Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä rokotteet otatte lapselle ja milloin?

Vierailija
26.01.2011 |

Vauvamme on kahden kuukauden ikäinen ja nyt olisi kiire miettiä, mitä rokotteita hänelle otamme ja minkä ikäisenä.



Haluaisin kuulla mielipiteitänne asiasta. Ja jos on jotain hyviä linkkejä, niin laittakaa! Asiasta on hirveän vaika löytää tietoa. Yleisen rokotusohjelman puolesta juttua tietysti löytyy, mutta sen verran olen elämäni aikana oppinut, ettei ns. viralliseen tietoon ole aina luottamista, joten en voi tehdä päätöstäni pelkästään sen varassa.

Kommentit (87)

Vierailija
41/87 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottanut kaikki mahdolliset rokotteet heti kun ne on saanut. Terve lapsi on.

Vierailija
42/87 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen kenen tahansa foliohatun kirjoittamaa hourailua tai myyntipuhetta netistä ja uskon joka sanan, kunhan sitä ei vain ole mikään viranomainen tai asioista jotain oikeasti tietävä kirjoittanut.

Herranjestas, teistä ei kukaan oikeasti osaa tuon vertaa englantia että lukisi noin perusmuotoista tekstiä pätkän. Ja julkaisijana United States Department of Human and Health Services, eli sikäläinen THL?

No mahtaa se ameriikka olla teidän mielestänne sitten täynnä foliohattuja ja salaliittoteorioita myös tuon laitoksen osalta, mutta sitä ehkä ei kannata mainita turvatarkastuksessa lentokentällä tai maahantulotarkastuksessa, saattaapi jäädä maahan pääsy haaveeksi. :-DDD Voi pyhä yksinkertaisuus teidän aivoilua... tai siis eihän sitä nähtävästi ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/87 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herranjestas, teistä ei kukaan oikeasti osaa tuon vertaa englantia että lukisi noin perusmuotoista tekstiä pätkän. Ja julkaisijana United States Department of Human and Health Services, eli sikäläinen THL?

Miksi sinä jankkaat tästä asiasta. Kukaan ei ole sitä mieltä että isorokkorokotetta pitäisi antaa ihmisille kun viimeinen isorokkotapaus on ollut vuonna 1977 ja rokotteella voi olla vakavia haittavaikutuksia. Ilmeisesti olet provoilija, joka vaan huvittelet kirjoittamalla pöljyyksiä ja leikkimällä tyhmää. En ymmärrä mitä kukaan siitä saa.

Vierailija
44/87 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herranjestas, teistä ei kukaan oikeasti osaa tuon vertaa englantia että lukisi noin perusmuotoista tekstiä pätkän. Ja julkaisijana United States Department of Human and Health Services, eli sikäläinen THL?

Miksi sinä jankkaat tästä asiasta. Kukaan ei ole sitä mieltä että isorokkorokotetta pitäisi antaa ihmisille kun viimeinen isorokkotapaus on ollut vuonna 1977 ja rokotteella voi olla vakavia haittavaikutuksia. Ilmeisesti olet provoilija, joka vaan huvittelet kirjoittamalla pöljyyksiä ja leikkimällä tyhmää. En ymmärrä mitä kukaan siitä saa.

Teepä ihmiskunnalle palvelus ja valaise itseäsi lukemalla se pätkä ja tule sitten kertomaan ovatko kaikki muutkin rokotteet, yhtä turvallisia 30 vuoden päästä?

Vierailija
45/87 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teepä ihmiskunnalle palvelus ja valaise itseäsi lukemalla se pätkä ja tule sitten kertomaan ovatko kaikki muutkin rokotteet, yhtä turvallisia 30 vuoden päästä?

Ekat massarokotetut ihmiset on nyt 70+ vuotiaita eikä ole koskaan eläneet yhtä pitkäikäisiksi. Että ekat massarokotetut rupeaa kuolemaan ennenkuin ne kamalat sivuvaikutukset rupeaa näkymään ja eliniänodote senkun nousee länsimaissa. Ja nyt sitten alkaa selostus siitä miten nykylapset blaa blaa. No nykylapset altistuu elämässään sellaiselle määrälle kemikaaleja, roskaruokaa ja pleikkarin pelaamista, että kyllä ne mahdollisten ongelmien syyt on todennäköisesti ja tutkitusti aivan muualla kuin rokotuksissa.

Vierailija
46/87 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotevastaisen ideaalimaailmassa rokotefirmat ei saa tehdä voittoa eikä bisnestä, mutta rokotteita pitäisi tutkia hirmuiset määrät enemmän kuin niitä jo tutkitaan ja parempia rokotteita pitäisi kehittää. Tai tuulen suunnasta riippuen ei saisi kehittää, kerrankin yksi rokotevastustaja kirjoitti peräkkäise viestit jossa toisessa ensin kritisoi miten rokotteet ei ole tarpeeksi hyviä ja sitten seuraavassa kritisoi kun aina vaan kehitetään uusia aineita rokotteisiin.



Ja rokotteet on aivan kauhean vaarallisia, vaikka käytännön kokemus länsimaisen lapsen elämästä on se, että lapsille tulee rokotteista vain pieniä sivuvaikutuksia ja harvalla lääkkeellä oikeasti on niin vähän pysyviä sivuvaikutuksia kuin rokotteilla. Että eiköhän ne aika hemmetin hyvin ole jo tutkittu ja ylipäänsä koko rokoteasia on yksi länsimaisen lääketieteen riemuvoitoista.



Ja entä sitten tämä testausasia. Rokotteita ei ole testattu tarpeeksi, mutta sitten kun suomessa testataan jotain rokotetta, alkaa hirveä parku siitä miten järkyttävää on testata rokotteita suomalaisilla lapsilla. Aha. Ne varmaan pitäisi testata afrikassa niillä lihakimpaleilla, joita afrikkalaisiksi lapsiksi sanotaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/87 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ns. viralliseen tietoon ole aina luottamista, joten en voi tehdä päätöstäni pelkästään sen varassa.

huijareita kuin rokotevastaisessa bisneksessä. Tai en ainakaan ole törmännyt vastaavaan missään muualla. Joten suostittelen aivan äärimmäistä kritiikkiä KAIKKEA sitä kohtaan mitä rokotteiden vastustajat sinulle kertovat. Etsi joka asiasta tietoa itse ja laajalla rintamalla.

Vierailija
48/87 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä sitten rotarokotus (onko ohjelmassa nykyään?) ja influenssarokotukset vuosittain kummallekin, koska esikoinen kuuluu riskiryhmään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/87 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä edes kyseenalaista sitä. Toimin terveydenhuollon parissa ja kaikkea on jo tullut rokotusrintamallakin nähtyä.

Vierailija
50/87 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ns. viralliseen tietoon ole aina luottamista, joten en voi tehdä päätöstäni pelkästään sen varassa.

huijareita kuin rokotevastaisessa bisneksessä. Tai en ainakaan ole törmännyt vastaavaan missään muualla. Joten suostittelen aivan äärimmäistä kritiikkiä KAIKKEA sitä kohtaan mitä rokotteiden vastustajat sinulle kertovat. Etsi joka asiasta tietoa itse ja laajalla rintamalla.

mutta asiatiedon löytäminen tuntuu tosi vaikealta! Siksi toivoisinkin, jos täältä löytyisi jotain hyviä linkkejä, joissa voisi tutustua aiheeseen mahdollisimman laajasti.

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/87 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin kertoa, että meillä tuli tuosta rotavirusrokotteesta melkoiset sivuvaikutukset. Vauva ripuloi yli viikon ja oli tosi kovia mahan kouristuksia. En aio ottaa niitä kahta muuta satsia! Ja täti oli neuvolassakin sillä mielellä, että harkitkaa itse, onko mielekästä antaa niitä kahta tehostetta ollenkaan...



Nyt sitten mietinnässä, että mitä teemme pneumokokkirokotteen suhteen... Jotenkin itselläkin on hirveitä epäluuloja näitä uusia rokotteita kohtaan ja tuo rotarokote ei ikävä kyllä yhtään ainakaan laimentanut niitä :(.



Ja juu tiedetään, että esim. toi rotavirus voi olla tosi paha, jos iskee pieneen lapseen. Mutta rokotteen suoja ei ole 100 %! Yleensä siitä ei kai tule sivuoireita, mutta se ei lohduta siinä vaiheessa, jos oma vauva ei kuulukaan tähän "yleensä-ryhmään"...

Vierailija
52/87 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

+rota (on vapaaehtoinen mutta maksuton jos haluaa) ja hepatiiti. Lisäksi laitatimme sairaalassa sen Calmeten.



Rota siksi kun keskimmäinen sairastui ja oli aika rankka juttu sairaalareissuineen. Itse rokotteestahan ei sairastu vaan kyse on huonosta hygieniasta vaipanvaihdossa...



Hepatiitit nyt on ehkä ihan turha mutta näin pienelle mutta matkustelemme paljon ulkomailla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/87 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole kysymys mistään huonosta hygieniasta! Rota-rokotteen sivuvaikutuksena on ripuli (ei kaikilla, mutta joillain esiintyy), eikä sillä ole mitään tekemistä sen kanssa miten hyvää tai huonoa hygieniaa noudattaa. Meillä ripuli alkoi heti rokotteen annon jälkeen illalla. Ja sitä kesti toista viikkoa. Vaippaa vaihdettiin koko ajan yötä päivää ja vauva huusi kuin viimeistä päivää :(.

Vierailija
54/87 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja rotarokotehan siis kuuluu kansalliseen rokoteohjelmaan. Kaikkihan ne on periaatteessa vapaaehtoisia, mutta eihän neuvoloissa sitä erikseen kysellä, että haluatko. itse pitää kertoa, jos ei halua jotain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/87 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi 2v.

vanhemmat lapset saivat muutaman rokotteen aikoinaan ennen 2v ikää, sitten toinen lapsista sai neurologisia oireita silloisesta jäykkäkouristus-kurkkumätä- hinkuyskä rokotteesta ja siihen loppui meidän perheen rokotusura.

2 lasta ei ole saanut rokotteita ollenkaan. itse olen terveydenhoitaja mutta en voi työskennellä neuvolassa, koska en halua vastuulleni sitä, että jollekin lapselle käy jotain rokotteen sivuvaikutuksena.

Vierailija
56/87 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi 2v.

vanhemmat lapset saivat muutaman rokotteen aikoinaan ennen 2v ikää, sitten toinen lapsista sai neurologisia oireita silloisesta jäykkäkouristus-kurkkumätä- hinkuyskä rokotteesta ja siihen loppui meidän perheen rokotusura.

2 lasta ei ole saanut rokotteita ollenkaan. itse olen terveydenhoitaja mutta en voi työskennellä neuvolassa, koska en halua vastuulleni sitä, että jollekin lapselle käy jotain rokotteen sivuvaikutuksena.

tarvitaan maalaisjärkeä. Taudin puhkeaminen havaitaan jonakin 365 päivästä jotka meillä on vuodessa käytössä. Väistämättä useinkin rokotuksen ja oireen ajankohta sattuvat samaan ajankohtaan. Sun kannattaisi vaihtaa ala. Ehdotus: rupea myymään luontaistuotteita.

Vierailija
57/87 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvamme on kahden kuukauden ikäinen ja nyt olisi kiire miettiä, mitä rokotteita hänelle otamme ja minkä ikäisenä.

Haluaisin kuulla mielipiteitänne asiasta. Ja jos on jotain hyviä linkkejä, niin laittakaa! Asiasta on hirveän vaika löytää tietoa. Yleisen rokotusohjelman puolesta juttua tietysti löytyy, mutta sen verran olen elämäni aikana oppinut, ettei ns. viralliseen tietoon ole aina luottamista, joten en voi tehdä päätöstäni pelkästään sen varassa.

ja sitten vasta rokotteet. Ja silloinkin mahdollisimman paljon yksittäisiä rokotteita. Tässä yksi vaihtoehto:

http://www.babyjabs.co.uk/why_babyjabs.htm

Tämä lääkäri EI siis OLE rokotevastainen, vaan suosittelee rokotuksia, mutta antaa vaihtoehdon esimerkiksi suomalaiselle rokotusohjelmalle ja rokotteille. Me menemme tuon mukaan.

Vierailija
58/87 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi 2v.

vanhemmat lapset saivat muutaman rokotteen aikoinaan ennen 2v ikää, sitten toinen lapsista sai neurologisia oireita silloisesta jäykkäkouristus-kurkkumätä- hinkuyskä rokotteesta ja siihen loppui meidän perheen rokotusura.

2 lasta ei ole saanut rokotteita ollenkaan. itse olen terveydenhoitaja mutta en voi työskennellä neuvolassa, koska en halua vastuulleni sitä, että jollekin lapselle käy jotain rokotteen sivuvaikutuksena.

tarvitaan maalaisjärkeä. Taudin puhkeaminen havaitaan jonakin 365 päivästä jotka meillä on vuodessa käytössä. Väistämättä useinkin rokotuksen ja oireen ajankohta sattuvat samaan ajankohtaan. Sun kannattaisi vaihtaa ala. Ehdotus: rupea myymään luontaistuotteita.

netistä ja jokaisessa tuoteselosteessa on mainuttu myös ne harvinaisemmat sivuvaikutukset, joista osa on tosi vakavia. jos minä rokotan 10 000 lasta niin yksi niistä tulee saamaan muutakin kuin kuumetta, kiukkuisuutta ja rokotuskohdan aristusta. en mä voi olla töissä neuvolassa ja sanoa kirkkain silmin, että tämä rokote on hyväksi lapsellesi ja siitä ei Voi seurata mitään pahaa.. kun kuitenkin mahdollisuudet on vaikka mihin, enkä voi tietää kenen kohdalle arpa käy.

Vierailija
59/87 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli melkoisen riskin otat tuolla rokotteiden viivästyttämisellä. Suomalainen rokotusohjelma perustuu tietoon Suomen tilanteesta; sen suunnittelussa on huomioitu meidän tautitaakkamme, rokotuskattavuus ym. ym. eli todella uhkarohkeaa noudattaa jonkun muun maan tilanteeseen perustuvia suosituksia.



PS. Ap ja muut: kun olette lähdössä lentämään, etsittekö etukäteen netistä tietoa koneen ohjaamisesta ja käyttekö neuvomassa kapteenia lennon aikana? Viraliseen tahoon eli lentoyhtiöön kun ei ole luottamista, ja aina kannattaa etsiä itse tietoa ja kyseenalaistaa.

Vierailija
60/87 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai neuvolaterkkarin tehtävä olekaan sanoa että rokotteesta ei voi seurata mitään pahaa, taidat olla jotenkin naiivi? Terveydenhuoltohenkilöstön voisi olettaa realistisesti kertovan, että rokottamisessa kyse on hyötyjen ja haittojen suhteen punnitsemisesta ja että tämä rokote on rokoteohjelmassa, koska siitä saatavat hyödyt ylittävät moninkertaisesti haitat?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme