Mitkä rokotteet otatte lapselle ja milloin?
Vauvamme on kahden kuukauden ikäinen ja nyt olisi kiire miettiä, mitä rokotteita hänelle otamme ja minkä ikäisenä.
Haluaisin kuulla mielipiteitänne asiasta. Ja jos on jotain hyviä linkkejä, niin laittakaa! Asiasta on hirveän vaika löytää tietoa. Yleisen rokotusohjelman puolesta juttua tietysti löytyy, mutta sen verran olen elämäni aikana oppinut, ettei ns. viralliseen tietoon ole aina luottamista, joten en voi tehdä päätöstäni pelkästään sen varassa.
Kommentit (87)
Miksi ne pitäis pistää lapseen juuri siinä herkässä vaiheessa kun lapsen oma immuniteetti on vasta kehittymässä.
No syy on selvä, vauva on paljon helpompi rokottaa kuin isompi vastaan laittava taapero.
Voi hyvää päivää. Kuule, oikea vastaus on se, että juuri vauvat on altteimpia kuolemaan juuri niinhin kammottaviin tauteihin, joita vastaan lapsia rokotetaan. Toisin sanoen sitten kun vauva on mielestäsi rokotukseen valmis, se on jo kuollut. Vaikka hinkuyskään, niin kuin 10 vauvaa tänä vuonna Kaliforniassa.
rokotteet mitä rokotusohjelmassa tarjotaan neuvolasta, kausi-influenssa ja muita influenssarokotteita en ole ottanut (eikä ehkä olisi ollut kovin hyväkään ottaa possunuhaa vastaan rokotetta).
Muita rokotteita otetaan sitten sen mukaan, jos ulkomaanmatkoja varten tarvitaan, mutta vesirokkoa vastaan ei oteta rokotetta (ottakoon aikuisena, jos ei satu sairastamaan lapsena vesirokkoa).
niin en lähde vääntämään rautalangasta miten immuunijärjestelmä toimii ihmiselle, jonka mielestä esimerkiksi viitosrokote=hyttysenpisto. :-) Uusavuttomuus löytää oman huippunsa tuollaisissa ihmisissä. Tai sitten bilsantunteja on rutkasti vähennetty sitten meikäläisen kouluvuosien.
:-)
Laita väita. Rokotus on vaarallinen lapsen immuunijärjestelmälle, koska. Viimeistään illalla ehdin paneutua väitteeseesi.
Tuntuu että nykyään luotetaan vaan sokeasti siihen mitä lääkärit sanoo.
Sitten tapellaa pakkasessa jonossa että sais sikapiikin. Huh huh!!
Rokotteissa on riskinsä ja rokottamatta jättämisessä on riskinsä, on siis valittava kumpi riski tuntuu pienemmältä ja kumman on valmis kantamaan.
Meillä ei otettu kukaan sikapiikkiä ja ainakin vielä hengissä ollaan. Mutta en kiellä etteikö unettomia öitä tuon ratkaisun takia tullut vietettyä. Ei ole helppoa vastata toisen terveydestä ja elämästä.
Niin ja Esim. tuberkuloosirokotetta ei nykyään anneta vastasyntyneelle, koska siinä on todettu olevan enemmän haittoja kuin hyötyjä.
Hän ei tietenkään voinut suoraa vastausta antaa, mutta neuvoi syöttämään lapselle Homeocalc nimistä valmistetta
homeopaatti suosittelee voi huoleti lapselle antaa ilman mitään tietoa siitä mitkä SEN vaikutukset on lapsen elimistölle. Sen sijaan huolellisesti tutkitut rokotteet ei käy...
On ihan sama, mitä täällä kirjoitetaan, koska ne muutamat rokotevastustajat ovat uskossaan vakaita.
Kun asenne on
- THL pyrkii vahingoittamaan ihmisiä
- THL salailee asioita ja peittelee vaaroja
- rokotteilla ja tartuntatautien vähenemisellä ei ole yhteyttä
- luottavat omiin nettilähteisiinsä
niin ei tuota uskoa horjuteta järkiargumentaatiolla. Me olemme saatana joka koettelee tosiuskovaisia.
lapselta (1v) rota pois, enkä pneumokokkia laittaisi missään nimessä. Vaikeita asioita nämä on, eikä asiallista tietoa tai keskustelua tunnu löytyvän...