Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lastensuojelu pelottaa!

Vierailija
02.03.2011 |

Mua on alkanut ahdistamaan ja pelottamaan tämä paljon puhuttu lastensuojelu. Meillä on kotona asiat kunnossa, mutta mulla on järjetön pelko siitä, että joku tekee lastensuojeluilmoituksen vaikka kiusallaan ja joudutaan silmätikuiksi.

Pelkään myös näitä perusteettomia huostaanottoja, mistä tälläkin palstalla jatkuvasti puhutaan. Ajatuskin on niin kauhistuttava, että oksettaa.

Onko muilla tälläistä? Vai olenko tulossa hulluksi?

Kommentit (140)

Vierailija
81/140 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinusta pitäisi tehdä lastensuojeluilmoitus. Laiminlyöt useamman lapsen netissä roikkumisen takia.

Ja se on muuten ihan tutkittu juttu, että epäpätevät ihmiset kokevat työnsä rankaksi. Tämä lienee nyt sinullakin ongelma.

Ja ei, ei ole lapsiani otettu huostaan. Minä olen töissä, lapseni ovat koulussa. Ja kun he olivat pieniä, minä hoidin heitä, enkä vatkannut netissä omia ongelmiani!

Keskity nyt sinäkin kerrankin edes yhden lapsen hyvinvointiin. Aloita vaikka sieltä kotoasi.

Vierailija
82/140 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapsilla kannattaa suosia päivärytmiä ja heidän pitää myös ulkoilla.

Yleensä normaali hyvinvoiva äiti ulkoiluttaa lapsia kello 9.34 - 10.24 EIKÄ NOTKU TIETOKONEELLA LAPSIAAN LAIMINLYÖDEN!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/140 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapsilla kannattaa suosia päivärytmiä ja heidän pitää myös ulkoilla.

Yleensä normaali hyvinvoiva äiti ulkoiluttaa lapsia kello 9.34 - 10.24 EIKÄ NOTKU TIETOKONEELLA LAPSIAAN LAIMINLYÖDEN!

mutta saisi meistä tehdä ilmeisesti lastensuojelu ilmoituksen. Me emme ulkoile lasten kanssa tuona kellon aikana. En siis ole normaali ja hyvinvoiva äiti :D

Voi auta armias näitä pässejä. Tiesitkö että ihmisillä on erilaisia rytmejä? Kaikki eivät herää klo 7.00...

Vierailija
84/140 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lasten pitää ulkoilla?

Vai väitätkö että ko sossu on ulkoiluttanut niitä mukuloitaan kaksi tuntia jo ennen kello 9.34:ää.

Ei ole hyvä sekään. Lasten pitää tavata muita lapsia, eikä leikkipuistoissa kyllä ole ketään kello 7.30.

Hyvä äiti kääntää lasten rytmin asialliseksi ja huolehtii lasten sosiaalistamisesta.

Luultavimmin ko. äiti vain on juuri herännyt ja hän kököttää siivoamattomassa kodissa pelkän nuorimman kanssa, joka syö jossain töpseleitä, kun äiti surffaa. Isommat lapset on isä roudannut päiväkotiin heti kuuden jälkeen.

Vierailija
85/140 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva saada duunikaverit kylään. Miten sä muuten ehdit töissä netissä roikkumaan? Mun laps ei voi ulkoilla kun on kipeenä ja nukkuu.

Epäpätevät äidit ovat noin hyökkääviä kuin sä...

Vierailija
86/140 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelottaa kun on "selittämätön" erityislapsitapaus perheessä, siis kukaan ei osaa sanoa mistä johtuu lapsen ongelmat

aina sotkuista ja koti huiskin haiskin

jos joku marssisi ovesta sisään torstai-iltana (pahin ilta meillä viikosta) kohtaisi kaaoksen keskellä kinastelevat lapset, väsyneen äidin keittiössä tiuskimasta että pysykää poissa tieltä minulla on kuuma kattila kädessä, älkää juosko sisällä jne... ja mies olisi tulossa vasta seuraavana iltana kotiin, reissutyössä.

Täällä kun lukee kirjoituksia, on jo useita perusteita lastensuojelutoimenpiteille meissä.

Vierailija
87/140 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lasten pitää ulkoilla?

Vai väitätkö että ko sossu on ulkoiluttanut niitä mukuloitaan kaksi tuntia jo ennen kello 9.34:ää.

Ei ole hyvä sekään. Lasten pitää tavata muita lapsia, eikä leikkipuistoissa kyllä ole ketään kello 7.30.

Hyvä äiti kääntää lasten rytmin asialliseksi ja huolehtii lasten sosiaalistamisesta.

Luultavimmin ko. äiti vain on juuri herännyt ja hän kököttää siivoamattomassa kodissa pelkän nuorimman kanssa, joka syö jossain töpseleitä, kun äiti surffaa. Isommat lapset on isä roudannut päiväkotiin heti kuuden jälkeen.

Tarkoitin ennemmin sitä että mitä aikaisemmin herää, sitä aikaisemmin on tehty aamutoimet yms. Ja ehtiikin ulos heti aivan aamusta.

Meillä ei näin ole.

Heräämme n. 9.00 lasten kanssa. Vaihdamme yökkärit pois, syömme aamupalan yms. Sitten muksut leikkivät jonkin aikaa sisällä, minä juon rauhassa aamukahvin. N. klo 11.00 lähdemme ulos, posti tulee niihin aikoihin :) Haemme postin ja saatamme käydä lasten isovanhemmilla.

Tulemme kotiin takaisin. Leikimme aikamme ulkona.

Lähdemme sitten ruoan tekoon sisälle.

Ja ei, me emme käy leikkipuistoissa.

Vierailija
88/140 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

silmäsi ovat vaan auenneet, kuten monilla muillakin.

Virkamieskoneisto on Suomessa liian raskas ja autoritäärinen kaikilla aloilla, myös lastensuojelussa.

Pelko ei silti hyödytä, pidä hyvät välit sukuun ja naapureihin; yhdessä on helpompi puolustautua.

Vierailija
89/140 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksi ette noudata normaalia rytmiä?

Vierailija
90/140 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivan liikaa. Pysypäs poissa täältä pari viikkoa, ja johan olo kohenee.

Vierailija
91/140 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on samanlaisia pelkoja kuin sulla, ap.

En vain ole kehdannut tunnustaa kun kaiken pitäisi olla hyvin meillä kotona - ja onkin. Inhottavaa ajatella tälläisiä asioita. :(

Vierailija
92/140 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en välttämättä pysty tarjoamaan mun ainoolle,nyt vielä vauvalle lapsivirikkeitä.Se siis huostaanotetaan koska estän sen kehitystä.Mulla ei ole minkäänlaista tukiverkkoa paitsi työkaverit jotka on suurin osa miehiä.Mä en tunne yhtään äitiä jolla olisi vauvoja tai edes alle 10 vuotiaita.Ainoo ratkaisu on sitten myöhemmin laittaa päiväkotiin mut sithän mut haukutaan siitä huonoksi ja hylkääväksi äidiksi.Apua,mitä mä teen??Enhän mä voi hyökätä kadulla ventovieraiden kimppuun ja pyytää et mun lapsi sais tutustua niiden lapsiin vai voinko?Mitä jos se ei opi ees puhumaan kun on vaan mun kans 24/7?Ei paljon auta tieto et me ulkoillaan päivittäin ja usein monta tuntia kun ei tavata ketään.Ja joo,käydään usein kävelyllä jo aamu kuudenkin jälkeen kun ollaan molemmat aamuvirkkuja.

Vierailija
93/140 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kyllä aikamoinen pakkaus!

Ei minulla ole mitään tilastoja. Mutta kyllä minä sen tajuan että jos on jossain pidempään töissä, niin kyllä sitä näkee mihin mappiin työt menee: roskiin vai tuleeko niistä jotain. Sinulla on oma työ: kyllä sinäkin sen osaat varmaan ulkoa ja näet kokonaisuutta.

Minun lapset on mummolassa viettämässä hiihtolomaa. Se on minun syy miksi roikun tässä. Ja lapseni osaa leikkiä yksin ja yhdessä. Yksikään ei ole johtoja jyrsinyt vaikken vahdi 247 vieressä. Turvallinen koti, nääs! :D

Miksi ihmeessä työajalla olet netissä? Siitäkö sulle maksetaan palkkaa?

12

Vierailija
94/140 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sossu. Asiallisia olivat, ei mitään pelättävää.

Saatiin lausunto, että tarjoamme lapsille hyvän kodin ja mitään aihetta mihinkään jatkoon ei ole.

Jos asiat kunnossa miksi pelkäät?

Vierailija
95/140 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä mietinkin, että miksi pelkään.

Pelkoni on järjetön. Olen kai tosiaan lukenut aivan liikaa näitä tämän palstan kauhukertomuksia.

ap

Vierailija
96/140 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tulee ilmoitus, se päätetään käsitellä ja usein lyödään lukkoon jo jokin näkemys. Sitten käydään kotona, neuvotellaan ja koko ajan kirjataan lausuntoja ja lausuntoja. Usein ne laaditaan sen ennakkonäkemyksen mukaan. Sitten kun on saatu tarpeeksi papereita, kuitataan näkemys hallinto-oikeudessa. Pahimmillaan se voi edetä niin, että ko. työntekijä ei edes tapaa perhettä. Hän voi olla ns. johtava sosiaalityöntekijä, joka on muodollisesti pätevä ja häntä avustaa sitten työntekijät, joilla on huonompi koulutus. Loppupeleissä kuitenkin sen päteävän näkemys vain painaa, vaikka ne muutkin olisivat esimerkiksi tavanneet perheen ja käyneet kotona. Ja lakihan vaatii, että pitää käyttää avohuollon tukitoimia, mutta tuokin voidaan supistaa lausuntoon muotoon "tukitoimet osoittautuneet riittämättömiksi tai että niistä on kieltäydytty tms." Vaikka niitä ei olisi edes tarjottu tai kokeiltu.

mutta minun kysymykseni olikin, kuka tämän kaiken saa aikaan. Kuka neuvottelee, kirjaa lausuntoja, kuittaa näkemyksiä? Yksi ainoa henkilökö? Ja eikö noihin "tukitoimet osoittautuneet riittämmättömiksi tai niistä on kieltäydytty" lausuntoihin pitäisi liittää jotain faktaa ja lausuntoa näistä tukitoimistakin? Ei kai niitä voi tuulesta temmata?

On se kumma kun normaaliasioita hoidettaessa pitää täyttää jos jonkinlaisia asumis- ja jälkitarkastustodistuksia, lääkärinlausuntoja ja kiikuttaa virkatodistuksia, verotustodistuksia ja palkkakuitteja, mutta lapsen huostaanottotapauksessa riittää vain yhden sossun kirjoittama päätös. Kuulostaa suurelta epäkohdalta tai sitten väärinymmärrykseltä tai provolta.

Vierailija
97/140 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saan tehdä ihan mitä lystään. Minä en hae toimeentuloani veronmaksajien taskusta, kuten sinä. Tälläkin hetkellä. Nostat kotihoidontukea lapsista, jotka eivät ole edes kotona. Puhumattakaan nyt palkastasi, jonka kuppaat.

Eli sinä et edes HOIDA lapsiasi, vaikka olet hoitovapaalla. Mikähän sinä olet saarnaamaan muiden vanhemmuudesta yhtään mitään?

Edelleen jään kaipaamaan niitä tilastoja. Koska mitään yleisiä ei ole, ole hyvä ja kerro omat onnistumislukusi.

Vierailija
98/140 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisko oli töissä ko instanssissa, vältteli valmistumasta (psykologia ja sossupolitiikka), aika heppoisin perustein puututaan nykyään asioihin. ei halunnut tehdä niitä inhottavia päätöksiä koskaan itse, lopulta lopetti työt.

Vierailija
99/140 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niitä tukitoimia ei tarvitse tarjota, eikä niitä tarvitse yksilöidä tai mitenkään selventää. Riittää että kirjoittaa niistä tuon "kuittauksen", aivan kuten ap:lle oli tehty. Ei niitä tuulesta temmata, ne jätetään tekemättä. Tuo yksi lause on vain pakollinen liturgia, joka on hallinto-oikeuteen oltava, jotta näyttäisi siltä, että lakia on noudatettu.

Ne avohuollon tukitoimet pitäisi lain mukaan olla niitä ensisijaisia keinoja, mutta kunnat laistavat niiden tarjoamisesta. Ne kun saavat valtionapua huostaanottoihin, mutta avohuollon tukitoimet pitäisi kuntien maksaa.

Vierailija
100/140 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksi ette noudata normaalia rytmiä?

Samanlainen kuin teidän rytmi? Höpö höpö.

Meillä ei ole leikkipuistoja tässä lähellä.

Oikeasti, kuka määrittelee normaalin rytmin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi