Kari Tapion perinnöstä riita, au-lapsi yritetään jättää perinnöttä
Pistää vihaksi. Törkeää touhua.
Pidin Kari Tapiota rehtinä ja vastuunsa kantavana mutta tällaista paskaa saa nyt lukea. Onkohan Pia Vihervaaralla näppinsä tässä pelissä?
http://www.iltalehti.fi/viihde/2011032313419057_vi.shtml
Kari Tapion omaisuuden jakaminen uhkaa kääntyä perintöriidaksi, kun avioton poika vaatii osuuttaan.
Joulukuussa menehtynyt Kari Tapio on sivuuttanut aviottoman poikansa kahdessa testamentissaan. Nyt poika vaatii asiasta selvitystä. Hän epäilee, että isän omaisuutta piilotellaan häneltä.
Perukirjan perusteella avioton poika saisi näillä näkymin korkeintaan muutaman tuhannen euron perinnön.
Selvityspyynnön mukaan Kari Tapio on julkisuudessa annettujen tietojen valossa ollut hyvin varakas, mutta "perukirjan mukaan hänen omaisuutensa säästö on lähes olematon". Muun muassa näillä perustein avioton poika vaatii kuolinpesälle puolueetonta pesänselvittäjää, joka ottaisi selvää mahdollisista leskelle ja liitossa syntyneille pojille tapahtuneista omaisuuden luovutuksista.
Muu perhe ei ole vielä vastannut nyt 32-vuotiaan pojan hakemukseen.
Muhivasta perintöriidasta uutisoi ensimmäisenä Ilta-Sanomat.
Kari Tapio lukeutui vuosikausia maan parhaiten tienaaviin muusikoihin. Hänellä on aviottoman pojan lisäksi kolme poikaa liitosta Pia Viheriävaaran kanssa.
IL
Kommentit (233)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei isä ole oikea isä, ellei ole halunnut lasta. Vrt. nainen voi tehdä abortin, kun ei halua lasta, vaikka biologinen isä olisi toista mieltä.
Vanhemmuus ei ole biologiaa!
Kyllä biologinen isä on se ainoa oikea isä. Lapsi ei ole valinnut, millaiseen suhteeseen haluaa syntyä. - Vai on abortin tekeminen eettinen ratkaisu? Kummalliseksi on ajattelutapa mennyt yhteiskunnassamme, jos tätä mieltä ollaan.
Biologinen isä ei todellakaan ole "ainoa oikea isä". Isä on se, joka kasvattaa ja on mukana elämässä.
Lukekaa kirja Kenen lapsi niin luulen et suurimmalle osalle avautuu eri tavalla ihmisen juuret.
Adoptoidut tai aviottomat lapset yleensä haluavat tietää syntyperänsä ja juurensa ja vaikka ne olisi vähemmän mukavia tietoja, niin silti rauhoittaa kun saa jopa tavata jomman kumman vanhempansa tai muuta sukua. Moni kokee, ettei ole ehjä ennen kuin on selvittänyt juurensa.
Aika monilla kasvatusvanhemmat eivät voi täyttää biologisten vanhempien osaa. Niin se vain on. Tosiseikat näkee mm Kadonneen jäljillä realitystä, jossa on lähdetty etsimään biologisia sukulaisiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tasapuolisuuden nimissä toivon että AU-Äiti ja Poika tulisivat reilusti esille Ilta ja Viihdelehtien sivuille kuvien kera!!Ovathan HE Valtakunnan kuumin ja puhutuin ÄITI/POIKA kaksikko!!Nyt vaan sohitaan kepillä aidantakaa toista Osapuolta joka joutuu Kuvillaan olemaan koko kansan Pällisteltävänä.Toisaalta tämähän jo kertoo Paljon kyseisistä ihmisitä!Ensin tehdään yksityis-asioista hirvee HALOO ja sitten piiloudutaan!Tommottii noi TURKKULAISET ON!!!!!!!
Joku Karri-pojan tunteva kirjoitti, että on hyvin musikaalinen kolmekymppinen mies, säännöllisessä työssä sekä vaatimaton ja miellyttävä. Pari kertaa kohdannut isänsä tämän keikalla ohimennen, mutta ei ole isä pitänyt mitään yhteyttä. Juuri näkemässäni Kari Tapion elämäkertaelokuvassa oli kohtaus, jossa Pia oli löytänyt naisystävän kirjeen (sen jossa tämä turkulainen nainen kertoi raskaudestaan). Pia raivosi Karille ja huusi: "Muista, että sinulla on vain yksi perhe!" Varmaan aika paljon Pian tahdosta yhteydenpito jäi, ja perintöäkin sitten pimitettiin kepulikonstein. Minusta tällainen on ikävää, epäystävällistä ja suuri vääryys. (Samalla tavalla on minua ja jälkikasvuani kohdeltu, siksi tämä minua erikoisesti surettaa.)
Turussa eivät muuten asu "turkkulaiset". Turkissa tosin turkkilaiset, ja kesäisin olivat ennen liikkeellä tukkilaiset. Minäkään en viitsi kirjoittaa savoa, kun se ei varmaan minulta onnistuisi.
Ihan oikeaa kohtelua sellaiselle, joka kuvittelee saavansa lihalompakon avulla prinssin ja puoli valtakuntaa. Äpä*ineen.
Olet sai ras, kielenkäyttösi kertoo sinusta kaiken tarpeellisen
Sinä sairaampi. Montaako miestä olet jo ehtinyt kiristämää tällä metodilla ja paljonko olet ehtinyt nettoamaan? Se on selvä, että julkkisten ympärillä pyörii aina näitä itsensä tyrkyttäjiä ja hyväksikäyttäjiä. Vaikka sitten lasten kustannuksella.
Tämäköhän on miesnäkökulma?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei isä ole oikea isä, ellei ole halunnut lasta. Vrt. nainen voi tehdä abortin, kun ei halua lasta, vaikka biologinen isä olisi toista mieltä.
Vanhemmuus ei ole biologiaa!
Kyllä biologinen isä on se ainoa oikea isä. Lapsi ei ole valinnut, millaiseen suhteeseen haluaa syntyä. - Vai on abortin tekeminen eettinen ratkaisu? Kummalliseksi on ajattelutapa mennyt yhteiskunnassamme, jos tätä mieltä ollaan.
Biologinen isä ei todellakaan ole "ainoa oikea isä". Isä on se, joka kasvattaa ja on mukana elämässä.
Lukekaa kirja Kenen lapsi niin luulen et suurimmalle osalle avautuu eri tavalla ihmisen juuret.
Adoptoidut tai aviottomat lapset yleensä haluavat tietää syntyperänsä ja juurensa ja vaikka ne olisi vähemmän mukavia tietoja, niin silti rauhoittaa kun saa jopa tavata jomman kumman vanhempansa tai muuta sukua. Moni kokee, ettei ole ehjä ennen kuin on selvittänyt juurensa.
Aika monilla kasvatusvanhemmat eivät voi täyttää biologisten vanhempien osaa. Niin se vain on. Tosiseikat näkee mm Kadonneen jäljillä realitystä, jossa on lähdetty etsimään biologisia sukulaisiaan.
Toisaalta aika moni on biologiset sukulaisensa tavattuaan tajunnut, että adoptioperhe oli parasta, mitä tapahtui. Harvoin julkisuudessa kerrotaan narkkariäideistä tai suvuista, joissa kaikki on tavalla tai toisella sekaisin alkoholista tai huumeista ja biologisen lapsen löytyminen merkitsee suvulle sitä, että on joku, jolta vaatia rahaa.
Mikä risti? Muistelen jotain että joku Jalkasen poika halusi jonkun ristin takaisin joltain muusikolta jonka Klappi oli antanut. Oliko koru vai joku seinä risti?
Saiko se sen takaisin? Oliko joku arvokas?
Vierailija kirjoitti:
että kyllä piru perijöötä löytää.
Ahne paska on. Omansa on jo saanut elatusmaksuissa. Eihän tämä lapsi edes kuulu heidän perheeseen vaikka samoja geenejä on.
Itse en viitsisi. ilmeisesti on aika ahneeksi ja julkisuuden hakuuseksi kasvatettu. Aivan järkyn kuvan antaa ittestänsä
Pitäisikö siis tunnustetun, biologisen pojan luopua siitä perintöosuudesta, joka hänelle lain mukaan kuuluu? Sen jälkeen, kun on jäänyt vaille sitä isän rakkautta ja huolenpitoa, joka hänelle inhimillisyyden nimessä olisi kuulunut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahne paska on. Omansa on jo saanut elatusmaksuissa. Eihän tämä lapsi edes kuulu heidän perheeseen vaikka samoja geenejä on.
Itse en viitsisi. ilmeisesti on aika ahneeksi ja julkisuuden hakuuseksi kasvatettu. Aivan järkyn kuvan antaa ittestänsäPitäisikö siis tunnustetun, biologisen pojan luopua siitä perintöosuudesta, joka hänelle lain mukaan kuuluu? Sen jälkeen, kun on jäänyt vaille sitä isän rakkautta ja huolenpitoa, joka hänelle inhimillisyyden nimessä olisi kuulunut?
Kyllä ja jäikin, kiitos äidilleen.
Vierailija kirjoitti:
toimittu Kari Tapiolta ku on turvannut vaimonsa tulevaisuuden omaisuus järjestelyillä. Kari Tapion ammatti ollut rankka koko perheelle ja etenkin vaimolle. Hienoa, että on huomannut ajatella ja turvata vaimonsa tulevaisuuden. Avioerossa vaimo olisi äkkiä voinut olla puilla paljailla tai esim konkursissa perheeltä olisi mennyt koti ja kaikki
Ei kai kukaan täällä ole väittänyt, että poika olisi halunnut muuta kuin hänelle lain mukaan kuuluvan perintöosuuden. Ei Piaa olisi voitu, tai haluttukaan, ajaa mieron tielle! Leski saa yleensä elää loppuelämänsä kodissaan, vaikka se hänen jälkeensä menisi jälkikasvulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en viitsisi. ilmeisesti on aika ahneeksi ja julkisuuden hakuuseksi kasvatettu. Aivan järkyn kuvan antaa ittestänsäPitäisikö siis tunnustetun, biologisen pojan luopua siitä perintöosuudesta, joka hänelle lain mukaan kuuluu? Sen jälkeen, kun on jäänyt vaille sitä isän rakkautta ja huolenpitoa, joka hänelle inhimillisyyden nimessä olisi kuulunut?
Kyllä ja jäikin, kiitos äidilleen.
Millä perusteella? - Luulenpa, että tämä on miehen mielipide. Sellaisen miehen, joka itse toimisi tunekylmästi vastaavassa tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen on valehdellut ehkäisystä? Niinhän jotkut naiset tekee. Kuinka miehellä voisi olla tunteita? Ei mulla olisi.
Voi olla niin, tai sitten Kari ei ole välittänyt ehkäisystä että onko vai ei...
Joka tapauksessa lapsi on syytön syntymäänsä ja vanhempiensa riettailuun!
Noin on. Eikä lasta pidä koskaan rangaista, syyttää tai pitää epäoikeudenmukaisessa asemassa, koska lapsi on aina syytön syntymäänsä ja syntyperäänsä.
Selvä se.
Veikkaan, että pitkälti tuosta syystä minua ei kututtu isäni maahanpanijaisiin. - No. lähetin komian "suruadressin" toisen omaisen mukana.
Tuntemani perhe, jossa on samanlainen "ylimääräinen" sisarus, hoiti asian kauniisti. Isän aviolapset pitivät tiukan huolen, että perintö jaettiin tasan lain kirjaimen mukaan - he kokivat tämän uuden lähiomaisen sisaruksekseen, vaikkeivat lapsina tunteneetkaan toisiaan.
Juuri tällaisissa tilanteissa arvot punnitaan. Tapioiden arvot on nyt nähty.
Vierailija kirjoitti:
Selvä se.
Veikkaan, että pitkälti tuosta syystä minua ei kututtu isäni maahanpanijaisiin. - No. lähetin komian "suruadressin" toisen omaisen mukana.
Tuntemani perhe, jossa on samanlainen "ylimääräinen" sisarus, hoiti asian kauniisti. Isän aviolapset pitivät tiukan huolen, että perintö jaettiin tasan lain kirjaimen mukaan - he kokivat tämän uuden lähiomaisen sisaruksekseen, vaikkeivat lapsina tunteneetkaan toisiaan.
Hattua nostan tuollaiselle ratkaisulle!
Miten? Eihän tuossakaan tapauksessa päästy. Perustan osakeyhtiön, olen ainoa osakas, tehtävänä markkinoida laulajaa. Hän saa palkkaa, minä saan tuoton. Missä kohdassa pääset väliin?