Missä aineissa pärjäsit parhaiten koulussa (lukiossa) ja mikä sinusta tuli
Entä mitä leikit lapsena mieluiten?
Oletko taipumuksiasi ja lahjojasi vastaavalla alalla?
Kommentit (92)
Minusta tuli opettaja (musiikin- ja luokan-).
Lapsena leikin paljon ulkona, rakensimme majoja, teimme patoja, hypimme narua ja twistiä jne.
kielet meni rimaa hipoen, liikunta oli tuskaaaaaa. Lapsena leikittiin barbeilla, paperinukeilla, rakennettiin majoja ja kiipeiltiin puissa.
Olen taloustieteilijä ja alaani vastaavassa työssä, en kuitenkaan ole tutkija vaan niiden esimies.
Yritin päästä arkkitehdiksi, kielet laski keskiarvoa liikaa.
Leikin pienenä vaatteilla, lauloin äidin helmet kaulassa ja korkokengät jalassa..leikin eläinleikkejä ( olen eläinrakas ) haaveilin eläinlääkärin ammatista tai sokeiden koirankouluttajana olemisesta..
minusta tuli työtön ;)
kiitettävän tasoa olivat: historia+yhteiskuntaoppi, saksa, ruotsi, uskonto, psykologia, filosofia ym.luettavat reaaliaineet (ei siis kemia ja fysiikka).
Opiskelen vero-oikeutta, sivuaineena laskentatoimi. Koen olevani omalla alallani.
liikunnassa. Minusta tuli sihteeri.
ja taide-aineissa. Erityisen hyvin liikunnassa, terveystiedossa, biologiassa ja psykologiassa ja matikassakin. Lapsena leikin nukeilla ja barbeilla ja sairaanhoitajaleikkejä, juoksin ja pelasin.
Minusta tuli fysioterapeutti ja nuorena äiti. Työni on minulle juuri sopiva (ei kuitenkaan ihan perusfyssarihommaa)
paitsi kielet eivät sujuneet. Matikasta olen pitänyt alaluokilta lähtien ja matemaatikko musta sitten tulikin.
Kuitteja kyllä olen tykänyt järjestellä lapsena ja leikkiä pankin tätiä, joten enköhän senkin mukaan ihan oikealla alalla ole.
Lukuaineissa olin hyvä myös, matemaattisista aineista en ollut kovin kiinnostunut. Psykologia ja historia kiinnostivat.
Lapsena tykkäsin kiipeillä puissa ja luin tosi paljon.
Olen toimittaja, ihan oikealla alalla.
Olin erittäin hyvä kielissä, musiikissa ja historiassa.
Kaivelin mummolassa roskakasoja etsien aarteita..
Leikkisin barbeilla..muistan kolmannella luokalla leikkineeni jotain lääketutkijaa(koeputket ja kaikki) Afrikassa..joululahjaksi sain pyytämäni mikroskoopin.
Ammatiltani olen laborantti:)
Sitä ennen äidinkielen ja erityisesti kirjoittamisen osaaminen korostui. Lukiossa lempiaineeni oli biologia ja kaikki kielet olivat hyviä - kirjoitin niistä 5 laudaturia. Ja juu, sen kuudennen reaalista, jossa biologia oli mukana. Matematiikan preliminääristä sain myös laudaturin, mutta kirjoittaa en sitä voinut kun piti valita kuusi ainetta.
Leikin mielelläni koulua alle kouluikäisenä ja opittuani kirjoittamaan tein sanoma- ja aikakauslehtiä.
Minusta tuli luonnollisesti toimittaja.
Kohtalaisen hyvä kaikessa muussa paitsi liikunnassa, matematiikassa ja kemiassa. Minusta tuli arkkitehti. Nykyisin kirjoittaminen ei enää ole niin sujuvaa kuin ennen ja olen varmaan pätevämpi matemaattisella puolella (jo ihan käytännön pakosta).
Olin hyvä matematiikassa ja kirjoittamisessa, kielissä ok, kädentaidoissa heikko.
Nykyinen ammatti vaatii loogista ajattelua, erinomaista kirjoitustaitoa suomeksi ja englanniksi sekä hyviä kädentaitoja, jotka ovat uskomattomasti kehittyneet motivaation ollessa suuri.
Lapsena leikin eniten barbeilla ihmissuhdeleikkejä ja aika vanhaksi asti. Uskon, että siinä tietynlainen luovuus sai rauhassa kehittyä.
Pärjäsin äidinkielessä, liikunnassa, musiikissa, kotitaloudessa, terveystiedossa, psykologiassa, uskonnossa ja filosofiassa.
Leikin kotileikkejä, lääkärileikkejä jne.
Olen.
Matematiikassa ja musta tuli talousihminen. Tosin talousihminen musta tuli varmaan siksi, että en niin tykkää kirjoittamisesta ja oikeakielisyyden miettimisestä.
Lapsena tykkäsin leikkiä kauppaa ja ihailin kaupan tätejä. Sitäkin hommaa kokeilin ja ihan tykkäsinkin, paitsi palkkauksesta ja työajoista.
Sikäli varmaan olen taipumuksia ja lahjoja vastaavalla alalla, että olen pärjännyt ja viihtynyt näissä hommissa hyvin.
Tuli lastenhoitaja :)
Lapsena koti/nukkeleikit oli parasta.
Ennen kuvittelin olevani "oikeella" alalla, nykyään epäilen sitä päivä päivältä enemmän ja enemmän
Matikassa tykkasin eniten kirjallisista kysymyksista. Missa piti paatella ja soveltaa.
Leikin paljon barbeilla, seikkailu leikkeja salapoliisitoimistoa, kissaa ja piilosta.
Nyt asun ulkomailla ja olen luovalla alalla asiantuntija hommissa.
Matikassa tykkasin eniten kirjallisista kysymyksista. Missa piti paatella ja soveltaa.
Leikin paljon barbeilla, seikkailu leikkeja salapoliisitoimistoa, kissaa ja piilosta.
haha jos taa matikkanero osais laskea ton varmenteen niin sais postattua.
Viihdyin koulussa. Lapsena leikin mieluiten koti- ja nukkeleikkkejä. Urheilin myös paljon ja luin valtavasti. Minusta tuli äidinkielen ja kirjallisuuden opettaja ja monen lapsen äiti. Olen taipumuksiani vastaavalla alalla. Rakastan lukemista ja pidän ihmisistä. Olen onnellinen.
haha jos taa matikkanero osais laskea ton varmenteen niin sais postattua.
Kirjoitin ällät kielistä; enkusta, ruotsista ja ranskasta M:n. Saksa oli myös 9 lukion päättötodistuksessa. Matikka ihminen en ollut lainkaan. Ja sitten kuitenkin minusta tuli kauppatieteiden maisteri, pääaineena laskentatoimi. Laskentatoimen ope siis olen nyt, en olis ikinä maailmassa arvannut!! Kieliä en ole juurikaan päässyt käyttämään paitsi lomamatkoilla. Ikinä en lähtenytkään sinne "maailmalle".