Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä aineissa pärjäsit parhaiten koulussa (lukiossa) ja mikä sinusta tuli

Vierailija
17.02.2011 |

Entä mitä leikit lapsena mieluiten?

Oletko taipumuksiasi ja lahjojasi vastaavalla alalla?

Kommentit (92)

Vierailija
41/92 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kielissä, ruotsi ja englanti ylä-asteella 10 ja lukion päättötodistuksessa 9. Muissa aineissa olin aika keskinkertainen ja etenkin matematiikassa surkea.

Sairaanhoitaja minustakin kumminkin tuli.

Ainiin, ja mielestäni leikin lapsena kaikkea tavallista, tykkäsin barbeista ja my little poneista jne. :D

Vierailija
42/92 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kemiasta. biologiasta ja uskonnosta sain myös muistaakseni kympit, muut ysejä.

Aloitin biologian opinnot, mutta valmistuin fm yleisestä kirjallisuustieteestä ja pätevänä kirjastonhoitajaksi. Niitä töitä tein ennen lapsia.

Pienessä kirjastossa kiva työ, varsinkin johtajana. Monipuolista ja ihmistwen kanssa tekemisissä.

Luin laosena paljon. Leikin barbeilla, kirjastoakin ja pelasin kortteja, ihan tavallisia leikkejä.

Nyt toivon, että olisin opiskellut myös kääntämistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/92 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikin pienenä paljon sihteeriä koska äitini oli sihteeri, plarasin tärkeänä papereita käsilaukussa sormikumi kädessä. Äiti oli aina siisti ja kaunis töihin lähtiessään ja minusta maailman hienoimmassa ammatissa.

Olen sihteeri itsekin ja ihan omalla alallani:)

Vierailija
44/92 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan siten että joku huomasi.

Vierailija
45/92 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

IT-alalla.

Leikin lapsena legoilla tai ulkona jotain majanrakennusleikkejä tai pelasin tietokoneella, ohjelmoin Basicia, rakastin ristikoita ja loogisia tehtäviä, sekä lukemista ja kirjoittamista. :)

Kielet ovat vahvuuteni myös. Ehkä ois pitänyt valita joku kielenkääntäjän ammatti tavoitteeksi tai jonkun kielen opettaja. Hyvä näinkin. Tarvitsen lähinnä englantia työssä, vaikka osaan muitakin kieliä. Vapaalla sitten muita kieliä.

Vierailija
46/92 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

matikka, historia, käsityö ja musiikki olivat lemppareita.

Minusta tuli DI, joka harrastaa kirjallisuutta, musiikkia ja historiaa. Langat ja puikotkin ovat taas esillä muutaman vuoden jälkeen. Yksi pipo tuli jo tikuttua.

Vierailija
47/92 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lto

Vierailija
48/92 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

biologia, äidinkieli, uskonto

Mieluisimmat leikit juoksemista pihalla: kirjonrottaa, piilosta, kymmenen tikkua laudalla ja majaleikit. En tykännyt ollenkaan hevosista enkä eläimillä leikkimisestä. En leikkinyt kotia.

sairaanhoitaja tuli

Olen löytänyt myöhemmin paljon lisää taipumuksia. Olen taiteellinen ja pidän esiintymisestä. Voisin olla vaikka hoitoalan opettajana tai jonkinlaisena kouluttajana.

Vierailija
49/92 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄITI!

Vierailija
50/92 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä psykologia ja filosofia.

Yläasteella oli tasaisen huippu ihan kaikessa, mutta lukiossa kiinnostus jäi matemaattisesta puolesta.

yksi sh

Vierailija
51/92 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

todistuksen keskiarvo oli yli 9,5.

Minusta tuli asianajaja.

Lapsena leikin ihan tavallisia leikkejä, yleensä naapurin lasten kanssa.

Uskon, että olen itselleni sopivassa ja soveltuvassa ammatissa.

Vierailija
52/92 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli mukava lukea asiallisia vastauksia, joissa suomalaiset naiset kertovat vahvuuksistaan ja osaamisestaan häpeilemättä ja itseään vähättelemättä.

Ai mä vai? Olin yleishyvä ysin oppilas, helppoja kielet, matikka ja bilsa. Nykyisin IT-alalla.

Vierailija
53/92 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena leikin paljon nukeilla ja lisaksi tykkasin lukemisesta.

Musta tuli valtiotieteen tohtori ja ylempi virkamies kansainvalisessa organisaatiossa.

Jaa-a, tavallaan olen ja tavallaan en (taipumuksia vastaavalla alalla siis) ja haaveilen laakarin urasta...

Vierailija
54/92 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-historiassa

-äidinkielessä

-kielissä

-kuvaamataidossa

Minusta tuli puutarhuri.

Historiaa olisin halunnut lähteä lukemaan, myös erikoismaalaus ja restaurointi kiinnosti.Kiinnostaa yhä vieläkin kyllä.

Lapsena luin todella paljon, olin muuten aina ulkona ja leikin perinteisiä pihaleikkejä.

Vierailija
55/92 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin hyvä lukuaineissa ja kielissä, historia ja äidinkieli erityisesti kiinnostivat. Minusta tuli viestintäpäällikkö.

Matikkaa en osannut lainkaan. Jotenkin prosenttilaskut menee, mutta siihen jää. Niin ja koulutus on ylempi korkeakoulututkinto, humanistinen oppiaine (ei matikkaa, thank god).

Vierailija
56/92 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pienenä partiossa, useissa urheiluharrastuksissa ja kuorossa.

Tuli luokanopettaja.

Vierailija
57/92 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena leikin mieluiten pehmoeläimillä ja nukeilla.

Minusta tuli sosionomi. Olen lahjojani vastaavassa työssä. ;)

Vierailija
58/92 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi kielissä. Keskiarvo oli aina reilusti yli 9.

Helpoimpia oli matemaattiset aineet ja musta ei tullut DI:tä vaan huuhaa-humanisti. :)

Vierailija
59/92 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lemppareita äidinkieli, uskonto, maantieto, kuvis. Keskiarvo siinä 8,5-9. E:n paperit. Jos olisin panostanut yhtään lukemiseen, olisin varmasti saanut helposti sen kiitettävänkin, mutta kaikki muukin kiinnosti ;)

Ja minusta tuli sairaanhoitaja monen ihmetykseksi ;) Pidän työstäni ja siinä saa käyttää kaikkia kykyjään monipuolisesti.

Vierailija
60/92 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

englanti, historia ja kuvaamataito. Siinäpä vahvuudet ja lempparit kouluaikoina. Minusta tulikin ammatiltani tiedottaja. Kirjoitan paljon ja monenlaisia tekstejä ja myös historiaharrastus pääsee työssä esille. Tavallaan kai myös kuvataidepuoli, koska työssä tarvitaan myös tiettyä taiteellista silmää ja sommittelutaitoja.

Lapsena leikin paljon itsekseni erilaisia mielikuvitusleikkejä. Minulla on aina ollut vilkas mielikuvitus eikä minulla näin aikuisenakaan ole tylsää, jos joudun esimerkiksi odottelemaan yksikseni vaikka junaa tms.

Ja kyllä, koen olevani omalla alallani.