Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kari Tapion perinnöstä riita, au-lapsi yritetään jättää perinnöttä

Vierailija
23.03.2011 |

Pistää vihaksi. Törkeää touhua.

Pidin Kari Tapiota rehtinä ja vastuunsa kantavana mutta tällaista paskaa saa nyt lukea. Onkohan Pia Vihervaaralla näppinsä tässä pelissä?

http://www.iltalehti.fi/viihde/2011032313419057_vi.shtml

Kari Tapion omaisuuden jakaminen uhkaa kääntyä perintöriidaksi, kun avioton poika vaatii osuuttaan.

Joulukuussa menehtynyt Kari Tapio on sivuuttanut aviottoman poikansa kahdessa testamentissaan. Nyt poika vaatii asiasta selvitystä. Hän epäilee, että isän omaisuutta piilotellaan häneltä.

Perukirjan perusteella avioton poika saisi näillä näkymin korkeintaan muutaman tuhannen euron perinnön.

Selvityspyynnön mukaan Kari Tapio on julkisuudessa annettujen tietojen valossa ollut hyvin varakas, mutta "perukirjan mukaan hänen omaisuutensa säästö on lähes olematon". Muun muassa näillä perustein avioton poika vaatii kuolinpesälle puolueetonta pesänselvittäjää, joka ottaisi selvää mahdollisista leskelle ja liitossa syntyneille pojille tapahtuneista omaisuuden luovutuksista.

Muu perhe ei ole vielä vastannut nyt 32-vuotiaan pojan hakemukseen.

Muhivasta perintöriidasta uutisoi ensimmäisenä Ilta-Sanomat.

Kari Tapio lukeutui vuosikausia maan parhaiten tienaaviin muusikoihin. Hänellä on aviottoman pojan lisäksi kolme poikaa liitosta Pia Viheriävaaran kanssa.

IL

Kommentit (233)

Vierailija
141/233 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ryhtyisi tuollaisiin toimiin kuin au-lapsi.

Selvästi vihainen jakatkera ja haistaa nyt hyötymisen...

Minusta sellainen mies ei ansaitse rahaa.

Mutta täällähän yh:t ymmärtää sillä Suomi ja maailma on pullollaa yh-naisia jotka pamahtavat tarkoituksella paksuksi jotta voisivat hyötyä miehistä... VAnhanaikainen kaikista kiristyksen ja rahanlypsämisen konsteista... Surullista kun miehet haksahtaaja kärsii ikänsä näiden naisten hyväksikäytöstä...

Minusta au-lapsi ansaitsee rahaa muttei todellakaan suuressa määrin. Olen aivan varma että au-lapsi ei tyytyisi edes poikien tasajako summiin... tahtoisi itse riistää vielä puolisoltakin rahaa. Kaiken mikä irtoa...

Irvokasta että syrjähypyn tulos vielä noin kauan onnistuu musertamaan puolison elämää :(

Vierailija
142/233 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika oli mennyt Karin keikalle, jotta voisi edes siellä tavata isänsä. Isä ei halunnut häntä nähdä.

Tais vaimo vihata niin tuota au-lasta, ettei sietänyt mieheltään mitään yhteydenpitoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/233 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se Tapio selvästi ole ihan rehellisesti toiminut, mutta miten näette pojan olevan oikeutettu rahaan, jota hän ei ole millään tavalla itse ansainnut?

Siitä olen toki samaa mieltä, että Tapio olisi voinut hoitaa isyytensä paremmin.

Miettikääpä tilannetta, jossa oma miehenne kävisi kiksauttamassa jotain ventovierasta naista, ja sitten olisi perinnönjaolla yksi ylimääräinen, telle täysin tuntematon ihminen? Suhtautuisitteko kovinkin suopeasti? Ettehän vaan yrittäisi siirtää omaisuutta pois kuolinpesästä? Ettehän?

isänsä siipeilijöitä.

Vierailija
144/233 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnian edelle. Kari Tapio ja vaimonsa ovat julkisesti tunnettuja mutta se seikka ei esta ns julkisuuden henkiloitakaan pimittamasta ja haalimasta itselleen varallisuutta joka osaksi kuuluisikin LAIN MUKAAN myos biologiselle lapselle.

Vierailija
145/233 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tekee hänet arvottomammaksi?

Au-lapsi ansaitsee toki perintöä, mutta minusta au-lapselta on äärimmäisen itsekästä kuvitella olevansa samalla arvolla kuin toiset lapset.

Se mies on maailmassa kaiken saman arvoinen kuin me muutkin mutta siinä perheessä se poika ei ole saman arvoinen kuin ne ydinperheeseen kuuluneet.

Ei tietenkään ole pojan oma vika. Lapset syntyy perheisiin joista eivät itse voi valita. Mutta on miehiä jotka saavat lapset eivätkä itse voi sitäkään valita. Minusta se on au-lapsen surullinen kohtalo muttei se silti ole syy mihinkään... niin vain joidenkin kohdalla elämä menee.

Vierailija
146/233 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti: pojat ovat eläneet koko ikänsä isänsä kanssa ja vaimokin yli 40v. Au-lapsi on sen sijaan täysin ulkopuolinen. Isän kiksautus ei tee hänestä perheenjäsensä. Palsta on täynnä au-äitejä, jotka haluavat au-lapsilleen parasta ja siksi samaistuvat tuohon au-lapseen.

Hmmm,

oli tietenkin pojan oma valinta ettei päässyt perheenjäseneksi? Ei sen au-lapsen tarvitse olla täysin ulkopuolinen, sehän on jokaisen isän valinta miten asian hoitaa.

Vierailija
147/233 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta täällähän yh:t ymmärtää sillä Suomi ja maailma on pullollaa yh-naisia jotka pamahtavat tarkoituksella paksuksi jotta voisivat hyötyä miehistä... VAnhanaikainen kaikista kiristyksen ja rahanlypsämisen konsteista... Surullista kun miehet haksahtaaja kärsii ikänsä näiden naisten hyväksikäytöstä...

Minusta au-lapsi ansaitsee rahaa muttei todellakaan suuressa määrin. Olen aivan varma että au-lapsi ei tyytyisi edes poikien tasajako summiin... tahtoisi itse riistää vielä puolisoltakin rahaa. Kaiken mikä irtoa...

Irvokasta että syrjähypyn tulos vielä noin kauan onnistuu musertamaan puolison elämää :(

Vierailija
148/233 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ainoa isä hänelläkin vain on, ja törkeää tuolta isältä jos oman poikansa noin arvottaa muita huonommaksi.

Au-lapsi ansaitsee toki perintöä, mutta minusta au-lapselta on äärimmäisen itsekästä kuvitella olevansa samalla arvolla kuin toiset lapset.

Se mies on maailmassa kaiken saman arvoinen kuin me muutkin mutta siinä perheessä se poika ei ole saman arvoinen kuin ne ydinperheeseen kuuluneet.

Ei tietenkään ole pojan oma vika. Lapset syntyy perheisiin joista eivät itse voi valita. Mutta on miehiä jotka saavat lapset eivätkä itse voi sitäkään valita. Minusta se on au-lapsen surullinen kohtalo muttei se silti ole syy mihinkään... niin vain joidenkin kohdalla elämä menee.

Vierailija
149/233 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ryhtyisi tuollaisiin toimiin kuin au-lapsi. Selvästi vihainen jakatkera ja haistaa nyt hyötymisen... Minusta sellainen mies ei ansaitse rahaa. Mutta täällähän yh:t ymmärtää sillä Suomi ja maailma on pullollaa yh-naisia jotka pamahtavat tarkoituksella paksuksi jotta voisivat hyötyä miehistä... VAnhanaikainen kaikista kiristyksen ja rahanlypsämisen konsteista... Surullista kun miehet haksahtaaja kärsii ikänsä näiden naisten hyväksikäytöstä... Minusta au-lapsi ansaitsee rahaa muttei todellakaan suuressa määrin. Olen aivan varma että au-lapsi ei tyytyisi edes poikien tasajako summiin... tahtoisi itse riistää vielä puolisoltakin rahaa. Kaiken mikä irtoa... Irvokasta että syrjähypyn tulos vielä noin kauan onnistuu musertamaan puolison elämää :(

isäkään ei välittänyt hänestä? Mieti omalle kohdallesi jos isäsi ei haluaisi pitää mitään yhteyttä.

Vierailija
150/233 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin varmasti juu... saa nähdä kuinka suuri liuta niitä meidän murmelille on kertynyt... Eivät taida periä kuin velkaa ja verkkahousuja ;D

Kun mies elää koko ikänsä lähellä lapsiaan niin on selvää että ne lapset ovat rakkaampia ja läheisempia. Ulkopuolinen on ulkopuolinen. KArin ei olisi tarvinnut edes tunnustaa isyyttään jos ei olisi halunnut. Älkää loatko miestä täällä.

Menkää halimaan niitä omia yh-palleroita ja toivokaa että voitte heillä lypsää miehiltä rahaa ;) Onhan se jonkunlainen lohtu sekin...

Vierailija
151/233 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakaan minun mielestäni. Tämä poika ei ole elänyt Kari Tapion perheessä, häneen ei siis ole muodostunut mitään tunnesiteitä. Ymmärrän täysin Kari Tapion ja vaimonsa omaisuusjärjestelyt. Kari Tapion kuoltua puolet hänen omaisuudestaan (=hänen hallussaan/omistuksessaan olleesta omaisuudesta) perii vaimo, toisen puolen jakavat lapset neljään osaan. Niin yksinkertaista se on.

Eipä tämä poika Kari Tapion eläessä käynyt oikeutta ja vaatinut rahojaan, nyt kun mies on kuollut, niin helposti huomaa, mikä olikin tärkeää: perintö ja rahat, ei isän tapaaminen.

Vierailija
152/233 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnian edelle. Kari Tapio ja vaimonsa ovat julkisesti tunnettuja mutta se seikka ei esta ns julkisuuden henkiloitakaan pimittamasta ja haalimasta itselleen varallisuutta joka osaksi kuuluisikin LAIN MUKAAN myos biologiselle lapselle.

Eli mäkin voin siis kieltää isääni antamasta rahojaan uudelle vaimolleen. Tästä lähin ei maksa sitten enää sen ruokia ja vie matkoille eikä osta autoa jne.. kun lain mukaan sen rahat on sitten mun kun ukko kuolee.

Vierailija
153/233 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ainoa isä hänelläkin vain on, ja törkeää tuolta isältä jos oman poikansa noin arvottaa muita huonommaksi.

Se mies on maailmassa kaiken saman arvoinen kuin me muutkin mutta siinä perheessä se poika ei ole saman arvoinen kuin ne ydinperheeseen kuuluneet. Ei tietenkään ole pojan oma vika. Lapset syntyy perheisiin joista eivät itse voi valita. Mutta on miehiä jotka saavat lapset eivätkä itse voi sitäkään valita. Minusta se on au-lapsen surullinen kohtalo muttei se silti ole syy mihinkään... niin vain joidenkin kohdalla elämä menee.

eli kyllä se perinnönjako menee ihan lakien mukaan. Eläessään jokainen saa tehdä rahoillaan ja omaisuudellaan mitä haluaa, ei siihen ole au-lapsilla mitään sanomista. Ja hänellä on todistustaakka siitä, että on kärsinyt vääryyttä.

Vierailija
154/233 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

N KArin ei olisi tarvinnut edes tunnustaa isyyttään jos ei olisi halunnut.

Vierailija
155/233 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä au-lapsellakin oikeutensa on.

Se mies on maailmassa kaiken saman arvoinen kuin me muutkin mutta siinä perheessä se poika ei ole saman arvoinen kuin ne ydinperheeseen kuuluneet. Ei tietenkään ole pojan oma vika. Lapset syntyy perheisiin joista eivät itse voi valita. Mutta on miehiä jotka saavat lapset eivätkä itse voi sitäkään valita. Minusta se on au-lapsen surullinen kohtalo muttei se silti ole syy mihinkään... niin vain joidenkin kohdalla elämä menee.

eli kyllä se perinnönjako menee ihan lakien mukaan. Eläessään jokainen saa tehdä rahoillaan ja omaisuudellaan mitä haluaa, ei siihen ole au-lapsilla mitään sanomista. Ja hänellä on todistustaakka siitä, että on kärsinyt vääryyttä.

Vierailija
156/233 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ryhtyisi tuollaisiin toimiin kuin au-lapsi. Selvästi vihainen jakatkera ja haistaa nyt hyötymisen... Minusta sellainen mies ei ansaitse rahaa. Mutta täällähän yh:t ymmärtää sillä Suomi ja maailma on pullollaa yh-naisia jotka pamahtavat tarkoituksella paksuksi jotta voisivat hyötyä miehistä... VAnhanaikainen kaikista kiristyksen ja rahanlypsämisen konsteista... Surullista kun miehet haksahtaaja kärsii ikänsä näiden naisten hyväksikäytöstä... Minusta au-lapsi ansaitsee rahaa muttei todellakaan suuressa määrin. Olen aivan varma että au-lapsi ei tyytyisi edes poikien tasajako summiin... tahtoisi itse riistää vielä puolisoltakin rahaa. Kaiken mikä irtoa... Irvokasta että syrjähypyn tulos vielä noin kauan onnistuu musertamaan puolison elämää :(

isäkään ei välittänyt hänestä? Mieti omalle kohdallesi jos isäsi ei haluaisi pitää mitään yhteyttä.

Enkä todellakaan kehtaisi mennä surevilta läheisiltä mitään rahoja kiukkuamaan. Se olisi vaan helvetin kurja tunne ja elämä on... En kokisi edes olevani samaan oikeutettu... ja tiedän mistä puhun... näköjään toisilla on otsaa...

Vierailija
157/233 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta au-lapsi ansaitsee rahaa muttei todellakaan suuressa määrin.

No, se asiahan ei riipu sinun mielipiteestäsi, vaan ihan Suomen lainsäädännöstä, jossa nämä asiat on määritelty.

Vierailija
158/233 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka mies on kylvänyt siementään sinne sun tänne.

Ja vaimoke ei oikeen kestä kun omat lapset ei saakaan kaikkea...

Vierailija
159/233 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kyllähän tuon saman voi sanoa toisinkin päin: aidosti lapsestaan välittänyt mies ei olisi koskaan ryhtynyt tuollaisiin toimiin estääkseen biologista lastaan saamasta sen mikä hänelle kuuluu.

En ole koskaan Kari Tapiota fanittanut, ja kyllä voin sanoa että nyt meni maku lopullisesti. Voin kuvitella että syrjähyp(p)y(t) ovat olleet "oikealle perheelle" kova paikka, mutta siitä kannattaisi syyttää ainoastaan vainajaa, ei viatonta lasta joka on varmasti koko elämänsä joutunut kantamaan isättömyyden tuskaa.

Eli kyllä tuolle pojalle kuuluu tasan sama mikä niille kahdelle muullekin. Ja vaikka osuisi omalle kohdalle niin samaa mieltä olisin. Olisin katkera ja vihainen, mutta vika olisi miehessä joka olisi hyppinyt ympäriinsä, ei niissä "rakkauden hedelmissä" joka haluaisivat sen joka heille kuuluukin.

Vierailija
160/233 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka mies on kylvänyt siementään sinne sun tänne. Ja vaimoke ei oikeen kestä kun omat lapset ei saakaan kaikkea...