Mitkä rokotteet otatte lapselle ja milloin?
Vauvamme on kahden kuukauden ikäinen ja nyt olisi kiire miettiä, mitä rokotteita hänelle otamme ja minkä ikäisenä.
Haluaisin kuulla mielipiteitänne asiasta. Ja jos on jotain hyviä linkkejä, niin laittakaa! Asiasta on hirveän vaika löytää tietoa. Yleisen rokotusohjelman puolesta juttua tietysti löytyy, mutta sen verran olen elämäni aikana oppinut, ettei ns. viralliseen tietoon ole aina luottamista, joten en voi tehdä päätöstäni pelkästään sen varassa.
Kommentit (87)
Noiden faktojen perusteella yksikään suomalainen ei taitaisi rokotetta saada ottaa.
Sen sijaan kaikki varmaan ottais mieluimmin sen isorokon, johon kuolee joka neljäs ja jostä jää suurimpaan osaan sairastuneista rokonarpia, jollei sitten satu sokeutumaan tai rampautumaan :).
Based on past experience, it is estimated that between 1 and 2 people out of every 1 million people vaccinated may die as a result of life-threatening reactions to the vaccine.
Kumpi voittaa, isorokko jossa kuolee yksi neljästä, vai rokote, jossa kuolee 1-2 miljoonasta. HMMMMMMMMMM, valinta on niiiiiiin vaikea. Taidan ottaa sen isorokon. Not.
As late as the 18th century, smallpox killed every 10th child born in Sweden and France. During the same century, every 7th child born in Russia died from smallpox.
Noiden faktojen perusteella yksikään suomalainen ei taitaisi rokotetta saada ottaa.
Sen sijaan kaikki varmaan ottais mieluimmin sen isorokon, johon kuolee joka neljäs ja jostä jää suurimpaan osaan sairastuneista rokonarpia, jollei sitten satu sokeutumaan tai rampautumaan :).
Rokotetta ei siis saa antaa laisinkaan alle 18 vuotiaille, imettäville jne. Miksi, jos kerran rokotteet ovat turvallisia?
Rokotetta ei siis saa antaa laisinkaan alle 18 vuotiaille, imettäville jne. Miksi, jos kerran rokotteet ovat turvallisia?
Eli jos THL on luotettava tietolähde rokotteiden turvallisuudesta, kaipa jenkkien vastaava virastokin sellainen on?
Rokotetta ei siis saa antaa laisinkaan alle 18 vuotiaille, imettäville jne. Miksi, jos kerran rokotteet ovat turvallisia?
Isorokkorokotteesta on haittoja. Eihän sitä kukaan kiellä!!! 1-2 ihmistä miljoonasta voi esim. kuolla sen haittavaikutuksiin. Koska isorokko on rokotteen ansiosta saatu poistettua maailmasta, ei ole järkeä antaa sitä, jos siitä on vähänkin haittaa. MIKÄ tässä on niin vaikea ymmärtää? Heti jos isorokkko taas nostaa päätään jotain, rokote otetaan käyttöön nopeammin kuin ehdit sanoa kissa.
Sama muiden rokotteiden kanssa. Katsotaan edut vs. haitat. Ei mikään rokote ole täysin haitaton, sen voi monet todeta jo rokotettaessa kun tulee lihaskipua tms. Mutta silti rokotteiden haitat on hyttysen ininää verrattuna kyseisiin tauteihin. En ymmärrä, miten yksikään rokotevastainen en tunnu ymmärtävän tätä päivänselvää tosiasiaa!
vääntäminen on tarpeen. Eri rokotetteilla on erilaisia mahdollisia sivuvaikutuksia. Tässä eri rokotteiden _vakavimmat_:
MPR: Enkefaliitti (aivotulehdus) tai vakava allerginen reaktio 1 per 1 000 000
DTP: Epänormaali itku (pitkittynyt lohduton itku), josta toipuu täysin 1 per 100
Jäykkäkouristus: kouristuksia tai šokki, täydellinen toipuminen 1 per 1 750, akuutti enkefalopatia 0,5–11 per 1 000 000
Hinkuyskä: Kuolema: ei todistettuja tapauksia
Etsipä huviksesi mikälaisia on haittavaikutukset noissa taudeissa. Hinkuyskään kuolemisesta on todistettuja tapauksia jo tältä vuodelta 10 vauvaa jenkkilässä.
rokotusohjelman rokotteet ovat tärkitä ja tarkasti ajateltu milloin annetaan. Esim. Australiassa ja Isossa-Britanniassa aloitetaan viitosrokote jo 2kk iässä kun Suomessa vasta 3kk. MPR annetaan monissa maissa heti kun lapsi on 1v. joissakin jopa aiemmin. Suomessa odotetaan 1,5vuoteen...
Tällä hetkellä isorokkoa on olemassa vain laboratorioissa (ja mahdollisesti suurvaltojen biologissa aseissa, vaan ne ei kerro sitä).
Kyseinen tauti on rokotuksilla siis rokotuksilla saatu kuolemaan sukupuuttoon. Toivotaan kädet ristissä, ettei isorokkoa ole piilossa jossain viidakon perukoissa tai hautausmailla.
Tämä isorokkoesimerkki osoittaa tiedon tasoa osalla porukkaa. Tästäkin on väännetty esimerkki siitä, että rokotuksilla ei ole vaikutusta ja ettei rokotuksia tarvita. Kyllähän mustasta saa valkoisen ja toisinpäin vaikka tälläkin tavalla.
Tällä hetkellä isorokkoa on olemassa vain laboratorioissa (ja mahdollisesti suurvaltojen biologissa aseissa, vaan ne ei kerro sitä).
Kyseinen tauti on rokotuksilla siis rokotuksilla saatu kuolemaan sukupuuttoon. Toivotaan kädet ristissä, ettei isorokkoa ole piilossa jossain viidakon perukoissa tai hautausmailla.
Tämä isorokkoesimerkki osoittaa tiedon tasoa osalla porukkaa. Tästäkin on väännetty esimerkki siitä, että rokotuksilla ei ole vaikutusta ja ettei rokotuksia tarvita. Kyllähän mustasta saa valkoisen ja toisinpäin vaikka tälläkin tavalla.
Rokotemyönteiset nostavat aina esimerkiksi rokotteiden turvallisuudesta isorokkorokotuksen. Isorokkorokote ei kuitenkaan ole niin turvallinen, että sitä annettaisiin esimerkiksi alle 18-vuotiaille tai imettäville, tai kortisonitippoja silmiinsä laittaville ellei tartunta ole jo tapahtunut.
Vaikka isorokko alkaisi riehua, alle 12kk ikäisiä lapsiakaan EI rokotettaisi, ellei tartunta olisi jo tapahtunut. Tämä siksi, että rokotteen aiheuttamat sivuvaikutukset ovat niin suuret.
Että revipä siitä. Tämä oli aivan täydellinen esimerkki taas siitä, miten av-mamma kulkee ihan sokkona laput silmillä, seuraa kuin sopuli laumaansa ja kieltää kaiken vaikka faktoja paukahtelisi naamaan minkä ehtii.
Säälittävää...
Rokotemyönteiset nostavat aina esimerkiksi rokotteiden turvallisuudesta isorokkorokotuksen.
- Ööööö, miksiköhän, kun tuo kammottava tauti on rokotuksilla saatu kokonaan poistetuksi maailmasta :DDDDD? Ja pieni vinkki sulle, isorokkorokote ei ole esimerkki rokotteen turvallisuudesta, kun se kerran on rokotteista se jolla on pahoja sivuvaikutuksia. Se on esimerkki siitä miten rokottaminen on riemuvoitto ihmiskunnan historiassa.
"Vaikka isorokko alkaisi riehua, alle 12kk ikäisiä lapsiakaan EI rokotettaisi, ellei tartunta olisi jo tapahtunut. Tämä siksi, että rokotteen aiheuttamat sivuvaikutukset ovat niin suuret."
- Niin? Me on ollaan kaikki sitä mieltä että isorokkoROKOTTEELLA on sivuvaikutuksia. Kerropas mitä mieltä olet isorokon "sivuvaikutuksista"? On se kätevää miten tämä asia aina pääsee sulta unohtumaan.
Aina on ihmisiä joilla on jotenkin sairausien tai muiden syiden takia herkkä immuunipuolustus, eikä kaikki tosiaan kestä rokotuksia. Sinä ja lapsesi voitte olla suht turvallisin mielin niin kauan kun suomessa useimmat rokotetaan. Jos useampi jättää rokottamatta heikkenee suomalaisten laumaimmuniteetti, ja kaltaistesi herkkien riski sairastua pahoihin tauteihin kasvaa huomattavasti.
Ja isorokkoa vastaan ei tosiaan enää rokoteta, sillä se hävitettiin. Jos se karkaisi jostakin laboratiorioista aloitettaisiin massarokotukset uudellen, sen takiahan tautia vielä säilytetään. Koko väestöä ei varmasti voitaisi rokottaa, mutta useimmat kyllä, mikä siis antaa suojan myös rokottamattomille.
THL:n propagandaa tiedoksi
" .... Vielä 1970 –luvun alussa isorokko aiheutti n. 2 miljoonan ihmisen kuoleman vuosittain. ..."
"Isorokko:
Tautiin ei ole olemassa parantavaa hoitoa. Bakteerien aiheuttamat sekundaari-infektiot voidaan hoitaa antibiooteilla. Suurin osa isorokkoon sairastuneista toipuu, mutta jopa 30% sairastuneista voi menehtyä tautiin"
Isorokon kuolleisuus luomuna sairastaessa jopa 30%. Varmasti länsimaissa pienempi, jos teho-osastolla nesteytetään ja pumpataan antibiootteja täyteen.
Noilla prosenteilla pienet ja vähän isommatkin sivuvaikutukset ovat hyväksyttäviä rokotuksissa ja näin juuri toimittiin 1970-1980-luvuilla.
Lukekaapas se isorokko rokotteen teksti, vaikka se englanniksi onkin. Sitten pohtikaa pienessä päässänne, miksi tällaiset rajat on asetettu. Ette itsekään saisi rokotetta vaikka sitä vinkuisitte.
Ai mut joo, eihän av-mammat ajattele niillä omilla aivoillaan, vaan jos wikipedia, THL tai toinen av-mamma, joka sattuu ajattelemaan kaikesta niinkuin itsekin, ovat nämä luotettavat tietolähteet heille kuin jumalan sana.
Ja sitten te riehutte huutamassa foliohattuja... :-D Anna mun kaikki kestää...
Siis, av-mamma logiikkaa:
1) Tuhkarokkoa ei enää esiinny, mutta se tulee takaisin jos ei rokoteta sitä vastaan.
2) Isorokkoa ei enää esiinny, joten sitä vastaan ei tarvitse rokottaa
3) Lapselle PITÄÄ antaa kuumetta alentavaa lääkettä heti rokotuksen jälkeen, jotta NicoPetteri ei voisi niin pahoin kun lämpöä nousee 37,2 astetta. Tästä seurauksena NicoPetterin immuunivaste jää vajaaksi ja kaikkien muidenkin lapset pitää rokottaa.
4) Jos joku rokote on otettu kansalliseen rokoteohjelmaan vaikkapa tutkimusrokotteena (kuten se pneumokokki), on sen oltava turvallinen. Vaikka sillä ei olisikaan myyntilupaa Euroopassa ja vaikka tutkimustulokset tulisivat sitten kun lapset on jo rokotettu. Ja HPV rokotteen testaaminen suomalaisilla pojilla on jo täysin käsittämätöntä...
5) jne. jne. ontuvaa logiikkaa...
Oletteko te todellakin näin idiootteja kuin miltä kuulostatte? Missä on kaikki koulutetut, ne omilla aivoilla ajattelevat mammat? Ei niitä taida olla.
Jos se karkaisi jostakin laboratiorioista aloitettaisiin massarokotukset uudellen, sen takiahan tautia vielä säilytetään. Koko väestöä ei varmasti voitaisi rokottaa, mutta useimmat kyllä, mikä siis antaa suojan myös rokottamattomille.
Ei vaan massarokotuksia ei nimenomaan aloitettaisi. Tartunnan saanut eristettäisiin lähipiirin kanssa ja heidät rokotettaisiin. Paitsi alle 12kk ikäiset lapset, ellei heillä ole jo todettu tartuntaa. He olisivat ihan oman onnensa nojassa.
Lukekaapas se isorokko rokotteen teksti, vaikka se englanniksi onkin. Sitten pohtikaa pienessä päässänne, miksi tällaiset rajat on asetettu. Ette itsekään saisi rokotetta vaikka sitä vinkuisitte.
-> Siis et oikeasti TAJUA? Vaikka sulle on yritetty moneen kertaan rautalangasta vääntää.
Siis, av-mamma logiikkaa:
1) Tuhkarokkoa ei enää esiinny, mutta se tulee takaisin jos ei rokoteta sitä vastaan.
2) Isorokkoa ei enää esiinny, joten sitä vastaan ei tarvitse rokottaa
-> Ööö tuhkarokkoa esiintyy kyllä siellä täällä. Juurikin Sveitsissä kuoli pari vuotta sitten kolme lasta uskonnollisessa yhteisössö jossa ei rokoteta sitä vastaan. Isorokkoa ei enää esiinny oikeasti.
Lukekaapas se isorokko rokotteen teksti, vaikka se englanniksi onkin. Sitten pohtikaa pienessä päässänne, miksi tällaiset rajat on asetettu. Ette itsekään saisi rokotetta vaikka sitä vinkuisitte.
-> Siis et oikeasti TAJUA? Vaikka sulle on yritetty moneen kertaan rautalangasta vääntää.
Siis, av-mamma logiikkaa:
1) Tuhkarokkoa ei enää esiinny, mutta se tulee takaisin jos ei rokoteta sitä vastaan.
2) Isorokkoa ei enää esiinny, joten sitä vastaan ei tarvitse rokottaa
-> Ööö tuhkarokkoa esiintyy kyllä siellä täällä. Juurikin Sveitsissä kuoli pari vuotta sitten kolme lasta uskonnollisessa yhteisössö jossa ei rokoteta sitä vastaan. Isorokkoa ei enää esiinny oikeasti.
Luen kenen tahansa foliohatun kirjoittamaa hourailua tai myyntipuhetta netistä ja uskon joka sanan, kunhan sitä ei vain ole mikään viranomainen tai asioista jotain oikeasti tietävä kirjoittanut.
Ei voi olla noin idiootteja :-D. Kertokaas, rakkaat av-mammat, miksi tuota ihainnoimaanne isorokko-rokotusta ei saa pistää esimerkiksi alle 18-vuotiaalle tai imettävälle äidille, jos se kerran on tämä ainoa esimerkki täydellisestä rokotekampanjasta joka aina nyhdetään esiin? Kun se isorokko oli muutenkin jo tapauksineen laskussa, hyvähän siinä on rokotella ja todeta että toimi. Massarokotukset lopetettiin juuri siksi kun jäljelle jääneistä ihmisistä alkoi kuolla enemmän rokotuksiin kuin oli rokottamattomia.
Olette te kyllä melkoisen aivopesun läpi menneet... :-DDD
http://www.hhs.gov/smallpox/WhoNotVaccinated.html
Sieltä saa faktaa isorokkorokotteesta tuutin täydeltä. Kuulen kyllä mielelläni miten pyörrätte nämäkin faktat. Noiden faktojen perusteella yksikään suomalainen ei taitaisi rokotetta saada ottaa.