Missä aineissa pärjäsit parhaiten koulussa (lukiossa) ja mikä sinusta tuli
Entä mitä leikit lapsena mieluiten?
Oletko taipumuksiasi ja lahjojasi vastaavalla alalla?
Kommentit (92)
oli historia ja yhteiskuntaoppi, samoin äidinkieli. Olen valtiotieteilijä koulutukseltani ja teen koulutustani vastaavaa työtä.
Ei must oikken tullu mittän. Kotiäiti suurimman osan aikaa.
sähköllä jänistä
juoksuttaa
koira
yksin
ei jaksaisi
jaloiksi pukea
Niin ja äidinkielessä.
Leikin lapsena mieluiten joko ryhmäleikkejä tai yhden kaverin kanssa jotain liikunnallista (fillarointi, lumilinnan teko) tai sitten lautapelejä. En tykännyt hoivaleikeistä tai koti/kauppaleikeistä, en jaksanut sitä roolitusta.
Olen restonomi matkailun alalta, sillä ei ole paljoa tekemistä mielenkiinnon kohteideni kanssa.
sanoilla
vaikka
olin
tosi
kk
o
minusta
tuli
karmea
peik
o
Parhaimmillani olin lyhyessä matikassa ja kielissä eli niistä kirjoitin ällät.
Fyssaa en lukenut lukiossa ollenkaan ja kemmasta en erityisesti välittänyt, mutta se oli niin helppoa että olin siinäkin hyvä.
Reaalin jätin kirjoittamatta kokonaan kun en jaksanut lukuaineita, vaikka en niissäkään ollut huono.
Yllättävän monta DI:tä tällä palstalla, joten ilmeisesti koulutustaso ei korreloi palstan juttujen tason kanssa. :)
ja asun ulkomailla ja käytän kieliä päivittäin
pienenä varmaan leikin kirkonrottaa ihan suomeksi :)
viisi kieltä).
Musta tuli diplomi-insinööri. Ei mikään unelma-ammattini, mutta järki sanoi, että täytyy hankki sellainen työ, joka työllistää ja josta maksetaan kohtuullisen hyvä palkka.
Oikikseen ja lääkikseen en pyrkinyt, koska sinne olisi pitänyt lukea pääsykokeisiin niin paljon. Kauppakorkeaa harkitsin, mutta teknilliseen korkeakouluun pääsi lukematta, kunhan kävi laskemassa kasan laskuja =)
Ja ihan mukavaa työtä olen tehnyt aina - ja hyvällä liksalla.
Lukuaineissa pääosin hyvä (kielet teetti töitä). Fysiikka oli ehkä paras ja helpoin. DI tuli.
Nyt kyllä mietin yhä, että mitä isona haluaisi tehdä. Tekeehän tätä nykyistäkin, vaan jotain muutakin voisi...
Olin hyvä kemiassa (pitkä), englannissa ja musiikissa.
Psykologiksi valmistumassa.
Olen maatilan emäntä =)
Eli mun taipumuksilla ja lahjoilla ei tee tässä ammatissa mitään mutta on niistä iloa elämässä
ainoa L lyhyt matikka ja amk-insinööri musta tuli
Lukion päästötodistuksessa äidinkieli, musiikki, enkku, saksa ja ranska 10, ruotsi ja pääosa "luettavista" lukuaineista (hissa, uskonto jne., siis ei laskuja) ysejä.
Lapsena leikin kotia nukeilla ja "oikeasti" leikkimökissä, 10 tikkua, polttopalloa jne naapurin lasten kanssa, luin aivan järkyttävän paljon, soittelin vähän viulua, viihdytin isovanhempia jotka asuivat naapurissa jne. Nämä ehkä mieluisimpia hommia.
Taipumuksia vastaavasti musta tuli puheterapeutti, olisin myös päässyt suomen kielen koulutusohjelmaan.
Lukiossa pärjäsin parhaiten psykologiassa, uskonnossa, historiassa ja äidinkielessä. Kirjoituksissa parhaiten sujui reaali. Minusta tuli YTM ja sosiaalityöntekijä.
Lapsena leikin mieluiten kaikenlaisia mielikuvitusleikkejä (intiaania, keijuja ym.)
Olen itselleni sopivalla alalla, mitään erityislahjoja minulla ei liene millekään alalle.
leikin nukkekodilla ja nukeilla ylipäänsä.
minusta tuli kotiäiti :)
Kuvis oli heikoin aine.
Pienenä olin ikiliikkuja, en juurikaan leikkinyt "tyttöjen" leikkejä. Olin ulkona ja metsissä.
Minusta tuli 2*ylempi korkeakoulututkinto. Pian tohtori (ei lääkäri). Alalta, jossa tarvitaan paljon matikkaa - yllätys.
- äidinkieli
- ruotsi
- psykologia
- uskonto
- biologia
- maantieto
- historia
Minusta tuli luokanopettaja. Leikin lapsena sekä perinteisiä tyttöjen nukke-/barbileikkejä että liikunnallisia leikkejä.
Ja tadaa, musta tuli insinööri.
Oon kyllä tosi pätevä ja lahjakas, myös alallani.