Kevätnutraajat 2011
avasin uuden ketjun kaikille nutraajille!
Kirjoitetaanko tämän alle päivittäin fiiliksiä, tuloksia, kokemuksia?
Kommentit (84)
4.päivä nutrausta menossa ja painoa on tippunut 1,7kg. Todella hyvin, olen yllättynyt!
Sekin on yllättävää miten helppoa on ollut. Eilen oli pieniä mielitekoja, kun kävin kylässä jossa oli Runebergin torttuja tarjolla. En ole kuitenkaan pistänyt Nutrilettien lisäksi muuta kuin vähän tomaattia ja kurkkua suuhuni.
Aloitin nutreilun viime viikon maanantaina, joten tänään alkaa 10.päivä. Painoa on pudonnut -3.2 kg, olo on tosiaan kevyempi. Alkupainoni oli 60.1 kg ja nyt tilanne 56.9 kg, pituus 167cm. Kuuri on mennyt tosi hyvin, välillä tekisi mieli jopa jättää pussi väliin. Vähän vaan epäilyttää, onko kysymys vain nesteiden poistumisesta, koska senttejä ei juurikaan ole lähtenyt..
Ei ole tarkoitus kritisoida tai saada aikaan pahaa mieltä, mutta mikä mahtaa olla tavoitepainosi? Jo alkupainosi indeksi (21,5) on todellä hyvä, ja nykyinen (20,jotain) kolkuttelee jo alipainoa. Eli jos laihdut vielä esim. 3 kiloa, olet jo alipainoinen. Se ei mielestäni ole terve tavoite.
Toki paljon riippuu myös ruumiinrakenteestasi.
Kai olet konsultoinut lääkäriä ja kertonut aikeistasi?
Yhdyn myös edellisen kirjoittajan huoleen. Olisi kiva, jos tähän ketjuun ei pesiytyisi jo valmiiksi alipainoista pro ana -jengiä.
Se on tosi yksilöllistä mikä raja ketoosille on.
Nutrilettin intensivestä tulee n. 60g hiilareita ja sekin on aika vähän. Pikastartissa on reilusti enemmän.
xtran ohjelmalla ja pusseilla menen, 10 päivää ja 6 kiloa lähtenyt, ketoosissa ja olo on todella hyvä!
Lilli
Tämä on varmaan huono ketju kysyä vinkkejä, kun taidamme kaikki kärsiä jonkinlaisesta painonhallinnan ongelmasta..
Sinä voisit hyötyä enemmän jostain henkisen puolen valmennuksesta, jossa pureudutaan syömisen syihin. Olen ymmärtänyt, että xtravaganzassa ja cambridgessä tällaisia ryhmiä olisi?
Voisin suositella tällaisia kirjoja kuin Lisbeth Stahre: Laihduttamisen loppu sekä Patrick Borg: Rentoa painonhallintaa. Varsinkin ensimmäinen on lukemisen arvoinen kelle tahansa laihtumista haluavalle.
Maria
Minä aloitin täysnutrauksen uudelleen :).
106kg
Päivä meni hyvin. Enää ei ollut niin pahaa väsymystä. Tosin töissä huippasi, kun nousin äkkiä ylös, mutta sehän onkin ahkä ainut huono puoli tässä kuurissa Sofiankin mainitseman palelun lisäksi.
Nyt illalla tein nutriaterian korvaavan pienen salaatin eli sallittuja kasviksia iso määrä + puoli purkillista tonnikalapaloja vedessä.
Menkat alkaa ihan lähipäivinä, joten alkoi hieman huikomaan. Mutta ihan sallittuahan tuo, kun jätin yhden nutripussin pois, joten no hätä:)
Sofia tuo palelu on tosiaan viheliäistä, mutta pue kunnolla päällesi, pidä sisälläkin villasukkia ja paitaa, jos on kylmä.
Mulla on tuo crosstrainer-laite, jota käytän joka käytän lähes joka päivä. Sillä pääsee hetkeksi palelusta eroon ja kaloritkin palavat + kroppa kiinteytyy:)
Kalorittomia juomia voit juoda huoletta. Mäkin lämmittelen muuten tuolla Vihreällä teellä, jossa sitruunaa mukana.
Ja joo, voit huoletta ottaa muuman siivun vähärasvaista keittokinkkua, no hätä!
Hiilareita vaan pitää varoa! Ja tonnikalapurkissa ei ole ollenkaan hiilareita, mutta proteeiinia 20%, joka on hyvä. Samoin kanan rintapalat sopivat tai kananmuna...nämä siis mieluiten sallittujen rehujen lisänä korvaamaan joku ateria.
Huoh, onpas mulla nyt kirjoitusripuli:D
Nyt painun suihkuun lämmittelemään ja sitten peiton alle.
Tsemppiä kaikille, kolmannen päivän jälkeen kaikki ovat voiton puolella.
Mutta kun tuo pää ei oikein vielä pelitä näin alkupäivinä:D
T:Aliisa
Huomaa hymiöiden käyttö, oudot lauseet pitkin tekstejä jne.
Vai meinaatko, että yksi henkilö on monen nimimerkin takana?
Miten menee? Paljonko paino tippunut? Monesko päivä menossa? Mikä olo?
Kertokaa kokemuksianne.
t.aloitteleva nutraaja
olo erittäin hyvä ja energinen ja tähän on jo tottunut. Nälkä ei enää pahemmin vaivaa eikä muitakaan alkupäivien ikäviä oireita. Tosi hyvä ole itse asiassa :)). Nutraan vielä toisen viikon ja toivon että saan 5kg pois. Lähtöpainoni oli 66kg.
Hei vaan!
Aloitin nutreilun viime viikon maanantaina, joten tänään alkaa 10.päivä. Painoa on pudonnut -3.2 kg, olo on tosiaan kevyempi. Alkupainoni oli 60.1 kg ja nyt tilanne 56.9 kg, pituus 167cm. Kuuri on mennyt tosi hyvin, välillä tekisi mieli jopa jättää pussi väliin. Vähän vaan epäilyttää, onko kysymys vain nesteiden poistumisesta, koska senttejä ei juurikaan ole lähtenyt..
ja makkarat ei pursu enää housujen päältä :-D. Samoin peppu selvästi pienempi :))). Mutta sulla tietty alkupaino oli paljon pienempi eli rasvaa mitä lähteä on paljon vähemmän kuin mulla. Mun alkupaino oli siis 66kg ja olen 165cm. Tarkoitus laihtua kesään mennessä 10kg, tämä nutraus on vaan alkuvauhtia :)). 39
Hei vaan! Aloitin nutreilun viime viikon maanantaina, joten tänään alkaa 10.päivä. Painoa on pudonnut -3.2 kg, olo on tosiaan kevyempi. Alkupainoni oli 60.1 kg ja nyt tilanne 56.9 kg, pituus 167cm. Kuuri on mennyt tosi hyvin, välillä tekisi mieli jopa jättää pussi väliin. Vähän vaan epäilyttää, onko kysymys vain nesteiden poistumisesta, koska senttejä ei juurikaan ole lähtenyt..
Miksi ihmeessä halusit nutrauskuurille noilla mitoilla? Painoindeksisihän oli aivan sopiva?
Takana viikko nutrausta, joskin pussien ja pirtelöiden lisäksi olen välillä syönyt raejuustoa ja tonnikalaa tai maitorahkaa mehukeiton kanssa.
Paino näyttää pudonneen 2,7 kiloa. Alussa vauhti oli hurja, mikä lisäsi motivaatiota. Nyt alan olla suhteellisen leipääntynyt, ja odotan malttamattomana paluuta tavallisen ruoan pariin. Perjantaista alken siirtynen pikku hiljaa osanutraukseen ja sitten tavalliseen ruokaan. Mulle on nyt muodostunut suht järkevä rytmi. Syön neljä kertaa päivässä, mikä tuntuu sellaiselta tahdilta, jota pystyn pitämään yllä. Myös vettä on tullut juotua runsaasti, eli siinä mielessä ekan viikon tavoitteet on saavutettu.
Tää kuuri on kyllä pistänyt mut pohtimaan ruoan vaikutusta mielialaan. Olen ollut todella pahasti mieli maassa enkä löydä sille muuta selitystä kuin tuon ruokavalion. Varsinaiseen ketoosiin en ole missään vaiheessa päässyt ja pussien ravintosisältöjä tarkemmin tutkailtuani pidän sitä ylipäätään epätodennäköisenä. Ehkä mun aivot vaan tarvitsevä myös niitä pahamaineisia hiilareita pysyäkseen toimivina ja iloisina :)
Normaaliruokaan siirryttyäni pääsen taas vihdoin viimein liikkumaan. Näillä miinuksilla en yksinkertaisesti olisi jaksanut arkiliikuntaa enempää, joten ihana päästä vähän rehkimään.
Kai ketjuun saa kirjoittaa vielä tavallisellakin ruokavaliolla ollessaan? ;)
Taidan olla sitten ketoosissa, kuudes päivä täysnutrausta alkamassa ja olo on todella hyvä.
Nälkä ei ole eikä tee mitään mielikään. Tai iltaisin kyllä vähän, eilen söin muutaman ohuen kinkkusiivun.
t. se ketoosista kysellyt
ps. paino tippunut 3kg
Mitä oireita?
Luulin että nutri on vähäkalorinen dieetti, ei vähähiilihydraattinen...