Ihmiset pelkää nykyään kesääkin ja helteitä
Millon media pakotetaan ottamaan vastuuta pelottelustaan
Kommentit (21)
No jos joudut asumaan kopperossa jonka sisäilma on +35c viikkoja eikä laske siedettäväksi edes kuukausissa helteiden takia niin kyllä siinä alkaa vähän pelkäämään kun on tiettyjä sairauksiakin.
Vierailija kirjoitti:
No jos joudut asumaan kopperossa jonka sisäilma on +35c viikkoja eikä laske siedettäväksi edes kuukausissa helteiden takia niin kyllä siinä alkaa vähän pelkäämään kun on tiettyjä sairauksiakin.
Ilmalämpöpumppu rok rok.
Pelkään ettei tule helteitä. Vielä ei ole näkynyt ensimmäistäkään. Muu eurooppa varasti meidän kesän.
Vierailija kirjoitti:
Pelkään ettei tule helteitä. Vielä ei ole näkynyt ensimmäistäkään. Muu eurooppa varasti meidän kesän.
Viime vuoden kesäkuu samanlainen, ihmisillä hanskat käsissä ja 10C. Loppukesä olikin hyvin kuuma.
Vierailija kirjoitti:
Pelkään ettei tule helteitä. Vielä ei ole näkynyt ensimmäistäkään. Muu eurooppa varasti meidän kesän.
Se olis täydellistä, ettei tulis hellettä ollenkaan! Ei kärsimystä!
Vierailija kirjoitti:
No jos joudut asumaan kopperossa jonka sisäilma on +35c viikkoja eikä laske siedettäväksi edes kuukausissa helteiden takia niin kyllä siinä alkaa vähän pelkäämään kun on tiettyjä sairauksiakin.
No eipä ole näköpiirissä.
Se että ei pidä ei ole sama asia kuin pelätä.
Itse en pidä helteestä siksi, että haluan tehdä pihatöitä ym. Ja helteellä niitä ei vaan jaksa.
Talvella ulkona oleminen on pukeutumiskysymys, helteellä ei.
Nyt on ollut superihana kesä tähän saakka! Vain muutama tylsä, kuuma päivä.
Vierailija kirjoitti:
No jos joudut asumaan kopperossa jonka sisäilma on +35c viikkoja eikä laske siedettäväksi edes kuukausissa helteiden takia niin kyllä siinä alkaa vähän pelkäämään kun on tiettyjä sairauksiakin.
Meikäläinen se raataa ulkotöissä haalareissa ja turvakengissä helteelläkin.
Kelpaa siellä sisätiloissa varjossa makoilla...
Oikein. Sietää varoa kuumaa ja liikaa paahtoa. Keskustat saastaisia kaupungeissa ja hirveä ruuhka.
Ajatelkaas ennen vanhaan. Ei ollut viilennyslaitteita.
Pellolla ja metsissä painettiin hommia niska limassa.
Ei silloin pikku helteistä niin välitetty..
En ainakaan pelkää, asteita just nyt Suomessa sopivasti. Eri asia Godzilla El Niño Euroopassa ja +40 lämpötilat ovat vaarallisia kyllä, nyt on paljon turisteja liikkeellä.
Hajoita ja hallitse. Pelko on avain. Korruptoitunut valtamedia tietää tämän. On vaarallista, jos ihmiset ajattelevat omilla aivoillaan. Omia aivojaan käyttävät mustamaalataan julkisesti ja leimataan tutuilla haukkumanimillä joka tekee lampaat onnellisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Itse en pidä helteestä siksi, että haluan tehdä pihatöitä ym. Ja helteellä niitä ei vaan jaksa.
Talvella ulkona oleminen on pukeutumiskysymys, helteellä ei.
Nyt on ollut superihana kesä tähän saakka! Vain muutama tylsä, kuuma päivä.
Asun Italiassa jokakesäisten helteiden keskellä ja minulla on mittava puutarha ja kasvimaa ym. ulkohommaa. Asennekysymyshän se on. Herään helteillä pian kello 5 jälkeen aamulla. On raikas ilma ulkona ja ihmisiä jo liikkeellä meidän kylällä. Hoitelen ulkohommat, pari tuntia siinä menee kun kaikki kastelee ja ruokkoaa rikkaruohot, sitoo tomaatteja ja lakaisee ison terassin jne. Sitten pieni aamupala ja liikenteeseen tunniksi lenkille tai kerran viikossa kauppareissuun, joskus lääkäriin mutta harvoin. Ei tässä mitään hätää ole. Mittarissa on nyt 37 astetta varjossa, mutta nyt viikonlopuksi menee ylikin. Kyllä se liikaa on, myönnän sen tietty. Tuonne 30 asteeseen kesällä riittäisi hyvin. Onneksi sisätiloissa on siedettävää vaikkei ole minkäänlaista ilmastointia/tuuletinta kun kivitalossa on hyvin paksut seinät, sisällä iltapäivällä 22-23 astetta. N75
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos joudut asumaan kopperossa jonka sisäilma on +35c viikkoja eikä laske siedettäväksi edes kuukausissa helteiden takia niin kyllä siinä alkaa vähän pelkäämään kun on tiettyjä sairauksiakin.
Ilmalämpöpumppu rok rok.
Ei sitä kaikkialle saa asentaa. Ja jos saisikin, nostaahan se sähkölaskua. Senkin joutuu moni maksamaan ihan itse, eli on turhan iso investointi vain kesän hellepäiviä ja muutamaa pakkaspäivää varten. Se on periaatteessa valtaosan vuodesta laite, jota ei tarvita ollenkaan ainakaan kaukolämpöasunnoissa.
Vierailija kirjoitti:
Itse en pidä helteestä siksi, että haluan tehdä pihatöitä ym. Ja helteellä niitä ei vaan jaksa.
Talvella ulkona oleminen on pukeutumiskysymys, helteellä ei.
Nyt on ollut superihana kesä tähän saakka! Vain muutama tylsä, kuuma päivä.
Helteellä kuntokysymys. Nostamalla kuntoa ongelma ratkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en pidä helteestä siksi, että haluan tehdä pihatöitä ym. Ja helteellä niitä ei vaan jaksa.
Talvella ulkona oleminen on pukeutumiskysymys, helteellä ei.
Nyt on ollut superihana kesä tähän saakka! Vain muutama tylsä, kuuma päivä.
Helteellä kuntokysymys. Nostamalla kuntoa ongelma ratkea.
Ei ratkea, kun on sydänsairaus ja muutenkin vaikeita sairauksia.
Vierailija kirjoitti:
Ajatelkaas ennen vanhaan. Ei ollut viilennyslaitteita.
Pellolla ja metsissä painettiin hommia niska limassa.
Ei silloin pikku helteistä niin välitetty..
Ennen vanhaan ei ollut yli 30 asteen helteitä, pari hellepäivää per kesä, ei mitään viikkotolkulla jatkuvaa loputonta kuumuutta. Lämpötiloista on pidetty tilastoja pitkään, voi käydä ihan itse katsomassa onko yli 30 asteen hellepäivät olleet yleisiä silloin "ennen vanhaan" jos et usko vanhan kurpan sanaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en pidä helteestä siksi, että haluan tehdä pihatöitä ym. Ja helteellä niitä ei vaan jaksa.
Talvella ulkona oleminen on pukeutumiskysymys, helteellä ei.
Nyt on ollut superihana kesä tähän saakka! Vain muutama tylsä, kuuma päivä.
Asun Italiassa jokakesäisten helteiden keskellä ja minulla on mittava puutarha ja kasvimaa ym. ulkohommaa. Asennekysymyshän se on. Herään helteillä pian kello 5 jälkeen aamulla. On raikas ilma ulkona ja ihmisiä jo liikkeellä meidän kylällä. Hoitelen ulkohommat, pari tuntia siinä menee kun kaikki kastelee ja ruokkoaa rikkaruohot, sitoo tomaatteja ja lakaisee ison terassin jne. Sitten pieni aamupala ja liikenteeseen tunniksi lenkille tai kerran viikossa kauppareissuun, joskus lääkäriin mutta harvoin. Ei tässä mitään hätää ole. Mittarissa on nyt 37 astetta varjossa, mutta nyt viikonlopuksi menee ylikin. Kyllä se liikaa on, myönnän sen tietty. Tuonne 30 asteeseen kesällä riittäisi hyvin. Onneksi sisätiloissa on siedettävää vaikkei ole minkäänlaista ilmastointia/tuuletinta kun kivitalossa on hyvin paksut seinät, sisällä iltapäivällä 22-23 astetta. N75
Missä päin Italiaa?
Hyvin pohjustettu aloitus, tästä on hyvä jatkaa.