Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tässä tarina teille jotka ette USKO että lastensuojelu osaa olla mätä

Vierailija
01.03.2011 |

KYLLÄ niitä lapsia REVITÄÄN hyvistä perheistä lastensuojelukoneistoon.

Esikoisemme syntyi ihan normaali vauvana joka lopetti kehityksen 1v iästä eteenpäin.Kävelemään oppi 3v ja puhetta ei tullut vielä 4v ikäisenäkään.Tutkimukset oli käynnissä koko ajan.

Lapsi oli myös todella kömpelö ja kaatuili helposti joten kolhuilta ei voinut välttyä

mutta mitä tekee päiväkoti??ilmoittaa lastensuojeluun että vanhemmat haittaa lapsen kehitystä???????????????? meille eivät puhuneet MITÄÄN.

Olimme ihan tavallinen perhe.vanhemmat päivätyössä,lapsi päiväkodissa .hoivaa ,hellyyttä ja aikaa lapselle ja ravaamista sairaalassa tutkimuksissa.lauloin lapselle paljon ja lorutin kävin muskarissa yms yms kehityksen tulemiseksi ja muka haittaan lapseni kehitystä

Lastensuojelu tantat tulivat käymään kotona ja olivat heti pk:n kanssa samaa mieltä eli vanhemmat haittaa lapsen kehitystä..ottivat lapsen kiireellisesti huostaan ja lapsi unohti kävelyn ja muitakin opittuja taitoja huostaan joutumisen jälkeen.on tapaamisissa alakuloisen oloinen ja haluaisi lähteä meidän kanssa kotiin ;( :( huostassa todettiin kehitys vammaiseksi .anteeksi pyyntö'ä ei ole herunut Espoon paska kaupungilta :(Kuulemma kaikki tukitoimetkin oltiin todettu hyödyttömiksi...Jaa a ja mitkäköhän tukitoimet

Nyt asumme toisella paikka kunnalla ja taistelemme kahden muun lapsemme kanssa isoasiskoa kotiin.Uudessa kaupungissa sossut sanoivat että espoossa on tehty virhe ja väärin mutta eivät espoossa sitä myönnä.

Nyttemmin esikoisella on todettu geenivirhe josta kehitysvammaisuus johtuu eli me vanhempina EMME molisi mitenkään voineet lapsesta normaalia tehdä.

Nyt vaan haluaisimme lapsemme kotiin.ikinä en anteeksi anna ja jos joku ihmettelee että miten tiedän uuden paikkakunnan sossun kannan niin otin toki täällä yhteyttä sossuun kun haluan lapseni kotiin.Kävivät kotikäynnilläkin ei sovitusti vaan yllättäen ja totesivat että emme todellakaan ole mikään lastensuojelu tai ongelma vaan NORMAALI perhe joka on kokenut USKOMATTOMAN vääryyden.Onneksi näitä helmiäkin löytyy :)

Mutta esikoistytöstäni näen tapaamisilla että sijaisperheessä ei kaikkiole kohdallaan :(

Kommentit (287)

Vierailija
241/287 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isähän on hulluna yrittänyt saada lapselle apua, mutta julkisen terveydenhuollon tunarit eivät osaa antaa sitä!

Vierailija
242/287 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten eri laitoksissa näiden ongelmaperheiden vanhemmuutta muuten arvioidaan?

Jollet istu siellä olohuoneessa katsomassa salattuja elämiä niiden teiniäitien ja joidenkin epämääräisten tapausten kanssa, vaan viihdyt huoneessasi lapsen luona, olet epäsosiaalinen- vaaraksi lapsen kehitykselle.

Jos lapsi ei syö- yrität syöttää sitä ainoaa purkkiruokaa, jota lapsi mielellään syö, edes välillä. Jolloin henkilökunta ilmoittaa, että eihän me näitä pilttejä lapselle syötetä, koska emmehän me tiedä, mitä ne sisältävät. Muutenkin, olet niin laiha itsekin, asenteesi ruokaan on epäterve, koska syöt vain siksi, että niin täytyy tehdä, et siksi että nauttisit erityisesti syömisestä. Tämän epäterveen asenteen siirrät lapsellesi.

Entäpä perhekuntoutusyksikössä. Sun pitää hoitaa paitsi oma lapsesi, samalla laittaa ruoka itselle+lapselle+muutamalle muulle äidille lapsineen+noin ehkä puolelle kymmenelle henkilökuntaan kuuluvalle. Uskokaa tai älkää:) Kaikki on tehtävä alusta asti, esim. pussimuusia tai valmista maksalaatikkoa ei saa koskaan käyttää.

Hassua.

Aika huolestuttavaa, jos selkeästi syömishäiriöisen äidin lapsi on syömätön? Vai eikö ole?

Olen itse syömishäiriöinen varmaan ikuisesti, ja erilaisissa hoidoissa ja terapioissa tutustuut niin sekopäisiin äiteihin, että sääliksi käy heidän lapsensa. Siis äitejä, jotka siirtävät oman syömishäiriönsä lapselleen päivästä yksi lähtein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/287 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle on päiväkodin johtaja huutanut puhelimessa,kun minä olin sitä mieltä että minä päätän kuka lapseni hakee,eikä hän.

Vierailija
244/287 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei lapsi käynyt missään terapioissa?

Vierailija
245/287 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei saatu diagnoosia tai lähetettä terapiaan.

Meillä jo ihan astman toteaminen oli ylivoimainen tehtävä julkiselle terveydenhuollolle.

Samaten hampaiden oionta...

Kaikki ei vain tajua, että julkinen terveydenhuolto on rappiotilassa, vaan hakee sieltä apua ja luottaa sen "ammattitaitoon".

Vierailija
246/287 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isähän on hulluna yrittänyt saada lapselle apua, mutta julkisen terveydenhuollon tunarit eivät osaa antaa sitä!

miksei sitä ole vaihdettu saman tien osaavampaan? Miksi on vaan sivusta katsottu kun ongelmat pahenee ja pahenee? Ei tulisi itselleni mieleenkään.

Kyllä tuosta aika hyvin käy ilmi, että vanhemmat eivät ole oikeastaan muuta tehneet kuin lykänneet sairaan pikkuhirviönsä toisten niskoille, sen jälkeen etsineet syytä vain kaikkialta muualta kuin itsestään ja omasta lapsestaan. Ja ihanko oikeasti jonkun mielestä on jollain tapaa normaalia, että lapsi pyllistelee ja pyytää aikuista tunkemaan sormea anukseensa? Ihan oikeasti? Kun tuo isä on edelleen sitä mieltä, että sekin on päiväkodin vikaa...

Vierailija
247/287 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmalta viedä lapset? Mitkä mielenterveysongelmat/asteet ovat niitä jolloin pitää?

Ajatteletteko te ikinä, kuinka vaikeaa on kuntoutua, jos lapsi sijoitetaan/otetaan huostaan, kun kaikki ihmiset suhtautuvat noin kuin te?

Ajatteletteko ollenkaan miten huonoon kuntoon sitä vasta ihminen meneekin, kun naapurit alkavat juosta piiloon, ettei tarvitse tervehtiä. Kyllähän se nyt varmasti täytyy olla juoppo tai narkkari, ei lapsia ihan pikkusyistä viedä. Täytyy sen olla todella huono äiti. Kellekään et voi puhua- kukaan ei usko. Netissäkin hyökätään armotta kimppuun.

Joillekin melkein toivoisi omakohtaista kokemusta näistä "huolista lapsen kehitykselle", jos edes sen jälkeen vähän hävettäisi.

Kuka tahansa voi sairastua, kenen tahansa lapsella voi olla jotain viivettä kehityksessä, ja jos vanhemmalla on mikä hyvänsä mt-ongelma, näistä aletaan kaivaa syytä siihen.

tehtävä tässä maailmassa ei ole toimia vanhemapansa käväelykeppinä ja mt-hoitajana. Ehkä aikuisena, jos itse haluavat, mutta ei todellakaan silloin, kun lapsi itse tarvitsee kaiken mahdollisen hoivan ja turvan. Masentunut vanhempi EI OLE hyvä vanhempi. Mt ongelmat myös periytyvät.

T: Mt-ongelmaisen äidin mt-ongelmista myös kärsinyt tytär.

Vierailija
248/287 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se, jos hallinto-oikeus purkaa huostaanoton, niin se huostaanotto on ollut aiheeton. Oli se sanamuoto sitten mikä vain. Minusta on jo vainoharhaista, jos ottaa monta näkökantaa asiaa, niin aletaan epäillä, että on joku vanhempi, jolla ls-asiakkuus. Minusta se on huolestuttava näkökanta, todella.

Ketjun sosiaalialan opiskelija

Sinulle selvitettiin asia jo täälläkin, etkä silti ymmärrä. Mä en usko, että olisit oikeasti voinut edetä opinnoissasi lähes loppuun ymmärtämättä tätä asiaa.

T: oikea sosiaalialan opiskelija, vasta 1. vuotta.

Ei se ole minulta pois. Kyse on minun mielipiteestäni, jos hallinto-oikeus purkaa huostaanoton, niin silloin se on ollut aiheeton. Etenkin, jos purku tapahtunut nopeasti huostaanoton jälkeen. Silloin olosuhteetkaan eivät ole niin nopeasti voineet yhtäkkiä muuttua lähtötilanteesta. Joten huostaanoton on voitu silloin katsoa olleen aiheeton, jos oikeus sen päätöksen purkaa. Näin minä näen asia itse henkilökohtaisesti.

Se toinen opiskelija

Sä vaan esität noin tyhmää, etkä oikeasti ole? Mitäs jos on tilanne vaikka se, että vanhemmat ovat eronneet, lapsi isän huostassa, isä vetäiseen kännit ja jättää lapsen heitteille, äiti esim. risteilyllä tai muuten sellaisessa tilanteessa, ettei heti pääse lasta noutamaan? Eikö silloin huostaanotto ole ollut täysin aiheellinen, mutta se voidaan purkaa saman tien, kun todetaan, että äiti on ihan kelpo huoltaja?

Etkö siis ihan oikeasti näe näiden asioiden eroa?

Vierailija
249/287 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei lasta huostaanoteta siksi, että äiti on risteilyllä.

Vierailija
250/287 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko tosissasi väität, että jos tulee soitto poliiseille yöllä meluisasta juopottelusta, poliisit menee paikalle ja löytää aikuisten räkäkännijuhlista pienen lapsen, äitiä ei tavoiteta, niin lasta ei oteta kiireellisesti huostaan?

Ihan oikeasti? Kun mä tiedän näin tosielämässä tapahtuneen. Kiireellinen huostaanotto voidaan tehdä myös määräaikaisena, kuten tuossa tapauksessa tehtiin.

Vierailija
251/287 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastensuojelu tantat tulivat käymään kotona ja olivat heti pk:n kanssa samaa mieltä eli vanhemmat haittaa lapsen kehitystä..ottivat lapsen kiireellisesti huostaan

Vierailija
252/287 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarvitse purkaa hallinto-oikeudessa...

Vierailija
253/287 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko tosissasi väität, että jos tulee soitto poliiseille yöllä meluisasta juopottelusta, poliisit menee paikalle ja löytää aikuisten räkäkännijuhlista pienen lapsen, äitiä ei tavoiteta, niin lasta ei oteta kiireellisesti huostaan?

Ihan oikeasti? Kun mä tiedän näin tosielämässä tapahtuneen. Kiireellinen huostaanotto voidaan tehdä myös määräaikaisena, kuten tuossa tapauksessa tehtiin.

kiireellisistä huostaanotoista mitään. Toki tuossa oli aiheellista ottaakin lapsi huostaan, jos lapsella oli vain päihtynyt huoltaja. Ja ikävää, ettei suvusta löytynyt yhtään tervejärkistä huoltajaa äidin risteilyn ajaksi(suvun tilanne pitää aina myös kartoitta, lain mukaan)

Opiskelija

Vierailija
254/287 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lastensuojelu lähde siitä, miten joku toimenpide vaikuttaa vanhempaan vaan siitä, mikä on lapselle parhaaksi. Tiedän masentuneita ihmisiä ja kukaan heistä ei ole sen takia lastaan menettänyt. Masennus on ollut joko lääkittävissä tai sitten pariskunnasta toinen on kunnossa. Sen sijaan onhan se selvää, että vaikea masennus ja yksinhuoltajuus on lapselle erittäin tuhoisa cocktail.

Tietenkin se tuntuu masentuneesta kamalalta, mutta lapsella on oikeus saada järjissään oleva vanhempi ja tasapainoinen lapsuus.

Olen itse ollut keskivaikeasti masentunut ja ymmärrän jo senkin tilan vaikutuksen lapsiin. Onneksi mies oli kunnossa. Ja jos olisin yh, niin masennuksen pahetessa isä tietysti ottaisi lapset tai mun vanhemmat tai kuka vaan.

Vanhemmalta viedä lapset? Mitkä mielenterveysongelmat/asteet ovat niitä jolloin pitää?

Ajatteletteko te ikinä, kuinka vaikeaa on kuntoutua, jos lapsi sijoitetaan/otetaan huostaan, kun kaikki ihmiset suhtautuvat noin kuin te?

Ajatteletteko ollenkaan miten huonoon kuntoon sitä vasta ihminen meneekin, kun naapurit alkavat juosta piiloon, ettei tarvitse tervehtiä. Kyllähän se nyt varmasti täytyy olla juoppo tai narkkari, ei lapsia ihan pikkusyistä viedä. Täytyy sen olla todella huono äiti. Kellekään et voi puhua- kukaan ei usko. Netissäkin hyökätään armotta kimppuun.

Joillekin melkein toivoisi omakohtaista kokemusta näistä "huolista lapsen kehitykselle", jos edes sen jälkeen vähän hävettäisi.

Kuka tahansa voi sairastua, kenen tahansa lapsella voi olla jotain viivettä kehityksessä, ja jos vanhemmalla on mikä hyvänsä mt-ongelma, näistä aletaan kaivaa syytä siihen.

Vierailija
255/287 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en usko minäkään että ap kertoo läheskään kaikkea. Ellei ole jopa ihan tuulesta temmattu koko tarina.

Vierailija
256/287 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syitähän voi olla monta, mutta huostaanottohan ei ole tapahtunut tänään tai eilen, joten se ei ole syy sekavaan kirjoittamiseen. Joka tapauksessa onhan se mahdollista, että ap:n kohdalla on tapahtunut huti. Itse tiedän muutamia huostaanotettuja lapsia ja jokaisen kohdalla kotiolot on olleet kamalat. Yhdessä tapauksessa täysin sekaisin oleva mt-ongelmainen yh-äiti, yhdessä yh-isä, joka ei pystynyt omilta mt-ongelmiltaan huolehtiin edes hygieniasta, yhdessä narkkari ja parissa tapauksessa karkaileva teini.

Vierailija
257/287 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä tulisi pitkä tarina. sekava siitä tulee tietenkin, kun yrittää tiivistää täekeimmät seikat lyhyemmäksi. ymmärrän sinua ap. tänne ei oikeasti kannata vuodattaa asioitaan, koska negatiivista palautetta tulee eniten.

Vierailija
258/287 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä tulisi pitkä tarina. sekava siitä tulee tietenkin, kun yrittää tiivistää täekeimmät seikat lyhyemmäksi. ymmärrän sinua ap. tänne ei oikeasti kannata vuodattaa asioitaan, koska negatiivista palautetta tulee eniten.

Vierailija
259/287 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minä osaankin lukea.

Ja kun lapsen on menettänyt, tunteet ovat sekavat vielä vuosikymmeniä myöhemmin.

Vierailija
260/287 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakko sanoa että ei tälläkään kirjoittajalla ole kaikki kynät penaalissa.

"Ap kirjoittaa huolimattomasti ja sekavasti. Miksi? Kenties takana on joko erittäin matala ja puutteellinen koulutustaso, tai sitten joku neurologinen seikka (lääkitys, viina, huumeet?) vie huomion oikeinkirjoitukselta." No, voisko myös esim. oman lapsen menetys aiheuttaa jonkinasteista emotionaalista kiihtymystä, joka vie huomion siitä oikeinkirjoituksesta? Tai jos AP:llä on vaikka lukihäiriö? Mut ei, kyllä kirjoitusvirheiden takana on aina viina tai huumeet tai vähintään aivovamma. Kuule, minä olen tohtoriopiskelija, täysin terve ja tasapainoisessa elämäntilanteessa, mutta teen, usko tai älä, silti kirjoitusvirheitä. Saatan jopa tuottaa huonosti jäsenneltyä tekstiä.

"Muitakin kysymyksiä heräsi kuten käykö ap tai miehensä töissä?" Mitä se, arvon kirjoittaja, kertoo sinusta, ettet osaa lukea kunnolla? Aloitusviestissä nimeomaisesti mainittiin molempien vanhempien käyvän töissä. Edelliseen viitaten, onko sulla kenties ongelmia päihteiden kanssa? Tai joku lääkitys?

"Onko kummallakaan heistä kehitysvammaa tai ovatko he esimerkiksi läheistä sukua toisilleen? Onko koti huomattavan epäsiisti, huolehdittiinko lapsen hygieniasta yms. perusasioista? Pistää miettimään..." Jos uuden asuinpaikan viranomaiset olivat todenneet kodin lapsille sopivaksi, niin tuskin tällaista lausuntoa olisi annettu jos AP ja miehensä olisivat sisaruksia. Kodin voi aina siivota, mutta lähisukulaisuus varmaan olisi huomattu siellä uudessakin "sossussa".

Ei juma mitä päättelyä...

En tosiaan ota kantaa tähän yksittäiseen tapaukseen. Yleisesti ottaen, uskon kyllä että lastensuojelu toimii pääasiassa asiallisesti ja lapsen etua ajatellen. Mielestäni on kuitenkin aika erikoista, jos luottamus viranomaisiin on niin suurta, ettei voida edes ajatella heidän toimivan joskus väärin tai epärehellisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän