Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

yrittäjämiehen puoliso

Vierailija
17.02.2011 |

Löytyykö kohtalotovereita? Mies tekee aamusta iltaan töitä arkipäivät ja vielä osana viikonlopuista käy töissä muutaman tunnin lauantaina. Minä hoidan kodin ja lapset. Mies vähän katsoo joskus lapsien perään. Lomaa pitää huimat kaksi viikkoa kesällä. Silloinkin osa ajasta menee kun haluaa harrastaa omia juttujaan.



Miten teillä muilla yrittäjäperheissä? Onko miehet paljon töissä ja kuka hoitaa kotia?

Kommentit (95)

Vierailija
81/95 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimmalla osalla mies ei taida kuitenkaan alkoholia vapaa-aikanaan käyttää? Kun täällä sekin maistuu miehelle liian usein.



Palvelijoina jotkut yrittäjämiehet taitaa meitä kilttejä kaiken tekeviä vaimoja pitää.



Kuinka paljo lapsia teillä on? Ja minkä ikäisiä. Meillä nuo ovat kouluikäinen ja kaksi pienempää.

Vierailija
82/95 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

moni sanoo, että alihnnoitetlu firman taksat, kun joutuu tekemään 7 pv/ vk töitä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/95 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa kylpylälomia perheemme ja hotelliyöpymisiä ja ulkomaanmatkoja

ja mies maksaa tilapäiset lastenhoitajat

ja siivoojan



t. yrittäjän akateeminen uravaimo, ei verkostoa, 2 lasta

Vierailija
84/95 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa kylpylälomia perheemme ja hotelliyöpymisiä ja ulkomaanmatkoja

ja mies maksaa tilapäiset lastenhoitajat

ja siivoojan

t. yrittäjän akateeminen uravaimo, ei verkostoa, 2 lasta

luulisi vain, että haluaisi myös viettää aikaa miehen kanssa. Mutta ehkä siihen on jo niin kyllästynyt, että on parempikin että se vaan tuo rahaa eikä ole koskaan kotona.

Vierailija
85/95 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa surkuttelua, kuinka oma elämä on kamalaa tai toisten elämä kuulostaa kamalalta.



Ei mun elämässä ainakaan ole mitään surkuteltavaa. Mies kyllä on töissä 7 päivää viikossa ja kokoaikaisessa päivystyksessä. Mutta miksi se tekisi mun elämästä kamalaa. Minähän saan järjestää elämäni niin kuin itse haluan ja tietenkin järjestän sen niin, että se on mieleistä. Ja onni tulee omien korvien välistä eikä jonkun toisen ihmisen työajoista.



Vaikka elämä onkin miehellä työntäyteistä, niin ne muut ajat käytetään fiksusti perheen kesken. Mies käy lounaalla kotona, jolloin ehditään jutella asioita aikuisten kesken. Illalla mies leikkii hetkisen lasten kanssa ja laittaa ne nukkumaan. Eli joka päivä ehtii viettää aikaa kaikkien perheenjäsenten kanssa. Nää on järjestelykysymyksiä ja siitä kiinni millainen arvomaailma on.

Vierailija
86/95 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies yrittäjä kaverinsa kanssa, heillä muutama työntekijä. Mies on kotona viikoittan klo 15-16, töihin lähtee klo 7-8. Joustaa omissa työajoissa sen mukaan pitääkö joku lapsi viedä kouluun tai hammaslääkäriin. Tulee ajoissa kotiin jos minulla on menoja.

Jonkin verran joutuu tekemään iltaisin kotona paperitöitä 0,5-1 tuntia illassa. Viikonloppuisin ei tee töitä.

Hoitaa oman osuutensa lapsista ja kotitöistä, talon ulkotyöt hoitaa lähes kaikki.



Meidän perheessä tästä on puhuttu miehen kanssa ja hänen (ja minun) arvoissaan perhe menee edelle. Palkkaa vois saada ehkä hitusen enemmän tekemällä 10 tuntista työpäivää, mutta tässä kohtaa raha ei mene edelle vaikka elämmekin melko niukasti.



Lomaa mies piti viime kesänä 2 viikkoa, jouluna viikon ja nyt pitää talvilomaviikon. Keväällä on muutaman päivän lomalla.



Minä olen kotiäiti ja teen lähes kaikki siivoukset yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
87/95 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa surkuttelua, kuinka oma elämä on kamalaa tai toisten elämä kuulostaa kamalalta.

Ei mun elämässä ainakaan ole mitään surkuteltavaa. Mies kyllä on töissä 7 päivää viikossa ja kokoaikaisessa päivystyksessä. Mutta miksi se tekisi mun elämästä kamalaa. Minähän saan järjestää elämäni niin kuin itse haluan ja tietenkin järjestän sen niin, että se on mieleistä. Ja onni tulee omien korvien välistä eikä jonkun toisen ihmisen työajoista.

Vaikka elämä onkin miehellä työntäyteistä, niin ne muut ajat käytetään fiksusti perheen kesken. Mies käy lounaalla kotona, jolloin ehditään jutella asioita aikuisten kesken. Illalla mies leikkii hetkisen lasten kanssa ja laittaa ne nukkumaan. Eli joka päivä ehtii viettää aikaa kaikkien perheenjäsenten kanssa. Nää on järjestelykysymyksiä ja siitä kiinni millainen arvomaailma on.

minä näkisin mielelläni miestäni enemmän kuin mitä näen. laatuaika käsite kun meni ja vanheni jo 1990 luvulla.

Vierailija
88/95 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa surkuttelua, kuinka oma elämä on kamalaa tai toisten elämä kuulostaa kamalalta.

Ei mun elämässä ainakaan ole mitään surkuteltavaa. Mies kyllä on töissä 7 päivää viikossa ja kokoaikaisessa päivystyksessä. Mutta miksi se tekisi mun elämästä kamalaa. Minähän saan järjestää elämäni niin kuin itse haluan ja tietenkin järjestän sen niin, että se on mieleistä. Ja onni tulee omien korvien välistä eikä jonkun toisen ihmisen työajoista.

Vaikka elämä onkin miehellä työntäyteistä, niin ne muut ajat käytetään fiksusti perheen kesken. Mies käy lounaalla kotona, jolloin ehditään jutella asioita aikuisten kesken. Illalla mies leikkii hetkisen lasten kanssa ja laittaa ne nukkumaan. Eli joka päivä ehtii viettää aikaa kaikkien perheenjäsenten kanssa. Nää on järjestelykysymyksiä ja siitä kiinni millainen arvomaailma on.

teidän arvomaailmassa raha ilmeisesti on melko korkealla sijalla. Kuinka monta tuntia viikossa siis vietät miehesi kanssa aikaa? Ja ei siinä mitään jos ei haluakaan viettää sen enempää kuin mitä viettää, kaipa olette sitten seurustellessakin nähneet vain silloin tällöin, riippuu ihan siitä millaisen suhteen haluaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
89/95 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset


Avioliittomme ei toimisi, ellei meillä olisi todella voimakasta keskinäistä kemiaa, ja kummallakin aito halu tehdä toisemme onnelliseksi.

Minusta tuo kuulostaa pikemmin siltä, että sinä kyllä rakastat miestäsi ja sinun puoleltasi kemiaa riittää ja halua tehdä miehesi onnelliseksi. Mutta mites miehesi puolelta? Jos rakastaa toista paljon ja kemiaa riittää niin uhraako silloin työhön noin paljon?

Vierailija
90/95 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos äiti sanoo, että on töissä aamusta iltaan, koska rakastaa lapsiaan niin paljon ja haluaa pitää näille hyvän elintason, niin uskooko tuohon joku? Tai pitääkö järkevänä? Siis jos töitä voisi tehdä vähemmänkin ilman kadulle joutumisen pelkoa. Taatusti se yrittäjämiesten hlökohtainen ambitio on se miksi ne tekee niin paljon töitä, miehet yleensäkin välittää enemmän omasta menestyksestään työasioissa kuin ihmissuhteista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
91/95 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahintahan tuo on lapsille, kun isä on paljon töissä.



He eivät näe paljon isäänsä ja eivätkä varmaa edes haluaisikaan, koska isä on aina kiukkuinen ja stressaantunut.



Ja vielä pahempaa seuraa, heistä itsestään kasvaa työnarkomaaneja, jotka menevät isukin yritykseen töihin ja heidän parisuhteensa kärsii... Näin se ketju jatkuu..

Vierailija
92/95 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi akateemisen työnarkomaanin ja jatko-opiskelijan yksinäinen puoliso.



Ei enää riitä se, että mies on arkipäivät klo 7-18 pois kotoa (yön yli mittaisia työmatkoja myös viikoittain): nyt työpäivä jatkuu sujuvasti lennosta vielä opiskelemiseen liittyvillä velvollisuuksilla ja mies tulee arkisin kotiin vasta klo 21 jälkeen!!

Lauantaisin mies on poissa aamusta iltaan 8-17 (ei siis ole vieläkään tullut), sunnuntaina "vain" pari tuntia. Lisäksi jatkuvaa sähköpostin ja tekstiviestin näppäilyä työ- ja opiskeluasioiden vuoksi.



Miten voi olla muka parisuhteessa ja elää perhe-elämää jos kuitenkin on koko ajan näin yksin ja joutuu yksin tekemään kaiken?

En jaksa tätä enää kohta. :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
93/95 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikimaailmassa suostuisi elämään pelkästään puolison työn ehdoilla, ikinä. Tuttavapiirissä on pelottavia esimerkkejä tarpeeksi. Mies tekee aamusta iltaan töitä, vaimo on lasten kanssa kotona...ja sitten tulee ero. Pariskunta on "paketti"; mies hankkii rahaa ja vaimo hoitaa arjen. Kunnes vaimo kyllästyy. Mitä hittoa rahasta??? Jos on pieniä lapsia, niin kyllä silloin muut asiat on tärkeämpiä. Yhdessä oleminen, sitä ei rahalla saa.

Vierailija
94/95 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis mukavaa vaihtaa ajatuksia lisää jossain "suljetussa" foorumissa muiden yrittäjämiesten puolisoiden kanssa :)



t. yksi samassa tilanteessa oleva

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
95/95 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi akateemisen työnarkomaanin ja jatko-opiskelijan yksinäinen puoliso.

Ei enää riitä se, että mies on arkipäivät klo 7-18 pois kotoa (yön yli mittaisia työmatkoja myös viikoittain): nyt työpäivä jatkuu sujuvasti lennosta vielä opiskelemiseen liittyvillä velvollisuuksilla ja mies tulee arkisin kotiin vasta klo 21 jälkeen!!

Lauantaisin mies on poissa aamusta iltaan 8-17 (ei siis ole vieläkään tullut), sunnuntaina "vain" pari tuntia. Lisäksi jatkuvaa sähköpostin ja tekstiviestin näppäilyä työ- ja opiskeluasioiden vuoksi.

Miten voi olla muka parisuhteessa ja elää perhe-elämää jos kuitenkin on koko ajan näin yksin ja joutuu yksin tekemään kaiken?

En jaksa tätä enää kohta. :(

Eihän se opiskelu kestä kuin ehkä muutaman vuoden. Ehkä sillä ajatuksella jaksaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan