vierailija
30/45 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ajatellut perhepäivähoitajaksi ryhtymistä? Voisit hoitaa nuorimmaisen kotona. Kunnalta voisit vaatia koulutuksen perhepäivähoitajaksi työn ohessa. Sitten olisi ammatti. Palkka on pieni, mutta kyllä se sossun normit voittaa, varsinkin kun mieskin on töissä.

Opintotukeen tulisi saada lapsikorotus. Esim. työttömyysturvassa on sellainen. On väärin, että lapseton opiskelija saa saman verran rahaa kuin elatusvelvollinen opiskelija. On totta, että jos on lapsia, eikä ole omaisuutta tai rikasta puolisoa, opiskelu on taloudellinen mahdottomuus.

Vierailija
31/45 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseton samanikäinen kyllä pärjää opintotuella. Siksi yleensä ensin opiskellaan ja sitten tehdään lapsia...

Samaa mieltä kuin edellinen, olisit tehnyt vain sen yhden lapsen, sitten koulutus ja töihin, sitten vasta lisää lapsia.

Vierailija
32/45 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä tulot 1950 + astuki 100 euroa = 2050.

Vuokran jälkeen jää 1250 euroa/kk.

Miksi ette hae toimeentulotukea nyt? Luultavasti olisitte siihen oikeutettuja. Toimeentulotukea voi hakea vaikka käy töissä. Yleensä toimeentulotuki on silloin vähän suurempi, sillä palkasta saattaa saada pitää itsellään noin 100 euroa/perhe työmatkakulujen vuoksi. Joskus myös työmatkakulut katsotaan menoksi. 100 euron arvoisen auton saa pitää.

Ap! Laita ihmeessä toimeentulotukihakemus. Saatatte yllättyä positiivisesti.

Vierailija
33/45 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsesta saa lapsilisän+kotihoidontuen +mahdollisen kuntalisän, ja siihen päälle vielä tekee töitä esim. 2 iltaa/vko ja kuussa kaksi lauantaita +yhden sunnuntain, niin saa (ja lasken tässä nyt vain 8€/h tuntipalkalla, enemmänkin voi saada ja tietenkin ilta-/pyhälisät) niin voi jotain säästöön saada.

Kuussa:

4 viikkoa X 2 iltaa X 5 tuntia X 8€ = 320€

2 lauantaita 7,5h yksi sunnuntai 7,5h (tuplapalkka) = 240€

Eli yhteensä 560€/kk.

Tuohon päälle kotihoidontuki n. 300€/kk ja lapsilisä n. 100€/kk niin tulot ovat kuussa n. 850€!

Ja koska pieni palkka, ei siitä juuri veroa mene. Jos mies olisi pienipalkkaisessa tyött ja saisi käteen esim. n. 1000€ niin perheen tulot olisivat kuussa n.1800€.

JOS aikomuksena säästää, niin kyllä tuosta säästettyä saa, ellei sitten elä esim. "liian" isossa ja kalliissa asunnossa tai tuhlaa "turhuuksiin". Pari vuotta noin ja vaikka 200€/kk säästöön niin olisi vajaa 5000€ säästössä, millä rahoittaisi esim. 1. opiskeluvuoden aika hyvin (säästöt +opintotuki ja asumislisä päälle)

Vierailija
34/45 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lapseton samanikäinen kyllä pärjää opintotuella. Siksi yleensä ensin opiskellaan ja sitten tehdään lapsia... Samaa mieltä kuin edellinen, olisit tehnyt vain sen yhden lapsen, sitten koulutus ja töihin, sitten vasta lisää lapsia."

En ole ap.

Ensinnäkin "olisit tehnyt toisin" ei nyt auta. Nyt kaivattaisiin neuvoja miten eteenpäin. Myös lapset hankkineelle opiskelu tulisi mahdollistaa. Voihan sitä joutua opiskelemaan vaikka uuden ammatin huonon työllisyystilanteen tai terveydentilansa vuoksi.

Omalla kohdallani en olisi voinut ajatellakaan opintoja ensin, lapsia sitten. Nuoruus meni pitkäaikaisen sairauden kanssa taistellessa. Viimein kun terveys saatiin kuntoon, oli lapset tehtävä heti, tai oltava tekemättä. Opiskella voi myöhemmälläkin iällä. Mutta lapsia ei saada kovin vanhana. Myös terveys voi vaikuttaa lapsien hankkimisajankohtaan.

Suomessa on katkeria ihmisiä, jotka ovat ensin opiskelleet ja hankkineet työn. Sitten lapsia ei kuulukaan, kun on jo oma hedelmällisyys laskenut iän myötä. Naisen hedelmällisyys alkaa heiketä jo 25 ikävuoden jälkeen.

Sekään ei ole paras idea, että opiskelee ensin, ja tekee lapset perään. On vuosia kotona, ja yrittää päästä työhön. Uudet vastavalmistuneet menevät edelle. Tai sitten oman ikäiset, joilla jo työkokemusta.

Teetpä niin tai näin, aina voit valita väärin. Äitiyden ja työuran yhteensovittaminen ei ole todellakaan helppoa nykypäivänä.

Vierailija
35/45 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

He ovat iältään 6 v, 5 v, 3 v ja 2 v. Itse olen 25-vuotias.

Minulla on työssä käyvä puoliso ja itsekin teen keikkatyötä välillä. Opinnot edistyvät hyvin ja rahamme riittävät kaikkeen tarpeelliseen.

Sossupummiksi en alkaisi.

Vierailija
36/45 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

He ovat iältään 6 v, 5 v, 3 v ja 2 v. Itse olen 25-vuotias.

Minulla on työssä käyvä puoliso ja itsekin teen keikkatyötä välillä. Opinnot edistyvät hyvin ja rahamme riittävät kaikkeen tarpeelliseen.

Sossupummiksi en alkaisi.

Siis ihan en halua haastaa riitaa vaan vilpittömästi haluan tietää miten tuo onnistuu?

Vierailija
37/45 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin jo että mieheni käy töissä ja minä itsekin teen keikkaa välillä. Elämme myös aika säästeliäästi, teemme esimerkiksi kaikki ruuat itse alusta asti. Lapsilisät saamme, ja kotihoidontukea koska pienimmät (2 v ja 3 v) eivät ole päiväkodissa vaan hoidamme heidät itse ja joskus mummot auttaa. Opintotuen saan myös mutta opintolainaa en ole nostanut. Sossussa emme käy.

Siis ihan en halua haastaa riitaa vaan vilpittömästi haluan tietää miten tuo onnistuu?

Vierailija
38/45 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pienten lasten yhdistäminen?

Minulta tuntuu loppuvan vuorokaudesta tunnit kesken jo nyt. Pääsen töistä 16.00, haen lapset päiväkodista klo 17.00. Sitten kotiin ja ruoka hetki leikkiä ja iltapuuhiin...

Aika mahdottomalle tuntuu että ehtisin vielä jossain välissä paneutua kouluhommiin, jos siis työn sijasta olisin koulussa ja yrittäisin vielä tehdä jotain keikkahommiakin...

ap

Vierailija
39/45 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille pitää olla aikaa. Oma äitini opiskeli, kun olin lapsi. Onneksi ei tehnyt keikkatöitä enää lisäksi. Äidillä ei ollut minulle aikaa :(

Lapset + opiskelu voi olla toimiva yhdistelmä, mutta jos todella opiskelee täysipäiväisesti, on suorastaan vastuutonta tehdä töitä lisäksi. Mummot ja muut sukulaiset eivät voi korvata äitiä, vaikka he hyvin lapsia hoitaisivatkin. Raha on hyvä ja tarpeellinen asia, mutta se ei korvaa aikaa ja rakkautta.

Parempi hakea sossusta rahaa, ja antaa aikaa lapselle kuin olla aina pois kotoa ja tienata rahat itse.

Vierailija
40/45 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on mies jolla pysyy kädessä niin kattila ja kauha kuin rätti ja imurikin. Pääsen koulusta usein jo kello 13 tai 14, ja joinain päivinä ei koulua ole ollenkaan. Kun koulutehtäviin tarttuu heti niin ne eivät jää rästiin. Eikö sinun miehesi hae lapsia hoidosta, tee ruokaa, leiki lasten kanssa, laita heitä nukkumaan ja siivoa?

ja pienten lasten yhdistäminen?

Minulta tuntuu loppuvan vuorokaudesta tunnit kesken jo nyt. Pääsen töistä 16.00, haen lapset päiväkodista klo 17.00. Sitten kotiin ja ruoka hetki leikkiä ja iltapuuhiin...

Aika mahdottomalle tuntuu että ehtisin vielä jossain välissä paneutua kouluhommiin, jos siis työn sijasta olisin koulussa ja yrittäisin vielä tehdä jotain keikkahommiakin...

ap