Missä aineissa pärjäsit parhaiten koulussa (lukiossa) ja mikä sinusta tuli
Entä mitä leikit lapsena mieluiten?
Oletko taipumuksiasi ja lahjojasi vastaavalla alalla?
Kommentit (92)
Minusta tuli kääntäjä/toimittaja ja kyllä taipumuksista apua on.
Ja olen edelleen kielissä huono. :)
kielet, erityisesti englanti. Jostain syystä minusta tulikin sitten sairaanhoitaja ja sittemmin terveysalan opettaja. Lapsena leikin eniten eläinleikkejä ja rakentelin majoja.
tuli kotiäiti
Leikin ihan normileikkejä. Olen taipumuksiani ja lahjojani vastaavalla alalla. Kaikesta oppimastaan on hyötyä elämässä ;)
Lapsena leikin mieluiten barbeilla. Työskentelen suuren tavaratalon vaateosastolla, suuri osa asiakkaista ulkomaalaisia - kai se jotenkin taipumuksia vastaa :)
mekeenpä kaikessa. Liikunnassakin joukkuepelaaja ja hyvä voimistelija, uistelija ja hiihtäjä. Hyvä matematiikassa, fysiikassa, kemiassa, kaikissa luku (pänttäys)aineissa, kielissä, kirjoitin useta älliä ja eetäkin tuli, päästötodistuksen keskiarvo reilusti yli ysin.
Mitäkö tuli? Nyt 35, läski, työtön luuseri. Kaksi lasta. Nojoo, laihiksella, nuohan on vaan raskauskiloja, ja työttömyys on vain väliaikaista, olaan oltu ulkomaillakin töissä. Mutta tämän hetken stillkuvassa siis läskityötön...
Lapsena mieluiten luin, piirsin ja leikin erilaisia eläinleikkejä (joko itse eläintä tai sitten eläinleluilla).
Minusta tuli biologi.
Mutta kuviksesta ja äikästä ysiä ja kymppiä.
Minusta tuli kokki, sitten leipuri ja kondiitori.
Useasti ollut mahdollisuuksia keittiömestariksi tai ravintolapäälliköksi, mutta rakastan niin paljon tätä käsillä tekemistä ja luovuutta työssäni, etten halua.
pärjäsin aineissa
ei ne olleet vieälä huumeimusta tuli
perhoinen
ja
oxennustri
jakaa
itse kiearroxen
paitsi pitkä matematiikka aiheutti pään vaivaa. Tuli siitäkin lopulta c.
Minusta tuli kääntäjä ja yleislahjakkuus. Mutta mitä ihmettä teen täällä palstalla - siinäpä mysteeri.
Hortonomi tuli, mutta teen nyt eri alalla töitä. Hortonomeille vähän hommia. Alan vaihtoa suunnittelen.
Kuvis, luonnontieteet (biologia, mantsa), kielet ja kirjoittaminen kiinnosti eniten.
Lapsena leikin paljon kirkonrottaa, kymmenen tikkua laudalla, ym. leikkejä serkkujen ja naapurinlasten kanssa sekä leikin barbeilla.
En ole koskaan oikein tiennyt mitä haluan tehdä isona.
hyvin kaikessa, mutta parhaiten matikassa ja fysiikassa. Minusta tuli DI. Kyllähän tällä alalla (tai ainakin koulutuksessa...) matemaattisista lahjoista on hyötyä.
Lapsena leikittiin ainaulkona, mutta sisähommiin sitä aikuisena on joutunut.
kääntäjä ja yleislahjakkuus. Mutta mitä ihmettä teen täällä palstalla - siinäpä mysteeri.
liian
varomattomasti
mutta paljon
ylen
lahjat
kostautuvat
silloin salaa
mannen kännyllä
lyhyitä
kiusaksi
x
kääntäjä ja yleislahjakkuus. Mutta mitä ihmettä teen täällä palstalla - siinäpä mysteeri.
liian
varomattomasti
mutta paljonylen
lahjat
kostautuvatsilloin salaa
mannen kännyllälyhyitä
viestejävartijoiden
kiusaksix
romaninkääntäminen
on
hidasta
silmät kääntyy
kun joku
muu kulkee
minä taas
hiljaa käytän lahjoja
Pidin kyllä erityisesti bilsasta, hissasta, matikasta ja fysiikasta. Olen lääkäri.
parhaiten - ainakin numeroiden mukaan - kemiassa ja maantiedossa. Niistä molemmista on päästötodistuksessa 10. Muut aineet olivat lähestulkoon kaikki ysejä, olisikohan biologia ja historia olleet kaseja.
Lapsena tein mielelläni palapelejä, luin, leikin vauvanukella.
Olen jatko-opiskelijana yliopistolla ja minulla on myös opiskelupaikka Teknillisessä korkeakoulussa.
muutenkin 8-9 (enemmän 8 kuin 9) oppilas. Ruotsista taisin saada stipendinkin.
Ruotsia en ole käyttänyt sitten lukion montakaan kertaa.
Olen IT-alalla, ja taipumuksiani vastaavalla alalla. Meidän aikaan ATK-tunneista ei kamalan paljon hyötyä ollut nykytyöelämän kannalta eli ei voi sanoa että koulumenestys olisi korreloinut uravalinnan kanssa...
Esim. lukion päästötodistuksessa enkku ja ruotsi kymppejä, mutta toisaalta myös pitkä matematiikka oli kymppi. Myös musiikki oli kymppi.
Mun heikoin aine oli kuvaamataito.
Ja DI tuli.