Kevätnutraajat 2011
avasin uuden ketjun kaikille nutraajille!
Kirjoitetaanko tämän alle päivittäin fiiliksiä, tuloksia, kokemuksia?
Kommentit (84)
Eilen oli illalla kauhea väsymys, joka lienee tyypillistä alkupäivinä. Kuitenkin olen tytyväinen, että kolme kriittistä päivää ohitettuna.
Aloituspäivän mitat maanantaina olivat 168/78.6 ja tänä aamuna paino 76.4 huolimatta siitä, että on pms-viikko ja ilmiselvä turvokki päällä, joten olen tyytyväinen.
Josko tästä alkaisi pikkuhiljaa päästä siihen ihanaan ja virkistävään ketoosiin:)
Tsemppiä muillekin!
Olen pudottanut osanutrauksella painoani 70:stä kilosta 60 kiloon. Tuo 70 kiloa oli juuri lievän yilpainon puolella (25,5). 60kg bmi minulla on 21,5.
Nyt siis olen saavuttanut tavoitteen ja opettelen painon pitämistä tuossa lukemassa.
Aikaa pudottamiseen meni 7vk, mutta olin osanutrauksella. Söin yhden kunnon aterian päivässä, muut ateriat korvastin pirtelöillä. Sallin itselleni tuona aikana myös pari ravintolakäyntiä ja pari herkkuhetkeä.
Kaiken kaikkiaan yllättävän helppoa on ollut. Olenkin päättänyt pitää nutri-pusseja kaapissa, jotta voin tarpeen tullen (jos paino näyttää yhtään nousevan) korvata jonkun aterian sillä.
Mielestäni muutokset ovat olleet huomattavia (vaikka kukaan ei ole sanonut mitään :)):
Lantio 95 (104)
Rinta 94, (95) 70D (75D)
Vyötärö 73 (84)
Reisi 57 (63)
Miksi pudotin painoa? Kuten luvuista huomaatte, oli vyötäröni suosituksia suurempi. Myös verenpaineeni on korkeahko. Minulla ylimääräinen rasva viihtyy vatsan seutuvilla ja makkarat tekivät olon hankalaksi, kun vaatteet puristivat.
6-vuotta sitten olin näissä lukemissa. Tasoittunut (työt, elintason nousu jne.) elämäntilanne nosti painoa pikkuhiljaa, huomaamatta. Silmäkin alkoi uuteen peilikuvaan tottua. Huomasin koko ajan nostavani itse hyväksymääni painorajaa. Muistan, että joskus aikanaan ajattelin, että kun paino nousee yli 63kg:n, toppaan. Sitten raja nousi 65kg:een, 67kg:hen ja lopulta huomasin ajattelevani, että 70 yli ei saa päästää. Kun tämän itseni huijaamisen tajusin, päätin vain yksi päivä, että nyt riittää.
Nyt laitan siis kaiken keskittymiseni siihen, että opin syömään sen määrän, että paino ei nouse. Iteselläni ongelmana on ollut liian suuret annokset siihen nähden, että työni on istumatyötä. Päivittäinen kulutus, jolla en liho enkä laihdu, on minulla 1700kcal.
Mutta, tästä nyt jatketaan ja oikein kovasti teille kaikille tsemppiä!
Kun mulla on muutamana iltana tullut ihan totaalistoppi - pakko oli nukahtaa, ei ollut yhtään voimia.
vastakohtaisesti älytön virkeys, kun pääsee ketoosiin, jos siis täysnutraa.
Kolmannen päivän jälkeen helpottaa suuresti tavallisimmin.
Eilen illalla ilmaantu kauhea syömis himo, ei siis ollut nälkä mutta jotain olisi kuitenkin pitänyt saada syödä. Pidin pintani enkä syönyt mitään nutrien lisäksi :) Tänäänkin ollu jonkin asteista syömis himoa, mutta sisulla (ja nutreilla) vaan sinnikkäästi eteenpäin. Paljon tsemppiä kaikille nutraajille, etenkin aloittelijoille. Aurora
Tykkäätkö salaateista?
Nutratessa voi tehdä sellaista salaattia, missä on vaikka kurkkua, tomaattia, paprikaa, punasipulia, mitä vaan vihreää salaattia tai kaalia. Ja pari tippaa esim. Thai Sweat chilikastiketta voi huoletta laittaa sekaan.
Mutta porkkanaa esim. ei kannata popsia, sillä siinä on paljon hiilareita, eikä myöskään hedelmiä.
Mulla on nyt kolmas päivä menossa ja näläntunne alkaa olla mennyttä. Nyt pitää sitten skarpata, kun tuntuu siltä, ettei tekisi mieli laittaa suuhun mitään :(.
Ne eivät kylläkään varmaan ketoosiin tähtää, niin paljon niistä hiilareita saa. Ovat varmaan ihan normia vähäkalorisen-laihdutuskeinon tavaraa.
Olen tähän asti korvannut niillä osan aterioista, yhden aterian olen syönyt ihan normisti.
Painoa pudonnut 2 kiloa vasta.
Tänään aloitan täysnutrauksen. Korvaan noilla Nitriletin Hunger Control smootheilla kaikki ateriat. Väliin myös laitan patukan. Ajattelin, että päivässä kolme smoothieta ja 1 patukka.
Lähtötilanteen paino 86,6 kg
14.1 84,6 kg
Tarkoitus saada vielä edes 10 kiloa pois. Siitäkin olisin onnellinen ja pyrkimys ei ole nuoruuden eikä edes nuoren aikuisen painooni. Olen keski-ikäinen ja haluan painaa noin 75 kg
nimimerkkini on -akka-
Tiesin kyllä että lisäksi voi syödä salaattia ja tykkäänkin salaatista :) mutta itsellä on vähän se pelko että jos laitan jotain (muuta kuin pirtelöä) suuhuni niin homma lähtee käsistä. Eli pelkään että sit alkais se kaiken muunkin napsiminen. Jos tuo syömis himo ei parissa päivässä helpota, otan sitten salaatit esiin. Koitan nyt kuitenkin viellä pärjäillä ilman.
tänään ei ole yhtä energinen olo kuin eilen, aika väsähtänyt ja voimaton olo, ja pää vähän kipeä :(. Lisäksi eilen ja yöllä paleli tosi paljon, nyt ei palele enää. Paino oli taas tippunut 400gr eilisestä, jee. On tää kyllä sillä tavalla rankka keino, mutta toisaalta mulle ainoa mahdollinen, mä olen koko viime vuoden yrittänyt pudottaa painoa sen viitisen kiloa ja ei vaan ole onnistunut :((. Nyt ainakin alku on hyvä, ja olen valmis kyllä vaikka mihin, että pääsen takaisin entisiin mittoihin (alle 60kg)! Teetä olen juonut (saako sitä juoda muuten ihan niin paljon kuin huvittaa, ihan "raakana" siis?), ja lisäksi vettä ja vichyä menee paljon. Samaten tomaattia ja kurkkua, keittokinkkua tekisi mieli, että saisi jotain suolaista, meneekö mönkään, jos pariin sellaiseen siivuun sortuu?? Motivaatio on kova ja fiilis kaikinpuolin hyvä ja uskon vahvasti, että nyt vihdoin pääsen näistä ylimääräisistä kiloista eroon :).
Mulla siis alkoi 4. päivä, ja 1,6 kiloa on kadonnut taivaan tuuliin! Voitte kuvitella, millainen hymy kasvoilla astuin alas vaa'alta. Mahtavaa!
Mutta mutta...En ole vieläkään päässyt ketoosiin. Sitä enteilevä päänsärky on kyllä jyllännyt koko ajan, onneksi joka päivä lievempänä, mutta muut merkit puuttuvat. Pohdiskelin asiaa ja tulin siihen tulokseen, että sen on johduttava patukoista. Olen korvannut patukoilla kaksi päivän aterioista, ja nyt kun tutkailin niitä, niin hiilareita niistä tulee tuplasti pusseihin verrattuna. Tänään siis tiukemmalla linjalla ja pelkkien pussien varassa. Varmaan lisäilen pussikeittojen oheen tonnikala-raejuustosekoitusta, kurkkua tai jotain pureskeltavaa. Kananmuna on myös yksi vaihtoehto. Porkkanaa olen joinain päivinä syönyt, mutta vain puolikkaan porkkanan/päivä, koska pelkään hiilarien ylittymistä.
Yksi ihana huomio on ollut se, etten haaveile lainkaan herkuista, vaan ihan tavallisista ruoista: salaateista, piirakoista, keitoista, munakkaista. Olen varmaan onneni huipussa, kun palaan normaaliruokaan ja nämä ovat "sallittujen" listalla :)
No, lippu korkealla eteenpäin ja lisää raporttia viikonlopun aikana!
P.S. Minua on myös vaivannut tuo väsymys ja velttous. Arkikävely meinaa hengästyttää, mikä on tietysti vähän pelottavaa, mutta ymmärrän kyllä, että keho reagoi tällaiseen muutokseen voimakkaasti. Energiahuippua odotellessa...
Mullakin virallinen punnituspäivä tämä perjantai, vaikka joka päivä puntaroinkin.
Ja olikin mukava yllätys. Paino oli pudonnut maanantaista kokonaiset 3 kg eli paino tänään 75.6 kg:)
Eilen illalla tein salaatin, jossa oli tomaattia, kurkkua, paprikaa, jääsalaattia sekä tonnikalapaloja vedessä ja söin sitä kaksi isoa lautasellista. Kauhea ähky tuli hetkeksi, mutta aineenvaihdunta sai vähän vauhtia, kun taas kaloreita ei paljoakaan, eikä hiilareita.
Korvasin siis iltanutrin tuolla salaatilla.
Ei muuta kun hyvillä mielillä eteenpäin.
Mulla olo on jo virkeä ja uskon ketoosin olevan jo ainakin lähellä, jos ei päällä.
Julia mäkin käytän joskus patukoita korvaamaan kaksi ateriaa, mutta vain poikkeustilanteissa.
Tsemppiä kaikille nutraajille!
Kiloja -4,4. Eka viikolla paino tippui reilusti, toka viikolla lähti vain 100g. Nyt näyttäisi taas siltä että paino lähtisi tippumaan. Aikamoista kituuttelua oli tuo viikonloppu, kun koko perhe kotona. Meillä kun on viikonloppuisin tapana herkutella hyvillä ruuilla ja sipsillä ja karkilla. No toiset herkutteli ja minä pidin pääni ja hörpin pirtelöitä. Nyt taas helpompaa kun arki koitti ja toistenkin herkuttelu loppui :) 65 päivää täysnutrausta viellä edessä!
jos olet syönyt raejuustoa ja tonnikalaa, niin jätätkö vastaavasti yhden pussin pois?
Juu, yleensä korvasin sillä keiton tai sitten joku päivä söin keiton seurana pienen annoksen tota ja korvasin sillä myös toisen sen päivän "välipaloista".
Täällä menty lähes täysnutreilla, välillä salaattia tonnikalalla ja joskus vielä kananmuna lisäksi.Ketoosin uskoisin olevan päällä, olo on muuten hyvä, mutta menkat tulivat ja paino on junannut nyt samoissa kuin viime viikon torstaina eli 3 kg edelleen.
Mieli on korkealla ja uskon, että putoaa pian että humps, kun menkkaturvotus poistuu.
Millaiset hiilarit noissa mehukeitoissa on? Jos hiilarit menee yli, ei voi päästä ketoosiin, mutta täysnutrauksella siihen pääsee varmasti.Apteekissa myydään ketoositikkuja, joilla voi testata, onko ketoosissa, jos haluaa.
Tsemppiä kaikille! Mä jatkan hyvillä mielin.Kaapit täynnä nutreja, Naturdietin pirtelöitä ja patukoita:)
Olo edelleen hyvä ja energinen. Iho ilmeisesti kärsii kuurista naama kukkii ja on IHAN rutikuiva. Myös päänahka kutiaa ja hilseilee. Tänään sain työkaverilta jotain uutta luomu shampoota, hoitoainetta ja kasvorasvaa. Auttavat kuulemma hyvin kuivan ihon/päänahan hoitoon. Pitää toivoa että tepsivät myös minulla. Hieman laiska on tullut oltua, varsinainen liikunta jäänyt tällä viikolla väliin. Tosin töissä saan suht paljon hyötyliikuntaa ja onhan noita lumitöitäkin saanut tehdä melkein joka päivä. Ettei nyt ihan täysin ole laiskoteltu :). Paino näytti tänä aamuna -4,9 kg. Taitaa olla 62 päivää kuuria jäljellä. Aurora
Sokerittomassa mehukeitossa on hiilihydraattia 2,3 g / 100g, ei siis kovinkaan paljon.
Uskon, että keho ei välttämättä täysnutrauksellakaan mene ketoosiin, koska en syönyt mitään ylimääräistä hiilaria. Ja noissa pusseissakin on n. 15 g hiilaria per annos, eli päivässä se tekee 75 g. Jossain kerrottiin, että ketoosi vaatii, että hiilarit jäävät välillä 20-30 g. Oletan, että se olisi tullut alkupäivinä, jos olisi tullakseen. Nyt mulla on takana 8 päivää.
No, ketoosi nyt ei ole se olennaisin asia, jos laihtumista kuitenkin tapahtuu. Ja voinhan tietämättäni ollakin ketoosissa, oireita vain ei ole ilmaantunut ja mieliala on matalalla. Siksi en siihen uskokaan. Eipä tuo niin vakavaa ole, tulokset onneksi motivoivat :)
Minulla on 2.päivä täysnutrausta. Olo on ollut yllättävän hyvä, nälkä kohtuullista eikä päätä särje. Olen kyllä juonut paljon vettä ja kahvia ja teetä.
Minulla on 20kg ylimääräistä, jotka jäivät viimeisimmästä synnytyksestä. Terveys alkaa pikkuhiljaa reistailemaan ja tämä on viimeinen yritys saada paino laskemaan. Olen vuoden yrittänyt laihduttaa ja olen saanut sinä aikana 4 kg lisää! Tämä painon määrä ja sen laskemisen hitaus ovat masentaneet minut.
Ajattelin olla kolme viikkoa täysnutreilla. Aloitin Quick Startilla ja jatkan varmaan pusseilla ja patukoilla. Mutta katselen tilanteen mukaan miten kroppakin jaksaa tätä rääkkiä.
Yllätys on ollut siinä, että pussit yms. eivät maistukaan pahoilta. Kaikki on ollut ihan syötävää. Näihin varmasti ehtii kyllästymään, mutta ainakin starttipaketti on monipuolinen.
Ekan päivän saldo oli -700g, jee!
-Maria-
paino tippunut nyt 3,3kg, eilen tuli viikko täyteen. Olo erittäin hyvä ja energinen, suorastaan onnellinen olo :)). Ei pääkipua, ei palelua, ei nälkäkään enää vaivaa. Menkkaturvotukset mullakin nyt päällä ja varmaan sen takia viime päivinä paino tippunut vaan 300g. Viikon vielä täysnutraan hyvällä fiiliksellä :).
tosin mulla ei ole tarkoitus kuin saada nesteet joulun jäljiltä liikkeelle ja mahtua kolmenviikon päästä biksuihin :). Ruokavaliota olen keventänyt jo viim 2vkoa.
Tsemppiä kaikille!
173cm ja 64kg (normaalisti 60kg)